Keskustelua liikenteestä

<< < (729/3033) > >>

mkallas:

Siksi olenkin sitä mieltä, että ... C-kortti pakolliseksi näihin SUVhein, sun muihin tilavehkeisiin.
Kerran tosiaan seurasin siinä Manskun alusta lähtien yhtä keltasta uutta Hummeria. ... Helvtin surullista tollanen perustolloylimielisyys!

Hummer mene painojensa ansiosta B-kortista ylitse, joten sillä perustolloylimielisellä oli jo se vaatimasi C-kortti. Mitäs nyt pitäisi tehdä?

MikkO

Flegu:

Hummer mene painojensa ansiosta B-kortista ylitse, joten sillä perustolloylimielisellä oli jo se vaatimasi C-kortti.

Paitsi jos oli H3 joka jää alle 3500 kilon.

mkallas:

Paitsi jos oli H3 joka jää alle 3500 kilon.

Ja vielä ne kehtaa väittää, että autot vaan kasvavat 

MikkO

Henkka:

Kappas, en ole ainoa joka on Skodan kohdalla tämän huomannut. Erityisesti kaasulampuilla varustetut Octaviat häikäsee, tuli se vastaan tai ajoi sellanen takana.

Ajelen Octavialla jossa on xenonit. Korkeussäätö toimii ja on oikein suunnatut. Nopeissa töyssyissä ne voi "välähtää" kun tasonsäätö yrittää pysyä mukana.
Olen kyllä huomannut että vastaantulevien mallien xenoneissa on eroa häikäsyn suhteen. Mitä olen noita seurannut niin volvolla on aika vähän häikäsyä ja taas mm. joissain audeissa tulee vastaan kanssa kirkkaamman oloisia xenoneita.
Olen kyllä samaa mieltä että octavioiden xenonit näyttävät vastaantulevien silmiin olevan kirkkaimmasta päästä. Se miksi juuri Skoda saa tästä huomiota usein kirjoituksissa, johtunee siitä että valtaosa octavioista on xenoneilla ja että niiden määrä on yleistynyt tien päällä, kun kauppa käy nyt hyvin.

Samille viellä selvennykseksi että pimeässä kelissä voi vastaantulijan valot tuntua häiritsevimmiltä jos oma valoteho on huono. Silmä siis toimii näin, kuten juuri tuossa tilanteessa, kun sumarit antavat etualan kirkkaudellaan virheellisen kuvan, että näkisi paremmin pitkällekkin. Jos kohtaamistilanteissa on kontrasteissa merkittäviä eroja, voi vastaantulevan auton valojen kirkkaus syödä sen oman auton valokeilan oikeasta laidasta. Tämä korostuu tietysti valaisemattomilla teillä.

Mitä noihin hienojen autojen braissailuihin tulee, niin samalla tavalla niissä on yksilöitä, kuin "mondeoiden" ratissa. Jos vaan on "saanut mielikuvan" että x-tyyppisillä autoilla ajavat ovat sellaisia, niin huomio kiinnittyy juuri niiden käyttäytymiseen. Ihmismieli on tämänlainen.

Aaltonen:

Ajelen Octavialla jossa on xenonit. Korkeussäätö toimii ja on oikein suunnatut. Nopeissa töyssyissä ne voi "välähtää" kun tasonsäätö yrittää pysyä mukana.
Olen kyllä huomannut että vastaantulevien mallien xenoneissa on eroa häikäsyn suhteen. Mitä olen noita seurannut niin volvolla on aika vähän häikäsyä ja taas mm. joissain audeissa tulee vastaan kanssa kirkkaamman oloisia xenoneita.
Olen kyllä samaa mieltä että octavioiden xenonit näyttävät vastaantulevien silmiin olevan kirkkaimmasta päästä. Se miksi juuri Skoda saa tästä huomiota usein kirjoituksissa, johtunee siitä että valtaosa octavioista on xenoneilla ja että niiden määrä on yleistynyt tien päällä, kun kauppa käy nyt hyvin.

Samille viellä selvennykseksi että pimeässä kelissä voi vastaantulijan valot tuntua häiritsevimmiltä jos oma valoteho on huono. Silmä siis toimii näin, kuten juuri tuossa tilanteessa, kun sumarit antavat etualan kirkkaudellaan virheellisen kuvan, että näkisi paremmin pitkällekkin. Jos kohtaamistilanteissa on kontrasteissa merkittäviä eroja, voi vastaantulevan auton valojen kirkkaus syödä sen oman auton valokeilan oikeasta laidasta. Tämä korostuu tietysti valaisemattomilla teillä.

Mitä noihin hienojen autojen braissailuihin tulee, niin samalla tavalla niissä on yksilöitä, kuin "mondeoiden" ratissa. Jos vaan on "saanut mielikuvan" että x-tyyppisillä autoilla ajavat ovat sellaisia, niin huomio kiinnittyy juuri niiden käyttäytymiseen. Ihmismieli on tämänlainen.

Totta joo, niitä Skodia kaasulampuilla on myyty keleesti ja niitä tulee vastaan ihan keleesti. Se vaan on ilkeen tuntusta, kun tuntuu, että ne valasee ihan minne sattuu. En tiedä sitten, kaipa ne on ihan oikein suunnattuja, koska ei ne jokaisessa voi hanurilleen olla. Ja on niitä kirkkaita muillakin merkeillä, Audit on yks kirkasosasto kuten myös edellismallin Opel Vectra.

Jaa tarkoitit tota valokeilaa, no joo mä en sitä taas miettinyt. Ajatelin, että miten oman auton valoilla voi vastaantulevan auton kirkkautta voittaa, siis lamppujen kirkkautta... no joo..

Joo olet ihan oikeassa, noita perustolloja löytyy jokaisesta autoryhmästä, mutta se vaan on ihan uskomaton juttu, että muutaman merkin kohdalla 2/3:sta osuu oikeaan.  Se ei yllätä yhtään, jos eräs saksalaisen automerkin kuljettaja tekee ihan päättömiä, ne meinaa oppii aavistamaan. Surullista sinäänsä, että ne perustollot sitten sotkee koko merkin maineen, kun kerta toisensa jälkeen, saman merkin auto säheltää ja tekee ties mitä kivoja pieniä jäyniä.

Niin ja se Hummeri josta meuhkasin, oli tollanen pikku Hummeri, olikhan se nyt se H2:nen vai mikä lie. Sellanen uus malli kuitenkin, pienin mallistosta joka tapauksessa. Oli se C-korttinen tai ei, niin silti sillä kaverilla oli ilmeisesti asennevamma+kaaliin kolahtanut isonauton etuilu fiilis.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page