Keskustelua liikenteestä

<< < (553/3033) > >>

Aaltonen:
Noin minäkin asian ajattelen. Tilaa oli ja olisi ollutkin, mutta Honda kuski oli eri mieltä. En yksinkertasesti nää mitään järkeä tollasessa tilanteessa lyödä jarruja kiinni, siitä syntyy varsin mielenkiintonen soppa, jos tossa niin tekee. MUTTA, jos tuo Honda kuski olisi vieressä ajanut, ei olisi ollut edes mielessä yrittää hänen eteensä mennä, mutta kun ajoikin 1-2s päässä minusta viereistä kaistaa, tilanne on sillon täysin eri.

hynkel:
Quote

Näistä tauoista tosiaan, se ei vaan niin mene, että sitten siirtelee sitä ruokatunin lopetusta miten huvittaa. Se ei vaan niin mene. Ikäväkyllä ja ei meillä ole sellasta tilannetta toisaalta, että alkaisi noi ajo/työajat paukkumaan, eli nuo 4h jutut.

Arttu tosiaan joo, teillä se on vähän eri meininki, syötte kun ehditte joo. Niin mekin toisaalta, toisaalta ei. Ja lakisääteisiähän ne, joka on ihan hyvä juttu. Ikävä kuulla jos teillä ei ole sellaisia.



Siis hmm? Sinäkö et aja päivässä yli 4,5 tuntia? Käsitinkö nyt oikein. 4,5 tunnin liukuvaa ajojaksoa varten täytyy pitää vähintään 45 minuuttia puhdasta taukoa, siis LEPOA. Sen aikana saa tehdä mitä lystää, vaikka homoilla. Aika, jolloin olet määrätty istumaan vaikka autossa, ei ole taukoa. Tauon saa jakaa kahteen osaan, mutta liukuvalla jaksolla jälkimmäisen pituuden tulee olla vähintään 30 minuuttia.

Voisi kuvitella, ettei tuollaista riittävää puolen tunnin paussia tule aikataulujen puitteissa ihan sattumalta.


PS: valvovan viranomaisen tulkinta on, että myös liikennevaloissa seisominen yms. luetaan ajoajaksi, vaikka piirturi piirtäisi kiekkoon mitä - eli ruuhkassa jonottaminen ja pysäkille pysähtyminen kasvattavat ajoaikaa...

Autopilot:
Yksi kysymys tähän aivottoman keskustelun väliin.

Mistäköhän johtuu että aina kun olen liikenteessä täällä suomessa autolla jossa on venäjän kilvet kanssa autoilijat menevät aivan sekaisin. Tullaan viereen hastamaan kisaa, pakottamalla on päästävä ohi, ei anneta sitten millään tilaa, ei edes rekat.

Yritetään jotenkin näyttää? Minusta on huvittavaa kun joskus minut parkkeerattiin tukkoon. Kävelin ulos autosta kun auto ei siirtynyt vaikka näki minut hyvin. Koputin ikkunaan ja kysyin että mitä v'ttua tämä on olevinaan. Kuski punasti ja pyysi anteeksi yllättyneenä siitä näköjään että olinkin suomalainen.

En tajua.

juice:
Quote

Yksi kysymys tähän aivottoman keskustelun väliin.

Mistäköhän johtuu että aina kun olen liikenteessä täällä suomessa autolla jossa on venäjän kilvet kanssa autoilijat menevät aivan sekaisin. Tullaan viereen hastamaan kisaa, pakottamalla on päästävä ohi, ei anneta sitten millään tilaa, ei edes rekat.

Yritetään jotenkin näyttää? Minusta on huvittavaa kun joskus minut parkkeerattiin tukkoon. Kävelin ulos autosta kun auto ei siirtynyt vaikka näki minut hyvin. Koputin ikkunaan ja kysyin että mitä v'ttua tämä on olevinaan. Kuski punasti ja pyysi anteeksi yllättyneenä siitä näköjään että olinkin suomalainen.

En tajua.


Joku ottaa varmasti nokkiinsa, mutta se on hänen ongelmansa. Kyllä luulisi jokaisen suomalaisen tajuavan sen, että ryssäviha on aivan todellinen asia. Ainakin siellä mistä päin minä olen kotoisin. En minä silti liikenteessä kiinnitä huomiota auton rekkariin ennen kuin auto tekee jotain "tyhmää". Sitten sen voi leimata turistiksi, ryssäksi tai idiootiksi.

ADEs80s:
Quote

Noin minäkin asian ajattelen. Tilaa oli ja olisi ollutkin, mutta Honda kuski oli eri mieltä. En yksinkertasesti nää mitään järkeä tollasessa tilanteessa lyödä jarruja kiinni, siitä syntyy varsin mielenkiintonen soppa, jos tossa niin tekee. MUTTA, jos tuo Honda kuski olisi vieressä ajanut, ei olisi ollut edes mielessä yrittää hänen eteensä mennä, mutta kun ajoikin 1-2s päässä minusta viereistä kaistaa, tilanne on sillon täysin eri.

Latase seuraavan kerran kiihdytyskaistalta sen minkä saat tauluun, ohita vaikka pari autoa siin samalla oikealta...

Siis OIKEESTI!

Kiihdyttäjä tulee lähes poikkeuksetta kolmion takaa, joten oikealla kaistalla olevan ei tartte väistyä. Näin mulle autokoulussa opetettiin vajaa 10v sitten ja siitä olen aina pitäny kiinni. Joskus on kiilattu sieltä kiihdytyskaistalta eteen puskureita hipoen, mutta pienellä ennakoinnilla kolinoilta on vältytty.

Tämä kohtelias vasemmalle kaistalle siirtyminen kun ei aina onnistu ja vaikka se onnistuisikin, se on omalla tavallaan turha ja aiheuttaa ylimääräistä vilkkupolttimoiden, renkaiden ja ohjausnivelten kulumista. Vältä sitä!

Miettikää, oliko provoa vai ei...

Ade

Navigation

Up one level

Next page

Previous page