FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.08.17, 09:06

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 169 170 [171] 172 173 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1467863 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3400 on: 29.11.07, 17:53 »

Ilmeisesti jotkut eivät mietiskele tekemisiään bussinkaan ratissa, jos tähän tarinaan on uskominen?
http://kiistala.com/hkl/
Huhhu mikä bussikuski  Angry Veikkaanpa että tais olla viiminen työpäivä sillä jannulla... turpaan vaan reilusti tollasia kusipäitä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3401 on: 30.11.07, 03:51 »

Niin, sinähän sen tiedät kaikista parhaiten.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6090
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3402 on: 30.11.07, 04:27 »

No tätäkään en tarkottanut tuolla kommentillani aiemmin.........
Mutta todella syvältä kohdella ihmisiä noin. Ei pysty ymmärtämään, vaikka kuinka ottaa päähän niin ei noin mennä tekemään.

Mielestäni ongelmat alkoivat siitä, että Kiiskala alistui osaansa ja rupesi kiukuttelemaan. Oikea teko tuossa vaiheessa olisi ollut vetää kuskia ihan rehellisesti turpaan. Mutta sitten taas toisaalta, taitaapi olla trolli. Ei kai kukaan ole niin idiootti, että juoksee pysäkiltä toiselle bussin perässä Helsingin keskustassa, jossa busseja ei muutenkaan kulje ikinä.. Ja vielä myöntää sen julkisesti omalla nimellään.


Tuohon Samin ja Villen väittelyyn kommentoin sen verran, että kumpikin on omalla tavallaan oikeassa. Ei pakettiauton ratissa tarvitse sen ihmeemmin mitään mietiskellä. Sama se on ajaako sitä vai pakettiautoa. Mutta toisaalta, ei silläkään voi ajella kuin sokea kana ilotalossa.
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3403 on: 30.11.07, 06:25 »

No tätäkään en tarkottanut tuolla kommentillani aiemmin.........

No miksi et voi sitten kakistaa ulos että mitä tarkoitit? Vai onko tämä vain liirumlaarumia, jos et tiedä itsekkään mitä tarkoitit?

Turha on siis ihmetellä miten henkilöautot tekee niitä kamikaze liikkeitä, jos niillä "vaan ajetaan"? Näinkö?
Toki jos on "elävää" lastia tai massaa alla, niin se asettaa omat vaatimuksensa tämän huomioinnin suhteen ajotavassa, mutta ei se tee muuten ajamisesta mitään tiedettä. Yhtä reikäpäistä meno näyttää olevan liikenteessä keskimäärin kuin pienemmilläkin kulkupeleillä.
Vai jos sanoo asiakkaille huometapäivää ja myy lipun välillä, niin sekö muuttaa homman luonteen itse ajamisessa?

Kertoisit nyt jo, mua kiinnostaa.

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3404 on: 30.11.07, 07:02 »

Ookkei, palataan tähän aiheeseen illalla. Ei jaksa puhelimella naputtaa. Cheesy Ja Joona on kyllä varsin oikeassa tuossa miettimis asiassa.
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3405 on: 30.11.07, 08:04 »

Ookkei, palataan tähän aiheeseen illalla. Ei jaksa puhelimella naputtaa. Cheesy Ja Joona on kyllä varsin oikeassa tuossa miettimis asiassa.

Hyvä. Nyt alkaa nimittäin todella kiinnostamaan.

Meinaan että alkaa nousemaan esille aivan erityisiä kykyjä.
Töissä ajaessa mietitään, mutta kun hypätään vaikka kotimatkalle oman kulkupelin ratin taakse, niin sitten vaan ajetaan. Miettiminen lakkaa siis silloin? Vai onko se näin vain pakun ratissa?
Se olisi kyllä jo aika erityistä Grin


« Last Edit: 30.11.07, 12:14 by Henri Laitinen »
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3406 on: 30.11.07, 08:43 »

Hyvä, että kiinnostaa. Kyllä jokaisen, jolla C-kortti taskusta löytyy tai enemmän, pitäs tietää, mitä tarkotan tolla miettimisellä. Koska liikenteessä toisinaan isolla autolla on niin tehtävä, jos tilanne sellaseksi menee. Joona on tästä kirjoittanutkin.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3407 on: 30.11.07, 10:34 »

« Last Edit: 30.11.07, 10:39 by Sami Virkkula »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3408 on: 30.11.07, 11:09 »

^^
Quote
Näyttäis olevan kyseessä reilusti säädetty negatiivinen camber-kulma, huomattavasti tukevampia ajaa.

Hajosin  Grin
« Last Edit: 30.11.07, 11:20 by Petri Koivisto »
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3409 on: 30.11.07, 12:12 »

Hyvä, että kiinnostaa. Kyllä jokaisen, jolla C-kortti taskusta löytyy tai enemmän, pitäs tietää, mitä tarkotan tolla miettimisellä. Koska liikenteessä toisinaan isolla autolla on niin tehtävä, jos tilanne sellaseksi menee. Joona on tästä kirjoittanutkin.

C-Kortti löytyy ja työkseni ajoin reilut viisi vuotta.

Siksi odotankin iltaa, kun kerrot mitä tarkoitat tuolla miettimisellä ja vastaat toivottavasti edelliseen kysymykseeni lopuiltakin osin.

edit: Kun tän aloitit niin älä mene sen "Joona-kortin" taakse, vaan kerro omat ajatukset.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3410 on: 30.11.07, 12:26 »

Jos ajoit 5v työksesi raskasta autoa, niin sitten tiijät mitä tarkotan! Cheesy
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3411 on: 30.11.07, 12:51 »

Jos ajoit 5v työksesi raskasta autoa, niin sitten tiijät mitä tarkotan! Cheesy

Onko se joku Kismet?  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3412 on: 30.11.07, 18:50 »

Noniin, tämä koko typerä väittely miettimisestä lähti liikkeelle siitä, että isompi ajo neuvo ei vaatisi sen enempää miettimistä kuin pakullakaan ajo. No tämä väite korjattiin väittäjän esittäjän toimesta noissa viimisissä viesteissä kuntoon.

Ydinfysiikkaa mulle on lähinnä ruuan laitto, muttei autolla ajo. Tarkotin sitä näissä miettimis jutuissa, kuten varmasti Henrikin ja moni muu raskasta kalustoa ajanut tietää, että tietyissä tilanteissa on pakko miettiä ja harkita.
Pakulla voi antaa mennä huoletta Manskulla, se mahtuu kaistalle hyvin ja henkilöauton vierellä voi ajella ihan rauhassa. Ei ole perä-tai keula ylityksiä ja peilejäkään ei tarvitse varoa sen enempää. Kanttaritkin akselivälin takia pysyvät loitolla varsin mukavasti. Joten ajaminen ei sinäänsä vaadi mitään ihmeellistä pohdintaa, jarrut toimivat nesteellä, joten pysäyttämisessä ei ole viiveitä. Kaiken lisäksi sieltä vielä näkee muun liikenteen yli paremmin kuin henkilöautoista, joista on etua ennakoidessa ja havaintojen tekemisessä.

Mutta mutta tosiaan ei raskaalla kalustolla voi huoletta tuola päästellä menemään. Mitäs jos keula kiertää naapurin puolelta, tajuaako se vieressä ajeleva sen? Entäs peilit? Liikennemerkkiin on kiva tuhota oikeapuolen peili vaikkapa sen takia, että unohtui viereisen kaistan auton vahtiminen ennen kun oli liian myöhästä? Vai onko kiva osua joka kerta siihen samaan kanttariin takapyörällä kun ei ota sitä tilaa itselleen, järjestämällä järjestä? Entäs se peräylitys? "Kyllä tästä mahtuu, käänämpä kaikki tappiin, ei se osu" ja otat mukaan yhen valasinpylvään....
Selviä asioita, joita joutuu tietyissä tilanteissa miettimään, miten asiat tekee, jottei aja itseään ihan ehdoin tahdoin "kuseen".

Mutta eiköhän nämä asiat ollu ihan selviä jo. En tiie miten tästä nyt näin iso numero tuli. Luulis, että ammatikseen 5v vuotta ajanut, tietää mitä tarkotetaan sillon kun joku ammattikuljettaja sanoo, että "pitäähän tässä nyt vähän miettiä toisinaan". Mutta taisin vähän väärässä olla.

Enivei, se tästä.


TarppiVertainen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3413 on: 30.11.07, 19:18 »

Joopa joo. Kyllähän tälläkin kääntöpaikalla paku ja pöllirekka kääntyy yhtä helposti Wink
Jopa äkkinäinen aloittelija saa vehkeet ympäri Grin
http://www.youtube.com/watch?v=yVg0cwQY3dM
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3414 on: 30.11.07, 21:19 »

Noniin, tämä koko typerä väittely miettimisestä lähti liikkeelle siitä, että isompi ajo neuvo ei vaatisi sen enempää miettimistä kuin pakullakaan ajo. No tämä väite korjattiin väittäjän esittäjän toimesta noissa viimisissä viesteissä kuntoon.

Ydinfysiikkaa mulle on lähinnä ruuan laitto, muttei autolla ajo. Tarkotin sitä näissä miettimis jutuissa, kuten varmasti Henrikin ja moni muu raskasta kalustoa ajanut tietää, että tietyissä tilanteissa on pakko miettiä ja harkita.
Pakulla voi antaa mennä huoletta Manskulla, se mahtuu kaistalle hyvin ja henkilöauton vierellä voi ajella ihan rauhassa. Ei ole perä-tai keula ylityksiä ja peilejäkään ei tarvitse varoa sen enempää. Kanttaritkin akselivälin takia pysyvät loitolla varsin mukavasti. Joten ajaminen ei sinäänsä vaadi mitään ihmeellistä pohdintaa, jarrut toimivat nesteellä, joten pysäyttämisessä ei ole viiveitä. Kaiken lisäksi sieltä vielä näkee muun liikenteen yli paremmin kuin henkilöautoista, joista on etua ennakoidessa ja havaintojen tekemisessä.

Mutta mutta tosiaan ei raskaalla kalustolla voi huoletta tuola päästellä menemään. Mitäs jos keula kiertää naapurin puolelta, tajuaako se vieressä ajeleva sen? Entäs peilit? Liikennemerkkiin on kiva tuhota oikeapuolen peili vaikkapa sen takia, että unohtui viereisen kaistan auton vahtiminen ennen kun oli liian myöhästä? Vai onko kiva osua joka kerta siihen samaan kanttariin takapyörällä kun ei ota sitä tilaa itselleen, järjestämällä järjestä? Entäs se peräylitys? "Kyllä tästä mahtuu, käänämpä kaikki tappiin, ei se osu" ja otat mukaan yhen valasinpylvään....
Selviä asioita, joita joutuu tietyissä tilanteissa miettimään, miten asiat tekee, jottei aja itseään ihan ehdoin tahdoin "kuseen".

Mutta eiköhän nämä asiat ollu ihan selviä jo. En tiie miten tästä nyt näin iso numero tuli. Luulis, että ammatikseen 5v vuotta ajanut, tietää mitä tarkotetaan sillon kun joku ammattikuljettaja sanoo, että "pitäähän tässä nyt vähän miettiä toisinaan". Mutta taisin vähän väärässä olla.

Enivei, se tästä.

En ajanut sinä aikana mitään "raskasta". Sellaiseksi katson lähinnä yhdistelmät.

En myöskään ole huomannut eroa sillä kun ajoin työssä vs siviilissä. Ajattelin yhtä paljon tai vähän kuin nykyäänkin.

En sitten tiedä kuinka kukin kotiutuu pakua isompiin ajoneuvoihin, mutta kyllä jokaiseen tulee omat rutiininsa ja asioita ei ajattele sen enempää, ajoi prätkällä tai tukkirekalla. Kunkin ominaisuudet ovat siis selkärangassa, eikä niitä tarvitse opetella erityisesti joka kerralla. Haastavampaa on toki ajaa varmasti raskasta yhdistelmää ja siinä oppii varmasti ennakoimaan eri tavalla, mutta kokenut kuski tekee senkin mitenkään enempiä miettimättä. Toki yhdistelmää operoivan kuljettajan on omaksuttava enemmän eri asioita ja se varmasti ottaa reilustikkin enemmän aikaa, mutta jokin päivä siinäkin takapuoli kasvaa ns. yhdeksi auton kanssa.

Kun siirryin polkupyörästä auton rattiin, niin samalla tavalla se vaati aikanaan uutta "miettimistä" liikenteessä, mutta rutiinin ja kokemuksen lisääntyessä ne muuttuvat rutiineiksi.

Ammattikseen ajavan suusta voi noita miettimiskommentteja vielä tulla, mutta yhdenkään ammattilaisen suusta noita en enään ole kuullut.



« Last Edit: 30.11.07, 21:29 by Henri Laitinen »
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3415 on: 01.12.07, 19:43 »

En ajanut sinä aikana mitään "raskasta". Sellaiseksi katson lähinnä yhdistelmät.


En sitten tiedä kuinka kukin kotiutuu pakua isompiin ajoneuvoihin, mutta kyllä jokaiseen tulee omat rutiininsa ja asioita ei ajattele sen enempää, ajoi prätkällä tai tukkirekalla. Kunkin ominaisuudet ovat siis selkärangassa, eikä niitä tarvitse opetella erityisesti joka kerralla. Haastavampaa on toki ajaa varmasti raskasta yhdistelmää ja siinä oppii varmasti ennakoimaan eri tavalla, mutta kokenut kuski tekee senkin mitenkään enempiä miettimättä. Toki yhdistelmää operoivan kuljettajan on omaksuttava enemmän eri asioita ja se varmasti ottaa reilustikkin enemmän aikaa, mutta jokin päivä siinäkin takapuoli kasvaa ns. yhdeksi auton kanssa.

Kun siirryin polkupyörästä auton rattiin, niin samalla tavalla se vaati aikanaan uutta "miettimistä" liikenteessä, mutta rutiinin ja kokemuksen lisääntyessä ne muuttuvat rutiineiksi.

Ammattikseen ajavan suusta voi noita miettimiskommentteja vielä tulla, mutta yhdenkään ammattilaisen suusta noita en enään ole kuullut.


No eihän se kyllä noin mene, että vain yhdistelmät on raskaita ajoneuvoja  Shocked
Kyllä nuo muutkin vaatii paljon taitoa ja kokemusta ja harkintakykyä kun se, onko kärryä perässä vai ei. Kärry vaan lisää vielä 100 kertaa lisää sitä.

Tottakai perstuntumalla sitä itekkin tuola menee, mutta ne tilanteet joissa perstuntuma ei riitä, on pakko miettiä. Ihan kun musta tuntuisi siltä, ettet pahemmin linja-auton ajamista arvosta, saati normaalin rekan ilman perävaunua kun tuo yhdistelmä on niin kova sana.....
No se osottaa vaan sen, mitä et tosin voikkaan millään tietää millasta se toisinaan ruuhkassa on, ne tilanteet siis. Linjalla siis.
Voin kyllä sanoa, vaikken kokenut linja-auton ratissa vielä olekaan, että kyllä se vaatii aika paljon ja vähän päälle vielä kuskilta kuin kuskilta, vaikka olisi mimmonen hanurituntuma siihen ajamiseen ja rutiini. Voiko ajaminen ylipäätään millään autolla olla koskaan rutiinia?
Jokainen nyt suoraan ajaa tai maaseutu ajoa linja-autolla, kun ei ole mitään olennaista muuttuvaa tekijää. Mutta tuo kaupunki onkin ihan eri juttu. Kaikki on mahdollista, aivan kaikki.

Niin, fillarilla ajo on helppoa tasan niin kauan kun ajetaan kahella renkaalla. Liikenteen meno pitää ottaa huomioon, että sua ei nähdä ei siinä sen kummempaa ole.

Hmmm et ole kuullut yhdenkään ammatillaisen suusta tota miettimis juttua?
Ei tästä montaa päivää ole kun talvesta puhuttiin tauolla, tuli muutama juttu pohdittua ja todettua, että pitääkin muistaa jahka sellanen juttu eteen tulee........................ Ja ne joiden kanssa tätä pohdin, ovat ajaneet 10-20 vuotta. Ja silti ne muutamat harvat jutut on pakko etukäteen miettiä.

Että älä nyt ihan oikeasti ainakaan linja-autolla ajamista aliarvioi, jos et tiedä mistä puhut.
Itse en kehtaisi sanoa, että vain kärry vaatii paljon, sitten on raskasajoneuvo, eli yhdistelmä. Kyllä kuorma-auto, rekka, linja-auto vaatii ihan yhtä paljon. Kärry vielä vaan lisää sitä kaikkea vastuuta ja ennakointia havainnointia ja harkintaa, vaikken ole metriäkään ajanut kärryn kanssa. Hattua nostan kaikille niille, jotka kärryn kanssa tuola ajavat.
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3416 on: 01.12.07, 20:22 »

Ihan asia kommenttia Samilta yleensä, mutta jotenkin tuntuu, että se bussilla ajaminen on sulle jotain extremeä. Huh Ajatteleeko ne sun duunikaveris samalla tavalla noita päivittäisiä liikennetilanteita? Ei kai ne päivittäiset liikennetilanteet ole kaikille mitään huoh,ohhoh,miten tässäkin tilanteessa olisi voinut tehdä toisin.......Tapahtuuhan sitä, mutta niin tapahtuu kaikille muillekin, oli sitten rekka tai bussikuski, jopa henkilöauton kuljettajalle voi sattua eteen mitä erikoisempia tilenteita.

Keskustelua liikenteestä joo..., tuntuu vain siltä, että sulla on joku pätemisen tarve näissä jutuissa. Myönnetään, on se bussi ISO. Grin

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Juha-Matti Korvanen
Offline Offline

Posts: 1923
Date Registered: 03.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3417 on: 01.12.07, 22:31 »

No eihän se kyllä noin mene, että vain yhdistelmät on raskaita ajoneuvoja  Shocked
Kyllä nuo muutkin vaatii paljon taitoa ja kokemusta ja harkintakykyä kun se, onko kärryä perässä vai ei. Kärry vaan lisää vielä 100 kertaa lisää sitä.

Tottakai perstuntumalla sitä itekkin tuola menee, mutta ne tilanteet joissa perstuntuma ei riitä, on pakko miettiä. Ihan kun musta tuntuisi siltä, ettet pahemmin linja-auton ajamista arvosta, saati normaalin rekan ilman perävaunua kun tuo yhdistelmä on niin kova sana.....
.
.
.

Olen minäkin ajanut työkseni reilun vuoden pelkällä nupilla (3 akselinen vaihtolavavehje) ennen kuin kärryä aloin vetämään ja enpä sitä laskenut silloin raskaaksi liikenteeksi, enkä laske nyt. Tai linja-autoja vaikka se sua masentaa ja loukkaakin. Mua ärsyttää suuresti (muka) raskaan liikenteen ammattilaisena suuresti kun "kansa" haukkuu raskaan liikenteen edustajia syystä ja toisesta kun idiootit pojan klopit vetelee jakoraketeillaan miten sattuu liikenteessä. Ja niitä en raskaaseen liikenteeseen laske. Jos se raskas alkaa jostain 30 tonnistä ylös? Tai no sanotaan notta 25 tonnista, kun oma yhdistelmä painaa sen verran tyhjänä. Tongue

Itse en kehtaisi sanoa, että vain kärry vaatii paljon, sitten on raskasajoneuvo, eli yhdistelmä. Kyllä kuorma-auto, rekka, linja-auto vaatii ihan yhtä paljon. Kärry vielä vaan lisää sitä kaikkea vastuuta ja ennakointia havainnointia ja harkintaa, vaikken ole metriäkään ajanut kärryn kanssa. Hattua nostan kaikille niille, jotka kärryn kanssa tuola ajavat.

Ei se ole kuin työtä kärrynkään kanssa ja päässä varmaan pitää olla vikaa jos päivästä toiseen pitää miettiä samat asiat. En varmasti eroa kovin paljoa muista yhdistelmää työksensä ajavista, mutta ei mun tarvi miettiä ajamistani oli sitten se 65 tonnia (mitään en myönnä Grin) perseen alla tai reissun jälkeen oma korolla. Ei siinä pää kestäis jos isomman rattiin siirtyessä tarvii alkaa aivoja käyttämään ylitöillä. Ne on ihan muut työt johon menen, kun haluan aivoja käyttää. Grin Tai no lastaus- ja purkuhommat saattaa vaatia aivoja joskus nykyäänkin. Wink
« Last Edit: 01.12.07, 22:41 by Juha-Matti Korvanen »
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3418 on: 02.12.07, 00:18 »

Joopa joo. Kyllähän tälläkin kääntöpaikalla paku ja pöllirekka kääntyy yhtä helposti Wink
Jopa äkkinäinen aloittelija saa vehkeet ympäri Grin
http://www.youtube.com/watch?v=yVg0cwQY3dM

Vielä kun videosta voisi väittää saavansa selvää. Tukkikärryt on usein hydraulisesti lyhennettävissä ja niitä voi jopa auton perseestä löytyvällä nosturilla avittaa. Oma taiteenlajinsa toki, mutta...

EDIT: mikä h****tin urpo tuo tyyppi muutenkin on? http://www.youtube.com/watch?v=8M_CWRC7mdo&feature=related - jepjep. onko koko ton videon pointti se, että 60 tonnin yhdistelmällä voi ajaa painorajoitetusta sillasta yli ilman, että se pettää? Tai todistaa, että kuljettaja on ****n kova jätkä? Onpa muuten todella mielenkiintoista katsoa, kun kamera heiluu ja ajoneuvo ajaa tiellä.

-----------------

Sitten miettimiseen. Joskus joutuu vähän pohtimaan lastatessa, miten rojut mahtuu kyytiin ja paljonko niitä pitää nipistää (yhdistää lavoja, rullakoita tai pinkata niitä päällekäin), mutta jos liikenteessä joutuu miettimään, niin hohhoijaa.
« Last Edit: 02.12.07, 00:37 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Juha-Matti Korvanen
Offline Offline

Posts: 1923
Date Registered: 03.11.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3419 on: 02.12.07, 00:35 »

Sitten miettimiseen. Joskus joutuu vähän pohtimaan lastatessa, miten rojut mahtuu kyytiin ja paljonko niitä pitää nipistää (yhdistää lavoja, rullakoita tai pinkata niitä päällekäin), mutta jos liikenteessä joutuu miettimään, niin hohhoijaa.

Oliskin niin yksinkertaista, mutta kun joskus tavaraa on maatalouskoneista lankkunippuihin ja kaikkea siitä väliltä. Tongue
Pages: 1 ... 169 170 [171] 172 173 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1