Keskustelua liikenteestä

<< < (693/3033) > >>

Aaltonen:
Quote

Eli matkaa valoihin on noin 45 - 60 metriä. Jos keli on kuiva jopa linja-auton pysäyttänee tuossa matkassa ilman voimakkaita jarrutuksia (eli vanhempi naishenkilökin pysyisi pystyssä).



Pysäyttää pysäyttää, mutta eri asia on sitten se, että miten tilanteet etenee. Se on niin helppoa sanoa tässä tietokoneella miten kaiken saa pysähtymään ja ehtii nähdä ja reagoimaan. Kun ne jutut ei ole niin yksinkertasia, miltä ne saattaa kuullostaa.

Welmu:
Quote

Eli matkaa valoihin on noin 45 - 60 metriä. Jos keli on kuiva jopa linja-auton pysäyttänee tuossa matkassa ilman voimakkaita jarrutuksia (eli vanhempi naishenkilökin pysyisi pystyssä).
Märällä tehnee tiukkaa ja lumella / jäällä ei kai ole mitään toivoakaan. Mutta, olisiko jäällä/lumella pitänyt olla vähemmän vauhtia?


En ota kantaa punaisten suhteen, mutta joskus olen kyllä itse kiroillut sitä bussimatkustajana, kun kuskit ovat ilmeisesti saaneet
tosi tiukat vaatimukset pysähtyä aina keltaisella (sillähän saa ajaa, ellei pysähtyminen ole turvallista) ja tekevät sitten älyttömiä
äkkijarrutuksia keltaisilla.

- Ville -

Aaltonen:
Quote

En ota kantaa punaisten suhteen, mutta joskus olen kyllä itse kiroillut sitä bussimatkustajana, kun kuskit ovat ilmeisesti saaneet
tosi tiukat vaatimukset pysähtyä aina keltaisella (sillähän saa ajaa, ellei pysähtyminen ole turvallista) ja tekevät sitten älyttömiä
äkkijarrutuksia keltaisilla.

- Ville -


Tottakai sitä haluaa ainakin itse haluan sääntöjä noudattaa, mutta maalais järjellä noi tilanteet pitää ottaa. Etenkin mitä enemmän sitä porukkaa on, ettei kaikki ole istumassa, niin sitä paremmalla syyllä pitää olla todella tarkkana noitten tilanteitten suhteen. Tollaseen pitkään 15m telibussiin helposti mahtuu 150 henkeä, joista yli 60 seisoo käytävällä.

Tuli mieleen vielä....
Pahimmillaan siinä käy niin, että kuuluu se PING ääni ja katsot mitä selän takana tapahtuu. Näät sen mummelin huterasti kävelevän haparoiden käytävää pitkin. Risteykseen matkaa nelisen sekunttia ja samantien vaihtuu valot. Vauhtia noin 50kmh ja on selvää, että punasiin menet jos et jarruta. Mutta otatko sen riskin, että se mummeli pysyy myös pystyssä ja pitää aivan sata varmasti kiinni, kun niin oletat, että se pitää. Vai annatko mennä punasiin läpi. Se punanen ei ole palanut kuin sekunnin korkeintaan. Saat siitä sakot tottakai, mutta voit antaa jollekin tervettä elämää lisää 10 vuotta.

Tottakai jossitella voi vaikka miten paljon. Tästä vois kirjottaa sivullisen tekstiä jos haluaisi, mutta eiköhän nämä pysty jokainen miettimään kun vähän miettii.

torkkeli:
Quote

Tollaseen pitkään 15m telibussiin helposti mahtuu 150 henkeä, joista yli 60 seisoo käytävällä.


Puhutko nyt noista Jokeri-linjan autoista?
http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/uudet_palvelut/jokeri/tietoa_jokerista/Jokeri-bussit.htm
54 istuinta, 4 klaffi-istuinta, 49 seisomapaikkaa

Tuosta laskettuna 107 paikka.

Kenen vastuulla on matkustajien määrä? Käytännössä tuota ei kai valvota mitenkään, mutta jos valvottaisiin, mitä sanktioita ylikuormasta voi tulla?

Aaltonen:
Quote

Puhutko nyt noista Jokeri-linjan autoista?
http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/uudet_palvelut/jokeri/tietoa_jokerista/Jokeri-bussit.htm
54 istuinta, 4 klaffi-istuinta, 49 seisomapaikkaa

Tuosta laskettuna 107 paikka.

Kenen vastuulla on matkustajien määrä? Käytännössä tuota ei kai valvota mitenkään, mutta jos valvottaisiin, mitä sanktioita ylikuormasta voi tulla?


No vaikka Jokeri Volvosta joo. Noi on määriä, jotka lukee seinällä. Mutta mistä sen tietää, jos auto on etuoveen atsi täynnä, kuinka paljon sielä on porukkaa oikeasti?
Kuullut tarinaa, että oli kerran tarkastaja laskenut teli-Wiimasta 143 matkustajaa, ja auto on samanpitunen melkeempä metrilleen kun tuo 8700:nen Jokeri.

Ei valvota, eikä mun tietojen mukaan ole mitään ylikuormia mahdollista ees sakottaa. Kuljettajan vastuu on pitää huoli siitä, että hänellä on esteetön näkyvyys oikealle, etuovesta. On useasti saanut ihmisiä pyytää siirtymään kun ei ole risteyksiin nähnyt mitään.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page