FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.08.17, 17:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1467637 times)
Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3640 on: 11.02.08, 15:48 »

Siksi olenkin sitä mieltä, että ... C-kortti pakolliseksi näihin SUVhein, sun muihin tilavehkeisiin.
Kerran tosiaan seurasin siinä Manskun alusta lähtien yhtä keltasta uutta Hummeria. ... Helvtin surullista tollanen perustolloylimielisyys!

Hummer mene painojensa ansiosta B-kortista ylitse, joten sillä perustolloylimielisellä oli jo se vaatimasi C-kortti. Mitäs nyt pitäisi tehdä?

MikkO
Aki Launonen
Offline Offline

Posts: 1225
Date Registered: 08.10.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3641 on: 11.02.08, 16:10 »

Hummer mene painojensa ansiosta B-kortista ylitse, joten sillä perustolloylimielisellä oli jo se vaatimasi C-kortti.

Paitsi jos oli H3 joka jää alle 3500 kilon.
Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3642 on: 11.02.08, 17:37 »

Paitsi jos oli H3 joka jää alle 3500 kilon.

Ja vielä ne kehtaa väittää, että autot vaan kasvavat  Grin

MikkO
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3643 on: 11.02.08, 21:35 »

Kappas, en ole ainoa joka on Skodan kohdalla tämän huomannut. Erityisesti kaasulampuilla varustetut Octaviat häikäsee, tuli se vastaan tai ajoi sellanen takana.

Ajelen Octavialla jossa on xenonit. Korkeussäätö toimii ja on oikein suunnatut. Nopeissa töyssyissä ne voi "välähtää" kun tasonsäätö yrittää pysyä mukana.
Olen kyllä huomannut että vastaantulevien mallien xenoneissa on eroa häikäsyn suhteen. Mitä olen noita seurannut niin volvolla on aika vähän häikäsyä ja taas mm. joissain audeissa tulee vastaan kanssa kirkkaamman oloisia xenoneita.
Olen kyllä samaa mieltä että octavioiden xenonit näyttävät vastaantulevien silmiin olevan kirkkaimmasta päästä. Se miksi juuri Skoda saa tästä huomiota usein kirjoituksissa, johtunee siitä että valtaosa octavioista on xenoneilla ja että niiden määrä on yleistynyt tien päällä, kun kauppa käy nyt hyvin.

Samille viellä selvennykseksi että pimeässä kelissä voi vastaantulijan valot tuntua häiritsevimmiltä jos oma valoteho on huono. Silmä siis toimii näin, kuten juuri tuossa tilanteessa, kun sumarit antavat etualan kirkkaudellaan virheellisen kuvan, että näkisi paremmin pitkällekkin. Jos kohtaamistilanteissa on kontrasteissa merkittäviä eroja, voi vastaantulevan auton valojen kirkkaus syödä sen oman auton valokeilan oikeasta laidasta. Tämä korostuu tietysti valaisemattomilla teillä.

Mitä noihin hienojen autojen braissailuihin tulee, niin samalla tavalla niissä on yksilöitä, kuin "mondeoiden" ratissa. Jos vaan on "saanut mielikuvan" että x-tyyppisillä autoilla ajavat ovat sellaisia, niin huomio kiinnittyy juuri niiden käyttäytymiseen. Ihmismieli on tämänlainen.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3644 on: 12.02.08, 06:31 »

Ajelen Octavialla jossa on xenonit. Korkeussäätö toimii ja on oikein suunnatut. Nopeissa töyssyissä ne voi "välähtää" kun tasonsäätö yrittää pysyä mukana.
Olen kyllä huomannut että vastaantulevien mallien xenoneissa on eroa häikäsyn suhteen. Mitä olen noita seurannut niin volvolla on aika vähän häikäsyä ja taas mm. joissain audeissa tulee vastaan kanssa kirkkaamman oloisia xenoneita.
Olen kyllä samaa mieltä että octavioiden xenonit näyttävät vastaantulevien silmiin olevan kirkkaimmasta päästä. Se miksi juuri Skoda saa tästä huomiota usein kirjoituksissa, johtunee siitä että valtaosa octavioista on xenoneilla ja että niiden määrä on yleistynyt tien päällä, kun kauppa käy nyt hyvin.

Samille viellä selvennykseksi että pimeässä kelissä voi vastaantulijan valot tuntua häiritsevimmiltä jos oma valoteho on huono. Silmä siis toimii näin, kuten juuri tuossa tilanteessa, kun sumarit antavat etualan kirkkaudellaan virheellisen kuvan, että näkisi paremmin pitkällekkin. Jos kohtaamistilanteissa on kontrasteissa merkittäviä eroja, voi vastaantulevan auton valojen kirkkaus syödä sen oman auton valokeilan oikeasta laidasta. Tämä korostuu tietysti valaisemattomilla teillä.

Mitä noihin hienojen autojen braissailuihin tulee, niin samalla tavalla niissä on yksilöitä, kuin "mondeoiden" ratissa. Jos vaan on "saanut mielikuvan" että x-tyyppisillä autoilla ajavat ovat sellaisia, niin huomio kiinnittyy juuri niiden käyttäytymiseen. Ihmismieli on tämänlainen.

Totta joo, niitä Skodia kaasulampuilla on myyty keleesti ja niitä tulee vastaan ihan keleesti. Se vaan on ilkeen tuntusta, kun tuntuu, että ne valasee ihan minne sattuu. En tiedä sitten, kaipa ne on ihan oikein suunnattuja, koska ei ne jokaisessa voi hanurilleen olla. Ja on niitä kirkkaita muillakin merkeillä, Audit on yks kirkasosasto kuten myös edellismallin Opel Vectra.

Jaa tarkoitit tota valokeilaa, no joo mä en sitä taas miettinyt. Ajatelin, että miten oman auton valoilla voi vastaantulevan auton kirkkautta voittaa, siis lamppujen kirkkautta... no joo.. Grin

Joo olet ihan oikeassa, noita perustolloja löytyy jokaisesta autoryhmästä, mutta se vaan on ihan uskomaton juttu, että muutaman merkin kohdalla 2/3:sta osuu oikeaan.  Se ei yllätä yhtään, jos eräs saksalaisen automerkin kuljettaja tekee ihan päättömiä, ne meinaa oppii aavistamaan. Surullista sinäänsä, että ne perustollot sitten sotkee koko merkin maineen, kun kerta toisensa jälkeen, saman merkin auto säheltää ja tekee ties mitä kivoja pieniä jäyniä.

Niin ja se Hummeri josta meuhkasin, oli tollanen pikku Hummeri, olikhan se nyt se H2:nen vai mikä lie. Sellanen uus malli kuitenkin, pienin mallistosta joka tapauksessa. Oli se C-korttinen tai ei, niin silti sillä kaverilla oli ilmeisesti asennevamma+kaaliin kolahtanut isonauton etuilu fiilis.
ADEs80s
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3645 on: 16.02.08, 07:58 »

Suomalaiset rahtarit katelleet liikaa jenkkiläisiä takaa-ajovideoita.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802157254399_uu.shtml

Ade  Wink
Lasse Nygren
Offline Offline

Posts: 3076
Date Registered: 23.06.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3646 on: 16.02.08, 19:46 »

Tänään oli jollain Volvo kuskilla nokkakolari kyllä varsin lähellä...Ajelin Turussa "täl pual jokke" ja olin menossa siis "tois pual jokke".
Ajelin siinä Itäistä Rantakatua, kun huomasin, että edessä oleva Volvo vilkuttaa vasemmalle, kohti Martinsiltaa eli oli menossa suoraan kohti yksisuuntaista, kun vasta seuraavalta sillalta, eli Myllysillalta pitää kääntyä ja mennä sinne "tois pual jokke"...Noh, sinne se sitten täräytti sen Volvon kanssa vastaantulevin sekaan, vaikka oli juuri ollut meikäläisen edellä punaisissa valoissa ja olisi kyllä todellakin pitänyt huomata liikenteestä, että kyseinen katu on yksisuuntainen...
Päätin siinä sitten katsoa, että ei "satu Juhaa leukaan" ja noin puoli väliin siltaa Volvo pääsikin, kunnes vastaan tuli sen verran paljon autoja, että ymmärsi pysäyttää ja kääntää ympäri. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta, kun joku meinaa kyseistä yksisuuntaista lähteä ajelemaan...noh, onneksi ei tullut mitään kolaria.  Tongue

arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3647 on: 16.02.08, 19:52 »

Tänään oli jollain Volvo kuskilla nokkakolari kyllä varsin lähellä...Ajelin Turussa "täl pual jokke" ja olin menossa siis "tois pual jokke".
Ajelin siinä Itäistä Rantakatua, kun huomasin, että edessä oleva Volvo vilkuttaa vasemmalle, kohti Martinsiltaa eli oli menossa suoraan kohti yksisuuntaista, kun vasta seuraavalta sillalta, eli Myllysillalta pitää kääntyä ja mennä sinne "tois pual jokke"...Noh, sinne se sitten täräytti sen Volvon kanssa vastaantulevin sekaan, vaikka oli juuri ollut meikäläisen edellä punaisissa valoissa ja olisi kyllä todellakin pitänyt huomata liikenteestä, että kyseinen katu on yksisuuntainen...
Päätin siinä sitten katsoa, että ei "satu Juhaa leukaan" ja noin puoli väliin siltaa Volvo pääsikin, kunnes vastaan tuli sen verran paljon autoja, että ymmärsi pysäyttää ja kääntää ympäri. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta, kun joku meinaa kyseistä yksisuuntaista lähteä ajelemaan...noh, onneksi ei tullut mitään kolaria.  Tongue

 Grin Varmaan joku onneton turisti pienestä itäsuomalaisesta kalastajakylästä eli Helsingistä ?
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3648 on: 19.02.08, 20:15 »

Tänään oli otsikoissa eri lehdissä, että 500 autoilijaa sai maksettavaa bussikaistalla roikkumisesta. Loistavaa täysin super loistavaa!
Ja oikeasti tuo poliisin valvonta isku on tehonnut, on ollut selvästi havaittavissa, että tuo bussikaistalla notkuminen on vähentynyt, ja PALJON.
Kiitos poliisille tästä, jatkakaa ihmeessä noita tehoiskuja, paljon helpompaa ja joutusampaa matkustajienkin kannalta kun bussikaistat ei ole tukossa kiireisistä henkilöautoilijoista!  Smiley

Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3649 on: 19.02.08, 20:27 »

Itse ainaki ajan ihan jatkuvasti bussikaistoilla. Oulussa kun muuttivat Torikadun kaksisuuntaiseksi joukkoliikennekaduksi niin suuressa viisaudessaan päättivät että pidetäämpä se bussikaistana 24/7. Vituttavaa kiertää illalla/yöllä n+1 korttelia vaan sen takia ku joku on bussikaista vaikka siinä ei mene kuin ne 2 autoa ehkä.

Aamun ja iltapäivän aikaan sen kyllä ymmärtää hyvin että ei mene henkilöauton kans sinne säätämään, mutta tommosessa 24/7 joukkoliikenne-only tiessä ei oo mun mielestä kamalasti järkeä.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3650 on: 19.02.08, 21:04 »

Aamun ja iltapäivän aikaan sen kyllä ymmärtää hyvin että ei mene henkilöauton kans sinne säätämään, mutta tommosessa 24/7 joukkoliikenne-only tiessä ei oo mun mielestä kamalasti järkeä.
Ihan totta! Kyllähän noita bussikaistoja on hyvä olla ja mm. kehä I:llä selkeästi tarpeellisia ruuhka-aikaan, mutta kuten sanoit, esim. yöllä tuskin bussikuskeja häiritsee kamalasti jos kaista ei ole enää pelkästään tarkoitettu busseille. Muina aikoina henkilöautojen sopii sitten pysytellä omilla kaistoillaan.

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3651 on: 20.02.08, 05:32 »

Itse ainaki ajan ihan jatkuvasti bussikaistoilla. Oulussa kun muuttivat Torikadun kaksisuuntaiseksi joukkoliikennekaduksi niin suuressa viisaudessaan päättivät että pidetäämpä se bussikaistana 24/7. Vituttavaa kiertää illalla/yöllä n+1 korttelia vaan sen takia ku joku on bussikaista vaikka siinä ei mene kuin ne 2 autoa ehkä.

Aamun ja iltapäivän aikaan sen kyllä ymmärtää hyvin että ei mene henkilöauton kans sinne säätämään, mutta tommosessa 24/7 joukkoliikenne-only tiessä ei oo mun mielestä kamalasti järkeä.

Toivottavasti tämä oli provo eikä mitään muuta.....
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3652 on: 20.02.08, 05:34 »

Ihan totta! Kyllähän noita bussikaistoja on hyvä olla ja mm. kehä I:llä selkeästi tarpeellisia ruuhka-aikaan, mutta kuten sanoit, esim. yöllä tuskin bussikuskeja häiritsee kamalasti jos kaista ei ole enää pelkästään tarkoitettu busseille. Muina aikoina henkilöautojen sopii sitten pysytellä omilla kaistoillaan.

Niinhän sitä luulisi asian noin olevan. Mutta ei se nyt ihan noin aina mene.
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3653 on: 20.02.08, 08:26 »

Sami. Jos tällä viikolla on ollut bussikaistoilla hiljaisempaa, niin oletko huomannut että niin on muutenkin. On hiihtolomaviikko.

Mutta näihin lainrikkojiin. Sääntöjen pitää olla myös järkeviä että niitä noudatetaan.

Yksi kummallisuus on täällä Helsingissä mm. "pitskun suora", joka on 2+2 kaistainen tie ja oikeat kaistat on pyhitetty busseille, ilman aikarajoitusta.
Päivisin nuo ymmärtää mutta että 24/7.
Tuollainen syö myös bussikaistojen kunnioitusta, sillä tuollaista sääntöä ei tunnu järkevältä noudattaa ja jos sinne bussikaistalle menee noissa, niin on luultavasti helpompi tehdä se muuallakin uudestaan. Sanottakoon että itse kyllä maltan ajaa siellä vasemmalla yölläkin, mutta en heitä virtuaalikivellä sitä joka tuolla oikealla henkilöautollaan posottaa vaikkapa iltamyöhällä. Bussikaistan itsetarkoitus ei vain toteudu mielestäni näin.

Manskulla on ja monessa muussakin paikkaa on nuo bussikaistat onneksi järjestetty fiksummin. Ne ovat busseille ja takseille vain ruuhka-aikaan ja päivällä niillä saa ajaa jekeluliikennekkin. Hiljaisemmat ajat sitten kaikki muutkin.

Odon kuvailema tapaus ei siis kerro niinkään Odon vastuuttomuudesta, vaan sääntöjen järjettömyydestä. Turha siitä on haukkoa henkeä, kun kenenkään turvallisuus ei vaarannu ja bussien kulku ei yhtään häiriinny.

Kun täällä rakennettiin monen vuoden väännön jälkeen uusi kulkuyhteys Etelä-Haagasta Pohjois-Haagaan, se suuressa viisaudessaan annettiin vain bussien ja taksien käyttöön. Nyt tuo väylä on puoliautiona, samalla kun vilkas liikenne jyrää läpi Etelä-Haagan kapeita ja mutkaisia katuja. Koululaiset ja muu kevyt liikenne on tuupattu samaan soppaan kaduille, joita ei ole suunniteltu näille liikennevolyymeille, mitä niillä nykyään on.
Turvallisuus paranisi, jos kaikille sallittaisiin tuon tunnelin kautta ajo. Ehkä joku bussi joutuisi jonkun sekunnin odottamaan tien Pohjois-Haagan päässä kiertotien liittymässä, mutta se "haitta" olisi mielestäni hyötyjen arvoinen.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3654 on: 20.02.08, 08:50 »

Sami. Jos tällä viikolla on ollut bussikaistoilla hiljaisempaa, niin oletko huomannut että niin on muutenkin. On hiihtolomaviikko.

Mutta näihin lainrikkojiin. Sääntöjen pitää olla myös järkeviä että niitä noudatetaan.

Yksi kummallisuus on täällä Helsingissä mm. "pitskun suora", joka on 2+2 kaistainen tie ja oikeat kaistat on pyhitetty busseille, ilman aikarajoitusta.
Päivisin nuo ymmärtää mutta että 24/7.
Tuollainen syö myös bussikaistojen kunnioitusta, sillä tuollaista sääntöä ei tunnu järkevältä noudattaa ja jos sinne bussikaistalle menee noissa, niin on luultavasti helpompi tehdä se muuallakin uudestaan. Sanottakoon että itse kyllä maltan ajaa siellä vasemmalla yölläkin, mutta en heitä virtuaalikivellä sitä joka tuolla oikealla henkilöautollaan posottaa vaikkapa iltamyöhällä. Bussikaistan itsetarkoitus ei vain toteudu mielestäni näin.

Manskulla on ja monessa muussakin paikkaa on nuo bussikaistat onneksi järjestetty fiksummin. Ne ovat busseille ja takseille vain ruuhka-aikaan ja päivällä niillä saa ajaa jekeluliikennekkin. Hiljaisemmat ajat sitten kaikki muutkin.

Odon kuvailema tapaus ei siis kerro niinkään Odon vastuuttomuudesta, vaan sääntöjen järjettömyydestä. Turha siitä on haukkoa henkeä, kun kenenkään turvallisuus ei vaarannu ja bussien kulku ei yhtään häiriinny.

Kun täällä rakennettiin monen vuoden väännön jälkeen uusi kulkuyhteys Etelä-Haagasta Pohjois-Haagaan, se suuressa viisaudessaan annettiin vain bussien ja taksien käyttöön. Nyt tuo väylä on puoliautiona, samalla kun vilkas liikenne jyrää läpi Etelä-Haagan kapeita ja mutkaisia katuja. Koululaiset ja muu kevyt liikenne on tuupattu samaan soppaan kaduille, joita ei ole suunniteltu näille liikennevolyymeille, mitä niillä nykyään on.
Turvallisuus paranisi, jos kaikille sallittaisiin tuon tunnelin kautta ajo. Ehkä joku bussi joutuisi jonkun sekunnin odottamaan tien Pohjois-Haagan päässä kiertotien liittymässä, mutta se "haitta" olisi mielestäni hyötyjen arvoinen.


Hiihtolomaviikko, kyllä kyllä mutta tuo hiljaisuus näkyi jo viime viikolla sujuvana menona. Aiemmin, ennen tätä valvontaa meni kisahallin kulmilta oopperalle lähes 10 minuuttia sen takia, että bussikaista oli tupaten täynnä sinne kuulumattomia autoja. Nyt tota ongelmaa ei ole ollut, ei viime viikollakaan.

Pitskun suoralla menee vaan kaikki Espoosta tulevat seutubussit, ja myös Helsingin sisäset bussit. Niitä busseja voi ajaa 3-4 peräkäin ja suoran alkupäässä oleva pysäkki mahdollistaa juuri ja juuri kahden mahtumisen sinne, toisellakin on hanuri keskellä kaistaa siltikin. Menisi aika sekaseksi se homma, etenkin ruuhka-aikana jos sielä vielä autot ajaisivat välissä. Ei se rajotus turha ole todellakaan.
Kyllä ne autoilijat sen kaistan voi vaihtaa hieman ennen sitä risteystä, jos oikealle pitää kääntyä. Ei se nyt voi olla niin jumalattoman vaikeeta katsoa peiliin ja laittaa vilkkupäälle ajoissa. Tilaa saat busseilta kyllä, jos sitä vaan haluaa pyytää.
Manskullekin suunnittelevat tota 24h kieltoa, se ois ihan paikallaan kyllä.

Kyllä nyt pitäisi ymmärtää se tässä vaan, että jos sielä illalla notkut ja ajelet joutuisasti ja takana on pari linja-autoa niin ei se nyt kovin kivaa ole sielä takana ajaa. Ihan kokemuksesta puhun. Säännöt on sääntöjä, sille minä en voi mitään. Jos haluaa protestoida niitä kruisailemalla sakon uhalla sielä kaistoilla, niin siitä vaan. Sitten on vaan parempi pitää lätty kiinni, jos napsahtaa lappu kotia.

Puhut Huopalahden asemantunnelista?
Turvallisuus ei todellakaan parane, jos se läpiajokielto kumottaisiin!!!! Se kielto on täysin 100%:sen paikallaan.
Sielä asemalla on yleensä paljon jengiä, lapsia, nuoria, vanhuksia. Osa niistä lapsista ja nuorista ei paljoa mitään seuraile kun ne suojatielle menevät. Jotkut seisovat aivan kanttikivessä kiinni huolimatta lähestyvästä ajoneuvosta. Osa pomppii sen keskikaiteen yli ehtiäkseen bussiin kun on niin rankkkaa kiertää se kaakeloitu, aidotettu seinä.
Jos tosta saisi läpi ajaa kuka tahansa, tulisi takuulla ruumiita. Ihan takuu varmasti. On useampi kuin muutama tilanne ollut, että alhaisesta tilannenopeudesta huolimatta on alle kävelty tai aidan yli hypätty kiireellä, että siihen bussiin ehtii.
Huopalahdenasemalle kun tulet Pirkkolasta päin tai Vihdintieltä päin, suojatielle tuleva kävelytie on niin katveessa, että 20kmh on liikaa vauhtia siinä kohtaa. Puhumattakaan siitä, että joku kiipeää sen keskikaiteen yli alle. Sieltä, mistä et sitä jalankulkijaa todellakaan oleta tielle tulevan.
Suurin osa kieltoa rikkovista joita olen seurannut, händin tuskin siihen jarruttaa, vauhtia 30kmh+. Saati ne, jotka ajavat siitä reilua ylinopeutta.
Joten ihan aikuisten oikeasti, se kielto on täysin 100%:sen paikallaan!
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3655 on: 20.02.08, 10:18 »

Ei kyllä...busseja liikkuu aika harvakseltaan enää klo. 22 jälkeen ja toisekseen ei ne sitä tilaa anna (tai ainakin pitää ruveta leikkimään). Ja palatakseni erääseen vanhaan asiaan mistä kaveri mainitsi, niin mikä ***tu siinä on, että dösäkuskit vetää aina sen rampin vauhtikaistan loppuun ruuhka-aikoihin? Monesti tästä johtuen saadaan koko letka jarruttelemaan muutaman kilsan, kun esim. täysperävaunu on siinä holleilla ja sieltä tulee se perinteinen linjuri kaistan loppuun..

Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoa ajelemaan, jos töissä olisit?
Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoilijaa arpomaan kilometri tolkulla, oliko se tämä vai seuraava risteys?
Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoa hidastelemaan, jos ei 40 tai 50kmh uskalleta ajaa?
Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoa, jossa on läjä kännisiä nuoria kyydissä siihen eteen poukkoilemaan?
Mietippä näitä hetken.

Jaa rampin kaista loppuun ruuhka-aikoihin?
Olisikohan ihan siitä kiinni, että halutaan se selän takana oleva jengi himaan suht aikataulussa? Ei varmaan, kyllä siinä varmaan halutaan tahalleen aiheuttaa jonoa takana tuleville, että kaikenmaailman tärkeämmät ihmiset ei pääse edelle.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3656 on: 20.02.08, 10:45 »

Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoa ajelemaan, jos töissä olisit?
Jos muu liikenne ottaa päähän, olet väärällä alalla
Quote
Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoilijaa arpomaan kilometri tolkulla, oliko se tämä vai seuraava risteys?
Jos muu liikenne ottaa päähän, olet väärällä alalla
Quote
Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoa hidastelemaan, jos ei 40 tai 50kmh uskalleta ajaa?
Jos muu liikenne ottaa päähän, olet väärällä alalla
Quote
Toivoisitko sinä 22 jälkeen siihen eteen jotain henkilöautoa, jossa on läjä kännisiä nuoria kyydissä siihen eteen poukkoilemaan?
Jos muu liikenne ottaa päähän, olet väärällä alalla

Quote
Jaa rampin kaista loppuun ruuhka-aikoihin?
Olisikohan ihan siitä kiinni, että halutaan se selän takana oleva jengi himaan suht aikataulussa? Ei varmaan, kyllä siinä varmaan halutaan tahalleen aiheuttaa jonoa takana tuleville, että kaikenmaailman tärkeämmät ihmiset ei pääse edelle.

Kiihtyykö linja-auto paremmin rampilla kuin siinä tiellä? Eikai ramppia loppuun asti tarvitse ajaa jos liikenteen sekaan pääsee aikaisemminkin?

-JukSii-
ADEs80s
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3657 on: 20.02.08, 10:47 »

Jos muu liikenne ottaa päähän, olet väärällä alalla
Erittäin hyvin sanottu  Smiley

Ade
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3658 on: 20.02.08, 12:07 »

Samaa kommentoin Samille, että sillä 24h kiellolla ei ole virkaa, siinä Pitskussakaan. Sitähän minä tarkoitin tuossa.
Päivällä tietysti kaistat julkisille on ok, mutta siitä ei ollut kyse. Ja sama juttu missä vaan.

Helsingissäkään ei ole niin paljoa liikennettä, että 2200 jälkeen pitäisi pitää yhtä kaistaa varattuna vain julkiselle liikenteelle.
Tottakai susta on kivempi ajaa bussilla aivan yksin omaa kaistaa, mutta noiden joukkoliikennekaistojen tarkoitus on saada liikenne niillä sujuvaksi. Sujuvaa se on millä kaistalla vaan, iltamyöhästä aamuvarhaiseen.

Se Huopalahden aseman tunneli on juuri se mitä takoitan. Posotan siitä joskus iltavuorossa tullessa läpi. Siis kun tulen fillarilla pohjoisesta päin. On mukava myötämäki  Smiley
Jos katu olisi muuhunkin käyttöön, ne oikaisut kaiteen yli olisi helppo hoitaa pienillä muutoksilla. Miksiköhän siitä ei ole jo tehty, jos se on vaarallinen paikka?
Ja se porukka odottaa joka paikassa busseja kadun reunassa, yhtä lailla. Tuskin tuo tunneli sekoittaa pään niin että olisi kiva hypätä alle?

Haagan läpi ajamista pikkukatujen kautta on vaikeaa ymmärtää, kun rinnalla on tuo "kaukalo", jonne pienellä vaivalla saataisiin trafiikki kulkemaan kuitenkin turvallisemmin (ei risteyksiä) ja paikalisten asukkaidenkin viihtyvyys varmasti paranisi.
Tuosta Huopalahden tunnelista väännettiin aikanaan pitkään asukasyhdistyksien kanssa ja lopultahan se luvattiin pyhittää vain julkisille.

Luulen että ajan kanssa moni asukasyhdistys alkaa Etelä-Haagassa miettimään tuon "lupauksen" järkevyyttä. Ellei ole alkanut jo. En ole ensimmäinen joka on kyseenalaistanut nykyisen mallin järkevyyttä. Enkä ole siis Haagalainen ja tunnelin hyöty olisi vähäinen joka tapauksessa, sillä juuri minulla ei ole tarvetta ajaa Haagan läpi usein.
Julkisen kuskit tietysti toivoisivat varmaan koko stadin katuja itselleen, mutta maalmaa ei voida rakentaa vain heidän tarpeille.

Liitteenä kuva tuosta Haagan aiheesta. Punaisella Joukkoliikennekatu, keltaisella muu ajoneuvoliikenne. Vihreällä tunneliosuus.
[ attachment removed / expired ]
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3659 on: 20.02.08, 13:07 »

Toivottavasti tämä oli provo eikä mitään muuta.....
Se oli kuvaus siitä miten toimin, koska mun mielestä 24/7 bussikaistoissa ei ole pienintäkään järkeä.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Pages: 1 ... 181 182 [183] 184 185 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1