Keskustelua liikenteestä

<< < (733/3019) > >>

Henkka:
Samaa kommentoin Samille, että sillä 24h kiellolla ei ole virkaa, siinä Pitskussakaan. Sitähän minä tarkoitin tuossa.
Päivällä tietysti kaistat julkisille on ok, mutta siitä ei ollut kyse. Ja sama juttu missä vaan.

Helsingissäkään ei ole niin paljoa liikennettä, että 2200 jälkeen pitäisi pitää yhtä kaistaa varattuna vain julkiselle liikenteelle.
Tottakai susta on kivempi ajaa bussilla aivan yksin omaa kaistaa, mutta noiden joukkoliikennekaistojen tarkoitus on saada liikenne niillä sujuvaksi. Sujuvaa se on millä kaistalla vaan, iltamyöhästä aamuvarhaiseen.

Se Huopalahden aseman tunneli on juuri se mitä takoitan. Posotan siitä joskus iltavuorossa tullessa läpi. Siis kun tulen fillarilla pohjoisesta päin. On mukava myötämäki 
Jos katu olisi muuhunkin käyttöön, ne oikaisut kaiteen yli olisi helppo hoitaa pienillä muutoksilla. Miksiköhän siitä ei ole jo tehty, jos se on vaarallinen paikka?
Ja se porukka odottaa joka paikassa busseja kadun reunassa, yhtä lailla. Tuskin tuo tunneli sekoittaa pään niin että olisi kiva hypätä alle?

Haagan läpi ajamista pikkukatujen kautta on vaikeaa ymmärtää, kun rinnalla on tuo "kaukalo", jonne pienellä vaivalla saataisiin trafiikki kulkemaan kuitenkin turvallisemmin (ei risteyksiä) ja paikalisten asukkaidenkin viihtyvyys varmasti paranisi.
Tuosta Huopalahden tunnelista väännettiin aikanaan pitkään asukasyhdistyksien kanssa ja lopultahan se luvattiin pyhittää vain julkisille.

Luulen että ajan kanssa moni asukasyhdistys alkaa Etelä-Haagassa miettimään tuon "lupauksen" järkevyyttä. Ellei ole alkanut jo. En ole ensimmäinen joka on kyseenalaistanut nykyisen mallin järkevyyttä. Enkä ole siis Haagalainen ja tunnelin hyöty olisi vähäinen joka tapauksessa, sillä juuri minulla ei ole tarvetta ajaa Haagan läpi usein.
Julkisen kuskit tietysti toivoisivat varmaan koko stadin katuja itselleen, mutta maalmaa ei voida rakentaa vain heidän tarpeille.

Liitteenä kuva tuosta Haagan aiheesta. Punaisella Joukkoliikennekatu, keltaisella muu ajoneuvoliikenne. Vihreällä tunneliosuus.
[ Attachment not found - or removed ]

odo:

Toivottavasti tämä oli provo eikä mitään muuta.....

Se oli kuvaus siitä miten toimin, koska mun mielestä 24/7 bussikaistoissa ei ole pienintäkään järkeä.

Aaltonen:

Jos muu liikenne ottaa päähän, olet väärällä alalla

Kiihtyykö linja-auto paremmin rampilla kuin siinä tiellä? Eikai ramppia loppuun asti tarvitse ajaa jos liikenteen sekaan pääsee aikaisemminkin?

Herra Siirilä ymmärtää varsin hyvin, mitä minä tuola aiemmin ajoin takaa tuolla Villelle kirjoittamallani tekstillä.
Jos Herra ei sitä ymmärrä ja haluaa alkaa leikkimään viisasta, ole hyvä vain. Minä en jaksa alkaa tätä leikkiä leikkimään.

Aaltonen:

Se oli kuvaus siitä miten toimin, koska mun mielestä 24/7 bussikaistoissa ei ole pienintäkään järkeä.

Niin säännöt on sääntöjä. En minäkään vikaa siivua ajaessa ajattele, että "no en jaksa tota paria kilsaa kääntää tuola korvessa, kun ei sielä ketään kuitenkaan ole pysäkillä, kikkaampa tosta oikeelle ja suoraan tallille että voitan 5 minuuttia aikaa".

Aaltonen:

Se Huopalahden aseman tunneli on juuri se mitä takoitan. Posotan siitä joskus iltavuorossa tullessa läpi. Siis kun tulen fillarilla pohjoisesta päin. On mukava myötämäki 
Jos katu olisi muuhunkin käyttöön, ne oikaisut kaiteen yli olisi helppo hoitaa pienillä muutoksilla. Miksiköhän siitä ei ole jo tehty, jos se on vaarallinen paikka?
Ja se porukka odottaa joka paikassa busseja kadun reunassa, yhtä lailla. Tuskin tuo tunneli sekoittaa pään niin että olisi kiva hypätä alle?

En tiedä niin mitä ovat miettineet kun tuon suunnittelivat, sielä saa aina olla varuillaan. Kauhun hetkiä ne on, kun edessä oleva oikoja vetää jarruvaloa väläyttämättä siitä kahen suojatien yli yli 50kmh. Kumma juttu, että joillain ei vaan riskien tunnistaminen tapahdu tuola aivoissa kun oikovat ja ajavat piittaamatta muista kuin itsestään.
Enkä nyt tarkoita sinua.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page