FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.06.17, 05:19

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 183 184 [185] 186 187 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462760 times)
Mika Raurala

Date Registered: 08.06.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3680 on: 21.02.08, 21:20 »

Markolle  thmbup tuosta edellisestä..
TarppiVertainen
Former member
« Reply #3681 on: 22.02.08, 00:49 »

Täällähän on vilkasta Wink
Mutta itse en lähtisi bussia ajamaan, pysyn edelleenkin pöllikuskin hommissa Grin

A. -Pöllit ei valita, bussimatkustajat saattavat niin tehdä.
B.- Aikataulut! Mitä ne on??? 
C.- Ruuhka Smiley Harvoin neljän-ruuhka osuu metsässä omalle kohdalle...
D.- Muutenkin on kivempi tuusata omassa tahdissa ja pitää kahvi/muut tauot silloin kun huvittaa.

Ja asiasta kolmanteen..
Just tulin Nastolan-keikalta ja onneksi tiet eivät jäätäneet (säätiedotus lupasi yöksi -4 pakkasta) Joten loska lensi ja pyörä piti!
Ainoastaan tuo E75-tie Toivakka-Vaajakoski ansaitsee erityismaininnan:  Eikö voisi yhtään mutkaisempaa ja kapeampaa tietä olla thmbdn
Tuntuu, ettei kaksi rekkaa mahdu tielle yhtäaikaa... 
On ollu varmaan tienlinjaajilla aikoinaan hauskaa, kun ovat miettineet mihin tie laitetaan Cheesy
Aaltonen
Former member
« Reply #3682 on: 22.02.08, 04:02 »

Noniin! Vähän kun räyhää överiksi, tulihan sitä asiallista kommenttia! Cheesy Ihmettelinkin jo, että ei moni ymmärtänyt, miksei vasen kaista houkuttele. MUTTA ymmärrettiinhän se! Loistavaa! Ohi ei kannata mennä pysäkkien takia, ei voita mitään sillä toiminnalla. Huomaa, että täällä jotkut tietää aina paremmin asiat, "mee ohi vaan jos autoja Manskulla ajelee edessä!" Tämä täältä tällä erää.Smiley  
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3683 on: 22.02.08, 04:08 »

Noniin! Vähän kun räyhää överiksi, tulihan sitä asiallista kommenttia! Cheesy Ihmettelinkin jo, että ei moni ymmärtänyt, miksei vasen kaista houkuttele. MUTTA ymmärrettiinhän se! Loistavaa! Ohi ei kannata mennä pysäkkien takia, ei voita mitään sillä toiminnalla. Huomaa, että täällä jotkut tietää aina paremmin asiat, "mee ohi vaan jos autoja Manskulla ajelee edessä!" Tämä täältä tällä erää.Smiley  

Mistä ammattikuljettajan tunnistaa? Mieti sitä ensi kerralla katsoessasi itseäsi peilistä.
Aaltonen
Former member
« Reply #3684 on: 22.02.08, 04:59 »

Ohhoh Joona! Kukas se onkaan suoraan ilmaissut vihaavansa henkilöautoilijoita? Kuulemma ne pitäs poistaa kokonaan liikenteestä. Kukakohan näitä on uhonnut täällä? Mieti sitä kun peiliä ens kerralla katsot, kun ammattikuljettaja kai olet.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3685 on: 22.02.08, 06:30 »

Ainoastaan tuo E75-tie Toivakka-Vaajakoski ansaitsee erityismaininnan:  Eikö voisi yhtään mutkaisempaa ja kapeampaa tietä olla thmbdn

No älä nyt. Se on paras pätkä kuroa kiinni alkupätkän tolppaviidakossa menetettyä aikaa, kun ajelee Kuopiosta Helsinkiin  thmbup

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
ADEs80s
Former member
« Reply #3686 on: 22.02.08, 08:05 »

No älä nyt. Se on paras pätkä kuroa kiinni alkupätkän tolppaviidakossa menetettyä aikaa, kun ajelee Kuopiosta Helsinkiin  thmbup
Paljonko säästää aikaa ajaa Kuopiosta Helsinkiin 9- ja 4-tien kautta kuin suoraan 5-tien kautta? Kartan mukaan eka yhdistelmä on 7 km lyhyempi, mutta 5-tien kautta minuutin nopeampi  Grin

Ade

EDIT: Tosin sitä tolppaviidakkoa on 5-tiellä aivan liikaa tolla matkalla... Sad
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #3687 on: 22.02.08, 08:13 »

Paljonko säästää aikaa ajaa Kuopiosta Helsinkiin 9- ja4-tien kautta kuin suoraan 5-tien kautta? Kartan mukaan eka yhdistelmä on 7 km lyhyempi, mutta 5-tien kautta minuutin nopeampi  Grin

Vitostiellä rassaa se, että joutuu ajelemaan tolppien kanssa Kuopiosta aina Lusiin saakka (melkein 240km), kun taas 9-tiellä niitä ei ole kuin ensimmäisen 70km matkalla. Ei niissä noin muuten ole varmasti ajassa juurikaan eroa, mutta halutessaan tuolla 9/4-tieyhdistelmällä pystyy ajelemaan vähän reippaammin vähän vapaammin. Ja toinen syy, miksi pääasiassa käytän tuota reittiä, on se, että alkumatkalla Toivakkaan asti on yleensä vähän vähemmän liikennettä, kuin vastaavasti siellä "itäisemmällä" reitillä... Niin, ja kunhan tulevaisuudessa saavat sen nelostien levennys-/parannustyön tehtyä siellä Heinola-Sysmä välillä, reittihän vaan muuttuu enemmän edukseen...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
ADEs80s
Former member
« Reply #3688 on: 22.02.08, 08:20 »

Niin, ja kunhan tulevaisuudessa saavat sen nelostien levennys-/parannustyön tehtyä siellä Heinola-Sysmä välillä, reittihän vaan muuttuu enemmän edukseen...
Varmasti tolpittaavat senkin  Grin

Omat havainnot kyllä tukevat juuri tuota rivakampaa ajoa nelostiellä. Sattui tuossa toissa kesänä manne-mersu tuppautumaan perän nuolijaksi pahimmissa mutkissa lähempänä jo Heinolaa, mutta kun aukeni vähänkin suoraan (ylämäkeen) ni ohi vaan. Kiire töihin kait...

Ade  Wink
Aaltonen
Former member
« Reply #3689 on: 22.02.08, 15:17 »

Aika hienoa. Mutta silti perseesi repeää ja iltasi on pilalla jos joku ei olekaan ihan varma onko oikeassa kadunkulmassa vai ei?

On sitä nähty ja kuultu. Luuletko olevasi pääkaupunkiseudun ainoa bussikuski?
Jos vasen kaista on vapaa, voi mennä ohi? Vai iskeekö hartialukko, on liian hapokasta, ei pysty?

Silloin ei jäädä arpomaan kaverin seuraksi, vaan mennään ohi. Ei se sen vaikeampaa ole, varsinkin jos vasen kaista on vapaa, kuten olet juuri suureen ääneen toitottanut. Osaattehan te bussikuskit ohitella toisiannekin ihan sujuvasti, miksi pikkuauton ohittaminen on muka niin hankalaa?

Ei repeä ja ei ole pilalla.
En ole Stadin ainoa pussikuski.
Surutta ohi vaan mutta apua, mites mä tonne pysäkille pääsen, kun tuli ohi lähettyä?  Huh
Aaltonen
Former member
« Reply #3690 on: 22.02.08, 15:59 »

Onko sulla jotain elämää suurempaa neuvoa meille kaikille autoilijoille? Olisko se ehkä se "relaa" liikenteessä..  Wink

Kumma kun en, emmä jaksa stressata liikenteessä.

No sellanen neuvo olis heti tyrkyllä kaikille liikenteessä, että noudattakaa sääntöjä ja ottakaa muut huomioon, vaikkei relaiskaan.
Sie varmasti oot viileempi kuin jää, uskon sen kyllä.  Smiley
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #3691 on: 22.02.08, 16:05 »

noudattakaa sääntöjä ja ottakaa muut huomioon,

thmbup tästä peukut sulle, tuo muiden huomioon ottaminen  muuallakin kuin liikenteessä on opettelemisen arvoinen taito

-make-
Joona Väisänen

« Reply #3692 on: 22.02.08, 19:49 »

Ohhoh Joona! Kukas se onkaan suoraan ilmaissut vihaavansa henkilöautoilijoita? Kuulemma ne pitäs poistaa kokonaan liikenteestä. Kukakohan näitä on uhonnut täällä? Mieti sitä kun peiliä ens kerralla katsot, kun ammattikuljettaja kai olet.

Jep, mutta minä en vingu ja itke siitä kuin joku ***tun kakara täällä foorumilla. Muutenkaan tuo ei vaikuta liikennekäyttäytymiseeni enkä koe noita asioita tuolla liikenteessä mitenkään ihmeellisenä ja päivittäin tee yhä uusia havaintoja miksi kolareita sattuu ja tapahtuu. Kyllä, olen sitä mieltä että veturia pienemmät autot voisi poistaa liikenteestä, mutta se siitä. En minä sitä asiaa ajattele yhtään sen enempää. Vaikka mulla olisi syytäkin. Se mitä sinä koet sen bussisi kanssa, ei ole mitään siihen verrattuna mitä minä koen sen kärryn kanssa. Sinä voit sen bussisi väistää ihan mihin tahansa. Mihin minä sen kärryn siirrän noin vain? En mihinkään. Silti selviän tuolla ja niin selviää kaikki muutkin.

Sinä näet Sami vaaratilanteita joka paikassa. Sinä näet niitä ihan normaaleissa liikennetilanteissakin. Muutenkin normaalit liikennetilanteet tuntuu sinulle olevan jotain vaativia suorituksia. Sitten sinä tulet tänne taas ruikuttamaan kuin joku kakara. Ja kun joku vähän sanoo vastaan niin se on sulle heti vittuilua ja päätät taas olla hiljaa. Siihen asti, että satut taas eksymään tuonne liikenteen sekaan ja taas sama homma alkaa alusta.

Oikeasti alkaa tuntumaan, että suurin osa noista sun jutuistasi on puhdasta roskaa ja itse kehittelemiäsi liioiteltuja näkemyksiä pienistä asioista. Tunnen aika monta bussikuskia, jakoautokuskia, rekkakuskia, taksikuskia sun muuta eikä kukaan koe tuollaista kuin sinä. Itseasiassa en ole ikinä tuntenut ketään joka kokee noin paljon vaaratilanteita tai läheltä piti tilanteita kuin sinä. Olenkin pidemmän aikaa ollut vakuuttunut, että se vika on sinussa itsessäsi ja sinun ajotaidossasi. Ei ***tu voi sattua ja tapahtua yhdelle miehelle noin paljon muuten.
Aaltonen
Former member
« Reply #3693 on: 25.02.08, 10:06 »

Jep, mutta minä en vingu ja itke siitä kuin joku ***tun kakara täällä foorumilla. Muutenkaan tuo ei vaikuta liikennekäyttäytymiseeni enkä koe noita asioita tuolla liikenteessä mitenkään ihmeellisenä ja päivittäin tee yhä uusia havaintoja miksi kolareita sattuu ja tapahtuu. Kyllä, olen sitä mieltä että veturia pienemmät autot voisi poistaa liikenteestä, mutta se siitä. En minä sitä asiaa ajattele yhtään sen enempää. Vaikka mulla olisi syytäkin. Se mitä sinä koet sen bussisi kanssa, ei ole mitään siihen verrattuna mitä minä koen sen kärryn kanssa. Sinä voit sen bussisi väistää ihan mihin tahansa. Mihin minä sen kärryn siirrän noin vain? En mihinkään. Silti selviän tuolla ja niin selviää kaikki muutkin.

Sinä näet Sami vaaratilanteita joka paikassa. Sinä näet niitä ihan normaaleissa liikennetilanteissakin. Muutenkin normaalit liikennetilanteet tuntuu sinulle olevan jotain vaativia suorituksia. Sitten sinä tulet tänne taas ruikuttamaan kuin joku kakara. Ja kun joku vähän sanoo vastaan niin se on sulle heti vittuilua ja päätät taas olla hiljaa. Siihen asti, että satut taas eksymään tuonne liikenteen sekaan ja taas sama homma alkaa alusta.

Oikeasti alkaa tuntumaan, että suurin osa noista sun jutuistasi on puhdasta roskaa ja itse kehittelemiäsi liioiteltuja näkemyksiä pienistä asioista. Tunnen aika monta bussikuskia, jakoautokuskia, rekkakuskia, taksikuskia sun muuta eikä kukaan koe tuollaista kuin sinä. Itseasiassa en ole ikinä tuntenut ketään joka kokee noin paljon vaaratilanteita tai läheltä piti tilanteita kuin sinä. Olenkin pidemmän aikaa ollut vakuuttunut, että se vika on sinussa itsessäsi ja sinun ajotaidossasi. Ei ***tu voi sattua ja tapahtua yhdelle miehelle noin paljon muuten.

Ei ole minun syyni, jos et kieliposkella kirjoitettua kieliopillisesti nolla tasoista huumori kirjoitusta erota tosissaan kirjoitetusta.
Joona Väisänen

« Reply #3694 on: 25.02.08, 12:58 »

Ei ole minun syyni, jos et kieliposkella kirjoitettua kieliopillisesti nolla tasoista huumori kirjoitusta erota tosissaan kirjoitetusta.

Jälleen Sami hukkasi sen kuuluisan pointin. Kyse tuskin oli siitä yhdestä viestistä johon vastasin vaan ihan yleisesti sinusta ja siitä kuvasta jonka itsestäsi annat täällä kirjoittaessasi niitä viestejä tosissaan..
Olli Vainio

« Reply #3695 on: 25.02.08, 14:40 »

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1492644

Ei ***tu taas mitä "loistoideoita"..mikähän vika nykyisessä systeemissä muka on Huh

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
ADEs80s
Former member
« Reply #3696 on: 25.02.08, 15:29 »

Ei ***tu taas mitä "loistoideoita"..mikähän vika nykyisessä systeemissä muka on Huh
Nykyinen systeemi ei kerää vielä tarpeeksi rahaa autoilijoilta!  Angry

Ade
Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

« Reply #3697 on: 25.02.08, 18:13 »

No just joo. Jos toi toteutuu, niin mun mielestä sais koskea E ja D luokkaa, kun niissä on kait enemmän ammatikseen ajajia(?). Mä ajoin C:n ihan hyödyn vuoksi ja nyt joutuisin maksamaan siitä viiden vuoden välein.

Olli Vainio

« Reply #3698 on: 25.02.08, 19:50 »

Nyt alkaa mennä jo absurdista ihan täysin surkuhupaisiksi nää ehdotelmat...

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1492987

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #3699 on: 25.02.08, 21:36 »

Pages: 1 ... 183 184 [185] 186 187 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1