FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 16:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452159 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3120 on: 21.10.07, 19:15 »

Hhhm...ajan viikottain autoilla joissa vilkusta ei kuulu mitään. Ei tik ei tak. Eikä palaudu pois päältä, vaikka suoraksi kääntää. Silti muistan sen laittaa ja ottaa pois. Miten se ääni vaikuttaa muistamiseen? Tahtoo vaan tietää?
Falcon 900
Former member
« Reply #3121 on: 21.10.07, 19:15 »

thmbdn Arvaa kuka noita nakkeja joutuu vaihtelemaan paut sataan autoon? Cry

Ammatinvalintakysymyshän tuo vain on  Grin
Masa
Former member
« Reply #3122 on: 21.10.07, 19:23 »

Mutta liike-energiaa se ei lisää että kyydissä on nestettä.

Kyllä se lisää liike-energiaa. Kappaleen liike-energia on suoraan verrannollinen kappaleen massaan, ja myös nesteellä on massa Shocked

Eli siis on kaksi eri asiaa ajaa säiliöautolla tankit täynnä ja tankit tyhjinä tahi vajaina. Mitä enemmän massaa, sitä enemmän liike-energiaa. Jos haluat pitää liike-energian samana kaikissa tilanteissa, muuttuu asia haastavammaksi, koska liike-energia riippuu sekä siitä massasta että nopeudesta, ja jälkimmäisestä sen toisessa potenssissa...
Masa
Former member
« Reply #3123 on: 21.10.07, 19:28 »

Hhhm...ajan viikottain autoilla joissa vilkusta ei kuulu mitään. Ei tik ei tak. Eikä palaudu pois päältä, vaikka suoraksi kääntää. Silti muistan sen laittaa ja ottaa pois. Miten se ääni vaikuttaa muistamiseen? Tahtoo vaan tietää?
Omalla kohdallani se vilkun äänettömyys vaikuttaa lähinnä siten, että joskus harvoin en muista ottaa vilkkua pois päältä esim. kaistanvaihdon tehtyäni. Kun on ajanut ties kuinka kauan autolla, jossa vilkku pitää ääntä, on sen jälkeen oma opettelunsa ajaa autolla, jossa se ei pidä ääntä. Mutta ei se minustakaan siihen vilkun päälle laittamiseen vaikuta millään tavalla.

Niin joo ja sitten sellainen, että on kyllä todella persiistä, kun ei autovalmistaja ymmärrä säätää sitä vilkun ääntä (joka siis nykyautoissa ei ole releen ääni vaan ihan erikseen tehty) sellaiseksi, että normaalikuuloinen kuljettaja sen kuulee ajaessaan Angry
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #3124 on: 21.10.07, 20:32 »

Ja mitä minuun tulee, niin pulshittiä on se, että olen täydellinen.

Mitä virheitä Sami sitten itse teet? Mitkä säännöt pääsevät sinulla välillä unohtumaan jne.? Millaisia vaaratilanteita olet joskus aiheuttanut harkitsemattomuudellasi?

Kiinnostaisi kuulla.  Smiley

My photos on Airliners.net
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3125 on: 21.10.07, 22:04 »

Meillä oli kaksi vuotta Volvo S40, jossa oli hiljainen vilkun ääni. Ja todella todella usein sain siitä repsikan paikalta muistuttaa isää laittamaan vilkkua päälle, se kun oli niin hiljainen niin isä sen halposti unohti. Että sattuu niitä vahinkojakin vilkun kanssa.

Millä tavalla voi unohtaa laittaa vilkun päälle sen takia, että se on hiljainen? Ymmärrettävää olisi unohtaa ottaa se pois päältä.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3126 on: 21.10.07, 22:09 »

Viikonlopun pohdinnan tulos:

Vastahan olet samaa pohtinut useamman vuoden vai tuliko tämä kaikki taas yllätyksenä?

SUMMARUN SUMMARUN:
Kiire, kiire, ennakoimattomuus, välinpitämättömyys, tilannenopeus, ja mikä pahinta. Minä menen nyt asenne. Silleen nämä PK seudun kolarit näköjään tapahtuu. Hienoa päästä tässä pohdinnassa tulokseen viimeinkin!  Smiley

Kuinka monta kertaa aikaisemminkin olet jo tullut samaan tulokseen pohdinnassasi?

Henri, kyllä 2pv/24h töissä kaikkea ehtii pohtimaan. Cheesy Ja niin se Audisti joka oli hetken Spora, se kuski oikeasti söi ranskalaisia! Minä näin! Cheesy

Toistoa, mutta 2 päivääkö olet vain pohtinut asiaa? Onko kaikki aikaisempi pohdinta unohtunut mielestäsi ja koet asiat ikään kuin uusina?

PS. Minäkin söin ranskalaisia henkilöautolla ajaessani tänään. Ja pari juustohampurilaistakin. Ja puhuin vielä puhelimeenkin samalla.. Wink En koe vaarantaneeni liikenneturvallisuutta millään lailla. Viime viikolla ajaessani Ruotsissa ajoin partaani samalla.. Ja koska ei ollut peiliä ja kone oli aika huono, niin piti ottaa pari kuvaakin välillä ja katsoa miltä näyttää..

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että oikeassa olet pohdintojesi kanssa, mutta tarvitseeko sitä kirjoitusta vetää noin ***tun överiksi ettei edes kiinnosta lukea enää, saatika ottaa vakavasti?
Aaltonen
Former member
« Reply #3127 on: 22.10.07, 04:11 »

PS. Minäkin söin ranskalaisia henkilöautolla ajaessani tänään. Ja pari juustohampurilaistakin. Ja puhuin vielä puhelimeenkin samalla.. Wink En koe vaarantaneeni liikenneturvallisuutta millään lailla. Viime viikolla ajaessani Ruotsissa ajoin partaani samalla.. Ja koska ei ollut peiliä ja kone oli aika huono, niin piti ottaa pari kuvaakin välillä ja katsoa miltä näyttää..

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että oikeassa olet pohdintojesi kanssa, mutta tarvitseeko sitä kirjoitusta vetää noin ***tun överiksi ettei edes kiinnosta lukea enää, saatika ottaa vakavasti?

Hei olet kuunnellut Ylenaikasta, kun sinne hiljattain soitti eräs autoilija joka oli nähnyt miehen ajavan aamuruuhkassa partaansa.  Cheesy Hyvä radio kanava tuo.
Niin tartteeko ton pläjäyksen vakavuutta kovin tarkasti määritellä.... eikös toi aika överi ollut?
Aaltonen
Former member
« Reply #3128 on: 22.10.07, 04:17 »

Mitä virheitä Sami sitten itse teet? Mitkä säännöt pääsevät sinulla välillä unohtumaan jne.? Millaisia vaaratilanteita olet joskus aiheuttanut harkitsemattomuudellasi?

Jaa a, tämähän haiskahtaa jo ihan niin sanotusti päin nassua tulevalta vtuilulta.  Cheesy
Että ihan pitäisi tässä alkaa pohtimaan, miten harkitsemattomia liikkeitä olen tehnyt ja aiheuttanut vaaratilanteita.  Cheesy Ihanko tosissasi kysyt, aiheuttanut vaaratilanteita?  Cheesy
Ehkä on parempi etten vastaa tähän tämän enempää. Huomaa, ettei sulla ole hajuakaan mistään. Tai sitten tämä oli surullinen provosaatioyritys.  Cheesy
Aaltonen
Former member
« Reply #3129 on: 22.10.07, 04:22 »

Millä tavalla voi unohtaa laittaa vilkun päälle sen takia, että se on hiljainen? Ymmärrettävää olisi unohtaa ottaa se pois päältä.

Tätä minäkin aloin illalla pohtimaan. Tuli kyllä niin rankka juttu pohdittavaksi, etten ole vieläkään keksinyt ratkaisua.  Smiley
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #3130 on: 22.10.07, 06:01 »

Kyllä se lisää liike-energiaa. Kappaleen liike-energia on suoraan verrannollinen kappaleen massaan, ja myös nesteellä on massa Shocked

Ihmeellistä fysiikkaa sinulla  Shocked

Jos kyydissä on 20 tonnia nestettä se lisää liike-energiaa mutta jos kyydissä on 20 tonnia rautaharkkoja niin se ei lisää?

Jos lukisit viestit joista tämä lähti niin kommentoin sitä että se liike-energia ei lisäänny siitä että kyydissä on nestettä verrattuna siihen että kyydissä on saman verran jotain muuta.

-JukSii-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3131 on: 22.10.07, 06:16 »

Jaa a, tämähän haiskahtaa jo ihan niin sanotusti päin nassua tulevalta vtuilulta.  Cheesy

Vittuilulta? Suoria, rehellisiä kysymyksiä minun mielestä. Itseasiassa se kuulosti kyllä sellaisilta kysymyksiltä, joihin vastaamalla antaisit vastauksia aika moniin seikkoihin, jotka ovat aikojen saatossa näitä liikennekirjoituksiasi lukiessa jääneet "hämärän peittoon". Oikeasti, olisipa jännä kuulla, millaisia virheitä ammattiautoilija tekee liikenteessä...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Henkka
Former member
« Reply #3132 on: 22.10.07, 06:24 »

Välinpitämättömyyteen, itsekyyyteen ja mulle-ensin asenteeseen on Samikin todistetusti syyllistynyt. Se on todistettu täälläkin kuvan kera.

Alkaa olla ika puuta lukea samoja tekstejä uudestaan muutaman viikon välein, hieman eri asussa. Pakko ei tietenkään ole ja tuon edellistä aaltosen pohdintaa jaksoikin lukea vain muutaman lauseen kun tuli taas se deja-vu. Loput osasi ulkoa. Nyt tarkastin tekstin ja ei jäänyt mitään huomaamatta, vaikka lopun aiemmin skippasinkin.
Eli aika inflaation kärsii mies, tekstit ja itse tämä keskusteluaihe, joka toistaa itseään aika säännöllisesti samoilla aiheilla. Piiriä pyöritään.

Mitäs jos koitettaisiin vaikka kirjoitella positiivisiä asioita liikenteestä? Olisiko se mahdotonta? Ehkä se kuitenkin avaisi meidän kaikkien silmiä, kun aina on niin surkeita kulkijoita muiden toimesta?
Kuka rohkenee aloittaa?  Wink

Aaltonen
Former member
« Reply #3133 on: 22.10.07, 06:24 »

Vittuilulta? Harvinaisen rehellisiä ja suoria kysymyksiä. Itseasiassa se kuulosti kyllä sellaisilta kysymyksiltä, joihin vastaamalla antaisit vastauksia aika moniin seikkoihin, jotka ovat aikojen saatossa näitä liikennekirjoituksiasi lukiessa jääneet "hämärän peittoon". Oikeasti, olisipa jännä kuulla, millaisia virheitä ammattiautoilija tekee liikenteessä...

Jaah no joo voihan ton kai noinkin sitten tulkita jos haluaa.  Sad Tosta Torstenin kommentista vaan haiskahti vähän sellanen lievästi sanoen..... no joo en sano.

No kaipa ne virheet on ylinopeudet lähinnä toisinaan. Joskus ei meinaa takapyörä pysyä kaistalla kun on sen verran ahtaita mutkia, ja jos vierellä joku auto ajelee niin saattaa osua kanttariin takarengas keskustassa kun ei voi tilaa ottaa niin kun pitäs. Joskus osuu sitten etupyörä pysäkkikanttariin jos ei ole huolellinen. Joskus tulee ajettua punasiin kun ollaan jo siinä pisteessä, että on niin parempi tehdä. Ja keltasiin samaten. Joskus väsyneenä tulee vilauteltua valoja, jos joku päättää 30 alueella vaikkapa kiilata päiväkodin vierellä pysäkiltä lähtevän bussin. Mitäs vielä virheitä sitä vois tulla mieleen mitä on tullu tehtyä. No joo joskus tullu aiheutettua todellinen liikennesuma keskellä kirkasta päivää kun ajoin ohi ja käänsin yhdessä risteyksessä bussin ympäri. Ja mitäs vielä tuota....tuotaa pitää miettiä. Hmmm ei kait tässä nyt oikeestaan enempää.

EDIT: niin joo ja joskus pitäs olla vieläkin tarkkaavaisempi, kuten katsoa vieläkin pidemmälle jos vaikkapa kaksi isoa autoa kohtaavat ilkeässä paikassa.
« Last Edit: 22.10.07, 06:32 by Sami Aaltonen »
Aaltonen
Former member
« Reply #3134 on: 22.10.07, 06:25 »

Välinpitämättömyyteen, itsekyyyteen ja mulle-ensin asenteeseen on Samikin todistetusti syyllistynyt. Se on todistettu täälläkin kuvan kera.

Heeii mikä kuva ja missä?  Cheesy Minäkin haluan sen kuvan nähdä missä minä olen tehnyt syntiä!  thmbup
Henkka
Former member
« Reply #3135 on: 22.10.07, 06:29 »

Synnistä en tosiaan tiedä, mutta älä esitä muistamatonta.
Rakkaus peltilintuja kohtaan on ymmärrettävää mutta sekään ei ole selitys. Tai ainakaan sen kummenpi kuin niillä muillakaan liikkujilla.

Edit: Kuvaa ei ollut täällä mutta se oli otettu.
Aaltonen
Former member
« Reply #3136 on: 22.10.07, 06:30 »

Synnistä en tosiaan tiedä, mutta älä esitä muistamatonta.
Rakkaus peltilintuja kohtaan on ymmärrettävää mutta sekään ei ole selitys. Tai ainakaan sen kummenpi kuin niillä muillakaan liikkujilla.

Edit: Kuvaa ei ollut täällä mutta se oli otettu.

Ainii se kuva Katriinantieltä vissiinkin? Joo myönnetään, tulihan siinä pysäköityä pieleen joo tosiaankin joo. Ja juoksin vielä tienkin ylimuistaakseni.  Ajattelin, että joku on kuvannut minun ajavan nelipyöräluistossa jonkun mutkan jossain.
Henkka
Former member
« Reply #3137 on: 22.10.07, 06:33 »

No, jos et tosiaan muista niin et...  Roll Eyes
Aaltonen
Former member
« Reply #3138 on: 22.10.07, 06:49 »

No, jos et tosiaan muista niin et...  Roll Eyes

Niin kuvaa ei ollut täällä, mutta se oli otettu.  Cheesy Ei ihme jos mie en muista. Valaseppas minua vähän nyt.
Henkka
Former member
« Reply #3139 on: 22.10.07, 07:33 »

Niin kuvaa ei ollut täällä, mutta se oli otettu.  Cheesy Ei ihme jos mie en muista. Valaseppas minua vähän nyt.

Autetaan nyt muistamatonta: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,68399.msg614794.html#msg614794
Pages: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1