FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
13.12.17, 14:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477502 times)
Falcon 900
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3280 on: 19.11.07, 21:16 »

http://ydy.mine.nu/?kunta=Vantaa&tyyppi=Kaikki&lkm=10

Eli onhan tuo HÄKE:n mukaan ollut keskisuuri tieliikenneonnettomuus
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3281 on: 22.11.07, 07:13 »

Siirsin sen Artun autonostoviestin hännystelyineen tänne:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,72250.msg821329.html#msg821329

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3282 on: 23.11.07, 16:49 »

Moikka,

Pitkästä aikaa tämän aiheen parissa. Ja heti ikäviä tilastotietoja.

Tammi-lokakuussa on liikenteessä kuollut jo 319 ihmistä, mikä on valitettavasti 49 henkeä enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana.

-Jukka Shocked
Jamppa
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3283 on: 23.11.07, 18:07 »

Moikka,

Pitkästä aikaa tämän aiheen parissa. Ja heti ikäviä tilastotietoja.

Tammi-lokakuussa on liikenteessä kuollut jo 319 ihmistä, mikä on valitettavasti 49 henkeä enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana.

-Jukka Shocked
Niinpä. Eikä kukaan ota vastuuta tästäkään epäonnistumisesta.
"Se nyt vain tapahtuu", sanotaan. Ja samaan aikaan pudotetaan nopeusrajoituksia ja tehdään muuta vastaavaa, sillä perusteella että liikenneturvallisuus siten kasvaa.

Onkos kellään Euroopan tason tilastoja hallussa; olemmeko me Ukrainan vaiko Romanian tasolla tuossa asiassa ?
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3284 on: 23.11.07, 19:17 »

Asenteissa tuo homma on... Väärissä sellaisissa.

Ja.. Vastuuhan pitää jokaisen ottaa. Sitä ei voi ottaa kukaan toisen puolesta, ja sitten mennäänkin taas sinne asennepuolelle. Eli siis, kukaan ei voi ajaa toisen puolesta (yllätys!!).. Mutta vastuuta voi kantaa

muullakin tavalla.

Mutta se on kyllä tosi, että vauhti tappaa.

Päivän lehdessä oli juttua Espoolaisisästä (itse oli kyydissä vahvassa humalassa) joka yllytti poikansa ajamaan perään lähteneitä poliiseja karkuun. Nopeutta oli jopa 200 km/t. Tuossakin tapauksessa on ihme, ettei ihmishenkiä menetetty.

Sellaisia asenteita Angry.

Niin. Tänään vanhalla 3-tiellä pohjoiseen päin ( 14.50 ), Klaukkalan eteläpuolella ajeli auto joka hinasi toista. Vauhtia heillä oli 60 km/t. No joku kuumakalle ei kestänyt siinä perässä vaan ohitti nämä risteysalueella,

kaikkien sulkualueiden ylitse ja vielä sieltä vastaantulevien kaistan kautta. Siinäpä oli kaistapää!

-Jukka Shocked
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3285 on: 23.11.07, 21:05 »

Mutta se on kyllä tosi, että vauhti tappaa.
Virheet kovassa vauhdissa tappaa...ei ole niin anteeksiantavaista se touhu enää. Kova vauhti itsessään ei ole mahdottoman vaikea asia hallita jos pysyy alle 200 nopeuksissa IMHO.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3286 on: 23.11.07, 21:13 »

Virheet kovassa vauhdissa tappaa...ei ole niin anteeksiantavaista se touhu enää. Kova vauhti itsessään ei ole mahdottoman vaikea asia hallita jos pysyy alle 200 nopeuksissa IMHO.

Totta...

Virheet tappaa ja kaikki tekevät virheitä. Niitä nopeusrajoituksia nyt vaan tarvitaan, jo senkin takia, kun on niin monenlaista liikkujaa tuolla. Kaaharit pysykööt tietokonepeliensä äärellä.

-Jukka Undecided
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3287 on: 23.11.07, 21:26 »

Niitä nopeusrajoituksia nyt vaan tarvitaan, jo senkin takia, kun on niin monenlaista liikkujaa tuolla.
Kyllä olen samaa mieltä, mutta ne vois olla muuttuvia ja isolla skaalalla mieluusti. Paskan talvikelin kuudestakympistä hyvän kesäkelin sataan kuuteenkymppin esim.

Harmi kun ei ole mitään tapaa analysoida tilanteita reaaliajassa ja tehdä tilannenopeusrajoituksia. Koska vaikka olisi muuntuvatkin nopeusrajoitukset niin ne on aina kompromissejä, että ajatellaan sitä huonoimmankin tilanteen turvallisuutta ja toisaalta sitten taas jos on hyvä keli ja vähän liikennettä, rajoittavat liiallisissa määrin.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3288 on: 24.11.07, 07:39 »

Moikka,

Uskon että sinäkin Olli pystyt ajamaan noita kovempia nopeuksia, mutta moni muu pystyy myös ja niissä monessa löytyy taas niitä, jotka ajavat kovia nopeuksia muista lainkaan piittaamatta.

Ja sitten siellä 160 km/t pyyhältävien joukossa olisi niitä jotka ajavat 80 km/t, jopa.

Kyllä se suuntaus varmasti tulee olemaan enempi rajoittava, kuin salliva. Ei noilla tilastoilla ole mitään saumoja nopeusrajoitusten höllentämiseen. Ehkä motarille voisi laittaa 130 km/t tjtn, mutta sitten ihmiset ajaisivat

varmasti 140 km/t.

Eikä ne fysiikan lait siitä muutu, jos osaa ajaa lujaa. Kumminkin siellä on se muuttuva X tekijä( joka tarkoittaa mitä tahansa), joka voi olla vaikka se eläkeläinen tai ihan kuka vaan, joka ei huomaa sitä 160 km/t takaa tulevaa autoa ja vaihtaa 

kaistaa siihen eteen. Ja taas kolisee.

Ymmärrän että joidenkin tekee mieli ajaa lujaa, mutta se ei vaan sovi tuolla liikenteessä mm. näiden edellä mainittujen seikkojen takia.

Ja sitten on tämä ympäristöpuolikin, eli senkään vuoksi ei kovin korkeita nopeksia tulla säätämään lailla.

-Jukka Smiley

Hieno on keli, ainakin etelässä. Ajetaan iisisti, ei ole kiire minnekään.  thmbup
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3289 on: 24.11.07, 09:42 »

Miksei samantien samanlaista autobaanaa ku saksassa? Ne ketkä osaa/uskaltaa ajaa niin kovaa ku autosta lähtee niin ajakoon ja sitten ne jotka eivät niin ajaa sitä 60kmh kaistaa Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3290 on: 24.11.07, 09:52 »

Miksei samantien samanlaista autobaanaa ku saksassa? Ne ketkä osaa/uskaltaa ajaa niin kovaa ku autosta lähtee niin ajakoon ja sitten ne jotka eivät niin ajaa sitä 60kmh kaistaa Grin

Ei Suomella olisi ikimaailmassa mahdollisuuksia ja edellytyksiä ylläpitää Autobahnien tapaisia teitä. Ei taloudellisia, ei järkiperäisiä, eikä luonnonolosuhteidenkaan puolesta...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3291 on: 24.11.07, 10:14 »

Ei Suomella olisi ikimaailmassa mahdollisuuksia ja edellytyksiä ylläpitää Autobahnien tapaisia teitä. Ei taloudellisia, ei järkiperäisiä, eikä luonnonolosuhteidenkaan puolesta...
Sääli thmbdn
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3292 on: 24.11.07, 13:55 »

Miksei samantien samanlaista autobaanaa ku saksassa? Ne ketkä osaa/uskaltaa ajaa niin kovaa ku autosta lähtee niin ajakoon ja sitten ne jotka eivät niin ajaa sitä 60kmh kaistaa Grin

Myös Saksassa on huomattu, kuinka paljon autobaanojen vauhti maksaa.. Vapaat nopeudet ovat vähenemään päin.

-Jukka Cool

Eikä sillä ajaako kovaa vai hiljaa ole välttämättä osaamisen/ uskalluksen kanssa mitään tekemistä. Todella typerää on sen sijaan kovat ylinopeudet.

Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3293 on: 24.11.07, 16:30 »

Eikä sillä ajaako kovaa vai hiljaa ole välttämättä osaamisen/ uskalluksen kanssa mitään tekemistä. Todella typerää on sen sijaan kovat ylinopeudet.
Liian suuri tilannenopeus on typerää joo, mutta mun mielestä taas se säädetty nopeusrajoitus ei aina tosiaankaan ole järkevää nähnytkään.

Se jos lainsäätäjä nyt laittaa jossain yhtäkkiä 60 kyltin 80 kyltin sijaan vaikkapa sen takia kun joku on vetäny kännissä pöpelikköön tuhatta ja sataa siinä ei ehkä tee siitä mutkasta yhtäkkiä vaarallista ajaa 80 km/h nopeudessa...

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3294 on: 24.11.07, 18:00 »

Mikä siinä on niin kamalan hirveän järkyttävää vain noudattaa niitä rajoituksia? Roll Eyes
Se että niissä ei ole järkeä monessa tilanteessa mun mielestä. Mielelläni noudatan mielekkäitä rajoituksia.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3295 on: 24.11.07, 20:12 »

Se että niissä ei ole järkeä monessa tilanteessa mun mielestä. Mielelläni noudatan mielekkäitä rajoituksia.

Kapina... laugh

Todella hupaisaa...  Mikä noissa rajoitusten noudattamisissa on niin pirun vaikeaa. Vaarallisinta liikenteessä on se, että löytyy niitä jotka ajavat muiden joukossa, niin ettei voi tietää mitä tekevät seuraavaksi, kun ei ole mieleisiä nuo rajoitukset.

No, Siperia opettaa... TOIVOTTAVASTI!

-Jukka Undecided
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3296 on: 24.11.07, 21:18 »

Se on kyllä totta että kehä3:lla tuo 70/80kmh rajoitus on täysin perseestä kuten myös ne tuhannet liikennevalot siellä.. ei ihme että ruuhkia on.. missä niitä (ketju)kolareitakin sitten tulee..

Ja siis nimenomaan Vantaan puolella tuo 70/80.. heti kun päästään Espoon puolelle niin rajoitus nousee 100kmh.. mistähän tuokin sitten johtuu..  Tongue
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3297 on: 24.11.07, 21:47 »

Se on kyllä totta että kehä3:lla tuo 70/80kmh rajoitus on täysin perseestä kuten myös ne tuhannet liikennevalot siellä.. ei ihme että ruuhkia on.. missä niitä (ketju)kolareitakin sitten tulee..

Niin siis monetko valot? Minä en muista kuin kahdet (ainakaan Lahdentie-Espoonkeskus välillä). Toki saattaahan siellä olla enemmän, en vain muista, kun sen verran harvakseltaan tulee kuitenkin ajeltua. Ja ne risteykset/liittymät, missä ne on... No, voit itsekin kuvitella, millainen liikennehelvetti siellä olisi ilman niitä valoja. Siinä voisi nykyiset satunnaiset (ketju)kolarit olla aika mitätön määrä...

Quote
Ja siis nimenomaan Vantaan puolella tuo 70/80.. heti kun päästään Espoon puolelle niin rajoitus nousee 100kmh.. mistähän tuokin sitten johtuu..  Tongue

No mitäpä luulet? Et kait nyt oikeasti väitä, että et ymmärrä, miksi siinä välillä Tampereentien liittymä - Lahdentie liittymä on hitaammat rajoitukset, kuin siellä vähän sivummalla.  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3298 on: 24.11.07, 21:55 »

Se on kyllä totta että kehä3:lla tuo 70/80kmh rajoitus on täysin perseestä kuten myös ne tuhannet liikennevalot siellä.. ei ihme että ruuhkia on.. missä niitä (ketju)kolareitakin sitten tulee..

Ja siis nimenomaan Vantaan puolella tuo 70/80.. heti kun päästään Espoon puolelle niin rajoitus nousee 100kmh.. mistähän tuokin sitten johtuu..  Tongue

Niin...

Liikennevaloristeysten kohdalla on suurin sallittu nopeusRAJOITUS aina tuo 70 km/t. Ja tosiaan tuolla välillä on nuo liittymämäärät sitä luokkaa ( kuin myös liikennemäärät), että nuo rajoitukset on ihan kohdillaan tuolla.

Eikä noissa lähialueiden ajoissa niin kamalasti pienellä ylinopeudella voita, että sitä kannattaisi ajaa. Voitot varmaan maksimissaan 5-10 minuuttia.

Juu, onhan näitä jo aiemmin jauettu. Eiköhän tämä tästä.

Välillä miettii mitä ne siellä autokouluissa näille sankareille nykyään opettaa, vai onko korvat jossain muualla siellä oppitunneilla  Undecided.

-Jukka laugh

Iiihan OT: na:
Ps. Ja on ne nopeusrajoitukset tuolla ilmassakin ja muutenkin paljon tiukemmat määräykset ja kriteerit kuin maanteillä.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3299 on: 24.11.07, 22:29 »

Niin siis monetko valot? Minä en muista kuin kahdet (ainakaan Lahdentie-Espoonkeskus välillä). Toki saattaahan siellä olla enemmän, en vain muista, kun sen verran harvakseltaan tulee kuitenkin ajeltua. Ja ne risteykset/liittymät, missä ne on... No, voit itsekin kuvitella, millainen liikennehelvetti siellä olisi ilman niitä valoja. Siinä voisi nykyiset satunnaiset (ketju)kolarit olla aika mitätön määrä...
No, täältä Idästä kun joudun(jouduin) kulkemaan tuonne Länsi-Vantaalle kouluun(enää ei onneks tarvii ku max 2 päivää viikossa..) niin tulee siinä niitä valoja neljät jo pelkästään kehällä(Motonetin risteys, Motonetistä 200m eteenpäin risteys, Autovuokraamojen valot(on vissiin teboilikin siinä tai joku bensis?) ja HML:n motarin risteyksen/liittymän valot) -> aina hirveet ruuhkat. MUTTA, kerran oli yhet valot poissa käytöstä siinä HML:n motarin kohdalla -> ei ruuhkaa ei sitten yhtään sillä välillä.. Tongue Normaalistihan noista valoista johtuvat jonot on sinne Viinikkalan liittymään asti.. ja siinä jonossa menee helposti se 10min(+ muut jonot) ainakin. (NOJOO, pitää tietty lähteä 10min aikasemmin himasta.....  Tongue) Ja sitten niistä HML:n motarin valoista menee taas ihan sujuvasti sinne Turun motarille asti ainakin, koska siinä välillähän niitä valoja ei ole.. Tongue Mutta jokatapauksessa tuolta Tikkurila - Myyrmäki -väliltä sais ottaa ainakin yhdet turhat(tai miksei kahdetkin) valot pois.. esim siinä Motonetin valojen jälkeen ehkä parisataa metriä seuraaville valoille missä on joku ihan turha pikkuristeys.. missä varmasti selvittäisiin ilman niitä valojakin, koska kyllä siihen sellanen väli tulee että sieltä pikkutieltä siihen kehälle pääsee, koska siinä about parisataa metriä molempiin suuntiin on jo taas, yllätys yllätys, valot niin... ja sitten ne toiset, siitä HML:n motarin liittymästä, sillä perustelulla että hyvin (siltä se ainakin näytti) se liikenne sujui siinä kun ne valot oli muutenkin pois käytöstä pari päivää silloin..

Onneks enää ei tarvii kulkea kun tuohon lentokentälle asti ja siihen ei tule yhtään noita liikennevaloja niin eipä ole ruuhkaakaan..  thmbup

Noh, tulipahan epäselvä vuodatus...

EDIT: Niin ja sitten vielä se että se rajoitus on Espoon puolella 100kmh.. niin eipä sitä Vantaan puolellakaan kukaan aja mitään 70/80.. kaikki ne huoletta laskettelee 100+ kmh... ainakin 8/10 kuljettajasta..

eli kannattaisko sitä rajoitusta nostaa siihen sataseen suosiolla tälläkin puolella vai ajaisko jengi sitten näin ollen 120kmh..  Tongue Siinäpä kysymys..  Cheesy
« Last Edit: 24.11.07, 22:45 by Petri Koivisto »
Pages: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1