FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.05.17, 08:02

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451379 times)
Manu Skyttä

Date Registered: 22.12.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #360 on: 28.04.06, 08:16 »

NRVi:t, viime kesänä ostetut, nyt siis yhden kesän ajetut. Ja kuukauden sisään menee uudet ostoon  Angry Mutta ei takuulla tule Nokialaisia enää. Nuo kuluu niin sairasta vauhtia, että ei mitään rajaa...

Family-wagonissa on yhden kesän ajetut NRVi:t ja tänä kesänä alle laitettaessa oli eturenkaissa 5mm jäljellä ja takana 7mm. Kilsoja tuolle tulee 30 tonnia vuodessa. En todellakaan ole rengasasiantuntija, mutta kuluminen ja pito ei taida kulkea käsikädessä - lähinnä eri suuntiin. Jos puolitoista tonnia painava auto pitää saada pysähtymään satasesta alle 40m matkalle, niin eiköhän tuollainen rengas jo kulu melkoisen nopeasti. Perheautoon mun mielestä ihan kelpo renkaat.

"Kakkosautossa" on puolestaan Michelinin Pilot Exaltot. Nekin on oman maun mukaan ihan hyvät renkaat siihen autoon. Tuohon toiseen en niitä kyllä laittaisi.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #361 on: 28.04.06, 08:32 »

Family-wagonissa on yhden kesän ajetut NRVi:t ja tänä kesänä alle laitettaessa oli eturenkaissa 5mm jäljellä ja takana 7mm. Kilsoja tuolle tulee 30 tonnia vuodessa. En todellakaan ole rengasasiantuntija, mutta kuluminen ja pito ei taida kulkea käsikädessä - lähinnä eri suuntiin. Jos puolitoista tonnia painava auto pitää saada pysähtymään satasesta alle 40m matkalle, niin eiköhän tuollainen rengas jo kulu melkoisen nopeasti. Perheautoon mun mielestä ihan kelpo renkaat.

Juu, paljonhan mulla tekee tuo alustasarja, joka alkaa olla lopuillaan. Tottahan se vaikuttaa renkaan kulumiseen paljon. Ja sekin, että mulla tuli viime kesänä noilla renkailla lähemmäs 20tkm. Eturenkaissa on pintaa vajaa 4mm ja takana 2-3mm. Tuo, että takarenkaat on etuvetoisessa autossa kuluneet enemmän, kertoo kyllä jo jotain alustasarjan kunnosta, myönnän, mutta  toisaalta ei sitä nyt ihan pelkästään senkään piikkiin voi laittaa. Sehän on tiedossa, että nuo NRVi:t on varsin pehmeää seosta, joten kyllähän ne sitten on herkät kulumaankin. Sinällään hiljaisethan ne oli alkuun, mutta edellisen omistajan ostamissa halppisrenkaissa, jotka kesti kuitenkin kolme kesää, oli vieläkin vähemmän meteliä. Harmi vaan, että en enää muista yhtään, minkä merkkiset ne oli. Olisin ostanut samanlaiset nyt Tongue 

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Tero Partanen

Date Registered: 14.11.01

« Reply #362 on: 28.04.06, 08:55 »

Meikä valinta on uudet Goodyearit tai Continentalit. En ole vain päättänyt vielä, että kumpi...

Tero

PPL(A)
B777
Former member
« Reply #363 on: 28.04.06, 11:40 »

Meikä valinta on uudet Goodyearit tai Continentalit. En ole vain päättänyt vielä, että kumpi...

Tero

Ota Continentalit. Meillä toisessa CSC2:t ja aivan mahtavat renkaat. Tarvii vain vähän lämpöä toimiakseen jopa kovassa ajossa, joten soveltuvat katuajoon. Ainakaan isossa autossa ei myöskään vetele yhtään mihinkään. Vedellä fantastiset renkaat, esim verrattuna edellisiin Dunloppeihin..
B777
Former member
« Reply #364 on: 28.04.06, 11:53 »

Mitäs kesärenkaita teillä muilla on alla.

Continental Sport Contact 2, edessä 255/40 ZR20 takana 275/35 ZR20

ja toisessa Bridgestone Potenza RE050/A (RunFlat), edessä 225/40 ZR18 ja takana 255/35 ZR18.
« Last Edit: 28.04.06, 11:58 by Mikko Pietarinen »
J.H
Former member
« Reply #365 on: 28.04.06, 12:46 »

Mut Mikko mistä johtuu, että lähes poikkeuksetta kun kuuntelee kavereitten, foorumilaisten ym, ihmisen pohdintoja "mitä ihmettä se heppu siinä Audissa teki" avautumisia kahvipöydässä ym, mistä johtuu että se on aina joku edustusauto? Kallis ja paremman luokan auto?

Luulen, että lähes 90% avautujilla ei itsellään ole edustusautoa tai ainakin vähemmän edustava, kuin valituksen kohteella. Kuuleeko noita "valituksia" myös näiltä A8:n omistajilta? En usko, koska heitä ei kiinnosta, jos joku suhahtaa 180km/h ohi sillä '92 Astralla.

Eli mielestäni perimmäisenä syynä noihin "mitä ihmettä se heppu siinä Audissa teki" lausahduksiin on inhimillinen kateus.
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #366 on: 28.04.06, 12:56 »

Luulen, että lähes 90% avautujilla ei itsellään ole edustusautoa tai ainakin vähemmän edustava, kuin valituksen kohteella.

varmaan 75% ison edustusauton omistajista eivät itse sitä autoa omista vaan leasing yhtiö  Wink

joten soveltuvat katuajoon.

Ei millään pahalla mutta nyt puhuu mies joka ei ole laillisesti ajanut metriäkään yleisellä tiellä  Grin
Joonas Pulliainen

Date Registered: 03.02.04

« Reply #367 on: 28.04.06, 13:18 »

Ei millään pahalla mutta nyt puhuu mies joka ei ole laillisesti ajanut metriäkään yleisellä tiellä  Grin
Kyllähän hän on  Wink
Aaltonen
Former member
« Reply #368 on: 28.04.06, 13:33 »

Kyllähän hän on  Wink

Niin lait ei koske kaikkia tällä foorumilla...se on nähty ja tullaan näkemään.  Wink
Joonas Pulliainen

« Reply #369 on: 28.04.06, 13:41 »

Niin lait ei koske kaikkia tällä foorumilla...se on nähty ja tullaan näkemään.  Wink
En tainnut sanoa niin, lueppas hieman tarkemmin.
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #370 on: 28.04.06, 13:47 »

Kyllähän hän on  Wink

Niin no miten sen nyt ottaa, sanotaanko PPL oppilasta lentäjäksi?  Wink
Joonas Pulliainen

« Reply #371 on: 28.04.06, 13:52 »

Niin no miten sen nyt ottaa, sanotaanko PPL oppilasta lentäjäksi?  Wink
Niin sitä en tiedä, mutta puhuit laillisesta ajosta. Vastasin siihen. 
B777
Former member
« Reply #372 on: 28.04.06, 14:20 »

Jep, ilman ajokorttia mitään ei voi sanoa mistään mikä liittyy autoihin. Seuraavalla kerralla kun joku kysyy onko musta hyvä auton väri niin vastaan, etten tiedä, minulla ei ole ajokorttia.
B777
Former member
« Reply #373 on: 28.04.06, 14:38 »

Sulla on kans joku ongelma ihan oikeesti. Onneks meillä on maailmassa näitä kotipoliiseja. Mä voisin laittaa vetämään sun puolesta anomuksen Poliisille että setä vois hakea LP:ks, että pääset antamaan aina sakkoja kun joku ei-herra-täydellinen tekee virheen niin pääset oikeen sydämen kyllyydestä pauhaamaan kuinka vaarallista on ajaa 10km/h ylinopeutta. Jos ajaa autokoulussa esim. niin eiköhän se oli ihan laillista puuhaa ja vielä julkisilla teillä, vai eikö sua päästetty parkkipaikalta pois ollenkaan autokoulussa? Onneks ite ei tarvinut siellä edes harjotella.
Henkka
Former member
« Reply #374 on: 28.04.06, 17:34 »

Luulen, että lähes 90% avautujilla ei itsellään ole edustusautoa tai ainakin vähemmän edustava, kuin valituksen kohteella. Kuuleeko noita "valituksia" myös näiltä A8:n omistajilta? En usko, koska heitä ei kiinnosta, jos joku suhahtaa 180km/h ohi sillä '92 Astralla.

Eli mielestäni perimmäisenä syynä noihin "mitä ihmettä se heppu siinä Audissa teki" lausahduksiin on inhimillinen kateus.

"A8:n" omistajia ei taida olla suhteessa niin paljoa, että valituksia kovin usein kuulisi?
Eikä kyse kai (useimmilla) ole se, että millaisella autolla on vetäisty ohi tai sikailtu, vaan tämmöisen vaarallisuudella.

Sitä en ymmärrä, jos ns. loistoautoilla ajavia ei taas liikenneturvallisuus kiinnostaisi, siinä missä muitakin?

Ihminen on vain sellainen että jotkut tuntevat helposti jonkinlaista paremmutta elämässään, jos materiaalisesti menee paremmin kuin keskimäärin "naapureilla", eikä siinä ja sen esilletulossa ole varmasti poikkeusta myöskään liikenteessä liikuttaessa. Kateutta on varmasti myös yhtä lailla läsnä autojen rattien takana, kuin muutenkin.

Olisi kyllä aika erikoista, jos kaikki "minä-ensin-alta-pois-muista-viis" -luonteen auton ratissa omaavat olisivat niin hyvätuloisia, että jokaisella olisi keskimääräistä kalliimpi auto. Sillä tuskin on yhteyttä tulotasoon, tai varallisuuteen. Olisi liian simppeliä matematiikkaa, mielestäni.
Ehkä suorituskykyisemmät autot voivat antaa helpommin välineen itsensä ns. toteuttamiseen tien päällä, mutta ei siihen läheskään aina tarvita hevosvoimia tai ylinopeutta...

Liika yleistäminen on mielestäni aina myrkkyä mielelle, oli kyse liikenteestä, tahi kulttuureista, ikäluokista, roduista, jne...

Renkaista.
Mulla meinasi mennä vaihto pitkälle laittomaksi. 5kk tyttövauva = vapaa-aika, duuni+ylityöt ja renkaat säilössä kauempana. Ei se aina ole silkkaa välinpitämättömyyttä tai laiskuutta ja ihan oikeasti, isossa osassa maata on vielä talvirengaskelejä. Ja moni reissaa autoillaan työmatkoja pitkin maata, lyhyelläkin varoitusaajalla. Mutta kuukauden päästä lienee jo aika vaikea perustella noita nastoja alla poliisille. Eipä ne varmasti vielä lappuja jakele ainakaan ihan heti ensi viikolla.

Mulla oli edellisessä autossa alla uudet Barum Bravurikset, kun sen ostin. Ajattelin että mitkähän nuokin on, mutta yllättivät ominaisuuksillaan ja vähällä melullaan. Siis ihan perusautossa (Accord). Vuosi oli 2003 ja sen jälkeen niitä on näkynyt rengastesteissäkin ja ovat pärjänneet yllättävän hyvin. Tai ei se enään yllätys ollut minulle. Hätyytelleet ns. brändimerkkejä ja olleet kirkkaasti ns. halpisluokan kärjessä, niissä testeissä joissa olen ne bongannut.
Eli noissa on erittäin hyvä hinta-laatusuhde. Tehdään kuulemma Continentalin tehtaalla eli on tämän omistama merkki. Ns. Pirkka-rengas siis.

« Last Edit: 28.04.06, 17:41 by Henri Laitinen »
Aaltonen
Former member
« Reply #375 on: 28.04.06, 18:44 »

Sulla on kans joku ongelma ihan oikeesti. Onneks meillä on maailmassa näitä kotipoliiseja. Mä voisin laittaa vetämään sun puolesta anomuksen Poliisille että setä vois hakea LP:ks, että pääset antamaan aina sakkoja kun joku ei-herra-täydellinen tekee virheen niin pääset oikeen sydämen kyllyydestä pauhaamaan kuinka vaarallista on ajaa 10km/h ylinopeutta. Jos ajaa autokoulussa esim. niin eiköhän se oli ihan laillista puuhaa ja vielä julkisilla teillä, vai eikö sua päästetty parkkipaikalta pois ollenkaan autokoulussa? Onneks ite ei tarvinut siellä edes harjotella.

Nyt tais Mikolla mennä ekan kerran herne nenään ja syvälle?  Grin
*Mission onnistunut*  Grin
Aaltonen
Former member
« Reply #376 on: 28.04.06, 19:10 »

Sami "Mr Perfect" Aaltonen...mä näin sun tekevän sikahyperdyper vaarallisen virheen liikenteessä. Ajoit sulkuviivan päälle pari senttiä.

Ai sa***na. Minäkö virheitä teen, eikai, nyt näit väärin.
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #377 on: 29.04.06, 15:30 »

Ai sa***na. Minäkö virheitä teen, eikai, nyt näit väärin.
Ja muistaakseni sä yritit kerran ajaa meikäläisen yli 15:sta finaalissa. Grin

Aaltonen
Former member
« Reply #378 on: 29.04.06, 15:56 »

Ja muistaakseni sä yritit kerran ajaa meikäläisen yli 15:sta finaalissa. Grin

Aijaa, voi olla. Yritän aina osua kaikkeen mikä liikuu.
Vakavasti en kyllä nyt äkkiseltään muista, että olisin yrittänyt mopoilijaa teilata tuola..... Wink
« Last Edit: 29.04.06, 16:13 by Sami Aaltonen »
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #379 on: 02.05.06, 09:38 »

Ajotunnilla oltiin bussin kanssa ja vauhtia oli sellanen 20-30 ylämäkeen, risteyksestä kiihdyttelin kun sitten eräs Hyndai V6 omistaja koki

Tuossa juurikin aamusella kun ajelin Porista Vaasaan eräässä ylämäessä ilmeisesti pienen kikkelin (?) omistava bussikuski ohitti yhdistelmää tuplakeltaisilla ja ylämäkeen. Näyttää löytyvän ammattikuskeistakin muiden turvallisuudesta piittaamattomia kuskeja.

V6 soi.....

Täytyy myöntää että soi kauniisti vaikka ajeleekin rajoitusten mukaan.

-JukSii-
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1