Keskustelua liikenteestä

<< < (557/3031) > >>

ADEs80s:

Korjataan sen verran, että 38.6 prosenttia autoilijoista tekee alle kaksi virhettä vuorokaudessa keskimääräisellä ajosuoritteella. Tutkittua tietoa, kaivakaa tulokset esille jos kiinnostaa

Minun tutkimus onkin tehty silloin kuin liikennevalot ja kiertoliittymät alkoivat yleistyä kaupungeissa 

Tutkimus se on vanhempikin tutkimus, se voi todellakin olla todella vanha, johon viittasin. Ei se silti vähennä sen(kään) arvoa.

Ade

ADEs80s:

Kuinka kauan liikennerikkojaa pitää mielestäsi seurata rauhallisesti ennen kuin kiinniottoa voidaan yrittää? Ja jos kiinniotettava päättää siinä tilanteessa paeta, niin miten poliisin pitäisi mielestäsi toimia? Antaa paeta ja kirjoittaa rekisterinumero muistiin, jotta voidaan lähettää nuhtelukirje varastetun auton omistajalle? Vai miten?

MikkO

3 minuuttia 27 sekuntia, sen jälkeen riista on vapaa pyydystettäväksi 

Miten pitempään sitä pysäytystä pitkittää, sen enemmän pakenia kerkeää omalla toiminnallaan liikennettä vaarantamaan. Kyllä minä uskon, että poliiseilla on homma hallussa vaikeita tapauksia varten. Jokainen tapaus on kuitenkin uniikki ja opetettua mallia pitää pystyä soveltamaan tarpeen mukaan. Poliisin tulee toimia siten, että toiminnan tarkoituksena on pysäyttää pakeneva ajoneuvo mahdollisimman turvallisesti olosuhteet huomioiden. 

Ade

Welmu:

Olisi mielenkiintoista kuulla kenttäjohtajan kommentti tuonkin takaa-ajon tarpeellisuudesta keskellä vilkkainta Helsinkiä, ja pysäytyksen tarpeellisuudesta keskellä vilkasta Länsiväylää.
Epäiltyä voi seurata näköetäisyydeltä ja suorittaa kiinnioton rauhallisemmissa ympäristössä, sen sijaan että epäiltyä provosoidaan yhä hurjempiin suorituksiin, puhumattakaan poliisin omista suorituksista.

Jaa että suorittaa kiinnioton rauhallisemmassa ympäristössä, kun auto oli menossa suoraan keskustaan?
Minusta tässä toimittiin ihan oikein, että auto pysäytettiin ennen kuin se pääsi kaahaamaan keskustan vilkkailla kaduilla
ja ymmärtääkseni tuosta pystäytyksestä itsestään ei aiheutunut vaaraa kellekään.

Pakoon lähtenyttä kuskiako ei pitäisi pysäyttää? Jos joku lähtee poliisia pakoon pienen liikennerikkomuksen jälkeen,
on ihan luonnollista, että poliisit olettavat, ettei kaikki ole kohdallaan kuskin tai auton tai molempien kohdalla.

Mitähän tekemistä sillä mainitsemallasi peräänajolla muuten on tämän asian kanssa?
Itse en löytänyt Iltasanomien enkä Hesarin sivuilta mitään uutista, jossa kerrotaan takaa-ajon aiheuttaneen onnettomuuden.
Useimmiten peräänajo johtuu siitä, että peräänajaja ajaa liian lähellä edellä olevan takapuskuria.

Minusta tuo "auton käyttövarkaus" muuten on tosi naurettava rikosnimike, varkaus kuin varkaus minun mielestäni.
Tuolla nimityksellä vain jotenkin yritetään vähätellä tuota rikosta. Eikös samalla logiikalla, sen että varastan joltakulta
lompakon, pitäisi olla "rahojen käyttövarkaus"? Johonkinhan se taskuvaraskin varmaan ne rahat käyttää.

- Ville -

tornadof36:
Kaikki tuki poliiseille 

Kyllä tässä maassa liikaa muutenkin höösätään rikollisia.

-Jukka

Mikon kanssa samaa mieltä myös siitä, että mitä kauemmin rikollinen aiheuttaa vaaratilanteita sen pahempi. Ja jos vaikkapa joku kamoissa tuolla ajelee, niin tilanne ei todellakaan odottelulla parane.

Henkka:

Te ette ole vaan niin pohtivia yksilöitä, jos jotain tapahtuu, oli se miten mitätöntä tahansa, joskus kannattaa pohtia, mitä kävi, mitä ois toisin voinut tehdä ym. Osaksi siksi tuonkin tänne sepostin. Saatiin taas keskustelua käyntiin.

Kyllä mä pohdin asioita ja tapahtunutta kun jotain tapahtuu. Mutta tänäänkin töihin ajaessa ei tarvinut pohtia sillä tapahtumat ja "häiriöt" olivat monesti koettuja ja kästeltyjä. Joka kerran jälkeen en pohdi niitä uudestaan, ellei ole todella jotain syytä.

En millään usko, että haluat alkaa jarrulle menemään kun olet sen 25m yhdistelmän saanut juuri kiihdytettyä melkeen tavote nopeuteen. Eikö tollasessa aiheudu iso soppa jos kiihdytys kaistan päässä lyö jarrut kiinni. Vai miten? Jotenkin järjen vastaista, joustavuuttahan tossa pitäs olla, vaikka miten ajaa etuajo-oikeutettua Kehää.

Sitäkö tämä onkin, että ei olisi kiva jarruttaa kun on päässyt vauhtiin? Että miksei muut voisi joustaa, kun itse en haluaisi? 

Vaikka itse pyrin joustamaan ja toivon muilta joustoa, en voi sille mitään jos toinen pitää kiinni oikeuksistaan. Vaikka järki sanoisi mitä. Sitä voi ihmetellä joskus, mutta mitä noita enempää pohtimaan, kun niille ei mitään voi. Matka jatkuu ja parempi että skarppina seuraaviin "haasteisiin".

Navigation

Up one level

Next page

Previous page