FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 16:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 193 194 [195] 196 197 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452143 times)
Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3880 on: 01.04.08, 20:07 »

Kyllä vielä jonkun kerran käy niin, ettei siinä edes kerkeä jarruttamaan.. Kertaaleen tullu sellanen tilanne vastaan, kun tunari vaihto ensin liittymän rampille, oli hiljentäny vauhtia jo reippaasti ja just kun olin tulossa kohdalle niin vaihtokin takasin moottoritielle (taisipa vaihtaa vielä sulkuviivan yli).. Sillon oli kunnon auto käytössä ja väistin pientareelle kun kerran mahtui. Jos ei olisi mahtunut, olisin ajanut perään auton kaatamisen sijaan...

Tollainen on todella raivostuttavaa. Pari kertaa melkein sattunut sama, mutta oon ehtiny hiljentää ja edessä oleva näkemään. Mutta siinä ei ole järkeä, että paljon "väljemmissä" tilanteissa aletaan provosoitumaan.

Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #3881 on: 01.04.08, 20:33 »

Tällä viikolla siirrytään kesänopeusrajoituksiin ainakin Uudenmaan, Turun ja Hämeen tiepiireissä.

Tiehallinto

Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #3882 on: 01.04.08, 20:46 »

Tuskinpa kyseessä oli noin äärimmäinen tilanne.
Liukasta, nopeusero ~30 km/h ja ohituskaistalla autoja rinnalla. Aika kovaa menin siitä henkilöautosta oikean kautta ohi...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #3883 on: 01.04.08, 20:48 »

Heh, vähän samantapainen hassu tilanne kävi mulla tossa kehällä.. ajelin sitä taksikaistaa siinä kun olin menossa seuraavasta rampista ylös.. sitten sieltä edelliseltä rampilta oli tulossa joku auto, ajeli siinä mun etuoikealla.. hiljensin silleen että se ois hyvin päässyt siihen eteen. Sitten se jarrutti siinä ja ajattelin että no kai se sitten päästää mut, mutta kun painoin vähän kaasua niiin silloin tämä laittaa vilkun ja tulee siihen eteen niin että jouduin "vähän enemmän" polkemaan sitä jarrua..  ??? Oli siinäkin taas oikein teiden ritari..
Sepä se.. naurattaa ne henkilöautotkin, jotka ajaa rampissa samaa nopeutta kuin viereisellä kaistalla (varsinaisella tiellä) ajava rekka. Sitten ne ihmettelee että on se jännä kun ei pääse vaihtamaan kaistaa. Henkilöautossa, jopa siinä 1.0 micrassa, pitäisi olla sen verran sitä tehoreserviä, että sillä varmasti pääsee rekan ohi.. mutta ei, ajetaan rampin loppuun ja lyödään liinat kiinni ja vilkutellaan perästä valoja kun vihdoin päästään tielle :D

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Aaltonen
Former member
« Reply #3884 on: 02.04.08, 04:59 »

Mutta jos sieltä tulee henkilöauto niin änkeät eteen?  Tongue Ulkomailla muuten, etenkin siis kanarialla olen huomannut että bussit väistävät aina henkilöautoja pysäkiltä tullessaan. Täällä vaikka peilistä näkyy että on henkilöauto tulossa takaa(tai vaikka olis jo vierellä) niin ei muuta kuin siihen eteen matelemaan.  Roll Eyes

Niin... miten tätä nyt sitten selittäisi. Kyllä sinun juuri koulusta tulleena pitäisi tietää?

Jos kaikki on tehty oikein, vilkku ollut päällä jo tovin vasemmalle ennen kun linja-auto sieltä pysäkiltä on edes mihinkään liikkunut, ja kuljettaja katsoo, että tuohon rakoon koitetaan mennä ja olettaa viereistä kaistaa tulevan henkilöauton A. nähneen sen vilkun B. ennakoineen sen linja-auton lähdön C. ymmärtävän, että se saa sieltä 60kmh alueeseen asti tulla kunhan varovaisuutta noudattaa, niin kyllä sieltä vaan sitten tullaan.

Se ei ole minun syyni, jos viereistä kaistaa tuleva kuljettaja laiminlyö A. Ennakoinnin B. Havainnoinnin C. ajattelutyön D. ja on piittaamaton muita tiellä kulkijoita kohtaan E. ajattelee vain ja ainoastaan sitä, että kerkeää seuraaviin valoihin ennen linja-autoa, vaikka vaarantaa siinä enemmän kuin itsensä kun lähtee tekemään jotain kikka nelosta.

Se on hyvin yksinkertainen juttu. Minä oletan, että kun se villku on 3-5 kertaa JO vilkkunut vasemmalle ja sitten vasta lähden, että se vilkku on  ymmärretty havaita, ja takana tulevan autonkuljettaja on sen myös havainnut ja ennakoinut. Mnä en sille voi mitään, jos näin ei tapahdu.

Tuli tässä mieleen taannoin eräs iso SUVI kuljettaja, uusi Lantikka tai joku sillä oli. Lähdin pysäkiltä ja katsoin, että "no eihän sen malta väistää tietenkään", joten otin takas päin ja annoin herran mennä kun piti siinä peiliä vielä vilkaista matkustamoon. Sain siitä väistöstä, kun jatkoin pysäkillä suoraan ilman "alle kääntämistä" tässä tapauksessa 4 eri keskisormea useampaan eri kertaan.
Meni huumorin puolelle kun en edes tosiaan edes kaistaviivaa ylittänyt kunnolla renkaalla, mutta keskisormia tuli roppakaupalla. En tiedä sitten mitä olisi pitänyt tehdä, mutta tilaa annoin ja koko kaistan verran, palkkioksi tosiaan sentteri viidakko.  thmbup

Näitä kun näkee viikossa monet kappaleet, iso "öky pirssi" alla ja keskisormia lentelee, niin se mielikuva kaahaavista ja piittaamattomista "öky" autoista vaan yksinkertaisesti jää päälle.... IKÄVÄKYLLÄ.

Aaltonen
Former member
« Reply #3885 on: 02.04.08, 05:02 »

Minä takoitin, että koska pysähtymismatkassa ja väistämismahdollisuuksissa on eroja, vaikuttaa ajoneuvon koko ja oletettu massa siihen etäisyyteen, "joka pitää jättää väliin". Jakeluauton eteen voi hyvin lähteä pienemmällä marginaalilla kuin rekan, vastaavasti henkilöauton eteen riittää vielä pienempi marginaali.

Peilistä näkee rekan kilometrin päähän helposti, pitkäksi voi käydä odottaminen jos ei koskaan lähde... Smiley

Tottakai tottakai, tilanteen mukaan. Mutta järkeä pitää käyttää, voihan sen jakeluauton eteen lähteä tietenkin, mutta jos tämän auton kuljettaja on laiminlyönyt ennakoinnit ja havainnot, niin se ei ole niitä kivoimpia tilanteita. Etenkin jos sielä sitten kaatuu muutama maitolava tai jotain. Niin kiire ei ole, ettei voi jotain jakeluautoa odotella.
Aaltonen
Former member
« Reply #3886 on: 02.04.08, 05:08 »

Toinen suomalainen käytöstapa on se, että ajetaan puskuriin kiinni, jos tulee risteyksestä eteen. Eilen taksin oli pakko tulla aivan iholle, vaikka kiihdytin välittömästi sallittuun nopeuteen ja vähän ylikin.

Vielä kivempaa on se, että esimerkiksi Vihdintiellä nopeusrajotus on 70kmh, ja noin 200m ennen liikennevaloja, jotka ovat jo tovin vihreällä olleet, siihen raskaan auton eteen änkeää joku kiireinen. Juuri ennen valoja ja aluetta, jossa jarruttaa pitää.

Eli siis suomeksi, valot vaihtuvatkin ja tämä henkilöauto niittaa jarrut kiinni miettimättä sen enempää, että se takana tuleva rekka/linja-auto/ajoneuvoyhdistelmän kuljettaja ei varmasti kamalasti tälläsestä pidä.

Itselle Vihdintiellä käynyt näin, henkilöauto vaihtanut 4-5s ennen risteystä. Siinä vaiheessa on mulla jo jalka noussut kaasulta, jotta saisin sen turvavälin takaisin normaaliksi ja ne valotkin......Ja kuinka ollakaan, valot ovat vaihtuneet ja henkilöauto lyö jarrut kiinni. MInä olisin linja-autolla vielä mennyt, ettei takana tulevat saa slaagia kun eivät linja-auton takaa voi millään havaita sitä valojen vaihtumista, jos liian lähellä ajavat ja nyt joutuukin sitten tuon henkilöauton takia vetämään jarrut kiinni ja toivomaan, ettei matkustamossa tapahdu mitään.

Tätä en yksinkertaisesti ymmärrä, sen risteyksen jälkeen on kilometri aikaa vaihtaa sitä kaistaa, miksi juuri ennen risteystä ja vielä raskaankaluston eteen?
Näissä tilanteissa vaihtu ne valot tai ei, miettii toisinaan ettei ihmiset kyllä paljoa mieti mitä tekevät.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3887 on: 02.04.08, 05:09 »

Heh, vähän samantapainen hassu tilanne kävi mulla tossa kehällä.. ajelin sitä taksikaistaa siinä kun olin menossa seuraavasta rampista ylös.. sitten sieltä edelliseltä rampilta oli tulossa joku auto, ajeli siinä mun etuoikealla.. hiljensin silleen että se ois hyvin päässyt siihen eteen. Sitten se jarrutti siinä ja ajattelin että no kai se sitten päästää mut, mutta kun painoin vähän kaasua niiin silloin tämä laittaa vilkun ja tulee siihen eteen niin että jouduin "vähän enemmän" polkemaan sitä jarrua..  Huh Oli siinäkin taas oikein teiden ritari..

Turhaan valitat ja ihmettelet toisen "ritarillisuutta", sillä olet tuossa tapauksessa itse tehnyt periaatteessa liikennerikkomuksen. Vähän vastaava tilanne, kuin viime viikolla paremman puoliskon työkaverilla. Hän oli saanut Kuopion moottoritiellä sakot, kun oli antanut rampilta tulevalle tilaa. Tosin sillä kertaa väistämällä vasemmalle kaistalle, kun rampilta oli tullut auto. Kun nimenomaan sen rampilta tulevan pitää väistää, ei sen jo itse moottoritiellä ajavan...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
« Reply #3888 on: 02.04.08, 05:11 »

Ja tämä lakihan koskee vain alle ja tasan 60km/h rajoituksia, joten mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa ei luulisi olevan ennakoida bussin lähteminen.
Siitä tulee ihan oikeasti kummallekin hyvä mieli hetkeksi kun vaikka vilauttaa valoja sille bussille siellä pysäkillä, että antaa tulla vaan ja saa bussikuskilta kiitoksena vilkunvilautuksen.  Smiley

EI luulisi ei, mutta monelle on. Todella vaikeata. Jopa bussikaistalla keskellä päivää Stadissa se on vaikeata.
Niin tosta tulee, etenkin Vihdintiellä jossa on 70 alue ja joku vilauttaa valoja, että anna tulla vaan pysäkiltä, aina vilautan nelivilkkuja kiitokseksi pikasesti, koska se on ihan super loistavaa, jos tälläsen avunannon saa.
Aaltonen
Former member
« Reply #3889 on: 02.04.08, 05:13 »

Kyllä se koskee myös 60 km/h nopeutta. Yksi paikka, jossa tätä ei tiedosteta, on turuntien ja kehä1:sen liittymä (turuntietä helsinkiin päin ajaessa kun noustaan kehä1:lle itään). Siinä on bussipysäkki, 60 km/h rajoitus ja autot paahtaa tyypillisesti vielä 80 km/h vauhtia sillä kohdalla.. Smiley

TLL 2:22 §:n 2 momentti sanoo vielä seuraavaa: Huolimatta 1 momentin säännöksestä linja-auton kuljettajan on noudatettava erityistä varovaisuutta vaaran välttämiseksi ja annettava suuntamerkki siten kuin 35 §:ssä säädetään.

Tuo on paha paikka joo ja on monia muitakin Kehä 1:sellä esimerkiksi jossa rajotuskyltti oli ennen toisessa paikassa Karakallion kohdilla. Se pitää varovaisuutta noudattaa, oli se rajotus 30 tai 60.
Aaltonen
Former member
« Reply #3890 on: 02.04.08, 05:16 »

Kyllä vielä jonkun kerran käy niin, ettei siinä edes kerkeä jarruttamaan.. Kertaaleen tullu sellanen tilanne vastaan, kun tunari vaihto ensin liittymän rampille, oli hiljentäny vauhtia jo reippaasti ja just kun olin tulossa kohdalle niin vaihtokin takasin moottoritielle (taisipa vaihtaa vielä sulkuviivan yli).. Sillon oli kunnon auto käytössä ja väistin pientareelle kun kerran mahtui. Jos ei olisi mahtunut, olisin ajanut perään auton kaatamisen sijaan...

Siks ainakin itse kun noita kaikenlaisia kuljettajia ja OHOJA kaupunkiliikenteessä pörrää, varaudun kuitenkin siihen, että mitäs JOS se ei sinne käännykään vaikka sen kaiken lain ja säännön mukaan pitäisi, ja se ei saisi sulkuviivan ylikään enää tulla. Usein ne sitten vaan tulevat.
JOS - on ihan hyvä ennakointi keino, vaikka sen joku täällä taannoin haukkuikin lyttyyn..................  Smiley

Mutta kaikista eniten itseä ottaa päähän piittaamattomuus, ei käytetä vilkkuja, ei välitetä mistään. Se ottaa päähän, aiheutetaan vaaraa kun tästä nyt vielä kerkeää tai ei se takana oleva mitään vilkkua halua nähdä kun käännyn oikealle ja väistänkin mummoa kun en sitäkään havainnoinut ennen kääntymistä ja lyön jarrut kiinni perän jäädessä kaistalle....
Tällänen kaikenlainen idiotismi häiritsee..... turhauttaa Suomeksi.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3891 on: 02.04.08, 07:12 »

Turhaan valitat ja ihmettelet toisen "ritarillisuutta", sillä olet tuossa tapauksessa itse tehnyt periaatteessa liikennerikkomuksen. Vähän vastaava tilanne, kuin viime viikolla paremman puoliskon työkaverilla. Hän oli saanut Kuopion moottoritiellä sakot, kun oli antanut rampilta tulevalle tilaa. Tosin sillä kertaa väistämällä vasemmalle kaistalle, kun rampilta oli tullut auto. Kun nimenomaan sen rampilta tulevan pitää väistää, ei sen jo itse moottoritiellä ajavan...
Siis täh? Ensiksi, ajoin kehä3:lla joka ei tietääkseni ole moottoritie.. ja toiseksi, se oli jo valmiiksi auton mitan mun edellä.. koko sen matkan.. ja kun muutenkin olin menossa sinne mistä se oli tulossa niin nostin vaan jalan pois kaasulta ja oisin kääntyny sinne oikealle kaistalle mutta kun tämä peelo pistää liinat kiinni ja sitten sen vilkun niin..  Roll Eyes Jos en olis väistänyt niin se ois ollu mun kyljessä  Tongue

Ja miten ihmeessä tuosta muka saa sakot jos väistää sille vasemmalle kaistalle?  Huh Sehän vaan helpottaa tilannetta kun ei tarvi sen liittymästä tulevan takia ruveta jarruttelemaan, koska se kuitenkin puskee siihen 100kmh tielle sitä kuuttakymppiä ja sitten kun on jo tiellä niin sitten vasta kiihdyttää..  Tongue Mä ainakin teen aina noin jos näkyy että liittymästä on tulossa hirveesti jengiä niin vasemmalle kaistalle vaan. Siis jos sieltä ei ketään ole tulossa jo ohi.. mutta aika moni muukin tekee noin..  Tongue

Tuli tässä mieleen, kun on juteltu siitä ohituskaistalla roikkumisesta. Jos mä nyt oon ohituskaistalla ja ajan vähän kovempaa kun muut sillä toisella kaistalla, ja sitten mun takaa vielä puskee joku volvokuski 30kmh ylinopeutta niin miks mun pitäis väistää sitä, tai lähtä itsekin ajamaan ylinopeutta? Siirryn sinne oikealle kaistalle silloin kun olen päässyt niistä ohitettavista ohi, tietenkin, turha siellä perässä mitään kipinää ottaa. Angry Joskus tehny mieli oikein kunnolla hiljentää siinä että se idiootti siinä puskurissa joutuis ajamaan vieläkin hiljempaa..  Tongue Jos esim vasemmalla kaistalla ajetaan tasan 80kmh mittarin mukaan (~75kmh) ja mä ajan 90kmh mittarin mukaan niin silloin pääsen ohi niistä. Mutta sitten takaa tulee joku peelo 110 lasissa niin.. se on oma vika sitten? Tongue Sitäpaitsi, lain mukaanhan ohitustilanteessakaan ei sais olla nopeus yli rajotuksen joten..  Tongue Tongue ehdotan kehälle kolmatta kaistaa!  Grin
Aaltonen
Former member
« Reply #3892 on: 02.04.08, 08:23 »

Siis täh? Ensiksi, ajoin kehä3:lla joka ei tietääkseni ole moottoritie.. ja toiseksi, se oli jo valmiiksi auton mitan mun edellä.. koko sen matkan.. ja kun muutenkin olin menossa sinne mistä se oli tulossa niin nostin vaan jalan pois kaasulta ja oisin kääntyny sinne oikealle kaistalle mutta kun tämä peelo pistää liinat kiinni ja sitten sen vilkun niin..  Roll Eyes Jos en olis väistänyt niin se ois ollu mun kyljessä  Tongue

Ja miten ihmeessä tuosta muka saa sakot jos väistää sille vasemmalle kaistalle?  Huh Sehän vaan helpottaa tilannetta kun ei tarvi sen liittymästä tulevan takia ruveta jarruttelemaan, koska se kuitenkin puskee siihen 100kmh tielle sitä kuuttakymppiä ja sitten kun on jo tiellä niin sitten vasta kiihdyttää..  Tongue Mä ainakin teen aina noin jos näkyy että liittymästä on tulossa hirveesti jengiä niin vasemmalle kaistalle vaan. Siis jos sieltä ei ketään ole tulossa jo ohi.. mutta aika moni muukin tekee noin..  Tongue

No yksi mahdollinen syy sakkoihin voi olla se, että turhaa kaistanvaihtoa pitäisi välttää. Koska mistä tiedät jos vasemmalla kaistalla vähän sinun takanasi lähestyvän auton kuljettaja ei olekaan sinua havannoinut kun vaihdatkin kaistaa väistääksesi kolmion takaa tulevaa ajoneuvoa kiihdytyskaistalla?
Ei hän oleta välttämättä, että aiot sitä kolmion takaa tulevaa väistää, ja jos hän joutuu jarruttamaan etenkin jos on nopeuseroa, niin siitä seuraa ketjureaktio taaksepäin...ja se taas on liikenteenvaarantamista sinun kohdallasi.

Nämä on sitten vaan oletuksia, miksi siitä sakot saisi.
« Last Edit: 02.04.08, 08:29 by Sami Aaltonen »
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #3893 on: 02.04.08, 08:24 »

^^ Näinhän sitä tietty ajattelee noista nopeuksista.... mutta jos itse ajan ohituskaistaa tai kehällä vasenta niin pyrin kyllä menemään enkä jäämään siihen toljottamaan nopeusmittaria ettei perhana vaan ylity, mikäli joku tulee takana beesissä, niin puita pesään ja pois jaloista toiselle kaistalle, mulle ei kuulu / kiinnosta toisten ylinopeus, poliisi niitä valvoo, en minä.
En myöskään lähde siihen "ohituskaistalle" mikäli siitä ei ole vastaavaa hyötyä muunliikenteen nopeuteen verrattuna.

Luulisin että tähänkin asiaan näkökulmat avartuu ja joustoa tulee itse kullekkin kun ajokokemusta karttuu ja kilometrejä tulee vuosien saatossa plakkariin.

-make-
Aaltonen
Former member
« Reply #3894 on: 02.04.08, 08:26 »

On meitä moneen voi luoja sentään.
Olin 3. auto jonossa valoissa kun vihreet vaihtu. Mitään ei paalupaikka auton kohdalla tapahtunut, 3-4s meni vihreiden palaessa, että herra sai Vectransa liikkeelle. Mun edessä oleva antoi pienen töötin, että "herätys". Arvatkaa mikä sormi nousi taustapeiliin tällä paalupaikka autolla.....

Uskomatonta, ekaksi itse mokataan, saadaan nootti ja sitten aletaan haistattelemaan. Super säällittävää.  Angry
Petri Koivisto

« Reply #3895 on: 02.04.08, 08:30 »

mulle ei kuulu / kiinnosta toisten ylinopeus, poliisi niitä valvoo, en minä.
Ja mua ei kiinnosta saada ylinopeussakkoja jonkun idiootin takia joka ajaa 80kmh alueella 110kmh  Smiley En väitä että itse ajan aina tasan 80km/h kehällä mutta joskus kyllä saa ihmetellä että jos itsekin vaikka ohitan jotain autoja abt 100km/h niin vielä siellä joku roikkuu puskurissa ja kun vaihan oikealle niin ei kun ohi vaan..  Shocked

Harmi että kesänopeudet ei vaikuta kehään.. samat paskanopeudet läpi vuoden..  Angry

Ja kuten Sami sanoi, niin on meitä tässä moneen..  laugh
« Last Edit: 02.04.08, 08:35 by Petri Koivisto »
Aaltonen
Former member
« Reply #3896 on: 02.04.08, 08:41 »

Sen kun muistaa, että jos joku haluaa ajaa kovempaa, niin vår så gåd, hän maksaa jos kiinni jää.  Smiley
Petri Koivisto

« Reply #3897 on: 02.04.08, 08:43 »

Eikös yleensä anneta tilaa nopeammin meneville..? Itseäni ainakin ihmetyttää nämä "jarruttelijat", jotka ei anna tietä, jos ajat lujempaa. Niin ja eihän sulla ole itse mitään muuta tarvetta kuin ajaa se rajoituksen mukainen nopeus, tosin tee se mieluiten siinä oikealla kaistalla.
Joo mutta jos joudun ohittamaan niitä hitaampia siinä edessä niin mitä teen? Jään itsekin siihen taakse roikkumaan puskuriin? Mieluiten lähden kyllä ohittamaan. Ja jos joku peelo sieltä tulee sitä 120kmh niin se on sen oma vika. En mä voi sen oikealla ajavankaan kylkeen sitä väistää. Roll Eyes

Tietty jos näen että sieltä takaata joku jo pyssyttää niin en lähde siihen eteen mutta kun yleensä käy niin että olen jo siinä kaistalla niin sitten sieltä tulee joku ritariässä siihen perseeseen roikkumaan. Undecided
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #3898 on: 02.04.08, 08:45 »

Petri, älä nykäse hernemaissipaprika pussia  nokkaan Smiley , kyllä se riepoo kun joku beesissä roikkuu, mutta omaa oloa helpottaa kun käyttää autoa oikealla ja päästää kiireisen "volvomiehen" häiipäsemään horisonttiin. (Tietty siirtyessä oikealle ei tunge tiukkaan väliin jottei taas itse ole se "urpo" toisten mielestä.)

nimin. myös volvomies, mutta ei sieltä kiireisestä päästä Smiley

-make-
Aaltonen
Former member
« Reply #3899 on: 02.04.08, 08:48 »

Petri, älä nykäse hernemaissipaprika pussia  nokkaan Smiley , kyllä se riepoo kun joku beesissä roikkuu, mutta omaa oloa helpottaa kun käyttää autoa oikealla ja päästää kiireisen "volvomiehen" häiipäsemään horisonttiin. (Tietty siirtyessä oikealle ei tunge tiukkaan väliin jottei taas itse ole se "urpo" toisten mielestä.)

nimin. myös volvomies, mutta ei sieltä kiireisestä päästä Smiley

Helpommalla pääsee kun päästää ohi, jos ei voi niin sitten nostaa niin paljon omaa jalkaa, että saa peliaikaa edessä olevalle, ettei se takana oleva kiireinen napsahda hanurista sisään, jos.....
Pages: 1 ... 193 194 [195] 196 197 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1