Keskustelua liikenteestä

<< < (677/3033) > >>

mmniemi:
Quote

No Corolloita on Suomi täynnä. 


Niin, eikös se kerro, että Corolla-kuskit on idiootteja ja reikäpäitä?

Joona:
Quote

Ja tästä poliisin "mustasta listasta" johon oli linkkiä aikasemmilla sivuilla, ei todellakaan yllätä tuo Bemarin ykköstila tässä tilastossa. Audin sijotus on kyllä erittäin outo, 7 ainakin mitä omat havainnot antaa ilmi. No ehkeivät ajele sitten niin kovia nopeuksia tai jotain, mutta usein ne ajelee kyllä enemmän ja vähemmän leveesti ja ylimielisesti. Ikäväkyllä. Toyota oli yllätys, tosin se korreloi siihen, että niitä sattuu maassa olemaan "muutama yksilö".

Hyvä, että julkaisivat sen sillä nyt voi rehellisesti todeta aina, että mersut, audit, bmw:t, volvot, opelit jne on niitä mitkä tuolla törttöilee ja minkä ratista löytyy eniten niitä kusipäitä. Yleensähän aina jeesustellaan ja väitetään sitten ettei asia ole näin vaan kyseessä on vain kirjoittajan henkilökohtainen mielipide, mutta nyt saatiin vähän faktaa taakse.

Joona:
Quote

Niin, eikös se kerro, että Corolla-kuskit on idiootteja ja reikäpäitä?


Kertoo ja juuri sen takia ostin Avensiksen 

odo:
Quote

Varmaan olet Olli huomannut, että esim nyt talvinopeuksien aikaan osa ajaa edelleen 120 km/t. Ja sama tilanne on 120 rajoituksen aikaan, eli ajetaan vähintään 130 km/t..

Toisin sanoen, jos rajoitus olisi 130, vauhti tuskin jäisi 140 km/t. Vai mitä olet mieltä.

Sitä voi miettiä mistä on lähteny tuo kulttuuri että aina ajetaa max. mitä rajoitus sallii tai hieman ylikin...sillähän ei varmasti ole mitään tekemistä tosi alhaisten rajoitusten kanssa ei...

Täällä Oulun korkeuksilla ei kyllä talvella talvikeleillä ajeta juurikaan rajoitusten yli edes moottoritiellä. Tosin täällä onkin 100km/h kesät talvet rajoitus siinä(sietäis olla 120 kesällä...). Maanteillä joitaki kamikaze-ohittajia lukuunottamatta jengi ajaa hyvinkin rajoitusten mukaan, ei mullakaan tee mieli lähteä polkemaan tuhatta ja sataa lumisella/jäisellä maantiellä. Siellä etelän talvessa missä on suuri osa ajasta vesikelejä en yhtään ihmettele jos jengi ajaa yli 100km/h moottoriteillä.

Mutta se on se tilannenopeus...sitä ei tunnuta ymmärtävän tässä maassa.
Quote

Kyllä se on niin, että ruokahalu kasvaa syödessä myös tuon nopeuden suhteen.  Kannattaisi ihan vaan ajella, eikä aina purnata joka Jumalan asiasta. Luulisi noilla pa hinnoillakin vähän ajattelevan ajotyyliään.

Minä ajelen jo varsin runsaasti ja "purnaan" niistä asioista koska ne risoo mua. Jotenki Suomessa on yleensäkki asenne monessa paikkaa että tekisit nyt vaan etkä puhuis mitään mistään, varsinkin jos on eri mieltä kuin Järjestelmä niin pahapaha.

Quote

Ainakin minä teen niin.

Good for you.

mmniemi:
Quote

Sitä voi miettiä mistä on lähteny tuo kulttuuri että aina ajetaa max. mitä rajoitus sallii tai hieman ylikin...sillähän ei varmasti ole mitään tekemistä tosi alhaisten rajoitusten kanssa ei...

Ei olekkaan. Vaan kyllä sillä on tekemistä just sen kanssa, että isolla osalla ihmisistä on kumma tarve venyttää rajoja. Jos vauhdit nostettaisiin sinne 130:een, se saattaisi toimia hyvin lyhyen aikaa, mutta ihminen sopeutuu hyvin nopeasti muutoksiin ja kohta oltaisiin taas lähtöpisteessä. Ja oli ne rajoitukset mitä tahansa, niin aina on meitä, joita ei esim. jonossa ajaminen kiinnosta. Itse myönnän sen asennevamman(?) itsessäni ja omassa liikennekäyttäytimisessäni, että tykkään ajaa omaa ajoani. Jos saavutan edellä ajavan auton, pyrin siitä ohi mahdollisimman nopeasti (mutta turvallisessa paikassa, mikäli mahdollista)... Vielä sen verran, että kyllä se Olli totuus on, että ei Suomessa voi miettiä mitään 130km/h rajoituksia mihinkään muualle, kuin moottoriteille. Vaikka jätettäisiin laskuista Suomen teiden huonohko kunto, niin siltikään se ei ole mahdollista. Suomen teillä on niin paljon mutkaisia, metsäisiä ja mäkisiä osuuksia, että se nopeuden nostaminen takuulla lisäisi mm. sellaisia onnettomuuksia, missä liian kova vauhti ja lyhyt näkyvyys aiheuttaa sen, että ihmiset eivät ehdi reagoida riittävän nopeasti yllättäviin tilanteisiin (hirvet, hitaasti ajavat ajoneuvot jne. jne.). Ja vaikka nopeuksia nostettaisiin, se ei tarkoita sitä, että kaikilla nopeudet nousisivat ---> nopeuserot teillä vain kasvaa, mikä aiheuttaa takuulla lisää vaaratilanteita. Se, joka ei nyt uskalla ajaa kuin 70:ää ei uskalla ajaa sen kovempaa vaikka rajoitus olisi 200... Ja näistä olisi seurauksena vain se, että kun nopeuksia voitaisiin nostaa vain niissä paikoissa, joissa on riittävän pitkät näkyvyysalueet, olisi ajaminen kohta pelkkää kiihdyttelyä ja jarruttelua. Sekö olisi hyvä?


Quote

Täällä Oulun korkeuksilla ei kyllä talvella talvikeleillä ajeta juurikaan rajoitusten yli edes moottoritiellä.


Ai että ne ihmiset Oulussa on taas niin hyviä ja parhaita. Ne on tosiaan kyllä erilaisia, kuin muualla maassa. Siksi ne varmaan asuukin niin korkealla, että voivat olla ylempänä muita

Navigation

Up one level

Next page

Previous page