FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 16:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 166 167 [168] 169 170 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452158 times)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3340 on: 26.11.07, 10:12 »

Olisi se kiva nähdä sinut portaiden kanssa sinivalkoisessa Kuopion liikenteen bussissa menossa lentokentälle  laugh

HEHE Tongue Mutta minä en ruuhkista ja liikennevaloista valitakkaan  Cool

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3341 on: 26.11.07, 10:14 »

Joo, mutta lähinnä tarkoitin tuota "rekkakuski" ammattia, eikös siinä pidä olla vähintään 21v..  Tongue Onhan se "pitkä" aika se 2 vuottakin...

Kuorma-autokortin saat ajaa 18-vuotiaana  Wink

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3342 on: 26.11.07, 10:14 »

Mutta minä en ruuhkista ja liikennevaloista valitakkaan  Cool
Ja samoissa valoissa ja ruuhkissahan se bussikin seisoisi..  Tongue
Petri Koivisto

« Reply #3343 on: 26.11.07, 10:15 »

Kuorma-autoa saat ajaa 18v lähtien  Wink
Tiedän, olis tossa C-teoria torstaina  Smiley Mutta eikös tuo "ammattilainen" aja sitä vähän pidempää ja painavempaa mallia..  Wink
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3344 on: 26.11.07, 10:18 »

Ja samoissa valoissa ja ruuhkissahan se bussikin seisoisi..  Tongue

Kumpi on pidempi, bussi (50 ihmistä sisällä), vai se autoletka, jossa olevissa autoissa on yhteensä se 50 ihmistä sisällä? Kumpi selviää nopeammin esim. risteyksestä, se bussi vai ne 10-50 autoa?

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3345 on: 26.11.07, 10:19 »

Mutta eikös tuo "ammattilainen" aja sitä vähän pidempää ja painavempaa mallia..  Wink

No kuka niitä kuorma-autoja sitten ajaa, jos ei ammattilainen?

Ja jos tarkoitit Joonaa, kävikö mielessä, että hän nyt on saattanut ajaa muutakin ammatikseen, kuin sitä nykyistä rekkaa Wink

Petri Koivisto

« Reply #3346 on: 26.11.07, 10:20 »

Kumpi on pidempi, bussi (50 ihmistä sisällä), vai se autoletka, jossa olevissa autoissa on yhteensä se 50 ihmistä sisällä? Kumpi selviää nopeammin esim. risteyksestä, se bussi vai ne 10-50 autoa?

No mutta puhuttiin siitä että mä yksin menisin bussilla, eipä se paljoa auta että 1 auto tuhannesta on pois... paitsi että mahtuu taas yksi lisää  Tongue
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3347 on: 26.11.07, 10:21 »

No mutta puhuttiin siitä että mä yksin menisin bussilla, eipä se paljoa auta että 1 auto tuhannesta on pois... paitsi että mahtuu taas yksi lisää  Tongue

No voi sun vitalis  Roll Eyes Embarrassed

Petri Koivisto

« Reply #3348 on: 26.11.07, 10:22 »

No kuka niitä kuorma-autoja sitten ajaa, jos ei ammattilainen?

Ja jos tarkoitit Joonaa, kävikö mielessä, että hän nyt on saattanut ajaa muutakin ammatikseen, kuin sitä nykyistä rekkaa Wink
No jos tuolle linjalle lähdetään niin ajaahan niitä henkilöautojakin ammattilaiset  laugh Onhan toki Joonakin voinut ajaa siinä kuorma-autoakin sen 3 vuotta, totta  thmbup

(PS. Mun puolesta tämä turha jauhaminen vois loppua tähän... mietin seuraavalla kerralla vähän pidempään ennenkuin kirjoitan tähän triidiin mitään.. varsinkin kun täällä on niitä ammattilaisia jotka tietää kaikesta enemmän thmbup)

PS2. Mikko, ei tarvitse sitten laittaa taas sitä että "vihdoinkin tajusit" kommenttia..  Grin
« Last Edit: 26.11.07, 10:27 by Petri Koivisto »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3349 on: 26.11.07, 10:27 »

No jos tuolle linjalle lähdetään niin ajaahan niitä henkilöautojakin ammattilaiset  laugh

Ammattilainen (autoilija) on sellainen, joka ajaa autoa ammatikseen --> Mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että hän on paaaaaljon keskivertopulliaista enemmän tien päällä ---> suurempi kokemus.

Onhan toki Joonakin voinut ajaa siinä kuorma-autoakin sen 3 vuotta, totta  thmbup

Hei, pointsit kotiin  thmbup

(PS. Mun puolesta tämä turha jauhaminen vois loppua tähän... mietin seuraavalla kerralla vähän pidempään ennenkuin kirjoitan tähän triidiin mitään.. varsinkin kun täällä on niitä ammattilaisia jotka tietää kaikesta enemmän thmbup)

HEHE, älä nyt rupee marttyyriksi  Cool Hauskaahan tämä on näistä asioista väitellä ja kinastella. Ja etsiä toisen kirjoituksista epäkohtia. Näitä pilkkuja viilatessa saattaa tulla esille ihan järkeviäkin asioita keskusteluun...

PS2. Mikko, ei tarvitse sitten laittaa taas sitä että "vihdoinkin tajusit" kommenttia..  Grin

Sorry, myöhästyit Grin

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3350 on: 26.11.07, 12:37 »

Joo, mutta lähinnä tarkoitin tuota "rekkakuski" ammattia, eikös siinä pidä olla vähintään 21v..  Tongue Onhan se "pitkä" aika se 2 vuottakin...

En nyt oikein ymmärrä, että mitä sulla oikein on tässä takana muuta kuin koittaa provota koko ajan.

PS. Minä olen ajanut nyt n. viitisen vuotta, n. 350tkm. Siitä se 300tkm raskaalla kalustolla.
Petri Koivisto

« Reply #3351 on: 26.11.07, 12:58 »

En nyt oikein ymmärrä, että mitä sulla oikein on tässä takana muuta kuin koittaa provota koko ajan.

PS. Minä olen ajanut nyt n. viitisen vuotta, n. 350tkm. Siitä se 300tkm raskaalla kalustolla.
No jos ymmärtäisit edes sen että toi koko juttu lähti siitä sun "taas näitä idiootteja" -kommentista.

Mutta turha tästä on oikeesti mitään pulttia ottaa. Hyvä kun tulee asiat selviksi rauhalliseen sävyyn thmbup

Kaikki respekti vaan sulle eikä muistella pahalla  Wink Kyllähän sitä viidessä vuodessa ehtii. Mitähän mulla tässä nyt elokuusta tullu varmaan abt 5000km, jos noin niinkun pyöreesti laskee  Smiley
Tuomas Lindholm

Date Registered: 07.11.05

« Reply #3352 on: 26.11.07, 13:26 »

Intissä on mahdollista suorittaa tuo ns. iso-E kortti jo aikaisemmin, eli ei tarvii olla 21v.
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

« Reply #3353 on: 26.11.07, 14:06 »

Intissä on mahdollista suorittaa tuo ns. iso-E kortti jo aikaisemmin, eli ei tarvii olla 21v.
Itse täytin 19 kun sain BECE-kortin, ja inttikin on vielä edessä meikäläisellä... Wink

Aaltonen
Former member
« Reply #3354 on: 26.11.07, 18:39 »

No joo tässä tuli luettua noita aiemmpia kommentteja ja ymmärrän kyllä Petriä hyvinkni, että kun viimeinkin pitkän odotuksen jälkeen saa sen kortin ja pääsee tonne tien päälle kruisaamaan, se tunne on upea ja haluaa ehdottomasti olla osa liikennettä ja tuoda omat ajatuksensa julki.
Mutta se pitää aina muistaa ajo-uran alussa, aina, että ajaa ei osaa pätkääkään. Sitä ei opi koskaan.
Nöyrä tässä ajamisessa pitää olla, ajo sitten mitä laitetta tahansa ja miten paljon tahansa.

Joskus täällä tuli juttua, että miten voi oppia asioita kun ajelee mikroautoa ja rallia ja ties mitä seurailee matkustajan penkiltä liikennettä. Okei varmasti se antaa "jotain", mutta itse liikenteen kanssa pitää ihan itse mennä säheltämään sinne. Ne asiat voi tuntua täysin selviltä kun sitä miettii näytön edessä tai matkustajan paikalta, mutta sitten kun itse sinne "sekamelskaan" joutuu, niin huomaa, ettei todella osaa tai ymmärrä paljon shittiäkään siitä, mitä pitäisi saati osaa senkään vertaa.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3355 on: 26.11.07, 19:02 »

Mutta se pitää aina muistaa ajo-uran alussa, aina, että ajaa ei osaa pätkääkään. Sitä ei opi koskaan.

Olet sanonut tuon ennenkin ja taas joudun sanomaan, että bullshit!!

Aaltonen
Former member
« Reply #3356 on: 26.11.07, 19:13 »

Olet sanonut tuon ennenkin ja taas joudun sanomaan, että bullshit!!

Cheesy Niin no joo, jos sen ottaa kirjaimellisesti, niin se on bulssittiä....mutta kun sitä alkaa vähän pohtimaan..... Wink

Jos tosiaan mulle ammattikseen yli 30 vuotta ajaneet sanovat, että koskaan ajamista ei täysin opi, ja olen sen myös itse työssäni huomannut, se ei voi olla bulshittiä. Juuri kun luulet osaavasi jotain, huomaat varsin pian, ettet osaa yhtään mitään. Niin se vaan menee, uskokaa tai älkää.

En tiedä onko Joona tai Tatu tästä samaa mieltä.
« Last Edit: 26.11.07, 19:27 by Sami Aaltonen »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3357 on: 26.11.07, 21:26 »

Cheesy Niin no joo, jos sen ottaa kirjaimellisesti, niin se on bulssittiä....mutta kun sitä alkaa vähän pohtimaan..... Wink

No onhan se nyt sanomattakin selvää, että liikenteessä jokainen päivä on erilainen ja tuo erilaiset tilanteet ja haasteet. Mutta se, että sanot, että "koskaan ei voi oppia ajamaan" on aika typerästi sanottu. Ei ihminen kuljettajana kehity niiden ajotaitojen ja "liikenneälyn" puolesta enää, sanotaan nyt muutaman vuoden jälkeen. Kyllä ne ääritilannereagoinnit ja ennaltaehkäisevyys tulevat siinä muutaman ensimmäisen vuoden aikana, eikä ne siitä mihinkään enää katoa. Huononemaan ne kyllä lähtee, kun ikää karttuu, sanoohan sen jo fysiikan laitkin... Tilanteita tulee ja tilanteita menee, mutta et sinä niihin pysty etukäteen valmistautumaan, vaan menet eteenpäin niillä lahjoilla, mitä sulle on jaettu. Ei sitä kannata sen enempää jäädä miettimään...

Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #3358 on: 26.11.07, 22:19 »

Pakkohan se on näin olla kun pelkän ylinopeudenkin takia joutuu uudestaan vetämään inssin... Tongue

Miten voi sanoa että ei osaa pätkääkään ajaa kun on vasta saanut kortin...miten määrittelet sen että osaa ajaa? Osaan liikuttaa ja pysäyttää auton ja ajaa liikenteessä kolisematta, eikö se ole sitä ajamista?

Varmaan toi että ei koskaan opi ajamaan on ollut enemmänkin jotain huulenheittoa. Varmasti oikeampi muoto olisi että täydelliseksi kuskiksi ei tule koskaan.

Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #3359 on: 26.11.07, 22:39 »

Miten voi sanoa että ei osaa pätkääkään ajaa kun on vasta saanut kortin...miten määrittelet sen että osaa ajaa? Osaan liikuttaa ja pysäyttää auton ja ajaa liikenteessä kolisematta, eikö se ole sitä ajamista?

Kyllä voin sanoa, ettei 18-vuotiaana osaa ajaa vaikka se siltä silloin ehkä tuntuukin.
Pages: 1 ... 166 167 [168] 169 170 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1