FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.09.17, 04:22

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 184 185 [186] 187 188 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470688 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3700 on: 26.02.08, 09:40 »

Kyse tuskin oli siitä yhdestä viestistä johon vastasin vaan ihan yleisesti sinusta ja siitä kuvasta jonka itsestäsi annat täällä kirjoittaessasi niitä viestejä tosissaan..

Hmm ookkei.
Aikojen alussa, jolloin uuteen ammattiin lähdin täynnä tarmoa ja toivoa, tuli ehkä tänne liikkennetopikkiin kirjoitettua tavalla, josta voi hyvinkin saada sellasen kuvan mistä nyt olet puhunut. Virheitä on tullut tehtyä kun ei kukaan ole seppä syntyessään. Niistä syntyneistä jutuista sitten on tänne tullut kirjoitettua ja saatua varmaankin sitten tuo asenne etenkin sinulta minua kohtaan.

Mutta ei kukaan tosissaan lähde väittämään kenellekään, että itse ne vaaratilanteet itsellesi tuola aiheutat. Eri asia on sitten ne, jotka tuola kännissä/aineissa ajaa, niiltä voi sellasta käytöstä odottaakin, mutta ei nyt herran jumala normaalilta ihmiseltä.

Henkka
Former member
« Reply #3701 on: 26.02.08, 11:23 »

Mutta ei kukaan tosissaan lähde väittämään kenellekään, että itse ne vaaratilanteet itsellesi tuola aiheutat. Eri asia on sitten ne, jotka tuola kännissä/aineissa ajaa, niiltä voi sellasta käytöstä odottaakin, mutta ei nyt herran jumala normaalilta ihmiseltä.

Mielenkiinnosta: Kun kohtaat jutuistasi päätellen paljon näitä ns. vaaratilanteiden aiheuttajia, kyse on siis yleensä epänormaaleista ja kännissä/huumeissa ajavista?
Miten määrittelet epänormaalin? Vain liikennekäytöksestä?

Toiminnassaan täysin virheetön ihminen, liikenteessäkin, on taas omasta mielestäni hyvin epänormaali.
Aaltonen
Former member
« Reply #3702 on: 26.02.08, 11:34 »

Mielenkiinnosta: Kun kohtaat jutuistasi päätellen paljon näitä ns. vaaratilanteiden aiheuttajia, kyse on siis yleensä epänormaaleista ja kännissä/huumeissa ajavista?
Miten määrittelet epänormaalin? Vain liikennekäytöksestä?

Toiminnassaan täysin virheetön ihminen, liikenteessäkin, on taas omasta mielestäni hyvin epänormaali.

En minä nyt ihan taas tätä tarkoittanut, mitä Herra yrittää sanoa minun sanoneen.
Mikäs on Herran mielestä muuten vaaratilanne liikenteessä, pitää ihan kysyä?
Henkka
Former member
« Reply #3703 on: 26.02.08, 14:27 »

En minä nyt ihan taas tätä tarkoittanut, mitä Herra yrittää sanoa minun sanoneen.
Mikäs on Herran mielestä muuten vaaratilanne liikenteessä, pitää ihan kysyä?

Kuten näit, edellisessä viestissäni oli perässä kysymysmerkki. En siis väittänyt sinun sanoneen niin.

Vai että mikä on vaaratilanne?
Se ei ole yksiselitteinen tapahtuma. Mutta viimeisin mitä muistuu mieleen, oli joskus joulukuussa, kun ajoin firman pakua ensimmäistä kertaa ja olin liittymässä Kehältä Tuusulantien liikenteeseen. Autossa oli isot peilit ja kurkin vielä vasemmalle. Silti aiheutin sydämmentykytystä itselleni ja sille volvokuskille, joka olikin ilmeisesti kuolleessa kulmassa. Volvossa toimi töötti ja minulla jarrut.

Toinen mitä muistan, oli joskus kesällä, kun Tuusulantielle oli joltain tippunut sellainen paksu lasivillalevy (tjsp). Edelläoleva ajoi sen yli, levy nousi korkealle ilmaan, otti muutaman voltin ja alkaessaan tehdä paluuta maan pinnalle, se meni aivan kattoa hipoen yli. Ainakin oli jännittävää.

Kerran olen Turun motarilla lyönyt jarrut pohjaan hirvien takia.

Kelpaako nämä Samille?

Edit: korjailtu lainaläppärin lyöntivirheitä
« Last Edit: 26.02.08, 18:10 by Henri Laitinen »
TarppiVertainen
Former member
« Reply #3704 on: 27.02.08, 04:12 »

Vaaratilanteista puheen ollen Shocked
Tulin just töistä ja huh huh, kun meinasi alkaa ahdistaa!
Illalla Jämsänkoskelle ajaessa oli loistava pakkaskeli ja kuivat tiet...
Sieltä sitten paluukuormaa Suolahteen ja äkkiä pois lumisateen alta. "Näin siis silloin ajattelin" Mutta:
Kärkisensalmen itäpuolelta, Vaaruvuoren takaa sain kuorman hyvissä olosuhteissa duunattua päälle ja lähdin ajelemaan kohti isompaa tietä..
Vaaruvuoren ylämäkikään ei vielä tuottanut tuskaa, mutta huipulta länteen laskeva jyrkkä alamäki meinasi olla kohtalokas Huh
Karttalinkin keskellä sijaitsee: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/paikannimihaku.html?cx=3432643&cy=6870857&scale=16000&tool=suurenna&styles=normal&lang=FI&tool=suurenna&map.x=219&map.y=230

Alku alamäestä tuli hienosti moottorijarrua käyttäen.
Puolenvälin jyrkässä ja kaltevassa kohdassa auto veikin miestä! Vetopyöristä loppui pito ja kärry alkoi painaa nuppia kohti oikealla olevaa rotkoa!!!
Yhdistelmä oli painumassa jo penkalle, kunnes nakkasin moottorijarrun pois päältä, vaihdoin heti isompaa pykälää ja painoin kaasua Undecided
Vetopyörät olivat penkan puolella, kunnes sain ronkelin pyöriin vauhtia ja fysiikanlait veivasivat sen takaisin tielle..
Voi suatana, että mua pelotti.
Ja pelotti kyllä se vauhtikin, mitä alamäen lopussa oli. Nimittäin jarruun ei ollut varaa koskea!

Kuulin juuri Ivecon omistajalta, että joskus 80/90-luvulla joku pöllikuski olisi menettänyt auton hallinnan samassa mäessä ja samanlaisessa tilanteessa.. Eikä kaverilla onni riittänyt pidemmälle. Rotko vaati uhrinsa Sad
Nyt täytyy ottaa olut ja sitten painua pehkuihin. Iltapäivällä raiteille uudelleen...
Paremmalla pidolla, toivottavasti Smiley
Aaltonen
Former member
« Reply #3705 on: 27.02.08, 05:49 »

Kuten näit, edellisessä viestissäni oli perässä kysymysmerkki. En siis väittänyt sinun sanoneen niin.

Aina pitää päästä pätemään. Aina.
Henkka
Former member
« Reply #3706 on: 27.02.08, 10:43 »

Aina pitää päästä pätemään. Aina.

Ensin yrität olla nokkela, siksi ettet lue itse kunnolla tekstiäni. Ja syytät minua pätemisestä, sen takia kun huomautan siitä.

Tottakai minäkin voin heittää joskus pientä piikkiä sinun suuntaan. Kuten nyt tässäkin. Mutta jos itsekkin vastaat, tai kerrot jotain "pääsempäs sanomaan" -hengellä, niin pitää se kestää vinkumatta takaisinkin päin.

Melkein sait minutkin nyt sanattomaksi. Jos se siitä on kiinni?  Grin

Aaltonen
Former member
« Reply #3707 on: 27.02.08, 10:56 »

En tiedä mistä tämä on kiinni. Kai pidemmän aikavälin kaunoja tai jotain mene ja tiedä.
Kun minä en niin tarkka jaksa tässä netissä olla siitä, miten jotkut lauseeni tänne tööttään, helpottaa tietenkin väärin ymmärryksen mahdollisuutta, mutta ei tämä mikään äidinkielen testikenttä ole.
Jos nyt kuitenkin pistettäisiin piste tähän tärkeilylle ja väittelylle ja jatkettaisiin vaikkapa muilla aiheilla.  thmbup
Henkka
Former member
« Reply #3708 on: 27.02.08, 11:40 »

En tiedä mistä tämä on kiinni. Kai pidemmän aikavälin kaunoja tai jotain mene ja tiedä.
Kun minä en niin tarkka jaksa tässä netissä olla siitä, miten jotkut lauseeni tänne tööttään, helpottaa tietenkin väärin ymmärryksen mahdollisuutta, mutta ei tämä mikään äidinkielen testikenttä ole.
Jos nyt kuitenkin pistettäisiin piste tähän tärkeilylle ja väittelylle ja jatkettaisiin vaikkapa muilla aiheilla.  thmbup

Viimeisestä olen samaa mieltä.
Mutta jos itse kirjoittaa huolimattomasti, tai lukee toisten tekstiä niin, ei silloin voi syyttää muita väärinkäsityksistä. Eikä voi syyttää tärkeilystä tai pätemisestä niitä, jotka ainakin pyrkivät kirjoittamaan ja lukemaan huolellisesti.

Itse en ainakaan osaa lukea tekstiä muuten kuin se on kirjoitettu. Tottakai rivien välistä pystyy lukemaan, mutta pelkkään tekstiin perustuvassa kommunikoinnissa vastuuta ei voi jättää vastapuolelle. Hän ei tunne sinua, näe kehon kieltäsi, ilmeitä, jne. Siksi vastapuoli tekee johtopäätöksensä vain ja ainoastaan kirjoitetun tekstin perusteella. Kirjoitusvirheitä tulee kaikille, itse en niitä edes halua kytätä. Turhaa tärkeilyä, jos asia tulee selvästi esille.

Mutta se miten asiat esittää, on mielestäni tärkeämpää, koska siellä toisen ruudun ääressä ei voi vaatia ymmärtämään asiaa toisin kuin se on ilmaistu. Ellei samalla hetkellä selvästi tule jotenkin esille se, millä asenteella viesti on kirjoitettu.

Kaunoja mulla ei ole sua kohtaan. Miksi olisi? Olen monesta asiasta eri mieltä kanssasi ja ilmaisen sen terävästikkin, koska itsekkin teet sen. Siinä ei kai sinänsä ole mitään väärää, kun ei aleta mauttomuuksiin. Mielipiteesi on siis omasi ja minun on omani. Täällä niistä voi vääntää peistä, mutta sen perusteella olisi mielestäni ylimielistä päätellä sinun olevan sellainen ja tällainen ihminen. Tai että alkaisin kantamaan kaunaa. Sellaiseen ei minun taidot, eikä energiakaan riitä.

Minun puolesta siis saa "vääntääkkin" välillä, mutta nämä tunteet ja mielipiteet jäävät aina siihen hetkeen ja aiheeseen. Mukana niitä ei kanneta.
Aaltonen
Former member
« Reply #3709 on: 27.02.08, 13:01 »

Viimeisestä olen samaa mieltä.
Mutta jos itse kirjoittaa huolimattomasti, tai lukee toisten tekstiä niin, ei silloin voi syyttää muita väärinkäsityksistä. Eikä voi syyttää tärkeilystä tai pätemisestä niitä, jotka ainakin pyrkivät kirjoittamaan ja lukemaan huolellisesti.

Itse en ainakaan osaa lukea tekstiä muuten kuin se on kirjoitettu. Tottakai rivien välistä pystyy lukemaan, mutta pelkkään tekstiin perustuvassa kommunikoinnissa vastuuta ei voi jättää vastapuolelle. Hän ei tunne sinua, näe kehon kieltäsi, ilmeitä, jne. Siksi vastapuoli tekee johtopäätöksensä vain ja ainoastaan kirjoitetun tekstin perusteella. Kirjoitusvirheitä tulee kaikille, itse en niitä edes halua kytätä. Turhaa tärkeilyä, jos asia tulee selvästi esille.

Mutta se miten asiat esittää, on mielestäni tärkeämpää, koska siellä toisen ruudun ääressä ei voi vaatia ymmärtämään asiaa toisin kuin se on ilmaistu. Ellei samalla hetkellä selvästi tule jotenkin esille se, millä asenteella viesti on kirjoitettu.

Kaunoja mulla ei ole sua kohtaan. Miksi olisi? Olen monesta asiasta eri mieltä kanssasi ja ilmaisen sen terävästikkin, koska itsekkin teet sen. Siinä ei kai sinänsä ole mitään väärää, kun ei aleta mauttomuuksiin. Mielipiteesi on siis omasi ja minun on omani. Täällä niistä voi vääntää peistä, mutta sen perusteella olisi mielestäni ylimielistä päätellä sinun olevan sellainen ja tällainen ihminen. Tai että alkaisin kantamaan kaunaa. Sellaiseen ei minun taidot, eikä energiakaan riitä.

Minun puolesta siis saa "vääntääkkin" välillä, mutta nämä tunteet ja mielipiteet jäävät aina siihen hetkeen ja aiheeseen. Mukana niitä ei kanneta.

Näinhän tuo on, eli jatketaan muilla aiheilla minunkin puolesta. Alkoikin jo tympäsemään.  Smiley
Tero Lähdesmäki

Date Registered: 06.04.02

« Reply #3710 on: 27.02.08, 17:55 »

Vaaratilanteista puheen ollen Shocked

Tarmo, tämä ei nyt liity suoranaisesti tuohon tämänpäiväiseen tapahtumaan, mutta pidätkö noilla korpitaipaleilla ajaessasi turvavyötä? Jos pidät niin entäs kollegasi? Entäs kuinka on kun pääset isolle tielle?

Jotenkin mulla on sellainen mutu-tuntuma, että raskaan liikenteen ajajat pitäisi huonosti turvavöitä. Siis noinniinkuin yleisesti. Olenko väärässä?

Aaltonen
Former member
« Reply #3711 on: 27.02.08, 20:00 »

Itse pidän aina turvavyötä, jos vaan sellanen linja-autoon on asennettu. En sitten muista tiedä.
TarppiVertainen
Former member
« Reply #3712 on: 28.02.08, 00:35 »

Tarmo, tämä ei nyt liity suoranaisesti tuohon tämänpäiväiseen tapahtumaan, mutta pidätkö noilla korpitaipaleilla ajaessasi turvavyötä? Jos pidät niin entäs kollegasi? Entäs kuinka on kun pääset isolle tielle?

Jotenkin mulla on sellainen mutu-tuntuma, että raskaan liikenteen ajajat pitäisi huonosti turvavöitä. Siis noinniinkuin yleisesti. Olenko väärässä?

Joo, eli siis kyllä pidän turvavöitä ajaessani. Ainoastaan niillä kapeimmilla poluilla en vyötä käytä, mutta muuten aina.
Auton omistajakin käyttää vyötä, joten meillä asia hallussa.
Ennen vanhaan ajaessani isä-ukolla, en käyttänyt koskaan vöitä, mutta kaippa sitä näin vanhetessa on viisastunut Wink

Ja voi helevata sentään! Tänäänkin meinas tulla kärrylle exodus Shocked
Mitätön alamäki metsätiellä ja kuorma päällä..
Hieman jarrua painoin, niin takapää kärristä painui penkalle.  Taas penkka pelasti!  Nyt tuntuu siltä, että tulis jo kesä ja pitävät kelit Smiley

Nimim. En halua enää läheltäpiti tilanteita!
arttula
Former member
« Reply #3713 on: 01.03.08, 22:08 »

/provo/

Onko tämä nyt sellaista Aaltosen kehumaa ammattilaisuutta, jota julkisen liikenteen ei-pommikuskit harrastavat ? Roll Eyes http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kaksi+ihmist%C3%A4+loukkaantui+bussikolarissa+Espoossa/1135234479223

/provo/
Henkka
Former member
« Reply #3714 on: 02.03.08, 16:29 »

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3715 on: 02.03.08, 16:32 »

Kannattais varmaan ottaa nastat käyttöön busseissakin  Grin
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #3716 on: 02.03.08, 21:05 »

Tuo Ohratie jossa ojaanajo tapahtui, on kelistä riippumatta aina yhtä pelottava bussin kyydissä. Kapea ja mutkainen tie, nopeusrajotus 50km/h (eli bussit ajaa sen vähintään 65km/h, poliiseja kulkee joskus mutta ne näkee jo pitkältä kun tie menee pellon poikki) ja sitten kurvaillaan keskellä tietä ja vasemmassa reunassa ja oikeassa reunassa ja ties missä. Vielä kun lisätään tämänaamuinen loskakeli (nimim. meenasi ajaa huoltoaseman risteyksestä ohi kun ei jarrut oikein pelannut ja ESP vilkku jok'ikisessä mutkassa ja kiihdytyksessä  laugh) niin ei ihme että pöpelikköön meni..

Viper
Former member
« Reply #3717 on: 03.03.08, 13:26 »

Ja kuka vielä uskaltaa väittää etteivät nopeuskamerat nollatoleranssin kanssa vähennä tieliikennekuolemia Roll Eyes
Tosin uutisen viimeinen virke antaa aihetta vastaväitteille, sillä mielestä hitaasti ajavat autoilijat aiheuttavat ainakin jonkinlaisen riskin tien päällä.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/vasen/id84252.html
Aaltonen
Former member
« Reply #3718 on: 03.03.08, 18:41 »

Kannattais varmaan ottaa nastat käyttöön busseissakin  Grin

Niin nastathan ne ojaan menot estää.... Eli toisinsanoen ne henkiöautoilijat, joilla on nastarenkaat alla, pitäisi pysyä tiellä ja pois onnettomuuksista.  Roll Eyes
Vai olikohan se nyt....
Aaltonen
Former member
« Reply #3719 on: 03.03.08, 18:44 »

Vielä kun lisätään tämänaamuinen loskakeli (nimim. meenasi ajaa huoltoaseman risteyksestä ohi kun ei jarrut oikein pelannut ja ESP vilkku jok'ikisessä mutkassa ja kiihdytyksessä  laugh) niin ei ihme että pöpelikköön meni..

Hetkinen, ajoit jarruttomalla autolla loskakelissä mutkatietä ESP vilkkuen kokoajan?!
Miten kovaa sie oikeen oot ajanut, saa aika lujaa puskea tulemaan että ESP ruksuttaa vähän väliä. Shocked
Kukas sielä nyt oikeestaan sitten kaahaa....
 Wink

-Sami-
Pages: 1 ... 184 185 [186] 187 188 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1