FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.08.19, 22:21

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1550887 times)
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3320 on: 25.11.07, 18:22 »

Ehkä siinä nyt viitattiin kuitenkin lähinnä noihin sun viimeisimpiin kommentteihin tässä threadissa, jotka kyllä rehellisesti sanottuna osoittavat, että autoa on tosiaan ajettu vasta muutama kuukausi...
No jos jotain muutakin on päässä kuin kusta niin luulisin että sen voi sanoa hienomminkin ku haukkumalla idiootiksi..  Tongue Ja ihme kun kukaan ei tässä hauku esim Kallin Juhaa, kun sanoi myöskin että kehällä vois hyvin ajaa 100kmh..  Tongue Tai Odoa joka sanoi että rajotukset vois olla vaikka 160kmh... mitä tästä voi päätellä..  Roll Eyes
« Last Edit: 25.11.07, 18:28 by Petri Koivisto »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3321 on: 25.11.07, 18:32 »

No jos jotain muutakin on päässä kuin kusta niin luulisin että sen voi sanoa hienomminkin ku haukkumalla idiootiksi..  Tongue Ja ihme kun kukaan ei tässä hauku esim Kallin Juhaa, kun sanoi myöskin että kehällä vois hyvin ajaa 100kmh..  Tongue Tai Odoa joka sanoi että rajotukset vois olla vaikka 160kmh... mitä tästä voi päätellä..  Roll Eyes

Voi päätellä sitä, että henkilökohtaisesti Källin kommenttia en edes huomannut, ja Odon nopeusrajoituspaasaamisen on moni jo oppinut suodattamaan Grin

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
tornadof36
Former member
« Reply #3322 on: 25.11.07, 18:35 »

Moikka,

Tuo Katariinantien risteys on melkein pahemmin tukossa, siis kentältä päin tullessa, kuin tuo Nuolitien risteys.

Ja tuota HK:n asematason ruuhkaisuutta ajatellen, kyllä varmasti se uusi terminaali tulee. Toinen asia on se, että milloin.

-Jukka Smiley
Petri Koivisto

« Reply #3323 on: 25.11.07, 18:37 »

Moikka,

Tuo Katariinantien risteys on melkein pahemmin tukossa, siis kentältä päin tullessa, kuin tuo Nuolitien risteys.
Totta, eiköhän siihenkin vaan kannata valot laittaa! Tai jopa liikenneympyrä! Shocked Niitäkin kun tuppaa ilmaantumaan joka paikkaan... Huh

Ja miten tuo HK:n asemataso liittyi taas tähän?  laugh
tornadof36
Former member
« Reply #3324 on: 25.11.07, 18:40 »

Jos et huomannut, niin Ripatin Ville asiaa sivusi...

Ja se vastaus suoraan aiempaan oli: Asenne  Wink..

-Jukka laugh
Mikko86
Former member
« Reply #3325 on: 25.11.07, 18:53 »

Siinä Nuolitien risteyksessä saa yleensä kulumaan muutaman minuutin. On sen verran lyhyet valot ja vaihtuu n. parin minsan välein vihreiksi.

Mielummin menee Tikkurilantien kautta, jos asiaa länteen/ jos tulossa sieltä> Katriinantien rampista ylös jne...
Petri Koivisto

« Reply #3326 on: 25.11.07, 19:15 »

Mielummin menee Tikkurilantien kautta, jos asiaa länteen/ jos tulossa sieltä> Katriinantien rampista ylös jne...
Kyllä siinä Tikkurilantien/Katriinantien risteyksessäkin aikaa saa aamuisin kulumaan useita minuutteja.. kyllä sielläkin on kova liikenne.. Bussilla kun kuljin niin se meni sitä kautta niin kyllä siinä saa helposti kanssa menemään varmasti +5min..

Siinä risteyksessä valot ois kyllä hyvät..  Grin Siinä Katriinantiellä aamulla kyllä aika kova liikenne ja sitten kun täältä Tikkurilan suunnasta tulee Tikkurilantietä vähintään yhtä paljon jengiä siihen risteykseen odottamaan niin.. jonot joskus jopa sinne melkein Hobbyhallille asti ollu..  Tongue
Henkka
Former member
« Reply #3327 on: 25.11.07, 20:58 »

Ja kas kummaa taas, kun itse ajaa 80kmh tuossa kehällä niin miksiköhän se 8/10 kuljettajasta ajaa ohi ja kovaa..  Huh Nojoo, ehkä mun mittari heittää sitten 20kmh ylöspäin  thmbdn

Olen ajanut arkisin kolme vuotta tuossa välillä Veromies-Hämeenlinnanväylä, ruuhka-aikaan ja iltamyöhäisellä ja en todellakaan allekirjoita tuota väitettä että 8/10 ajee 100+ nopeutta. Kannattaa todella siis tsekata se nopeusmittari.

Ja tottakai liikenne sujuu liukkaammin jos valot ovat poissa. Siis Kehällä. Silloinhan risteäviltä teiltä on aika mahdoton päästä liikennevirtaan...

Tässä tilanteessa nuo rajoitukset ovat paikallaan ja silti miltei päivittäin on peltiä rypyssä tuollakin välillä. Espoon puolella on uutta baanaa ja modernit liittymät, siksi 100km/h on siellä paikallaan ja se toimiikin hyvin. Kehä III:n pahin tulppa Petikosta-Veromieheen vaatisi kyllä pikaista remonttia "ajan tasalle".
Vantaa onkin ilmeisesti tuskastunut kun tiemäärärahoja työnnettiin taas toisaalle ja tutkii mitä se voisi itse tehdä asialle.
Petri Koivisto

« Reply #3328 on: 25.11.07, 23:00 »

Olen ajanut arkisin kolme vuotta tuossa välillä Veromies-Hämeenlinnanväylä, ruuhka-aikaan ja iltamyöhäisellä ja en todellakaan allekirjoita tuota väitettä että 8/10 ajee 100+ nopeutta. Kannattaa todella siis tsekata se nopeusmittari.

Ja tottakai liikenne sujuu liukkaammin jos valot ovat poissa. Siis Kehällä. Silloinhan risteäviltä teiltä on aika mahdoton päästä liikennevirtaan...

Tässä tilanteessa nuo rajoitukset ovat paikallaan ja silti miltei päivittäin on peltiä rypyssä tuollakin välillä. Espoon puolella on uutta baanaa ja modernit liittymät, siksi 100km/h on siellä paikallaan ja se toimiikin hyvin. Kehä III:n pahin tulppa Petikosta-Veromieheen vaatisi kyllä pikaista remonttia "ajan tasalle".
Vantaa onkin ilmeisesti tuskastunut kun tiemäärärahoja työnnettiin taas toisaalle ja tutkii mitä se voisi itse tehdä asialle.
No todellakin pitäs ne liittymät tännekin saada.. ja itseasiassa on gps:llä tarkistettu se mittari, heittää 2-4kmh. Tuo 20kmh oli lähinnä vittuilua..  Tongue ja ei ruuhka-aikaan, mutta ihan päivällä ja normiliikenteessä. Iltamyöhäsellä siinä ajaa kaikki varmaa 200kmh  Grin Grin (vitsivitsi, ettei kukaan vaan vedä mitään aineita nenäänsä..)
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3329 on: 26.11.07, 01:45 »

Jaa että siinä aamulla klo 7-8 välillä ei ole ruuhkaa kehällä? just  Tongue On se kumma kun viikon joka päivä olen noiden valojen jonoissa seisonut... noh, ehkä silloin just kun ne valot oli poissa käytöstä niin sitä ruuhkaa ei tosiaan vain ollut.............

Minä olen tuon aikaisemman viestini lukenut nyt kolmeen kertaan, enkä löydä vieläkään sitä kohtaa jossa väitän ettei kehällä ole ruuhkaa tuohon aikaan. Minä olen seissyt niissä valoissa viitisen vuotta.

Taas näitä idiootteja rekkakuskeja jotka luulee olevansa teiden kuninkaita..

Muista, että nämä idiootit rekkakuskit on ajanut kaiken tavaran mitä sinulla ja mitä omistat kalsareista tietokoneen näppäimistöön. Ehkä on poika parempi, että menet opettelemaan vaikka käyttäytymissääntöjä esikouluun.

Edit: ajatusvirhe
« Last Edit: 26.11.07, 02:00 by Joona Vaisanen »
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3330 on: 26.11.07, 01:54 »

Kokeilin kallistaa päätä äsken ja korvasta ei valunut muuta kuin keltaista vaikkua. Saattoi tietysti olla jähmettynyttä kusta, mutta epäilen koska en muista päässäni tapahtuneen hölskymistä.

Asiaan. Jos sinä käyttäydyt ja kirjoitat kuin täysi idiootti, niin mitä ihmeen kehuja kuvittelet täällä saavasi? Kuten jo kirjoitin aikaisemmin, sinä olet ajanut muutaman kuukauden ja nyt olet antamassa täällä näitä "viisaita" neuvojasi. Eri asia tietysti jos asiaa tarkastellaan filosofiselta näkökannalta kosmisessa mittakaavassa. Mutta kun ei.

Odon kommentteihin nopeusrajoituksista ei kannata kiinnittää mitään huomiota. Kalli esim on entinen ammattikuski itse ja hänkin on varmasti peruuttanut rekalla enemmän kuin sinulle on vielä kertynyt kilometrejä millään nelipyöräisellä yhteensä. Liikennesilmäkin on siis varmasti ihan toisella tasolla. Ja olen itsekin sitä mieltä, että Kehä 3:lla voisi hyvin monessa paikassa olla 100km/h rajoitus.

Ehkä on parempi, että rupeat ajamaan tuolla nöyränä ja oppivana. Nyt kun tuntuu että heti kortin saatuasi tiedät jo kaikesta kaiken valmiiksi ja olet täydellinen kuljettaja. Ei ole ihme, että nuoret miehet ovat kolaritilastojen kärkipäässä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3331 on: 26.11.07, 05:51 »

No todellakin pitäs ne liittymät tännekin saada..

Tottakai kaikista Suomen pääteiden risteyksistä pitäisi tehdä eritasoliittymiä. Onhan se selvä, että se jouduttaisi liikennettä (ainakin tiettyyn pisteeseen asti) ja ennen kaikkea parantaisi turvallisuutta. Todellisuus on kuitenkin hieman jotain muuta... Mutta kyllä sekin päivä koittaa, että esim. kaikki kehä III:n risteykset ja liittymän on saatettu nykyaikaan ja ne sinun niin suuresti vihaamat liikennevalot ovat historiaa... Mutta niin kauan, kun niitä liittymiä ei ole, on vähintäänkin omituista, että jaksat valittaa niistä liikennevaloista siellä muutamassa risteyksessä. Kun kuitenkin ne on siellä vain ja ainoastaan sinun ja muiden tienkäyttäjien turvaksi ja liikenteen sujuvuuden parantamiseksi. Mutta älä luulekkaan, että ne aikanaan tulevat liittymätkään niitä ruuhkia ja liikennesumia mihinkään poistaisi. Niin kauan, kuin yksityisautoilua ei rajoiteta, Etelä-Suomen liikennemäärät kasvavat kasvamistaan, ja sen pitäisi olla sinullekin päivänselvä juttu, että autojen määrä se on, mikä ne ruuhkat aiheuttaa, eikä mitkään liikennevalot... Ehkä voisit ruveta näyttämään mallia, ja ruveta kulkemaan julkisilla Tongue

ja itseasiassa on gps:llä tarkistettu se mittari, heittää 2-4kmh.

Ihme mittari sulla, kun valehtelee milloin mitäkin Grin

Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #3332 on: 26.11.07, 06:09 »

Minä olen seissyt niissä valoissa viitisen vuotta.

Aikamoiset ruuhkat siellä ollu  Wink Toi ainakin todistaa jo Petrin väitteen niinstä ruuhkien aiheuttajista  Grin

-JukSii-
Petri Koivisto

« Reply #3333 on: 26.11.07, 08:18 »

Ehkä on poika parempi, että menet opettelemaan vaikka käyttäytymissääntöjä esikouluun.
Sanoo 23-vuotias rekkakuski, "ammattilainen".
Petri Koivisto

« Reply #3334 on: 26.11.07, 08:26 »

Ehkä voisit ruveta näyttämään mallia, ja ruveta kulkemaan julkisilla Tongue
Joo, heti kun se on halvempaa kuin omalla autolla liikkuminen Tongue
Henkka
Former member
« Reply #3335 on: 26.11.07, 09:06 »

Sanoo 23-vuotias rekkakuski, "ammattilainen".

Itse asiassa viisikin vuotta alkaa jo avartaa näkökulmia moneen asiaan ja hioo jo paljon sitä liikennesilmää, jos pohjaa vain kehitykselle on.
Se on jo aloittelevan autoilijan kalenterissa hyvin pitkä aika.

Kaikki me ollaan oltu joskus tuore kortti taskussa ja kyllä itsekkin huomaan että näkemykset ja asenteet ovat muuttuneet, vaikka alkujaankin olen ollut kuski sieltä "rauhallisemmasta" päästä. Ei kaverit varmaan halua suoraan v*****lla, mutta lue näitä tekstejä viiden vuoden päästä, niin voit huomata mistä tässä "kulttuurien taistossa" kiikastaa. Tämä on vain se kehityksen kaava, joka toteutuu varmasti jokaisen kohdalla.

Ja sitten tuoretta poliisin tilastotietoa rötöstelijöistä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711266882289_uu.shtml
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3336 on: 26.11.07, 09:16 »

Joo, heti kun se on halvempaa kuin omalla autolla liikkuminen Tongue

Aika huono valittaa mistään ruuhkista, jos ei ole itse valmis tekemään niiden ehkäisemiseksi pieniä uhrauksia.

Paljonko sulla tulee keskimäärin kilometrejä päivässä?

Petri Koivisto

« Reply #3337 on: 26.11.07, 10:09 »

No riippuu mihin pitää mennä, kouluun abt 40km ja töihin abt 20km (ja joskus molempiin samana päivänä) + jos jotain muuta menoa autolla... yleensä ei. En mä paljon autolla liikukkaan sinänsä, töihin/kouluun ja sitten aina kun käyn kuvaamassa..
Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #3338 on: 26.11.07, 10:10 »

Aika huono valittaa mistään ruuhkista, jos ei ole itse valmis tekemään niiden ehkäisemiseksi pieniä uhrauksia.

Olisi se kiva nähdä sinut portaiden kanssa sinivalkoisessa Kuopion liikenteen bussissa menossa lentokentälle  laugh

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Petri Koivisto

« Reply #3339 on: 26.11.07, 10:12 »

Itse asiassa viisikin vuotta alkaa jo avartaa näkökulmia moneen asiaan ja hioo jo paljon sitä liikennesilmää, jos pohjaa vain kehitykselle on.
Se on jo aloittelevan autoilijan kalenterissa hyvin pitkä aika.
Joo, mutta lähinnä tarkoitin tuota "rekkakuski" ammattia, eikös siinä pidä olla vähintään 21v..  Tongue Onhan se "pitkä" aika se 2 vuottakin...
Pages: 1 ... 165 166 [167] 168 169 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1