FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.17, 16:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 191 192 [193] 194 195 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1451160 times)
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3840 on: 27.03.08, 07:28 »

Niin että moottorikelkalla töihin rekan rattiin? Tongue
No eiköhän se rekkakin mee siinä hangella paremmin kuin henkilöauto?  Embarrassed Mikäli sen nyt saa ensin liikkeelle, mutta kun lähtee niin ei siellä alla varmaan paljoa tunnu tollanen 15-20cm kerros?  Cool
Aaltonen
Former member
« Reply #3841 on: 27.03.08, 07:42 »

Meneehän tuo raskaskalusto lumipöpössä, eilisen kaltasessa kelissä vakaammin tottakai. Mutta pitää aina kuitenkin muistaa, ett tarkkana pitää olla, vaikka miten laullellen se siinä lumipöpössä tuntuis menevän.
Juha-Matti Korvanen

Date Registered: 03.11.01

« Reply #3842 on: 27.03.08, 07:49 »

Meneehän tuo raskaskalusto lumipöpössä, eilisen kaltasessa kelissä vakaammin tottakai. Mutta pitää aina kuitenkin muistaa, ett tarkkana pitää olla, vaikka miten laullellen se siinä lumipöpössä tuntuis menevän.

Se oikea raskas kalusto (rekat) on vähän huono menemään varsinkin hitaalla vauhdilla lumessa ja mäet on pahat. Yleisestikin tuollaisessa tuoreessa lumessa pitoa ei tahdo löytyä. Tietysti telivetoisella on jo heti vähän helpompaa. Puoliperävaunun kanssa on sitten taas asteen vaikeampaa.

Henkilöautolla on huomattavasti helpompaa ajaa melkein joka tilanteessa.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3843 on: 27.03.08, 07:54 »

Jep no miten vaan.

Eilen kun menin dösällä stadiin niin kyllä se liukasteli vähän joka paikassa.. se on kivaa kun joutuu ylämäkeen pysähtymään pysäkille ja sitten siitä taas pitäs liikkeelle päästä..  thmbup Sutii sutii ja bussi vaan valuu taaksepäin..  laugh
Aaltonen
Former member
« Reply #3844 on: 27.03.08, 08:00 »

Se oikea raskas kalusto (rekat) on vähän huono menemään varsinkin hitaalla vauhdilla lumessa ja mäet on pahat. Yleisestikin tuollaisessa tuoreessa lumessa pitoa ei tahdo löytyä. Tietysti telivetoisella on jo heti vähän helpompaa. Puoliperävaunun kanssa on sitten taas asteen vaikeampaa.

Henkilöautolla on huomattavasti helpompaa ajaa melkein joka tilanteessa.

Jaa 15m 20 000kg linja-auto ei ole "oikea" raskas kalusto. Just joo hip hei ja lehmätkin lentää......Roll Eyes
Mikäs sitten on se "ihka ja aito oikea raskas kalusto"?   Shocked

Tarkoitin tuohon Petrille sanoa vaan sitä, että menee se tasasella vauhdilla sen enempää heilumatta, jos ajellaan sellasta 40-60kmh nopeutta. Liikkeelle lähdö on sitten ihan eri juttu.
« Last Edit: 27.03.08, 08:07 by Sami Aaltonen »
Aaltonen
Former member
« Reply #3845 on: 27.03.08, 08:01 »

Jep no miten vaan.

Eilen kun menin dösällä stadiin niin kyllä se liukasteli vähän joka paikassa.. se on kivaa kun joutuu ylämäkeen pysähtymään pysäkille ja sitten siitä taas pitäs liikkeelle päästä..  thmbup Sutii sutii ja bussi vaan valuu taaksepäin..  laugh

Stadissa oli illalla 18 aikaan vesikeli, mutta Kiloon kun sieltä pääsi niin muuttu talveksi.
Henkka
Former member
« Reply #3846 on: 27.03.08, 11:56 »

Mikäs sitten on se "ihka ja aito oikea raskas kalusto"?   Shocked

Johan se Juha tuohon vastasi. Sä olet siinä välisarjassa  Wink

Turha siitä on harmistua, jos rekkakuski ei pidä bussia tai vaikkapa kuorma-autoa raskaana ajoneuvona, vaikka se taas henkilöautoilijan silmin on sitä. Tuntumassa on varmasti eroja, sillä yhdistelmä on ilman lastiakin luultavasti raskaampi kuin sun bussi poka päällä. Saatikka sitten lasti päällä ja se kärrykin vielä perässä.

Jos 20 000kg käyttäytyy eri tavalla kuin 1500kg henkilöauto, niin varmasti eroa on myös 20 000kg vs 50 000kg

Se riippuu mistä roikkuu siis.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3847 on: 28.03.08, 02:15 »

Tuntumassa on varmasti eroja, sillä yhdistelmä on ilman lastiakin luultavasti raskaampi kuin sun bussi poka päällä. Saatikka sitten lasti päällä ja se kärrykin vielä perässä.

Tohon sen verran, että se 20 000kg on ilmeisesti sen bussin kokonaispaino eli täysi kuorma päällä. Vertauksena esim mun työauto eli moduuliyhdistelmä jossa on veturi, dolly ja puoliperävaunu pakastekonteilla, perälaudoilla ja kylmäkoneilla painaa tyhjänä n. 23 000kg.
TarppiVertainen
Former member
« Reply #3848 on: 28.03.08, 03:00 »

Samoja painoja tyhjänä täälläkin.
Ja tyhjänä tuo yhdistelmä on liukkaalla paljon huonompi ajettava kuin täysillä painoilla.
Jopa 23-tonnisen saa sohjossa sivuliirtoon Undecided
Aaltonen
Former member
« Reply #3849 on: 28.03.08, 07:13 »

Niin ihan vaan sitä tossa aiemmin yritin sanoa, että minä en tälläsiä "jaotteluita" jaksa ymmärtää ollenkaan. Että joku toinen on enemmän tosi raskasajoneuvo kun joku toinen. C tai D tai E, raskaita ne on kaikki painoihin katsomatta.

En sitten tiedä, tunteeko joku täällä nyt sitten itsensä kovemmaksi jannuksi tai tosimieheksi enemmän kun on painoa enemmän tai jotain, niin siitä vaan. Huvittavaa lähinnä vaan tollanen ajattelutapa, jos joku tollasta harrastelee....  Roll Eyes
Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

« Reply #3850 on: 28.03.08, 09:11 »

Tälleen yleisesti katsottuna aikamoinen pullistelutopic. (luultavasti) Aikuiset miehet vääntää jostain auton painoista ihan tosissaan.  Roll Eyes

Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #3851 on: 28.03.08, 10:09 »

Tälleen yleisesti katsottuna aikamoinen pullistelutopic. (luultavasti) Aikuiset miehet vääntää jostain auton painoista ihan tosissaan.  Roll Eyes

Täytyyhän sitä yks topic olla jota lukiessa saa nauraa vedet silmillä, eikä tää ole edes vitsi topic  laugh

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #3852 on: 31.03.08, 14:54 »

Niin ihan vaan sitä tossa aiemmin yritin sanoa, että minä en tälläsiä "jaotteluita" jaksa ymmärtää ollenkaan. Että joku toinen on enemmän tosi raskasajoneuvo kun joku toinen. C tai D tai E, raskaita ne on kaikki painoihin katsomatta.

En sitten tiedä, tunteeko joku täällä nyt sitten itsensä kovemmaksi jannuksi tai tosimieheksi enemmän kun on painoa enemmän tai jotain, niin siitä vaan. Huvittavaa lähinnä vaan tollanen ajattelutapa, jos joku tollasta harrastelee....  Roll Eyes

C, D, CE ja DE ovat ajokorttiluokkia, N1, N2, N3, M1, M2, M3, O1, O2, O3, O4 ja monet muut ovat ajoneuvoluokkia.

Millä perusteella henkilöauto olisi sitten kevyt? Onhan sekin raskas, painaa monen ihmisen verran ja sinä et jaksa edes nostaa sellaista. Kyllä bussit vaan tuppaa olemaan melkosen kevyitä...

Oma työajoneuvo muodustuu tyypillisesti yhdestä N3-luokan kuorma-autosta ja kahdesta O4-luokan perävaunusta.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Aaltonen
Former member
« Reply #3853 on: 31.03.08, 18:12 »

AIvan aivan aivan!
No tässä nyt oli vaan vähän sellasta mielikuvaa päällä ainakin itsellä että.....
"HAH sinun bussisi ei paina mitään, mun nuppikin painaa enemmän, mutta mun veljen serkullapa vasta oli laite, paino kärryineen yli 70 tonnia, tyhjänä... Mutta mun enolla oli nuppi, jossa oli neljä teliä, tyhjänä 40 tonnia, repikää jätkät siitä" asetelmaa.

Edelleen, raskas on raskas. Paino se mitä tahansa. En minä tuola liikenteessä ala lajittelemaan noita. Jos vaikkapa pysäkiltä lähden ja nään peilistä raskaan ajoneuvon tulevan, niin en minä sitä lajittele, että "hah joku jakeluauto, eikun alle vaan" tai "jaha iso Scanian yhdistelmä, enpäs lähde".... Sama mitä se painaa tai minkä kokonen raskasajoneuvo se on. Se pitää huomioida.

Jotenkin vaan huvittavaa, että kenellä on painavempi auto, sehän on sama kuin kenellä on pidempi...... vertailu..... huoh.
Kaikki raskaat painaa enemmän tai vähemmän. Siitä on niin kun hyvä lähteä.
« Last Edit: 31.03.08, 18:23 by Sami Aaltonen »
Aaltonen
Former member
« Reply #3854 on: 31.03.08, 18:17 »

Nähtyä ja koettua liikennevaloissa....
Sivupeili TOP 3:

3. sivupeilit kokonaan täysin lumessa, ei ees sormen jälkiä selkeyttämään näkymiä
2. sivupeili käännettynä koria vasten aamu ruuhkassa
1. vasen sivupeili kokonaan rikki, poikki, kaput. JÄljellä vain johdot.

Että ihmettelettekö vielä miksi kolisee joskus ruuhkassa?  Grin

En ole muuten ihan varma tänään, näinkö ihan oikein.
SUVI Maasturi tuli vastaan. En ole ihan sata varma, mutta näytti liian paljon siltä, että kuljettajan sylissä istui lapsi kun tämä Isukkipappa ajoi sitä SUVIA.  Shocked
Katsoin erittäin tarkasti kun valoissa aikaa oli ja olen melkeen sata varma siitä, että kuljettajan sylissä istui muksu.  Huh
Todella, TODELLA haluaisin olla tässä väärässä ja toivottavasti olenkin......
Mutta jos EN OLE... niin....................... thmbdn
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #3855 on: 31.03.08, 18:23 »

AIvan aivan aivan!
No tässä nyt oli vaan vähän sellasta mielikuvaa päällä ainakin itsellä että.....
"HAH sinun bussisi ei paina mitään, mun nuppikin painaa enemmän, mutta mun veljen serkullapa vasta oli laite, paino kärryineen yli 70 tonnia, tyhjänä... Mutta mun enolla oli nuppi, jossa oli neljä teliä, tyhjänä 40 tonnia, repikää jätkät siitä" asetelmaa.

Edelleen, raskas on raskas. Paino se mitä tahansa. En minä tuola liikenteessä ala lajittelemaan noita. Jos vaikkapa pysäkiltä lähden ja nään peilistä raskaan ajoneuvon tulevan, niin en minä sitä lajittele, että "hah joku jakeluauto, eikun alle vaan" tai "jaha iso Scanian yhdistelmä, enpäs lähde"....

Jotenkin vaan huvittavaa, että kenellä on painavempi auto, sehän on sama kuin kenellä on pidempi...... vertailu..... huoh.

Joo, turha sitä varmaan on murehtia, jos jotkut rekkakuskit eivät bussia pitäisi kovin raskaana ajoneuvona. Totuus lienee kuitenkin, että valtaväestö pitää sitä bussia raskaana kalustona ja varmaan monet pitävät jotain pienempää jakeluautoakin raskaana kalustona...eiköhän niitäkin rekkakuskejakin löydy, jotka pitävät bussia raskaana kalustona, kun onhan se nyt huomattavasti raskaampi, kuin mitä suurin osa siitä muusta liikenteestä. Ei se ole rekkakuskien tehtävä lajitella autoja mihinkään raskausluokkiin. Eipä minua ainakaan liikuttaisi yhtään, jos joku rekkakuski tulisi "leveilemään" jollain yhdistelmien painoilla. On minustakin hemmetin naurettavaa, jos jotkut rupeavat leveilemään jollain, että kenellä on raskain auto...  Wink

Aaltonen
Former member
« Reply #3856 on: 31.03.08, 18:25 »

En minä murehdi, lähinnä ihmettelen tota suhtautmista.
Henkka
Former member
« Reply #3857 on: 31.03.08, 19:12 »

AIvan aivan aivan!

Edelleen, raskas on raskas. Paino se mitä tahansa. En minä tuola liikenteessä ala lajittelemaan noita. Jos vaikkapa pysäkiltä lähden ja nään peilistä raskaan ajoneuvon tulevan, niin en minä sitä lajittele, että "hah joku jakeluauto, eikun alle vaan" tai "jaha iso Scanian yhdistelmä, enpäs lähde".... Sama mitä se painaa tai minkä kokonen raskasajoneuvo se on. Se pitää huomioida.

Kaikki raskaat painaa enemmän tai vähemmän. Siitä on niin kun hyvä lähteä.

Enemmän minusta nyt tuntuu että tämä on sinulle iso asia, kuin että Tatu tai joku muu leveilisi asialla.
Tatu ja mm. Joonan todennut faktat omasta lähtökohdastaan ja perustellutkin niitä. Sinä olet tehnyt tästä nyt itsetuntoon ja leveilyyn liittyvän asian.

Olet kyllä itsekkin aiemmin korostanut bussilla ajon vaativuutta ja haastellisuutta "pakujen" rinnalla. Mutta nyt kaikki bussista tukkirekkaan on aika suunnilleen samaa kastia. En voi välttää mielikuvaa että sinulle on jotenkin kestämätöntä, että joillain ajoneuvoilla voisi olla vielä haastavampaa liikkua talviliukkailla kuin bussilla ja että jostain syystä se on juuri itsetuntokysymys, siis sinulle.

Ei mun taannoinen c-luokan ajoneuvo ollut lähellekkään sun bussin painoinen, eikä sun bussi yhdistelmän painoissa. Enkä ainakaan itse kuvittele että ne olisivat samanlaisia ajella, kun kaikki on enemmän tai vähemmän raskaita". Niissä on eroja. Eikä mun henkinen kikkeli ole pienempi vaikka joku ajaisikin isommalla ja raskaammalla pelillä ja kertoisi sen faktan minullekkin. Jos en sitä nyt muka olisi jo aiemmin itsekkin tajunnut.

Jännä että sua huvittaa ja ihmetyttää asiat joista itse teet numeron  Huh

Aaltonen
Former member
« Reply #3858 on: 01.04.08, 03:23 »

Henri:
En minä ainoa ollut, joka ihmetteli tätä paino juttua..... jos luit vähän ylemmäs ennen kun minä olen taas kaiken pahan takana.

Minä en kertaakaan tässä painoasiassa selittänyt mitään sanallakaan talvikelien vaativuudesta tai mistään sellaisesta, josta voisi päätellä minun pitävän työkalustoani vaativampana talvikeleillä kuin muita raskaan kaluston ajoneuvoja.
Pidätkö sinä minua ihan tyhmänä?
Mistä yhtäkkiä yleensä keksit liittää tähän talvikelit mukaan?

Luuletko, että minulla on nyt itsetunto nollassa kun sain täällä faktaa paperille, että rekan veturikin painaa enemmän kun teli bussi? Asiahan oli minulle tietenkin täysin uusiko? Pidätkö sinä minua ihan todella tyhmänä?

Henkka
Former member
« Reply #3859 on: 01.04.08, 10:29 »

Henri:
En minä ainoa ollut, joka ihmetteli tätä paino juttua..... jos luit vähän ylemmäs ennen kun minä olen taas kaiken pahan takana.

Minä en kertaakaan tässä painoasiassa selittänyt mitään sanallakaan talvikelien vaativuudesta tai mistään sellaisesta, josta voisi päätellä minun pitävän työkalustoani vaativampana talvikeleillä kuin muita raskaan kaluston ajoneuvoja.
Pidätkö sinä minua ihan tyhmänä?
Mistä yhtäkkiä yleensä keksit liittää tähän talvikelit mukaan?

Luuletko, että minulla on nyt itsetunto nollassa kun sain täällä faktaa paperille, että rekan veturikin painaa enemmän kun teli bussi? Asiahan oli minulle tietenkin täysin uusiko? Pidätkö sinä minua ihan todella tyhmänä?

Mistäkö keksin ottaa talvikelit mukaan? Juttuhan lähti siitä, että alettiin keskustella miten raskaat pelit kulkevat lumipöperössä. Niin siellä mielestäni yhä seisoo.
Siitä en tiedä, missä vaiheessa se sinulle lähti eritymään uudeksi aiheeksi, mutta siitä minä sen "keksin".

Mutta kirjoituksiesi perusteella saan sen kuvan, että ainakin asialla on sinulle merkitystä, koska tunnut regoivan tässäkin pitkälti vain tunteella. En luule mitään sun tietämyksestäsi taikka itsetunnosta ja sen tasosta, eikä sillä sinänsä ole mitään merkitystä minulle. Kirjoitan mielipiteitäni ja ajatuksiani tässä asiassa vain sen perusteella mitä on tänne näpytelty.

Jos vastaan sinulle kritisoiden, niin se ei tarkoita että sinä olet "kaiken pahan takana" minun silmissä. Mitä se tässäkään edes tarkoittaa?
Pages: 1 ... 191 192 [193] 194 195 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1