Keskustelua liikenteestä

<< < (725/3033) > >>

Aaltonen:
Quote

Joo, näin minäkin sen olen ymmärtänyt. Ne harvat kerrat, kun olen automaatilla ajanut, niin ei olisi käynyt edes mielessä ruveta kepittämään sitä laatikko missään valoissa...tuskin ketään okein edes miettii siinä valoissa, että kylläpäs nyt loistaa ikävästi valot toisen silmille, kun ei varmaan käy edes mielessä moinen seikka.



Heh sen enempää henkilökohdistusta harrastamatta osasit kiteyttää täydellisesti Suomiautokulttuurin. "Minä olen nyt tässä, vtut muista, aivan sama miltä takana olevasta tuntuu". 

Tämä EI ollut tarkotettu sitten henkilökohtasesti! Ihan vaan yleisesti kun tota päivästä toiseen seurailee tota hommaa tuola.

Pe7e:
Quote

Tänään tuli kyllä ihmeteltyä, että mikä ihmeen tarve ihmisillä on ajaa toistensa persiissä kiinni, vaikka tie olisi todella hiljainen. Tänään ajelin 8-tiellä iltapäivästä, eikä liikennettä paljoa ollut. No, siinä edessä meni sellainen neljän auton ryhmä, joka ei paljoa välejä toisiinsa pitänyt, vaan jatkuvasti jarruvalot paloivat, kun porukka roikkui toisissaan kiinni. Itse pidin hyvän välin tähän "ryhmään", eikä tarvinnut kertaakaan oikein jarrulla hidastaa menoa, vaikka ajoinkin yhtä kovaa, kun muut mutta, kun väliä oli tarpeeksi edellä meneviin, niin eipä tarvinnut pahemmin valoissa pysähdellä, kun tämä neljän ryhmä pysähtyi oikeastaan kaikkiin mahdollisiin valoihin. Itse rullailin vaan rauhassa niitä punaisia valoja kohti, eikä pahemmin tarvinnut pysähdellä. Eniten melkein tuolla liikenteessä ketuttaa tuollainen persiissä roikkuminen, vaikka itse ajaisi aivan rajoitusten mukaan/kovempaa. Sitten, kun nämä roikkujat eivät voi millään mennä ohi, vaikka paikkoja olisi, vaan jatketaan sitä roikkumista. Ei näin!

Jep, monta kertaa meinannu palaa hihat myös kehä3:lla tuon takia. Moni tulee myös niin että lähtee jo kauempaa ohittamaan muitakin mutta sitten ei jakseta koko jonoa ohittaa vaan sullotaan siihen pieneen väliin, toisen nenän eteen ja toisen perseeseen kiinni. Ihan hellvetin ärsyttävää tuo kun jäädään siihen metrin päähän perseestä roikkumaan, kuten myös se että ajavat ohi ja jäävät siihen nenän eteen nysväämään. Stnan pellet. Pari kertaa tehny mieli painaa kaasu pohjaan siinä vaiheessa kun siellä joku urpå roikkuu puskurissa mutta sehän on sitten taas omaa tyhmyyttä se. 

Ja itelle opetettu sellanen että kun ohitetaan niin takas oikealle kaistalle tullaan vasta kun ohitettavan auton keula näkyy kokonaan taustapeilistä, silloin pitäs olla riittävä väli siihen...

FINLAS:
Quote

Heh sen enempää henkilökohdistusta harrastamatta osasit kiteyttää täydellisesti Suomiautokulttuurin. "Minä olen nyt tässä, vtut muista, aivan sama miltä takana olevasta tuntuu". 

Tämä EI ollut tarkotettu sitten henkilökohtasesti! Ihan vaan yleisesti kun tota päivästä toiseen seurailee tota hommaa tuola.


Lähinnä hain tässä takaa, että harva varmaan tajuaa, että ne jarruvalot häikäisee toisia siinä niin pahasti. Itse en ainakaan pahemmin muista, että olisi hirveästi nuo jarruvalot ikinä häikäisseet. En siis mielestäni kiteyttänyt pahemmin mitään...mutta joo.

EDIT: Olen kyllä siinä ihan samaa mieltä, että eipä tuolla liikenteessä monet paljoa muita huomioi ja se ottaa kyllä usein päähän. Mm. on kyllä kumma, miten joillekkin on niin hemmetin hankalaa vaikka jossain kaistanvaihto tilanteessa antaa tietä, vaikka olisi jo pitkään vilkuttanut itse ja tehnyt kyllä selväksi, että ollaan kaistaa vaihtamassa.

ADEs80s:
Quote

Tänään tuli kyllä ihmeteltyä, että mikä ihmeen tarve ihmisillä on ajaa toistensa persiissä kiinni, vaikka tie olisi todella hiljainen. Tänään ajelin 8-tiellä iltapäivästä, eikä liikennettä paljoa ollut. No, siinä edessä meni sellainen neljän auton ryhmä, joka ei paljoa välejä toisiinsa pitänyt, vaan jatkuvasti jarruvalot paloivat, kun porukka roikkui toisissaan kiinni. Itse pidin hyvän välin tähän "ryhmään", eikä tarvinnut kertaakaan oikein jarrulla hidastaa menoa, vaikka ajoinkin yhtä kovaa, kun muut mutta, kun väliä oli tarpeeksi edellä meneviin, niin eipä tarvinnut pahemmin valoissa pysähdellä, kun tämä neljän ryhmä pysähtyi oikeastaan kaikkiin mahdollisiin valoihin. Itse rullailin vaan rauhassa niitä punaisia valoja kohti, eikä pahemmin tarvinnut pysähdellä. Eniten melkein tuolla liikenteessä ketuttaa tuollainen persiissä roikkuminen, vaikka itse ajaisi aivan rajoitusten mukaan/kovempaa. Sitten, kun nämä roikkujat eivät voi millään mennä ohi, vaikka paikkoja olisi, vaan jatketaan sitä roikkumista. Ei näin!

Olen huomannut saman ilmiön täällä päin suomea. Ajan rajoitusten mukaan, takana tuleva ottaa kiinni ja jää roikkumaan tappituntumalle, muttei todellakaan ohita, vaikka paikka eteen tulisi. Sitten päinvastaista myös esiintyy paljon. Hirmuinen tarve päästä ohitse ja kun omalle kaistalle palataan, jatketaan vilkuttamista edelleen oikeaan ja poistutaan rampille. Siis  Mihin ihmeeseen niin älytön kiire, et pitää toisen edestä kiilata ja poistua tieltä? Ei aina voi tajuta...

Takana roikkujat ärsyttää ainakin minua sen verran, et jos sen roikkumisen huomaan olevan tahallista ja jatkuvan vähintään 2 kilometriä, ryhdyn pääsääntöisesti seuraaviin toimiin: 

1) Märällä, sohjoisella tai lumisella tiellä takana tulevan pyyhkijöiden soisi olevan kunnossa. Niille tulee meinaan käyttöä. Lisäksi edellisen ajokelin vallitessa pimeällä, kytken takasumariin päälle, osoittaakseni missä oman ajoneuvoni perä sijaitsee. Tarkoitus ilmaista sanottamasti, että onko tässä sittenkään niin kiva ajella???

2) Hyvä ajokeli ja vähän liikennettä --> nopeuden alennus. Harva perään tunkija jaksaa ajella "alinopeutta". Ja jos jaksaa, eihän sillä sitten ollukaan kiire. Tilanne normalisoituu yleensä parissa minuutissa, perän nuolija menee ohitse heti paikan tullen (tosimiehet menee missä haluaa) ja itse voin palauttaa entisen nopeuteni. Näin myös hänen tekemä ohittaminen hieman helpottuu.

3) Vilautan jarruvaloja pari kertaa ja jos viesti ei uppoa, niin sillehän ei sitten voi mitään. Yleensä myös tällöin pudotan omaa nopeutta, koska se on havaintojeni mukaan tehokkain ja laillisin keino päästä takanaroikkujasta eroon mahdollisimman nopeasti. Siihen ei voi ohitettavana vaikuttaa, kuinka laillisen ohituksen ohittaja tekee. Sepä on sen oma asiansa.


En todellakaan tykkää itse roikkua toisen perässä, sillä edellä ajavassa autossa voi olla samalla tavalla ajatteleva kuski. Miksi pahoittaa hänen mielensä 3 sekunnin tähden? Lisäksi huonolla ilmalla tarvitsen muutenkin koko lasinpesunestesäiliön (1,7 litraa) sisällön käyttööni pitkillä matkoilla. Ei kehtaisi joka 50 kilsan välein pysähtyä taukopaikoille lisäämään metanolilitkua pesurinsäiliöön...


Ade

PS: Senkus tulette roikkumaan perääni, teitä on varoitettu 

mmniemi:
Quote

PS: Senkus tulette roikkumaan perääni, teitä on varoitettu 


Muista kuitenkin, että ei se syy ole aina automaattisesti peräänajajan 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page