Keskustelua liikenteestä

<< < (565/3019) > >>

Masa:

Tottakai se aina vaaratilanteita synnyttää, jos on takaa-ajo, mutta pakko niihinkin on joskus ryhtyä.

Täysin samaa mieltä molemmissa asioissa, Ville. Synnyttää vaaratilanteita, mutta joskus niihin on pakko ryhtyä.

Luotan kyllä siihen, että poliisi osaa myös lopettaa takaa-ajon, jos se menee liian vaaralliseksi.

Tsemppiä sulle. Aina ei osaa lopettaa, mutta joskus osaa. Vuosien saatossa on lehdistäkin luettu niistä tilanteista, jolloin ei osattu lopettaa.
Mutta älä anna sen häiritä luottamustasi.

Se olin minä...
Toki onnettomuuksien riski kasvaa aina, jos motari on yhtäkkiä suljettu. Tuohon onnettomuuteen ei siltikään ollut syyllinen
poliisi vaan peräänajaja.

Tuskin kukaan on eri mieltä siitä, ellei se peräänajaja ollut poliisi.
Mutta riittääkös Villellä kapasiteettia ajatella asiaa yhtään pidemmälle? No varmasti riittää.
Mikä sai aikaan sen tilanteen, jonka vuoksi peräänajo tapahtui? Olisiko auto kannattanut ottaa sivuun jossain "vähän" hiljaisemmassa paikassa kuin Lauttasaaren tasalla Länsiväylällä.

Ymmärrän (täysi-ikäisenä siviilinä), että moottoritiellä seisova liikenne kasvattaa peräänajon riskiä.

Erinomaista, Mikko, erinomaista.

hynkel:

Olisikohan sitten tullut aika herätä nykypäivään ja muuttaa sitä lakia?

Se nimittäin tuo Keski-Euroopan hätävilkkukäytäntö on oikeasti toimiva systeemi. Siellä tosiaan jos se, vaikka nyt onnettomuuden aiheuttama, ruuhka tulee, jonoissa ne puolenkymmentä viimeistä autoa pitää niitä hätävilkkujä päällä. Ja ne laitetaan jo siinä vaiheessa, kun ollaan vasta hidastelemassa siihen syntyneen tukoksen perään ja pidetään päällä niin kauan, että taakse on kertynyt jo muutama muu auto. Näkyy muuten yllättävän kauas, eikä sitä ole edes syvissä ajatuksissa ajelevan vaikea huomata...

En epäile että tuo ei toimisi hyvin. Lähinnä vaan tahdoin sanoa, ettei mikään poliisi tai muu taho voi kehottaa ihmisiä toimimaan noin, kun laki on mikä on.

hynkel:

Jep, ei kuljettajalla ole mitään valtaa tollasia tehdä. Ei välttämättä edes, vaikka asiakas löisi kuljettajaa ensiksi. Harmittaa, että joillain palaa kuppi nurin noin pahasti, että mennään sitten jo noin pitkälle siinä kupin palamisessa.  Vaikka miten ois nälkä, kiire, ***tuttais, väsyttäisi ym, niin ei tollasia mennä tekemään!

Hienoa se vaan on, että kaikki ei katso teinien perseilyä ihan miten sattuu. Itse olen avustanut kuskia poistamaan kaksi afrikkalaisen moniosaajan alkua bussista. Kakaroille taisi jäädä muutama kilometri käveltävää sivistyksen pariin.

Joona:

Itse olen avustanut kuskia poistamaan kaksi afrikkalaisen moniosaajan alkua bussista.

helv**** rasisti. Huippuja alan moniosaajia tulee kohdella heidän arvonsa edellyttämällä tavalla.

Masa:

Hienoa se vaan on, että kaikki ei katso teinien perseilyä ihan miten sattuu. Itse olen avustanut kuskia poistamaan kaksi afrikkalaisen moniosaajan alkua bussista. Kakaroille taisi jäädä muutama kilometri käveltävää sivistyksen pariin.

Näin juuri. Itse arvostan kanssa sellaisia, joilla on kanttia näyttää, etteivät hyväksy ihan mitä vain.
Myös väkivaltaa voi käyttää, jos ei muuten mene viesti perille. Mutta silloin on ensin parempi harkita huolellisesti mutta nopeasti, ja poistua tilanteesta erityisen ripeästi "opetuksen" jälkeen. Muuten joutuu helposti maksumieheksi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page