FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.07.17, 16:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465159 times)
Masa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3100 on: 16.10.07, 05:48 »


PS: Paljon olen kuullut puhuttavan "rekisterikilpilakasta", jolla saadaan koko rekisterikilpi heijastamaan, myös mustat kohdat. Salaman kanssa otettu rekisterikilpikuva siis olisi tasaisen kirkas...
Paljon puhutaan joo. Vielä ei ole kuitenkaan löydetty sellaista lakkaa, joka missään ulkopuolisen tekemässä kokeessa olisi asiansa ajanut.
TarppiVertainen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3101 on: 16.10.07, 21:31 »

Moro moro.
Juuri tulin eka keikalta... Ihan käypä peli tuo Iveco. Nosturikin kävi käteen muutaman kuormaisun jälkeen.
Ja aamulla peli jatkuu Smiley  Romanttista joo Wink

Tere Tarmo...

Itselläkin käynyt välillä mielessä, että jos kävisi jonkun keikan heittämässä. Mutta on vaan jäänyt. Niin paljon muutakin tekemistä on.

Juu, onhan se rekka " todella" romanttista Wink...

-Jukka
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3102 on: 16.10.07, 22:38 »

Saanut näköjään Lipponenkin (jo Tongue) kortin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710166719412_uu.shtml

Tämän artikkelin jälkeen minulle vihdoin selvisi miksi suomi on täynnä typeriä lakeja liikenteen suhteen. Kokeneet kansaa enemmän tietävät poliitikot ovat asialla olleet ja peläastaneet meidät täys kaaokselta liikenteessä thmbup

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3103 on: 20.10.07, 04:47 »

Näin liukkaiden kelien aattona on medioissa ollut taas puheenaiheena turvavälit liikenteessä. Monet tahot painottavat että "pitäkää ne välit" ja kansa sanoo että "joku tulee aina eteen". No joo rupesin vaan eilen radiota kuunnellessa pohtimaan, että missä on ihmisten havainnointi, ennakointi ja aivot? Tuola aamu/iltaruuhkassa tuntuu joka päivä pamahtavan, ja nimenomaan ketjussa ja se millasia autoja tuola on nykyään pisti pohtimaan. Monen toimesta SUVeja on kehuttu täällä, että näkee liikenteen yli. Miks ihmeessä ihmiset ei tajua tota asiaa? Sama pakettiautoille, näkee paremmin mutta ajetaan sokeana. Varmasti moni ketjupamaus vältettäisiin havainnoinnilla, katsoo sitä jonoa 200m eteenpäin niin on jo monta OHOA välttänyt. Ei ihmiset kai sitten vaan tiedosta tota asiaa tai jotain, todella pienillä asioilla pystyy tuola pelaamaan pelin yhteisen edun puolelle, jos vaan haluaa. No joo minä lähden töihin.
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3104 on: 20.10.07, 08:03 »

Kannattaa ajaa ihan toisen peeceessä kiinni - edellämenevän äkillisesti jarruttaessa nopeusero ei ehdi kasvaa kovin suureksi kun tuuppat jo tämän perään = pienemmät vahingot!  Grin

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3105 on: 20.10.07, 08:42 »

Cheesy aaaivan!
Henri Stschukin
Offline Offline

Posts: 856
Date Registered: 30.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3106 on: 21.10.07, 07:34 »

Mullapa vaihettiin Scaniaan talvirenkaat. Ensimmäinen työnantajani joka vaihtaa talvinakit isoon autoon. Shocked Yleensä ajellaan kesät talvet samoilla luistimilla. Että varokaa niitä isoja autoja liikenteessä liukkaiden aikaan. Ne kun eivät pysähdy joka tilanteessa ihan helposti. Varsinkin jos on säiliöauto tai IBC kontteja kyydissä, koska siellä piilee mahtavat liike-energiat. Wink
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3107 on: 21.10.07, 09:09 »

Mullapa vaihettiin Scaniaan talvirenkaat. Ensimmäinen työnantajani joka vaihtaa talvinakit isoon autoon. Shocked Yleensä ajellaan kesät talvet samoilla luistimilla. Että varokaa niitä isoja autoja liikenteessä liukkaiden aikaan. Ne kun eivät pysähdy joka tilanteessa ihan helposti. Varsinkin jos on säiliöauto tai IBC kontteja kyydissä, koska siellä piilee mahtavat liike-energiat. Wink

Jos yhdistelmän kokonaispaino on vaikka 50 tonnia ei sillä ole merkitystä mitä siellä on kyytissä. Liike-energia on riippuvainen vain vauhdista ja massasta.

-JukSii-
Henri Stschukin
Offline Offline

Posts: 856
Date Registered: 30.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3108 on: 21.10.07, 11:29 »

Jos yhdistelmän kokonaispaino on vaikka 50 tonnia ei sillä ole merkitystä mitä siellä on kyytissä. Liike-energia on riippuvainen vain vauhdista ja massasta.
Noh kuitenkin tarkoitin sitä, että jos on vaikka vajaa löpösäiliö kyydissä, jonka tilavuus on pari kuutiota niin liukkaalla se auto ei pysähdy siihen mihin luulet sen pysähtyvän,  kun se säiliössä paikkaansa vaihtava massa tuuppii eteenpäin. Wink
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3109 on: 21.10.07, 12:56 »

Noh kuitenkin tarkoitin sitä, että jos on vaikka vajaa löpösäiliö kyydissä, jonka tilavuus on pari kuutiota niin liukkaalla se auto ei pysähdy siihen mihin luulet sen pysähtyvän,  kun se säiliössä paikkaansa vaihtava massa tuuppii eteenpäin. Wink

Totta varmaankin. Eikös noissa nykyään ole kaikissa loiskelevyt säiliöissä joiden ainakin pitäisi hiukan auttaa tuossa? Ja säiliöt on jaettu pienempiin osiin ettei se koko tankki joka on kyydissä ole samaa tilaa?

-JukSii-
Henri Stschukin
Offline Offline

Posts: 856
Date Registered: 30.12.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3110 on: 21.10.07, 16:07 »

Totta varmaankin. Eikös noissa nykyään ole kaikissa loiskelevyt säiliöissä joiden ainakin pitäisi hiukan auttaa tuossa? Ja säiliöt on jaettu pienempiin osiin ettei se koko tankki joka on kyydissä ole samaa tilaa?
Säiliöautoissa on kyllä lohkoja ja levyt,  mutta vanhoissa erillisissä löpösäiliöissä ja IBC-konteissa ei ole mitään pysäyttämässä hölskymistä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3111 on: 21.10.07, 16:58 »

Viikonlopun pohdinnan tulos:

1. Vilkun käytön unohtuminen
- Ilmeisesti liiallinen tilannenopeus on tähän syynä. Kehällä ajaessa runsaat 80-100kmh vauhdissa on rattia puristettava kynsin ja hampain, ettei auto vain lipeä linjalta. Siksi ei sitä vilkkukahvaa voi käyttää. Tämän on pakko olla syynä. Liikaa muuttuvia tekijöitä.

2. Vilkun käytön ja harkitsematon käyttäytyminen
- Kiire, ajattelemattomuus, välinpitämättömyys ja kyllä. Tilannenopeus. Nämä kaikki yhdistettynä minulla on nyt kiire- asenteeseen, saa aikaan vilkun unohtamisen, saati sulkuviivojen ohi näkemisen. No tottakai, miksipäs sitä turhaan käyttämäänkään tai varomaankaan. Sormihan siinä kuluu ja kyllähän nyt tästä nopeasti ehtii kun vaan pistää Hanaa eikä kuhnaile.

3. Kuinka se jono nyt niin pysähtyikään!?
- Ihmiset vissiin ajavat aivot nollilla ja katsovat sitä edellä olevan hienon Volvon takapleksiä sen verran tehokkaasti, että se jono tosiaan 500m alamäen jälkeen jonka päässä on risteys, pysähtyy kuin seinään. Sinne ei voi nähdä sinne risteysalueelle etukäteen, vaan ne punaset valot tulevat kuin päin naamaa. Ilmeisesti tästä on kyse. Aivot nollilla ja turvavälittömyys.

4. ***tana...minähän en jarrulle mene
- Niin miksipä turhaan. Ohi vaan miljoonaa ja seuraavissa valoissa tavataan. Kyllä sinne punasiin pitää keretä heti paikalla, ettei vaan joudu liian vähän aikaa sielä kököttämään ja kas kuinkas se ohitettu auto onkin siinä takana taas kerran. Justhan mää siitä ohi menin.

5. Hittot, minähän en tilaa anna!
- Niin miksipä sitä turhaan linja-autolle tilaa antamaan. Hittoako se tänne kaistalle tulee, kai se on pakko...... MUTTA! HETKINEN! Onko tässä tilaa.....NO ONHAN SIINÄ TILAA!
KATSO Jorma! Käytä niitä silmiäsi! SPORAKISKOT! SINNE OHJAA AUTOSI SINNE niin tilaa on yllinkyllin!
Ja niinhän Meidän Jorma tekee! Pistää 242 hevosvoimalla ladatun Audinsa huimaan laukkaan, painaa kaasun suoraan surkuilematta pohjaan ja.... JES! OHI MENTIIN NIIN ETTÄ NAPSAHTAA! HURRAA!
No hetkellinen 80kmh on 40 alueella kyllä liikaa, joten jatkan ranskalaisten syömistä ja kruisailen, teinhän juuri upean manööverin, busissta ohi ja vielä miehekkäästi SPORAKISKOJEN KAUTTA! HAH ei olisi naapurin Esko tota keksinyt! Ohi bussista, joka yritti varovasti vilkulla rukoilla vasemmalta kaistalta tilaa ohittaakseen bussikaistalle puoliksi pysäköidyn auton. Mitäh taasko se on tuossa vieressä, on se kumma juttu.................

SUMMARUN SUMMARUN:
Kiire, kiire, ennakoimattomuus, välinpitämättömyys, tilannenopeus, ja mikä pahinta. Minä menen nyt asenne. Silleen nämä PK seudun kolarit näköjään tapahtuu. Hienoa päästä tässä pohdinnassa tulokseen viimeinkin!  Smiley
« Last Edit: 21.10.07, 17:07 by Sami Aaltonen »
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3112 on: 21.10.07, 17:22 »

SUMMARUN SUMMARUN:
Kiire, kiire, ennakoimattomuus, välinpitämättömyys, tilannenopeus, ja mikä pahinta. Minä menen nyt asenne. Silleen nämä PK seudun kolarit näköjään tapahtuu. Hienoa päästä tässä pohdinnassa tulokseen viimeinkin!  Smiley

Täysin turha ja riitaa haastava viesti, mutta modet varmaan poistavat oikopäätä, jos/kun katsovat tarpeelliseksi... Tongue

Sami: Kun muuten olet (lähes) täydellinen - ainakin liikenteessä, niin kannattaa seuraavaksi opetella latinaa, jos sitä aikoo tehostemerkityksessä käyttää. Se ei suinkaan kuulu "Summarun summarun", vaan "Summa summarum".

Arttu
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3113 on: 21.10.07, 17:27 »

Täysin turha ja riitaa haastava viesti, mutta modet varmaan poistavat oikopäätä, jos/kun katsovat tarpeelliseksi... Tongue

Sami: Kun muuten olet (lähes) täydellinen - ainakin liikenteessä, niin kannattaa seuraavaksi opetella latinaa, jos sitä aikoo tehostemerkityksessä käyttää. Se ei suinkaan kuulu "Summarun summarun", vaan "Summa summarum".

Arttu

Mitäs pahaa tossa oli? Huumorilla väännetty tekstipläjäys? Jos joku ottaa nenilleen, niin aika herkkä on.  Cry
Ja mitä minuun tulee, niin pulshittiä on se, että olen täydellinen. Tulipahan vaan tässä seurattua viikonlopun aikana ja ihmeteltyä. Ja latinaa? No joo pilkkua saa viilata tietenkin jos tykkää.  Smiley
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3114 on: 21.10.07, 18:00 »

Jos yhdistelmän kokonaispaino on vaikka 50 tonnia ei sillä ole merkitystä mitä siellä on kyytissä. Liike-energia on riippuvainen vain vauhdista ja massasta.

Moikka,

Kyllä se vaan nesteet kyydissä käyttäytyy aika lailla eri tavalla tuo iso auto. Se hölskyntä tavallaan lisää sen liike-energian voimaa.

Kyllä aika moni vaihtaa yhdistelmiin eri kuviolla varustetut ns. talvirenkaat. Ainakin minun isäntäni, silloin joskus. Vastuuntuntoinen oli hän  thmbup!

-Jukka
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3115 on: 21.10.07, 18:29 »

Jahans, Aaltonen taas vauhdissa.
Mä olen jo aivan sanaton tämän herran päättelykyvyn ja filosofian edessä. 

Roll Eyes
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3116 on: 21.10.07, 18:43 »

Kyllä se vaan nesteet kyydissä käyttäytyy aika lailla eri tavalla tuo iso auto. Se hölskyntä tavallaan lisää sen liike-energian voimaa.

Kyllä minä uskon siihen että isoa säiliöautoa on vaikeampi pysäyttää talvella, varsinkin jos lasti pääsee hölskymään. Mutta liike-energiaa se ei lisää että kyydissä on nestettä. Ehkäpä se hölskyvä lasti heiluttelee autoa niin ettei renkailla ole parasta mahdollista pitoa tai sitten säiliöautoja, ajetaan usein suuremmilla painoilla kuin muita? Tai jotain sen suuntaista ehkäpä?

-JukSii-
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3117 on: 21.10.07, 18:47 »

Henri, kyllä 2pv/24h töissä kaikkea ehtii pohtimaan. Cheesy Ja niin se Audisti joka oli hetken Spora, se kuski oikeasti söi ranskalaisia! Minä näin! Cheesy
bemari
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3118 on: 21.10.07, 18:53 »

1. Vilkun käytön unohtuminen
- Ilmeisesti liiallinen tilannenopeus on tähän syynä. Kehällä ajaessa runsaat 80-100kmh vauhdissa on rattia puristettava kynsin ja hampain, ettei auto vain lipeä linjalta. Siksi ei sitä vilkkukahvaa voi käyttää. Tämän on pakko olla syynä. Liikaa muuttuvia tekijöitä.

2. Vilkun käytön ja harkitsematon käyttäytyminen
- Kiire, ajattelemattomuus, välinpitämättömyys ja kyllä. Tilannenopeus. Nämä kaikki yhdistettynä minulla on nyt kiire- asenteeseen, saa aikaan vilkun unohtamisen, saati sulkuviivojen ohi näkemisen. No tottakai, miksipäs sitä turhaan käyttämäänkään tai varomaankaan. Sormihan siinä kuluu ja kyllähän nyt tästä nopeasti ehtii kun vaan pistää Hanaa eikä kuhnaile.
Tähän on pakko sanoa, -ketään puolustelematta ja syyttelemättä.

Meillä oli kaksi vuotta Volvo S40, jossa oli hiljainen vilkun ääni. Ja todella todella usein sain siitä repsikan paikalta muistuttaa isää laittamaan vilkkua päälle, se kun oli niin hiljainen niin isä sen halposti unohti. Että sattuu niitä vahinkojakin vilkun kanssa.

Ja nyt meillä on Volvo S60, jossa vilkku pitää niin helvetillisen moikinan, ettei sitä sen takia viitsi käyttää, Tongue tuo oli sitten ihan vitsi...
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3119 on: 21.10.07, 19:15 »

Mullapa vaihettiin Scaniaan talvirenkaat. Ensimmäinen työnantajani joka vaihtaa talvinakit isoon autoon. Shocked Yleensä ajellaan kesät talvet samoilla luistimilla. Että varokaa niitä isoja autoja liikenteessä liukkaiden aikaan. Ne kun eivät pysähdy joka tilanteessa ihan helposti. Varsinkin jos on säiliöauto tai IBC kontteja kyydissä, koska siellä piilee mahtavat liike-energiat. Wink
thmbdn Arvaa kuka noita nakkeja joutuu vaihtelemaan paut sataan autoon? Cry Perkule kun pitää olla vielä kolmiakselisia ja vetorenkaitakin on kaksin kappalein molemmin puolin. No, kunto kasvaa.

Pages: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1