FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.05.17, 08:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 139 140 [141] 142 143 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451382 times)
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2800 on: 12.09.07, 22:21 »

Joonalta haluan kysyä, mitä olisit itse tehnyt tossa "kohu" tilanteessa. En millään usko, että haluat alkaa jarrulle menemään kun olet sen 25m yhdistelmän saanut juuri kiihdytettyä melkeen tavote nopeuteen. Eikö tollasessa aiheudu iso soppa jos kiihdytys kaistan päässä lyö jarrut kiinni. Vai miten?

Vaikken olekaan Joona... mutta jumalauta se nyt on ihan sama pitääkö sitä 60 tonnin yhdistelmää hidastaa vai ei, mutta ketään ei kiilata! Angry Vaikka siinä meneekin ikä ja terveys ennen kuin saa taas kelattua vauhtia. Kyllä sieki oot melkonen ammattilainen... Jos ei tilaa ole eikä sitä kukaan tarjoa niin vaihtoehdot käy vähiin. Itse painaisin jarrua. Vaan kyllä ihmiset antaa todella hyvin tietä Suomessa. Tulee oikein hyvä fiilis melkeen aina kun rampista tulen, kun ihmiset väistää todella komeasti ja rahtari kiittää. Tietenkin poikkeuksia riittää. Pöljimmät tulee perässä samassa rampista ja vetävät sitten siitä kahden kaistan yli vasemmalle ja tukkivat niiden ihmisten tien jotka ovat rekalle antaneet tietä. Niille tarjoaisin keskaria, mutta en kehtaa kun firman nimi lukee rekan kyljessä ja keulassa.
Aaltonen
Former member
« Reply #2801 on: 13.09.07, 01:52 »

Juhalle: Jumalauta, ketään EI kiilattu. Kaveri ajoi auton puolentoista mitan päässä musta yrittäen estää mun liittymisen Kehä 2:selle kiihdyttämällä omaa vauhtiaan. Onko toi nyt mun vika koko juttu kun tilaa anon kaistan verran ja kaveri tekee kaikkensa etten voi yhteispelin liittyä ja morjestaa keskarin kera. Jumalauta, oikeesti missä on se yhteispeli josta täällä niin hehkutetaan, joustaa ei voi jos MINÄ saan lain mukaan mennä. Oikeesti.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #2802 on: 13.09.07, 03:48 »

Kaveri ajoi auton puolentoista mitan päässä musta yrittäen estää mun liittymisen Kehä 2:selle kiihdyttämällä omaa vauhtiaan. Onko toi nyt mun vika koko juttu kun tilaa anon kaistan verran ja kaveri tekee kaikkensa etten voi yhteispelin liittyä ja morjestaa keskarin kera. Jumalauta, oikeesti missä on se yhteispeli josta täällä niin hehkutetaan, joustaa ei voi jos MINÄ saan lain mukaan mennä.

Eilen se oli vielä 1-2s, nyt puolitoista auton mittaa. Jos vauhtia oli se 80km/h kuten muistelen, niin 1-2s on n. 22 - 44 metriä. Eli siis aika pitkä matka. Itseasiassa siihen rakoon mahtuisi täyspitkä moduuliyhdistelmä, mutta sinun bussisi ei? Mutta...Onko tämä puolitoista auton mittaa henkilöauton (n. 7,5m) vai bussin (n. 18m) mukaan mitattu? Jännä miten noi arviot vaihtelee noinkin pahasti. Ja varmasti idea oli ettet pääse eteen. Niinhän me kaikki ajattelemme, että kunhan kukaan ei tule eteen ja tehdään kaikki sen eteen. Huoh.

Mutta itse asiaan.. Mikä tässä nyt oli se ongelma? Se, ettei sinulle tehty tilaa tai joustettu? Miksi asiasta pitää ottaa stressiä ja sitä pitää puida päiväkaupalla?
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #2803 on: 13.09.07, 05:22 »

Juhalle: Jumalauta, ketään EI kiilattu. Kaveri ajoi auton puolentoista mitan päässä musta yrittäen estää mun liittymisen Kehä 2:selle kiihdyttämällä omaa vauhtiaan. Onko toi nyt mun vika koko juttu kun tilaa anon kaistan verran ja kaveri tekee kaikkensa etten voi yhteispelin liittyä ja morjestaa keskarin kera. Jumalauta, oikeesti missä on se yhteispeli josta täällä niin hehkutetaan, joustaa ei voi jos MINÄ saan lain mukaan mennä. Oikeesti.

Ai nyt se kiihdytti. Pari viestiä sitten se Hondamies ajeli ihan tasaista nopeutta kyllä...

Joustaminen on vapaaehtoista ja laki on laki. Jos sinä töpeksit niin tuskin täällä kannattaa ruveta avautumaan siitä että se toinen ei joustanut. Mutta todistatpahan juuri stereotypioita bussikuskeista tosiksi...

-JukSii-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #2804 on: 13.09.07, 05:30 »

Tieliikennelaki:

Suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle.

Tuollaisessa ruuhkassa sen perimmäisen ajoneuvon, jonka mielestäsi pitäisi käyttää suuntavalojen hätävilkkukytkentää, tulisi olla pysähtynyt kokonaan. Oleellisempaa niiden onnettomuuksien estämiseksi olisi kuitenkin se, että hiljentävät ajoneuvot laittaisivat ne päälle. Tämän lisäksi on aika kaukaa haettua, että normaaliin ruuhkaan pysähtynyt auto aiheuttaisi erityistä vaaraa muulle liikenteelle.

Liikennepolisiisi ja -ministeriö haluavat ilmeisesti toimia lain mukaan.

Olisikohan sitten tullut aika herätä nykypäivään ja muuttaa sitä lakia?

Se nimittäin tuo Keski-Euroopan hätävilkkukäytäntö on oikeasti toimiva systeemi. Siellä tosiaan jos se, vaikka nyt onnettomuuden aiheuttama, ruuhka tulee, jonoissa ne puolenkymmentä viimeistä autoa pitää niitä hätävilkkujä päällä. Ja ne laitetaan jo siinä vaiheessa, kun ollaan vasta hidastelemassa siihen syntyneen tukoksen perään ja pidetään päällä niin kauan, että taakse on kertynyt jo muutama muu auto. Näkyy muuten yllättävän kauas, eikä sitä ole edes syvissä ajatuksissa ajelevan vaikea huomata...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Nils Rostedt

Date Registered: 26.01.04

« Reply #2805 on: 13.09.07, 06:09 »

Aivan.

Niin, siis hätävilkku menee päälle heti jarrutuksen alussa muiden takana tulevien varoittamiseksi, kun on edessä havaittu esim. seisova ruuhkajono autobahnilla (mikä ei ole mitenkään harvinaista). Sen takia saksalaisautoissa usein onkin hätävilkkukytkin sijoitettu näkyvään paikkaan, missä sen saa heti päälle (eikä myöskään unohdu päälle tilanteen jälkeen).

Kokeilkaapa joskus täysjarrutusta 160-0, niin ymmärrätte miksi. Siihen kuluu nimittäin sen verran paljon aikaa että ehtii jo hyvin miettiä vaikkapa sitä, miten omaiset tulee tämän jälkeen toimeen, jos aloitus jäi liian myöhään.   

Aaltonen
Former member
« Reply #2806 on: 13.09.07, 08:11 »

Ei tullut mieleen, että ehkä se kiihdytti vain pois alta.. Paitsi kun se ei aikaisemmin kiihdyttänytkään, niin mitäs se nyt tarkalleen sitten teki?  Cheesy Etköhän sä sinne kaistalle pääse, jos joustat itse sen kaistan liikenteen mukaan mihin olet liittymässä..

1½ henkilöauton mittaa tarkotin tosta etäisyydestä.

No mutta jos se ois pois alta kiihdyttänyt, se ois tehny sen heti eikä sitten kun kaista loppuu, ainakin jos vähän järjellä nyt miettii. Ja vielä fiksumpi olisi vaihtanut kaistaa jo ajat sitten, jos bussin tulo eteen ei mielytä, vaikkei se edes alunperin olisi eteen tullutkaan, ellei olisi väliä kiristetty umpeen.

No mutta ei tästä enempää tartte jauhaa, kuten jo todettiinkin tossa ylempänä.
Ei tartte uskoa meikäläistä. On tää uskottavuus muutenkin täys 0 täällä, ajaa en osaa ja oon vaaraksi muille tiellä liikkujille. Kun olen joitakin liikennetilanteita tänne tuonnut pohdittavaksi, ajattelin että niistä syntyneestä keskusteluista voisi joku ehkä mahdollisesti oppia jotain, että miksi joku juttu tapahtui ym.
 Mutta ei näköjään kiinnosta tai jotain, kivempaa vaan mollata ja viilata pilkkua. Täällä kun on näitä super täydellisiä kuljettajia läjäkaupalla, jotka on aina vähän parempia ja vähän viisaampia.

Eli puollustakaa vaan sitä Honda kuskia mielin määrin, ***tut siitä keskisormestakaan hyvähän se on että mielipiteet ilmastaan etenkin dösäkuskeille, kun me tuola tehään kaikki päin ***settä joka tapauksessa. Oikeinhan se teki kun etuajo-oikeutettua tietä ajoi joustamatta pätkän ***tuakaan ja siitä vielä mieltäänkin lähti osottamaan.

Että näin.
Henkka
Former member
« Reply #2807 on: 13.09.07, 10:21 »

1½ henkilöauton mittaa tarkotin tosta etäisyydestä.

No mutta jos se ois pois alta kiihdyttänyt, se ois tehny sen heti eikä sitten kun kaista loppuu, ainakin jos vähän järjellä nyt miettii. Ja vielä fiksumpi olisi vaihtanut kaistaa jo ajat sitten, jos bussin tulo eteen ei mielytä, vaikkei se edes alunperin olisi eteen tullutkaan, ellei olisi väliä kiristetty umpeen.

No mutta ei tästä enempää tartte jauhaa, kuten jo todettiinkin tossa ylempänä.
Ei tartte uskoa meikäläistä. On tää uskottavuus muutenkin täys 0 täällä, ajaa en osaa ja oon vaaraksi muille tiellä liikkujille. Kun olen joitakin liikennetilanteita tänne tuonnut pohdittavaksi, ajattelin että niistä syntyneestä keskusteluista voisi joku ehkä mahdollisesti oppia jotain, että miksi joku juttu tapahtui ym.
 Mutta ei näköjään kiinnosta tai jotain, kivempaa vaan mollata ja viilata pilkkua. Täällä kun on näitä super täydellisiä kuljettajia läjäkaupalla, jotka on aina vähän parempia ja vähän viisaampia.

Eli puollustakaa vaan sitä Honda kuskia mielin määrin, ***tut siitä keskisormestakaan hyvähän se on että mielipiteet ilmastaan etenkin dösäkuskeille, kun me tuola tehään kaikki päin ***settä joka tapauksessa. Oikeinhan se teki kun etuajo-oikeutettua tietä ajoi joustamatta pätkän ***tuakaan ja siitä vielä mieltäänkin lähti osottamaan.

Että näin.

Turha on ruveta marttyyriksi, jälleen.

Sen verran annan palautetta että sun kanssa on välillä vaikea keskustella koska toisinaan viet asiaa ohi koko aiheen, liioittelet rankasti (esim. muut muka täydellisiä, bussikuskit hanurista) ja tarina sekä mielipiteet muuttuu matkalla, kun tulee palautetta. Se on ainakin minusta aika rasittavaa, kun tuntuu välillä että keskustelen "tuuliviirin" kanssa.
Mielipiteitään voi muuttaa mutta kun ne heittelevät noin paljon, niin ei se ole kovin lupaavaa hedelmällisen keskustelun aikaansaamiseksi.

Ja noista tilanteiden pohtimisista ja keskusteluista voi itsekkin ottaa oppia, eikä odottaa sen tuovan sitä viisautta vain muille  Wink
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #2808 on: 13.09.07, 10:35 »

Ei täällä kukaan ole Honda-kuskia puolustellut. Ei se keskisormen näyttäminen fiksua ole mutta ei liion ole kovinkaan fiksua syyttää toista joustamattomuudesta jos itse mokaa. Joustamaton hän ehkä oli mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että sinä mokasit. Paljon helpommalla pääsisi jos "herra täydellisyys ja analyyttisen ajamisen mestari" voisi sen joskus tunnustaa. Edes itselleen, ei tarvitse täällä jos ei pysty.

-JukSii-
Aaltonen
Former member
« Reply #2809 on: 13.09.07, 10:52 »

En minä marttuyyriksi ruvennut, ***kele. Ehkä se siltä kuullostaa tosin. Turhauttaa vaan tämä homma täällä, ja pahasti. Ei kukaan ton Hondakuskin käytöstä moittinut sen enempää  vaikka keskisormi heiluikin. Etenkin kun hänellä oli vaihtoehtoja riittämiin ton tilanteen ratkaisuun JO ENNEN kun sen eteen ees mikään bussiaikoi tulla. Ihan näköjään normaalia tuo keskarin heiluttelu sitten kun siihen ei huomiota kiinnitetty.
Ehkä tämä "maineeni" on itse ansaittu sitten kun on tullut tänne seposteltua täysin päivän selviä liikennetilanteita, joissa ei ole tulkinnan varaa (näköjään), eikä jossittelun varaa. En tiedä tuuliviiristä, asioita voi katsoa niin monelta kantilta, ja näkökulmat muuttuu kun ottaa huomioon lisää asioita. Tai sitten en vaan osaa kirjottaa oikeilla sanoilla näitä juttuja, ehkä se on sitä sitten.

No joo onhan noista itsekin tullut oppineeksi otettua, tottakai ja toivon, että joku muukin on (tosin ei sitä taida koskaan myöntää),
mutta en koskaan odottanut joutuvani silmätikuksi ja leimatuksi kaahajaksi, joka on vaaraksi liikenteessä!
Jumalavita, koulussakin näitä tälläsiä pohditaan, ja juuri kun on melkeen päästy ratkaisuun tempastaan mukaan vielä joku toinen muuttuva tekijä ja tilanne meneekin ihan uusiksi taas. Mutta täällä ei näköjään koulutyylillä näitä saa pohtia sen enempää, siitä saa leiman otsaan joka on näköjään aika pysyvä. Ikäväkyllä.

Joo, ehkä mun on parempi olla ihan hiljaa tästä asiasta tän jälkeen.
Sovitaan sitten niin, minä mokasin. Otan syyt niskaan tästä hommasta. Ois todellakin pitänyt tulla siihen paljon paljon hiljempaa. Myönnetään. Mittarissa oli 70kmh ylämäkeen ja takana olleen rampin mutkan suositusnopeus oli 60km. Eli mulla olikin kymppi liikaa vähintään tossa kohtaa kun yritin kiihdyttää tavotenopeuteen ylämäkeen ollakseni vähemmän tiellä kun sinne Kehälle yritän liittyä, jottei takana tulevien tarttisi jarrutella kun olisi jo se tavotenopeus valmiina liittyttäessä. Mutta olisi pitänyt tulla hiljempaa ja alkaa sitten kaistan alussa vasta kiihdyttämään ja toivoa, että ennen liittymistä olisi se tavotenopeus ehkäpä saavutettu.
Mutta mokattu kun mokattu, vauhtia oli liikaa ja aika loppu kesken. Cry

Jaaha, eiköhän Herra täydellisyys ja analyyttisen ajamisen mestari ole tällä palstalla ihan joku muu kuin minä.

Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #2810 on: 13.09.07, 11:00 »

Nyt turpa kiinni aaltonen & Co. Ei kiinnosta enään tämä v*tun jaarittelu. Kaikki muut aiheet tässä keskustelussa hukkuvat heti tämän sonnan alle.

Dankke
Former member
« Reply #2811 on: 13.09.07, 11:23 »

Ei liity yhtään noihin edellisiin kommenteihin.

Kysynpä täällä:

Kuinkapaljon on bussikuskilla valtaa? Saako kuski alaikäisen työntää  naamalteen puskaan ----> Työnnetylle verinaarmuja naamaan.

Tapahtui meinaan koulussa kun tultiin. Kuski tunnetaan "Hitlerinä" ja kun ei osattu jonottaa hän ajoi bussin niin että jouduttiin kulkemaan puskan läpi Ja sitten se suuttui yhdele kun ei osannut jonottaa. Kun ko. henkilö oli päässyt kyytiin kuski suuttui ja työnsi hänet naamalteen sinne puskaan.

Onko heillä oikeutta tehdä noin?
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita  Embarrassed
« Last Edit: 13.09.07, 11:51 by Dani Branthin »
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #2812 on: 13.09.07, 11:32 »

No, ei varmaan saa tehdä tolleen. Mutta ei tämä mielestäni liity enää hirveästi liikenteeseen. Eikä takuulla tuo ole mikään bussikuskien yleinen käytäntö, ihan yksittäisen kuskin törttöilyä.  Tongue

Aaltonen
Former member
« Reply #2813 on: 13.09.07, 11:33 »

Ei liity yhtään noihin edellisiin kommenteihin.

Kysynpä täällä:

Kuinkapaljon on bussikuskilla valtaa? Saako kuski alaikäisen työntää  naamalteen puskaan ----> Työnnetylle verijälkiä naamaan.

Tapahtui meinaan koulussa kun tultiin. Kuski tunnetaan "Hitlerinä" ja kun ei osattu jonottaa hän ajoi bussin niin että jouduttiin kulkemaan puskan läpi Ja sitten se suuttui yhdele kun ei osannut jonottaa. Kun ko. henkilö oli päässyt kyytiin kuski suuttui ja työnsi hänet naamalteen sinne puskaan.

Onko heillä oikeutta tehdä noin?

Tähän ihan suora vastaus, kuljettaja meni kyllä pahasti valtansa yli. Ehdottomasti kielletty.
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #2814 on: 13.09.07, 11:36 »

Tähän ihan suora vastaus, kuljettaja meni kyllä pahasti valtansa yli. Ehdottomasti kielletty.

Ja luultavasti lasketaan jo lieväksi pahoinpitelyksi.

Aaltonen
Former member
« Reply #2815 on: 13.09.07, 11:43 »

Ja luultavasti lasketaan jo lieväksi pahoinpitelyksi.

Jep, ei kuljettajalla ole mitään valtaa tollasia tehdä. Ei välttämättä edes, vaikka asiakas löisi kuljettajaa ensiksi. Harmittaa, että joillain palaa kuppi nurin noin pahasti, että mennään sitten jo noin pitkälle siinä kupin palamisessa.  Undecided Vaikka miten ois nälkä, kiire, ***tuttais, väsyttäisi ym, niin ei tollasia mennä tekemään!
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #2816 on: 13.09.07, 12:36 »

kun ei osattu jonottaa

Ei tuollainen fyysinen käytös ja tuuppiminen ole sallittua, se on totta. (Jos ette ensin itse käy kiinni, silloin tarpeellinen voimankäyttö lienee sallittua)

Mutta kysynkin : miksi ette jonottaneet ? Osaatteko antaa pysäkillä vanhusten ja naisten tulla ensin sisään ja vasta sitten itse ? Osaatteko käyttäytyä linja-autossa ja huomioida myös muut matkustajat?
Linja-auto on kuljettajan työpaikka siinä missä joku konttori on mutsis tai faijas työpaikka, menisittekö sinne meuhkaamaan tai käyttäytymään epäasiallisesti?

En yleistä, mutta jotenkin tuntuu että perunan ja joidenkin nuorten ero on siinä että peruna on KASVATETTU

-make-
Dankke
Former member
« Reply #2817 on: 13.09.07, 12:45 »

Ei tuollainen fyysinen käytös ja tuuppiminen ole sallittua, se on totta. (Jos ette ensin itse käy kiinni, silloin tarpeellinen voimankäyttö lienee sallittua)

Mutta kysynkin : miksi ette jonottaneet ? Osaatteko antaa pysäkillä vanhusten ja naisten tulla ensin sisään ja vasta sitten itse ? Osaatteko käyttäytyä linja-autossa ja huomioida myös muut matkustajat?
Linja-auto on kuljettajan työpaikka siinä missä joku konttori on mutsis tai faijas työpaikka, menisittekö sinne meuhkaamaan tai käyttäytymään epäasiallisesti?

En yleistä, mutta jotenkin tuntuu että perunan ja joidenkin nuorten ero on siinä että peruna on KASVATETTU

Totta.

Tuo on vain koululaiskyyti eli pelkästään koululaiset otetaan. Yleinen käytäntö lienee se että se saa paikat kuka pystyy. Siellä on se rynniminen ihan ÄLYTÖN siellä ihmiset kaatuilee. Rynnitään  vain sen takia että saa istumapaikan. Itsekkin rynnin kuten "tapaan tuolla kuuluu" (  Embarrassed)  Toivon aina että tulisi joku sellainen kuski että ei avaa ovea ennenkuin on jono tehty. Mutta nykyään jotkut on niitä jotka eivät sano mitään  thmbdn

Eli itse kannatan tuota jonoon menemistä mutta kun ei niin ei väkisin.
Masa
Former member
« Reply #2818 on: 14.09.07, 09:07 »

Tottakai se aina vaaratilanteita synnyttää, jos on takaa-ajo, mutta pakko niihinkin on joskus ryhtyä.
Täysin samaa mieltä molemmissa asioissa, Ville. Synnyttää vaaratilanteita, mutta joskus niihin on pakko ryhtyä.

Luotan kyllä siihen, että poliisi osaa myös lopettaa takaa-ajon, jos se menee liian vaaralliseksi.
Tsemppiä sulle. Aina ei osaa lopettaa, mutta joskus osaa. Vuosien saatossa on lehdistäkin luettu niistä tilanteista, jolloin ei osattu lopettaa.
Mutta älä anna sen häiritä luottamustasi.

Se olin minä...
Toki onnettomuuksien riski kasvaa aina, jos motari on yhtäkkiä suljettu. Tuohon onnettomuuteen ei siltikään ollut syyllinen
poliisi vaan peräänajaja.

Tuskin kukaan on eri mieltä siitä, ellei se peräänajaja ollut poliisi.
Mutta riittääkös Villellä kapasiteettia ajatella asiaa yhtään pidemmälle? No varmasti riittää.
Mikä sai aikaan sen tilanteen, jonka vuoksi peräänajo tapahtui? Olisiko auto kannattanut ottaa sivuun jossain "vähän" hiljaisemmassa paikassa kuin Lauttasaaren tasalla Länsiväylällä.

Ymmärrän (täysi-ikäisenä siviilinä), että moottoritiellä seisova liikenne kasvattaa peräänajon riskiä.
Erinomaista, Mikko, erinomaista.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #2819 on: 15.09.07, 02:31 »

Olisikohan sitten tullut aika herätä nykypäivään ja muuttaa sitä lakia?

Se nimittäin tuo Keski-Euroopan hätävilkkukäytäntö on oikeasti toimiva systeemi. Siellä tosiaan jos se, vaikka nyt onnettomuuden aiheuttama, ruuhka tulee, jonoissa ne puolenkymmentä viimeistä autoa pitää niitä hätävilkkujä päällä. Ja ne laitetaan jo siinä vaiheessa, kun ollaan vasta hidastelemassa siihen syntyneen tukoksen perään ja pidetään päällä niin kauan, että taakse on kertynyt jo muutama muu auto. Näkyy muuten yllättävän kauas, eikä sitä ole edes syvissä ajatuksissa ajelevan vaikea huomata...

En epäile että tuo ei toimisi hyvin. Lähinnä vaan tahdoin sanoa, ettei mikään poliisi tai muu taho voi kehottaa ihmisiä toimimaan noin, kun laki on mikä on.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 139 140 [141] 142 143 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1