Keskustelua liikenteestä

<< < (697/3019) > >>

juksii:
Quote

Täällä on ihan normaalia, että kyydissä on +70 000kg, kun kuormaaja pakkaa kyytiin vähän liikaa kamaa. Vaakoja ei meinaan joka paikassa ole ja lastin paino tiedetään vasta määränpäässä.


Kyllä ammattitaitoinen kuski tietää pöllihommissa ja varmaan paskakuskinakin aika hyvin paljonko on kamaa kyytis.

nisse90:
Quote

Kyllä ammattitaitoinen kuski tietää pöllihommissa ja varmaan paskakuskinakin aika hyvin paljonko on kamaa kyytis.

Kerrotkos, että mistä se ammattitaitoinen kuski tietää, että kuinka monta tonnia tavaraa on kyydissä ilman vaakaan katsomista?

"Lyös vielä yks kauhallinen lisää tavaraa" *tumps* "Joo, vielä yks" *tumps* "Juu, nyt on perseessä sellanen kutina et on 59 900kg"

juksii:
Quote

Kerrotkos, että mistä se ammattitaitoinen kuski tietää, että kuinka monta tonnia tavaraa on kyydissä ilman vaakaan katsomista?

"Lyös vielä yks kauhallinen lisää tavaraa" *tumps* "Joo, vielä yks" *tumps* "Juu, nyt on perseessä sellanen kutina et on 59 900kg"


Varmaan se on se kutina just. Ainakin kuskit joiden kanssa olen jutellut ovat olleet sitä mieltä, että työssä kehittyy arvioimaan painoa. Ei sitä nyt ihan kilon päälle tietenkään pysty arvioimaan mutta kuulemma tonnin tarkkuudella yhdistelmän painon pystyy arvioimaan kohtuullisen helposti.

TarppiVertainen:
Helposti pystyy ainakin puun painon arvioimaan.
Myös esim. kuusi painaa vähemmän kuin mänty. Koivut on painavia, mutta yleensä aika mutkaisia, joten kärry tappitälliin ja nuppiin yksi nippu (kolmosta) ja siinä onkin se tasan 63000kg
Mänty on hankalin laji, koska siinäkin suoruus ja tuoreus vaikuttaa painoon.
Mäntykuitukuormien paino onkin vaihtelevampaa, joten niiden kanssa pelataan ilman vaakaa arvalla.

Ja meillä on vaaka autossa, mutta en ole sitä juurikaan käyttänyt   Esim. Torstain kolme kuormaa kuitua Botnialle:
1.kuorma. Mäk. 62760kg
2.kuorma. Mäk. 63490kg.
3.kuorma.Kuk&Mäk. 66960kg. (Keräsin yhden metsätien tyhjäksi, kuljetus tapahtui aamuyöllä ja muutenkin otin tietoisen riskin, mikä näin jälkikäteen kannatti)
Mutta päivisin ei ylilyöntejä ole järkeä tehdä!!!

Ja jos itse tekee kuorman, niin kyllä sen tonnilleen tietää mitä kyydissä on.

juksii:
Quote

3.kuorma.Kuk&Mäk. 66960kg. (Keräsin yhden metsätien tyhjäksi, kuljetus tapahtui aamuyöllä ja muutenkin otin tietoisen riskin, mikä näin jälkikäteen kannatti)
Mutta päivisin ei ylilyöntejä ole järkeä tehdä!!!


Jossain oli juttua, että kaikissa paikoissa ei enää hyväksytä ylikuormia. Jos auto tulee ylikuormassa purkamaan puuta niin käännytetään takaisin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page