Keskustelua liikenteestä

<< < (661/3019) > >>

tornadof36:
Quote

Se on kyllä totta että kehä3:lla tuo 70/80kmh rajoitus on täysin perseestä kuten myös ne tuhannet liikennevalot siellä.. ei ihme että ruuhkia on.. missä niitä (ketju)kolareitakin sitten tulee..

Ja siis nimenomaan Vantaan puolella tuo 70/80.. heti kun päästään Espoon puolelle niin rajoitus nousee 100kmh.. mistähän tuokin sitten johtuu.. 


Niin...

Liikennevaloristeysten kohdalla on suurin sallittu nopeusRAJOITUS aina tuo 70 km/t. Ja tosiaan tuolla välillä on nuo liittymämäärät sitä luokkaa ( kuin myös liikennemäärät), että nuo rajoitukset on ihan kohdillaan tuolla.

Eikä noissa lähialueiden ajoissa niin kamalasti pienellä ylinopeudella voita, että sitä kannattaisi ajaa. Voitot varmaan maksimissaan 5-10 minuuttia.

Juu, onhan näitä jo aiemmin jauettu. Eiköhän tämä tästä.

Välillä miettii mitä ne siellä autokouluissa näille sankareille nykyään opettaa, vai onko korvat jossain muualla siellä oppitunneilla  .

-Jukka

Iiihan OT: na:
Ps. Ja on ne nopeusrajoitukset tuolla ilmassakin ja muutenkin paljon tiukemmat määräykset ja kriteerit kuin maanteillä.

Pe7e:
Quote

Niin siis monetko valot? Minä en muista kuin kahdet (ainakaan Lahdentie-Espoonkeskus välillä). Toki saattaahan siellä olla enemmän, en vain muista, kun sen verran harvakseltaan tulee kuitenkin ajeltua. Ja ne risteykset/liittymät, missä ne on... No, voit itsekin kuvitella, millainen liikennehelvetti siellä olisi ilman niitä valoja. Siinä voisi nykyiset satunnaiset (ketju)kolarit olla aika mitätön määrä...

No, täältä Idästä kun joudun(jouduin) kulkemaan tuonne Länsi-Vantaalle kouluun(enää ei onneks tarvii ku max 2 päivää viikossa..) niin tulee siinä niitä valoja neljät jo pelkästään kehällä(Motonetin risteys, Motonetistä 200m eteenpäin risteys, Autovuokraamojen valot(on vissiin teboilikin siinä tai joku bensis?) ja HML:n motarin risteyksen/liittymän valot) -> aina hirveet ruuhkat. MUTTA, kerran oli yhet valot poissa käytöstä siinä HML:n motarin kohdalla -> ei ruuhkaa ei sitten yhtään sillä välillä.. Normaalistihan noista valoista johtuvat jonot on sinne Viinikkalan liittymään asti.. ja siinä jonossa menee helposti se 10min(+ muut jonot) ainakin. (NOJOO, pitää tietty lähteä 10min aikasemmin himasta.....  ) Ja sitten niistä HML:n motarin valoista menee taas ihan sujuvasti sinne Turun motarille asti ainakin, koska siinä välillähän niitä valoja ei ole.. Mutta jokatapauksessa tuolta Tikkurila - Myyrmäki -väliltä sais ottaa ainakin yhdet turhat(tai miksei kahdetkin) valot pois.. esim siinä Motonetin valojen jälkeen ehkä parisataa metriä seuraaville valoille missä on joku ihan turha pikkuristeys.. missä varmasti selvittäisiin ilman niitä valojakin, koska kyllä siihen sellanen väli tulee että sieltä pikkutieltä siihen kehälle pääsee, koska siinä about parisataa metriä molempiin suuntiin on jo taas, yllätys yllätys, valot niin... ja sitten ne toiset, siitä HML:n motarin liittymästä, sillä perustelulla että hyvin (siltä se ainakin näytti) se liikenne sujui siinä kun ne valot oli muutenkin pois käytöstä pari päivää silloin..

Onneks enää ei tarvii kulkea kun tuohon lentokentälle asti ja siihen ei tule yhtään noita liikennevaloja niin eipä ole ruuhkaakaan.. 

Noh, tulipahan epäselvä vuodatus...

EDIT: Niin ja sitten vielä se että se rajoitus on Espoon puolella 100kmh.. niin eipä sitä Vantaan puolellakaan kukaan aja mitään 70/80.. kaikki ne huoletta laskettelee 100+ kmh... ainakin 8/10 kuljettajasta..

eli kannattaisko sitä rajoitusta nostaa siihen sataseen suosiolla tälläkin puolella vai ajaisko jengi sitten näin ollen 120kmh..  Siinäpä kysymys.. 

Juha:
Quote




EDIT: Niin ja sitten vielä se että se rajoitus on Espoon puolella 100kmh.. niin eipä sitä Vantaan puolellakaan kukaan aja mitään 70/80.. kaikki ne huoletta laskettelee 100+ kmh... ainakin 8/10 kuljettajasta..

Tuo kehän 80 km/h rajoitus on kyl aika järjetön...hyvää baanaa Veromiehestä eteenpäin niin huoletta vois satasta ajella. Eikä liikennevaloja.

tornadof36:
Quote

Tuo kehän 80 km/h rajoitus on kyl aika järjetön...hyvää baanaa Veromiehestä eteenpäin niin huoletta vois satasta ajella. Eikä liikennevaloja.


Onhan siinä vielä nuo Hämeenlinnan väylän valot!

-J

Pe7e:
Quote

Onhan siinä vielä nuo Hämeenlinnan väylän valot!

-J

Niin, ja niitä ennen vielä ne Teboilin valot, ne pienen risteyksen valot (yks sivutie) + motonetin valot.. Mutta todellakin ihan täältä Lahden motarilta vois kevyeen ajella sitä satasta sinne Motonetille missä ne ekat valot tulee kun täältä päin ajellaan..

EDIT:

Teinpäs huvikseni joutessani tälläsen kartan ikäänkuin selventämään tätä asiaa.. 

Eli siis, jos en pahasti erehdy niin, punaisella värjätyn osuuden vois huoletta vedellä 100kmh(Siis ihan rajoitusten mukaan, jos vaan sellaset olis...kesällä vaikka 120kmh tyyliin motari?) koska niitä valoja ei ole.. ekat valot tuossa nro 1 = Motonetin risteys, nro 2 = se turha pieni risteys, nro 3 = Teboilin risteys ja nro 4 = HML:n väylän risteys, jonka jälkeen niitä valoja ei ole lähimaillakaan joten taas vois painella sitä 100kmh sinne Espooseen asti...  Tänne Porvoon väylän suuntaan en sano mitään kun siellä ei ole pahemmin tullut ajeltua.. siellä niitä valoja taas muutamat taitaa olla.. Ja noilla 1-3 liikennevaloilla on oikeesti väliä vaan korkeintaan joku 500metriä joten minusta nuo liikennevalot nro 2 sais poistaa.. 

[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page