FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.17, 10:52

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473435 times)
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2860 on: 19.09.07, 21:17 »

Se on ns. kyynel. Mitäs eivät saaneet puhallutettua nopeammin.

Päättelyketjusi on muutenkin virheellinen. Jos alkoholi on nautittu vasta äskettäin, on ajamisen aika alkoholia ollut veressä paljon vähemmän kuin testaushetkenä. Tämän perusteella, mielestäni ei todellakaan ole selvä, että se on ollut korkeampi vähän aiemmin.

Itselläni on kahden annoksen toleranssi jos itse olen henkilöautolla lähdössä ajelemaan. Noiden jälkeen voi vielä ajaa ilman huolta tuomiosta..

Voipa olla juu..

Päättelyketjuni virheellinen, mutta väitänpä, että Sinulla on hienoinen asennevamma. Jos tosiaan mielestäsi tuossa juo /ei juo asiassa on liikenteen suhteen pääasia se, että ei tule tuomiota. Ainakin asian juuri sen suuntaisesti ilmaisit.

-Jukka Shocked
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2861 on: 19.09.07, 21:58 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709196612186_uu.shtml

On se kyllä ***kele ku tässä maassa kokeilut tuntuvat jäävän pysyviksi. Tuo on vaan niin vitullisen tyhmä ratkaisu että ei riitä oikein sanat ilmaisemaan turhautumista noihin 0-toleranssijuttuhin. Katotaan vaan niin vuoden päästä ne onnettomuudet ei lopulta ole laskeneet juurikaan ku kaikki on kytänneet sitä nopeutta eikä liikennettä...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2862 on: 20.09.07, 02:17 »

On se kyllä ***kele ku tässä maassa kokeilut tuntuvat jäävän pysyviksi. Tuo on vaan niin vitullisen tyhmä ratkaisu että ei riitä oikein sanat ilmaisemaan turhautumista noihin 0-toleranssijuttuhin.

Eihän nopeusrajoitukset ja ylityksistä sakottaminen sinällään ole pahasta...homma menee perseelleen niiden vatipäiden takia, jotka sakon pelossa ajavat mittarissa pikkaisen alle sallitun, hyvässä lykyssä 80-alueella todellinen nopeus sitten pyörii 65-70 välissä. Eikä kovin moni uskalla sakon pelossa ohittaa noita, sillä 15km/h nopeuserolla vaaditaan jo jonnin verran vapaata kaistaa vastaantulijoista.

Vakionopeussäädin pakolliseksi, autojen maahantuojille kunnon sanktiot ellei mittarivirheen toleranssi ole ja pysy +-1km/h, ja kuukausipalkan verran sakkoa(tai tonni "ellei ole tuloja"), jos ilman hyviä perusteluita ajaa maantiellä yli tai alinopeutta...johan sujuisi mukavasti matkanteko. Ja ajoneuvot jotka ei pysty nopeusrajoituksen mukaiseen nopeuteen helvettihin maanteiltä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2863 on: 20.09.07, 06:17 »

Mutta sami ei ymmärrä yhtään. Minä ymmärrän. Ymmärrän hyvin esimerkiksi sellaisen tapauksen, jossa työntekijä on pyydetty töihin ilman riittävän ajoissa annettua ennakkoilmoitusta ja työntekijä sitten tulee töihin. Olen minäkin lähtenyt ajamaan lounaan jälkeen, jolla on nautittu alkoholia, kun juitsari on soitellut... Aivan sama juttu pätisi aamuihin, ei vaan omalla kohdallani, kun en yksinkertaisesti mitään aamuvuoroa aja.

En ymmärrä edelleenkään. Miksi se työntekijä  yleensä meni töihin, jos on maistissa? Pitää olla pokkaa sanoa työnantajalle rehellisesti, että nyt ei vaan yksinkertasesti käy, koska soitatte aikasemmin kun työn piti alkaa ja olen vapaalla ja nauttinut vapaapäivän kunniaksi pari olutta. Tyhmyyttähän se on suostua ja mennä maistissa ja hukata työpaikka tollasessa tapauksessa.
Ei pysty vaan käsittämään, että pitää nauttineena lähteä tienpäälle.

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2864 on: 20.09.07, 06:19 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709196612186_uu.shtml

On se kyllä ***kele ku tässä maassa kokeilut tuntuvat jäävän pysyviksi. Tuo on vaan niin vitullisen tyhmä ratkaisu että ei riitä oikein sanat ilmaisemaan turhautumista noihin 0-toleranssijuttuhin. Katotaan vaan niin vuoden päästä ne onnettomuudet ei lopulta ole laskeneet juurikaan ku kaikki on kytänneet sitä nopeutta eikä liikennettä...

Ainakin turhat päättömät riskialttiit ohitukset vähenee, jos ei muuta. Mutta toisaalta se on erittäin tuskallista ajaa sitä tasaa sallittua nopeutta, huomiokyky menee ihan muualle kun siihen olennaiseen kun mittaria vaan tuijotetaan.

Jos tuo nolla toleranssi on nyt niin huono juttu niin onhan näitä vaihtoehtoja sitten toisaalta. 54:sella ainakin huomaa sen kun on näitä kameratolppia, että vauhdit tippuu kummasti vähän ennen tolppaa ja taas tolpan jälkeen otetaan se "normaali 115kmh" tauluun. Olisihan yksivaihtoehto tietenkin se, että 500m kameratolpan jälkeen olisi tutka-auto passissa ja jäis nää tolppajarruttajat haaviin..........
« Last Edit: 20.09.07, 06:25 by Sami Aaltonen »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2865 on: 20.09.07, 07:15 »

Olisihan yksivaihtoehto tietenkin se, että 500m kameratolpan jälkeen olisi tutka-auto passissa ja jäis nää tolppajarruttajat haaviin..........


Tai tekisivät niistä kameroista sen verran pieniä ja huomaamattomia, että loppuis se vittuilu Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko Palosvirta
Offline Offline

Posts: 845
Date Registered: 08.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2866 on: 20.09.07, 07:21 »

Mun mielestä parasta olisi myydä kamerat romuttamoille ja lisätä määrärahoja OIKEISIIN poliiseihin. Kameravalvonnalla kun ei saada kiinni yhtään rattijuoppoa, kortitonta, varastettua autoa, moottoripyörää, liikenteen vaarantajaa, ajoneuvoyhdistelmää (100km/h alueella) jne.

Eli kyseessä on vain kevyt ratkaisu rahastusautomaatista ja tilaston kaunistus, jossa muka valvotaan liikennettä tehokkaasti. Samoin nuo telkänpöntöt saavat aikaan epämiellyttävän pumppausliikkeen, kun ihmiset polkevat jarrua "varmuuden vuoksi" tolpan kohdalla. Ja jokainenhan tietää, miten ruuhkassa yksi jarrutus saattaa aiheuttaa kilometrien päässä minuuttien pysähdyksen.

En ymmärrä tolppia en, mutta onneksi se ei ole ainoa asia mitä en ymmärrä.

PS. Niin ja itselleni ei ole tullut sanktioita tolppien takia, eli katkeruudesta ei ole kyse!

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2867 on: 20.09.07, 07:38 »

Mun mielestä parasta olisi myydä kamerat romuttamoille ja lisätä määrärahoja OIKEISIIN poliiseihin. Kameravalvonnalla kun ei saada kiinni yhtään rattijuoppoa, kortitonta, varastettua autoa, moottoripyörää, liikenteen vaarantajaa, ajoneuvoyhdistelmää (100km/h alueella) jne.

Aamen!

Mutta tuo on jo niin moneen kertaan tässäkin threadissa läpikäyty juttu, että ei jakseta taas aloittaa uudestaan...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Juha-Matti Korvanen
Offline Offline

Posts: 1923
Date Registered: 03.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2868 on: 20.09.07, 10:21 »

Mun mielestä parasta olisi myydä kamerat romuttamoille ja lisätä määrärahoja OIKEISIIN poliiseihin. Kameravalvonnalla kun ei saada kiinni yhtään rattijuoppoa, kortitonta, varastettua autoa, moottoripyörää, liikenteen vaarantajaa, ajoneuvoyhdistelmää (100km/h alueella) jne.

Eli kyseessä on vain kevyt ratkaisu rahastusautomaatista ja tilaston kaunistus, jossa muka valvotaan liikennettä tehokkaasti. Samoin nuo telkänpöntöt saavat aikaan epämiellyttävän pumppausliikkeen, kun ihmiset polkevat jarrua "varmuuden vuoksi" tolpan kohdalla. Ja jokainenhan tietää, miten ruuhkassa yksi jarrutus saattaa aiheuttaa kilometrien päässä minuuttien pysähdyksen.

En ymmärrä tolppia en, mutta onneksi se ei ole ainoa asia mitä en ymmärrä.

PS. Niin ja itselleni ei ole tullut sanktioita tolppien takia, eli katkeruudesta ei ole kyse!

Turha noista rahan takia on huolehtia. Vuoden päästä kamerat ovat tienanneet moninkertaisesti takaisin oman hintansa.
Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2869 on: 21.09.07, 06:44 »

Ainakin turhat päättömät riskialttiit ohitukset vähenee, jos ei muuta. Mutta toisaalta se on erittäin tuskallista ajaa sitä tasaa sallittua nopeutta, huomiokyky menee ihan muualle kun siihen olennaiseen kun mittaria vaan tuijotetaan.

Moro

Veikkaan, että päinvastoin. Kuten MM jo totesikin, tuolla tiellä ajellaan nyt sitä 70kmh, joka vaan lisää ohituksia. Että näin... ei voi muuta sanoa, ku että Suomi on ja (valitettavasti) pysyy autoilun kehitysmaana.

T: Jani

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2870 on: 23.09.07, 17:46 »


Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2871 on: 24.09.07, 11:12 »

Noniin tolta se tänä aamunakin melkeenpä näytti kun henkilöautoilija tuli kolmion takaa suoraan erään toisen auton alle. No joo tämä etuajo-oikeutettua tietä tullut (risteykseen siis) tullut auto pisti sen ahtaalle ja silti tämä väistämisvelvollinen vaan änkesi siitä välistä valoihin odottamaan. No joo torvet soi ja kolmion takaa tulleessa autosta näytettiin kaikenlaista käsimerkin tynkää, ilmeisen fiksua toimintaa siis.
Okei ehkei sitä kolmiota niin nää kun se on siinä koivun varjossa, mutta missä tuon autoilijan havainnointikin on...sanonko missä?
Niin joo ja itse olin sauvakävelemässä, tuli vaan nähtyä. Taas mulle tapahtuu näköjään. Täytyy varmaan olla menemättä ulos enää kun meinaa kävellessäkin joudun vaaratilanteisiin, jossa on hengenlähtö lähellä.

Tuli tästä mieleen, että oletteko pistäneet merkille paria juttua.

Tiiettekö miten kiertoliittymässä saat aina ja ihan takuuvarmasti tietä, kolmion takaahan siihen tullaan aina. Ja vaikka se toinen osapuoli olisi ennen sinua sen kolmion ohittanut?
No vastaushan on yksinkertainen. Tulet niin ***keleesti sieltä kolmion takaa. Miljoonaa vaan.  Vähintään sellanen +40kmh, mielellään 50kmh tai 60kmh renkaat vinkuen, niin varmasti saat latua vaikka sielä olisi jo useampi auto ennen sinua. Aivan mutta entäs se väistettävä jalankulkuliikenne? Äh ei sellasia ole ennenkään ollut, ei sieltä kukaan ennenkään tullut. Kun vaan muistat kultaisen säännön, että sinulla on kiire ja sinä menet nyt, niin tietä tulee.

Ja toinen asia, oletteko huomanneet ihmisten vilkunkäytön logiikassa erroreita?

Miten se voi olla mahdollista, että kaistaa vaihtaessa, ajettiin sitten Kehällä tai Motarilla tai kaupungissa, sitä vilkkua ei vaan yksinkertaisesti voi käyttää. Ottaen huomioon että useissa sakemannien autoissa on sellanen 3-väläyksen vilkkukytkinsysteemi.
Se on varmasti ylirasittavaa kun joutuu vielä ehkä jos muistaa katsoa siihen oikeaan peiliin, että onhan sielä tilaa kun minä tästä ratista käännän merkkiä antamatta toiselle kaistalle. Ehkä siinä on liikaa tekemistä sitten useammalle.

MUTTA! Antakaas olla, kun päästään Motarin, Kehän tai ym. poistumisreitille, ramppi vaikkapa Kehältä Vihdintielle. Sillon...Sillon se vilkku sieltä kuinka ollakaan napsahtaa päälle. Kyllä! Tilanteessa, jossa kukaan ei periaatteessa voi sinuun osua mistään suunnasta, koska vaihdat sitä kaistaa heti poistumiskaistan alussa ja kaistalle joka alkaa siitä kohtaa kun sitä rattia käännät. Sillon, se vilkku onkin sangen super tärkeä, ei niinkään kaistanvaihdossa. 

Tämä tästä tällä erää.
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2583
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2872 on: 24.09.07, 11:51 »


Ja toinen asia, oletteko huomanneet ihmisten vilkunkäytön logiikassa erroreita?

Ja tuohon kiertoliittymään liittyen, niin suuri osa vilkuttaa ympyrään tullessa mutta ei sitten millään siitä poistuessa. No, eipä ole montaa ympyrää meikäläisen normaalireiteillä, taitaa lähin olla noin 30km päässä ja sit seuraavat 3 kpl eripuolilla noin 35-40 km etäisyydellä.
Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2873 on: 24.09.07, 12:47 »

Moro

Mikähän siinä muuten on, että liikenneympyrät tehdään, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, koko ajan pieleen - ainakin omasta mielestäni. Ei ole mitään järkeä laittaa sitä suojatietä heti siihen ympyrästä poistumiseen, koska se ei tarvii kun yhden jalankulkijan ja muutaman auton, jotka haluu siitä kohasta veke ni koko ympyrä on ihan tukossa. Eikö sen suojatien vois sijoittaa sinne n. 20m päähän ni siihen tulis sellanen pikkanen reservi johon mahtuis nyt ainakin 4 autoa odottamaan. Haagan ympyrä nyt mukava poikkeus, ku siellä ei suojateitä ole.

T: Jani

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2874 on: 24.09.07, 14:26 »

MUTTA! Antakaas olla, kun päästään Motarin, Kehän tai ym. poistumisreitille, ramppi vaikkapa Kehältä Vihdintielle. Sillon...Sillon se vilkku sieltä kuinka ollakaan napsahtaa päälle. Kyllä! Tilanteessa, jossa kukaan ei periaatteessa voi sinuun osua mistään suunnasta, koska vaihdat sitä kaistaa heti poistumiskaistan alussa ja kaistalle joka alkaa siitä kohtaa kun sitä rattia käännät. Sillon, se vilkku onkin sangen super tärkeä, ei niinkään kaistanvaihdossa. 
Kyllä se vilkku tulee myös niille, (ei kaistanvaihdossa vilkuttaville) erityisen tärkeäksi, silloin kun liitytään ruuhkaiseen liikenteeseen, ja huomataan, ettei yksinkertaisesti ole auton mentävää väliä. Muuta etua siitä vilkun käytöstä ei näköjään näille epeleille ole, joten mitä sitä turhilla asioilla päätänsä vaivaamaan.  Näin se joidenkin kohdalla menee. thmbdn

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2875 on: 24.09.07, 15:46 »

Ajattelin tänä aamuna juuri samaa, kun pyöräilin koululle. Pyöräilijöille (ja kävelijöille) olisi kaiketi turvallisempaa ne kaukaisemmat suojatiet, kun voi paremmin ennakoida ympyrästä kääntyvän auton. Itselläni on muutaman kerran ollut lähellä, että olisin voinut jäädä alle. Kuitenkin onneksi on sellaisiakin autoiljoita, jotka mukavasti antavat tietä.

Samaa olen miettinyt. Kun pyöräilen töihin matkalle osuu tuollainen kiertoliittymä mm. Pohjois-Haagassa ja noi on sellaisia paikkoja joihin tultaessa ja poistuttaessa on paljon huomioitavaa autoilijoilla ja jos on nukuksissa siellä ratin takana, niin voi kopsahdella.
On nuo silti minusta turvallisempia kuin perinteiset X-risteykset, kevyen liikenteenkin kulkijan silmin.

Autoillessa harmittaa eniten sen vilkun laiska käyttö kiertoliittymistä poistuessa. Etenkin kun liikennettä on enemmän.
« Last Edit: 24.09.07, 16:56 by Henri Laitinen »
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2876 on: 24.09.07, 16:25 »

Aivan, mitä sitä vilkkua turhaan käyttämään missään. Siis se kolahtamisen syy oli siinä toisessa! Sen ois pitänyt tajuta, et miä tuun nyt sinne! Cheesy
Jone
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2877 on: 24.09.07, 20:19 »

Totta torisette nuista liikenneympyröistä / suojateistä!
Helsingin käpylässä sijaitsevan entisen kiertoristeyksen? kun muuttivat liikenneympyräksi (mikä sinänsä on ihan ok), niin ihmettelen miksi sitä piti kaventaa niin maan penteleesti?
Nyt yksi jalankulkijaa / pyöräilijää väistävä auto pysäyttää hetkeksi koko pelin. Ja jono kasvaa...
Dösät / jakarit pöllyttää sitä keskialueen kukkapenkkiä, kun ei melkeen mahu kääntymään.

Tää nyt vaan ihan yleisenä marinana, että tossa kohti on menny suunnittelu piirun verran pieleen, vaikka liikenneympyrä on selkeämpi myös ei-paikkakuntalaisille.

btw. Onkohan tuollaisia "kiertoristeyksiä" kuinka paljon edes olemassa?
Eli liikenneympyrän mallinen risteys, joka kuitenkin on aivan normaali tasa-arvoinen risteys-> Oikealta tulevaa väistetään.
 
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2878 on: 25.09.07, 05:48 »

Joo kiertoliittymät on aika vaikeita paikkoja. Suojatiet heti niitä ennen ja jälkeen on sellasia "super tarkkana" paikkoja. Helposti jää pilareitten tai peilien katveeseen isompikin auto, saati pyöräilijä tai kävelijä. Joten tilannenopeudella ja havainnon tekemisellä on iso rooli noissa ympyröissä. Valitettavasti jengi vaan tulee noihin ihan liian lujaa. IHme, ettei enempää jää porukkaa alle noissa kun katse on jo sielä poistumis liittymissä kun se pitäs olla kevyessäliikenteessä.

Ja suojateiden sijoituksesta oon samaa mieltä, ne vois olla kyllä kauempana tosta kääntymiskohdasta, jossa tosiaan jää helposti katveisiin paljon asioita.
Joni Rantala
Offline Offline

Posts: 1301
Date Registered: 04.05.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #2879 on: 27.09.07, 15:21 »

pakko on vähän avautua.21.09.2007 tapahtui seuraavaa,olin ajamassa 5 tiellä vähän ennen Juvaa.Kello oli reilu 9 illalla joten pimeetä oli ja kas kumma taakse ilmestyi Volvo melkein puskuriin kiinni ja vielä pitkät päällä,kivahan siinä oli ajella.Volvo meni sitten ohi ja päätin antaa pienen opetuksen joten annoin samalla mitalla takas(Tiedän että tein väärin)pitkät päällä ajoin hänen takana ja volvo kuski hermostu ja alkoi painella jarrua vähän välii ja kaasutti pois.Että semmoista.

Pages: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1