Keskustelua liikenteestä

<< < (617/3033) > >>

odo:
Kuinkahan moni kuolemaan johtaneista onnettomuuksista on pelkästään nopeuden syy...

...ja toisaalta kuinka moni on ajanu jonkun toimintakykyä heikentävän  aineen alaisena.

Itse aika vakaasti uskon että onnettomuudet jotka voisi suoralta kädeltä laittaa ylinopeuden piikkiin on lopulta aika vähäisiä.

Tietty sitten tämä kysymys tulee tilannenopeudesta. Ne muuttuvat nopeuskyltit ois ihan oikeasti pop. Kiitos naurettavan alhaisten rajoitusten, Suomeen on tullut kulttuuri jossa ajetaan aina sitä maksimia sallittua. Tänä aamuna Oulussa ei puhettakaan että uskaltaisin ajaa 80km/h maantiellä. Ihan mustassa jäässä kaikki paikat. Tosaisaalta taas kesällä moottoritiellä on useitakin aikoja kun voisi ajaa 180km/h ihan helposti sen suurempia riskejä.

Suomessa on vaan tehty siitä ylinopeudesta se kaikista suurin paha ja sitä kytätään kun se on helppoa mitata ja kartuttaa valtion sakkotuloja. Mua ainakin pelottaa ihan helv**** paljon enemmän rattijuopot kun jotku hieman reippaampia nopeuksia ajavat.

HN:

Eihän rekalla ajo voi väsyttää! Sehän on niin "rekka"romanttista  
Kyllähän nyt 10 tuntia ajaa putkeen helposti...
(Ajoin muuten 975km henk.autolla viime syksynä yhdellä pysähdyksellä putkeen ja aikaa kului 11 tuntia) En enää jaksaisi edes yrittää enempää.

Mutta ensiviikolla lähden taas vuosien tauon jälkeen rekan rattiin, eli pöllikuskiksi   Taitaa veri vetää alalle.

Siinä ku ajelee silmät sirissä hielle ja löpölle haisten, niin minun näkemyksen mukaan romantiikka on aika kaukana 
PS, voi kunpa pystyiski ajaan noiden ajoaikalakien mukaan

mmniemi:

Lämmin autotalli on kyllä aivan loistava keksintö. Tässä odottelen talven tuloa 

Ei sen tarvitse olla, kuin pelkkä katos, niin ei ole lasit jäässä talvellakaan. Ja lohkolämmitin pitää öljyt vetreänä...

mmniemi:

Millähän tekniikalla se kilven optinen tunnistus mahtaa onnistua sataa liikkuvasta kohteesta Suomen keliolosuhteissa? Insinööri on tietty ihme jätkä, mutta vähän tuo kummeksuttaa. Mää luulen, että nykyäänkin 90% noiden tolppakameroiden kuvista on tunnistuskelvottomia. Mä haluaisin nähdä sen kameran, joka ottaa tunnistettavan kuvan yön pimeydessä sataakuuttakymppiä ohi suhahtavasta kaaharista. Ainakaan automaattisesti tolpannokasta.

Oletko koskaan nähnyt, kun tolppa välähtää? On meinaan aika kirkas. Ja kun se on kirkas, voidaan käyttää huomattavasti lyhyempää valotusaikaa, ja kun noissa kuvissa tuskin tarttee miettiä mitään kohinan määrää, niin voidaan käyttää oikeasti isoja ISOja. Kaveri ajoi joskus ylinopeutta tolppaan suhteellisen sankassa lumipyryssä yöllä, kun kuvitteli, että ei se kamera siinä kelissä mitään saa aikaiseksi kuitenkaan. Mutta niinpä vaan siitä lähes 130km/h ohimenevästä naamasta ei ollut ollut mitenkään epäselvää, kuka autoa ajoi. Vaikka siinä oli ollut vielä rekisterikilven kohdalle kerrostunut ihan vähän luntakin, niin silti ei ollut kuulemma pienintäkään mahdollisuutta kiistää, etteikö olisi hänen autonsa. Rekisterikilpi kun on heijastavaa materiaalia, siihen rekkarin luettavuuteen riittää ihan normikamerakin salamalla varustettuna.

tornadof36:

Kuinkahan moni kuolemaan johtaneista onnettomuuksista on pelkästään nopeuden syy...

...ja toisaalta kuinka moni on ajanu jonkun toimintakykyä heikentävän  aineen alaisena.

Itse aika vakaasti uskon että onnettomuudet jotka voisi suoralta kädeltä laittaa ylinopeuden piikkiin on lopulta aika vähäisiä.

Tietty sitten tämä kysymys tulee tilannenopeudesta. Ne muuttuvat nopeuskyltit ois ihan oikeasti pop. Kiitos naurettavan alhaisten rajoitusten, Suomeen on tullut kulttuuri jossa ajetaan aina sitä maksimia sallittua. Tänä aamuna Oulussa ei puhettakaan että uskaltaisin ajaa 80km/h maantiellä. Ihan mustassa jäässä kaikki paikat. Tosaisaalta taas kesällä moottoritiellä on useitakin aikoja kun voisi ajaa 180km/h ihan helposti sen suurempia riskejä.

Suomessa on vaan tehty siitä ylinopeudesta se kaikista suurin paha ja sitä kytätään kun se on helppoa mitata ja kartuttaa valtion sakkotuloja. Mua ainakin pelottaa ihan helv**** paljon enemmän rattijuopot kun jotku hieman reippaampia nopeuksia ajavat.

Huomenia...

Nyt sitä pyryttää, tuota lunta sitten urakalla täällä etelässä.

Ei ehkä niin monen kolarin syy ole nopeudessa, mutta ne seuraukset on aina pahemmat ylinopeuden ollessa kysymyksessä. Tulee niitä kuolonuhreja ja loukkaantumisia.

Huh, piti mennä HK: lle tänään, mutta en taida kesärenkailla lähteä mihinkään. Tai en sinne asti ainakaan.

Joku puhui, että keli lämpenee jo alkuviikosta +15 asteeseen. Eli ei viitsi kyllä renkaitakaan vielä vaihtaa. Tod. näk. aika pitkät sulajaksot vielä tulossa ...

-Jukka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page