Keskustelua liikenteestä

<< < (689/3033) > >>

mmniemi:
Sami, millos teille tulee tää käytäntö?

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Teemat/3705942.gif

mmniemi:
Quote

Jos haluat noi perässä roikkujat pois takaa, niin nosta suoralla kaasu ja odota niin kauan kun ohi menevät. Toi valojen vilkuttelu saa joissain ihmislajeissa aikaan sellasia napsahduksia, joista seuraa ikävyyksiä. 


http://www.hs.fi/fingerpori/1135231648580

Count:
Quote

Joo ei todellakaan tästä ollut kyse. Huoh. Kyse oli ihan jostain muusta.


Voisitko valaista asiaa, vai onko se ammattisalaisuus?

Quote

Näissä kun ei ole nastoja, niin miten se voisi karheana pysyä? Entä se jarruttaminen sinne pysäkille? Sille ei mahda mitään, jos sinne ennakoiden ja varoen tulet, ja silti abs menee päälle. Noissa kun ei edessäkään ole mitään nastoja.

Tänään aamulla kun töissä olin, sai todellakin hiljaa lähteä pysäkiltä, hyvä että oli pintakaasua ja silti takapyörät löi tyhjää. Asiaa edesauttoi teliauto, mutta telin kevennyksellä asia parani, siltikin pyörät saatto tyhjää pyöriä. Sama kun päivän mittaan kelin muuttuessa niille jarrutteli jo kaukaa, niin loska on loskaa. Pitoa ei ole.


Ei se ABSn aktivoituminen se paha asia olekaan, siitä tietää että liukasta on. Mutta sitä ihmettelen, miksi siitä huolimatta rattia pitää tempoa mielenosoituksellisesti ikäänkuin näyttääkseen kyytiin pyrkivälle että nyt tässä juuri sinun takiasi jouduttiin tälleen toimimaan? Kiillottuneelta pysäkiltä/liikennevaloista/mistätahansa liikkeelle lähteminen on toki hankalaa sudittamatta ellei jopa mahdotonta, mutta kyllä sen moottorin äänestä (ja kuljettajan käytöksestä) huomaa koska on mennyt rallivaihde päälle ja koska ajetaan nätisti.
Tietenkin on ikävää jos aikataulusta jää jälkeen kelin takia ja matkustajat eivät varmasti sitä arvosta sen enempää, mutta kyytiin pääsyn jälkeen olisi eri kiva jos pystyssä pysyisi ilman eri kommervenkkejä.
Toinen juttu on sitten se, että ilmeisesti nykymaailmassa hiekka-auto on lähes tuntematon käsite kaupungissa ajoradalla, sen luulisi auttavan ainakin vähän. Saisikohan busseihin samantyylisen hiekoituslaitteiston kuin ratikoissa?

Quote

Ehkä sinä sitten osaat sen paremmin, sutimatta ja ilman Abseja vetää niille pysäkeille..... Mene ja tiedä.


Väittäisin tuota suorastaan todennäköiseksi, koska en uskaltaisi lähteä bussilla liikenteeseen edes varikolta

Tarkennettakoon vielä, että pääasialliset kokemukseni joitten takia päätin kirjoittaa ovat muodostuneet vuodesta 89 alkaen lähinnä linjoista 65/66, 75, 39 ja 52. Varsinkin viimeksimainitun linjan eräs kuski kunnostautui tässä rälläyksessä, ilmeisesti harmitti että tiheään asutulla seudulla työmatka-aikaan piti joka pysäkille pysähtyä ja aina se tuntui olevan yllätys että siellä joku kättään heilutti...
Sitten taas linjalla 248 tai 249 (en muista kumpi) oli tämmöinen lupsakan savolaisen ja hitaan hämäläisen sekoitus jonka matka-aika Karakalliosta linja-autoasemalle oli varttitunnin verran muita kuskeja pitempi - mutta ei kolisteltu kanttareihin eikä suditeltu

juksii:
Quote

Toinen juttu on sitten se, että ilmeisesti nykymaailmassa hiekka-auto on lähes tuntematon käsite kaupungissa ajoradalla, sen luulisi auttavan ainakin vähän. Saisikohan busseihin samantyylisen hiekoituslaitteiston kuin ratikoissa?


Ainakin kuorma-autoihin saa, joten luulisi että busseihinkin. Eriasia sitten, että haluaako bussifirmat satsata yhtään ylimääräistä rahaa mihinkään.

hynkel:
Quote

Ainakin kuorma-autoihin saa, joten luulisi että busseihinkin. Eriasia sitten, että haluaako bussifirmat satsata yhtään ylimääräistä rahaa mihinkään.


Tuota... olennainen kysymys voisi olla, että "miksi?"

Harvemmin ne bussit jumissa kuitenkaan on, joten vähän turhalta kuulostaisi. Toinen juttu on sitten se, että kuskien pitäis jaksaa täyttää ne laatikot, kolmas se, ettei ne laatikot riittäisi kuitenkaan koko päiväksi ja neljäs se, että busseihin tarvis tehdä jonkin sortin rakennemuutoksia, jotta se kone sinne akselin etupuolelle mahtuisi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page