Keskustelua liikenteestä

<< < (613/3019) > >>

Aaltonen:
Quote

Ei pelota liikenne niin paljoa kun ajaa 4m seinän takana.


  Julma paha maailma jää taakse kun näkee ison Kiitolinja tekstin nenän edessä. 

juksii:
Quote

10 tuntia 80km/h vauhdilla enintään 800km ja 90km/h vauhdilla 900km. Ottaen huomioon, että päivässä saa ajaa 9h. Siinä ajassa ehtii 90km/h ajamalla 90km pidemmälle. Otetaan siihen vielä tauot, mäet, pysähdykset jne mukaan ja lasketaan se todellinen keskinopeus joka on luultavasti siellä 50-70km/h haarukassa ja se voitto on aika nollassa.


Joo, lujempaa ajamalla joutuu pysähtymään ja pitämään taukoja. Jos ajaa 10 km/h hiljempaa niin ei tarvitse taukoja...
Siis kyllähän tauot vaikuttaa samalla tavalla nopeudesta riippumatta. 10 min tauko on edelleen 10 min vaikka olisi ajanut 150 km/h tai 50 km/h.

Kuitenkin toi 90 km on yli tunti 80 km/h ajaen. Sillä voi jo olla joissain tapauksissa merkitystä jollekin ihmiselle.

Itse olen nopeusrajoituksista sitä mieltä että suomessa pitäisi rakentaa moottoriteitä runsaasti lisää niin pääsis mukavasti körötellen paikasta toiseen. Täällä pitkien etäisyyksien maassa tuntuu niin todella turhalta kuluttaa aikaansa tien päällä ajaen 80 km/h. Minulla olisi paljon parempaakin tekemistä. Mutta ei voi mitään. Mutta ei kiitos niitä moottoriteitä mitä löytyy jyväskylästä, että on 80 km/h rajoitus motarilla. Se jos mikä tuntuu turhalta.

tornadof36:
Quote

Ei pelota liikenne niin paljoa kun ajaa 4m seinän takana.


Moikka,

Toivotaan että saavat tuntipalkkauksen Suomessakin kaikille kuskeille, niin ei tarvitse tuolla kelkota lakia rikkoen.

Eikä se iso auto siinä vaiheessa paljon lohduta, jos tulee se toinen ison auton väsynyt kuski samalla suoralla vastaan. Onnea vaan  !

Kyllä noita työaikoja ( koko päivän/ yön kilometrimäärät) pystyy tehokkaalla lastin käsittelyllä (purut ja lastaukset) paremmin  säätelemään, kuin ylinopeutta ajamalla.

Kun ajatellaan 100 nopeusrajoituksia, niin jos rekat ajaa sitä 80-85, niin niistä tosiaan pääsee vielä ohitse, mutta jos ajetaan 92 , niin hyöty häviää jo suhteessa sen ohituksen riskeihin nähden.

Ja 80 alueellahan kannattaa nyt talvella vaan jäädä sopivan matkan päähän siitä raskaasta ajoneuvosta. Ihan turha mennä ohitse. Ennemmin vaikka kahville.

Tosiaan jos ajetaan tuollaiset 200 km raskaalla ajoneuvolla yhtä soittoa ( alkaa olemaan pimeillä jo tauon paikka ), niin tuossakaan ei "voita" vielä kuin sen 20 minuuttia maksimi, vähän ylinopeutta ajaen.

Ja sitten tosiaan jos mennään sitä rajoitinta vasten väkisin, niin sitten (näin talven alla) tulee vääjäämättä liukkaat kelit ja myös Konginkangas mieleen.

Eli jäitä hattuun. Kyllä ne isännät ja varsinkin Kiitolinja taatusti pitävät ajatuksesta, ettei niiden autot aja pöpelikköön ja kuski heitä jonkin 30-40 minuutin takia henkeään.

Johan oli monenlaista saarnaa. Taidan lähteä haukkaamaan koiran kanssa tuota pirteää ilmaa..

-Jukka

Count:
Quote

Ottaen huomioon, että päivässä saa ajaa 9h.

Mikäs se tuollainen ajoaikarajoitus on, en ole koskaan kuullutkaan? Taitaa koskea vain ammatikseen ratin takana olevia, kenties?
Me muuthan emme tietenkään ikinä koskaan milloinkaan voi olla menossa mihinkään megamarkettia pitemmälle eikä meidän tien päällä viettämällämme ajalla ole mitään merkitystä...

Nimim. mökki Kuusamossa, ja jokainen turhaan tien päällä nysvätty minuutti on lomasta pois.

Henkka:
Quote

Kysymys oli kylläkin siitä, että nollatoleranssilla ja keskinopeuskameroilla ei saada mitään muuta kun huonoa aikaan.

edit: tällä saadaan vaan aikaan se, että seurataan nopeusmittaria tarkemmin kuin muuta liikennettä.


Miestäni keskinopeuskamerat vähentävät tätä mittarin kyttäämistä, toisin kuin vain vaikkapa tolpat. Edellyttäen tietysti että ovat riittävän etäällä toisistaan.
Hetkittäiset nopeuden nousut (vaikkapa tulppana olevan rekan ohituksessa) eivät näin lyö näpeille kun muuten jatketaan taas rajoitusten suuntaisesti. Eli liikennevirta kulkisi mahdollisimman tasaisesti ja ilman "kuumakalleja". Tämä lienee suurin tarkoitus.

Toki tuollainen ei valvo mm. ajonopeuksia risteysalueilla, päihteissä ajoa, puskurissa hiillostajia, keltaisen viivan ohituksia, tiellä vain vähän matkaa ajavia, jne, jne... Siksi se aitoa ja oikea poliisi on paikallaan yhtä lailla liikenteessä kuten nytkin.
Tekniikka tuo täydentäviä asioita valvontaan ja meitä kaikkiahan se palvelee.  Ei moisia laitteita olisi ja tekniikoita kehiteltäisi, ellei niille olisi tarve olemassa, minkä luovat taas ne jotka eivät näitä yhteisiä pelisääntöjä halua noudattaa yleisillä teillä.

Tolppiin verrattuna nuo kuitenkin ovat mielestäni paljon fiksumpia järjestelmiä liikenteen valvontaan/ennaltaehkäisyyn.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page