FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 20:02

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 194 195 [196] 197 198 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470485 times)
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3900 on: 02.04.08, 08:50 »

En mä voi sen oikealla ajavankaan kylkeen sitä väistää. Roll Eyes

Mutta tsiikaa väli johon tähtäät / mahdut, ilman että muut häiriintyy, ei sitä pidä siltä seisomalta temmata oikealle kun vähän volvon keula berberissä mollottaa.

Pelisilmää Petri, pelisilmää Wink
« Last Edit: 02.04.08, 10:08 by Marko Ryynänen »

-make-
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3901 on: 02.04.08, 08:51 »

Heh, kyllä luulis sellaseen puolenkilsan väliin mahtuvan, mutta kun se volvomies tulee puolet kovempaa sieltä niin onhan se jo kontissa kiinni ennenkuin olen ehtinyt muista ohi  Wink Grin
Marko Ryynänen

« Reply #3902 on: 02.04.08, 08:55 »

^näinhän se on , mutta odotelkoon siellä sen aikaa kun edessä ajava toiset huomioiva hänelle järjestää mahdollisuuden tarkastuttaa nopeusmittari Smiley

Tsemppiä, kyllä se siitä  thmbup

-make-
Aaltonen
Former member
« Reply #3903 on: 02.04.08, 10:33 »

Joo mutta jos joudun ohittamaan niitä hitaampia siinä edessä niin mitä teen? Jään itsekin siihen taakse roikkumaan puskuriin? Mieluiten lähden kyllä ohittamaan. Ja jos joku peelo sieltä tulee sitä 120kmh niin se on sen oma vika. En mä voi sen oikealla ajavankaan kylkeen sitä väistää. Roll Eyes

Tietty jos näen että sieltä takaata joku jo pyssyttää niin en lähde siihen eteen mutta kun yleensä käy niin että olen jo siinä kaistalla niin sitten sieltä tulee joku ritariässä siihen perseeseen roikkumaan. Undecided

Se peli pitää pelata niin, ettet osu sen kylkeen.  Cheesy
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3904 on: 02.04.08, 12:50 »

En väitä että itse ajan aina tasan 80km/h kehällä

Kyllä minä ainakin ajan henkilöautolla pääsääntöisesti 105km/h mittarin mukaan eli n. 95km/h kehällä kuin kehällä. Ja rekalla 90kmh. Ei tartte junnata tyhjällä tiellä 60-75km/h muiden perässä.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3905 on: 02.04.08, 12:53 »

Arvatkaa mikä sormi nousi taustapeiliin tällä paalupaikka autolla.....

Mä en kyllä ymmärrä tota, että miten sä näet noita keskisormia joka paikassa ja koko ajan. Minä olen 5 vuoden aikana kerran nähnyt teinin näyttävän keskisormea kun olin peruuttamassa kärryä poikittain kapealla tiellä Hämeenlinnan keskustassa. Ja silloinkin sitä näytettiin hantin paikalta.
Aaltonen
Former member
« Reply #3906 on: 02.04.08, 13:29 »

Niin tai sitten et vaan huomaa niitä. Cheesy
Petri Koivisto

« Reply #3907 on: 02.04.08, 18:20 »

Niin tai sitten et vaan huomaa niitä. Cheesy
Kerran olen kyllä itsekin näyttänyt yhdelle taksikuskille (yllätysyllätys). Kun oltiin tulossa tuolta kukkatalon pihasta ja käännyin sille tielle mikä tulee sieltä keravalta(?) ja menee sinne tuusulantielle.. katoin risteyksessä että sieltä kaukaa on tulossa taksi ja ehdin hyvin ennen sitä.. no menin siihen ja kiihdytin ihan normaalisti.. noh, taksi olikin sitten samantien takakontissa kiinni ja hyvä ettei lähtenyt ohi keltasella alueella.. siis kun ennen sitä "liikenteenjakajaa" tms mikä kanttari onkaan niin on niillä keltasilla viivoilla vedetty se alue.. meinas siitä päältä mennä vielä ohi kunnes huomasikin että rekka tuli vastaan.. siinä vaiheessa kyllä ajattelin että ois vaan ajanu prkl sitä rekkaa päin. Jos näkee sieltä kilsan päästä että auto on tulossa niin voi kyllä nostaa sen jalan kaasulta eikä päinvastoin painaa sitä kaasua vielä lisää.. kun näin että se taksi vaan lähestyy kovaa vauhtia niin painoin vielä kaasun pohjaan mutta ei siinä enää ehtinyt pois alta kun se oli jo kontissa kiinni.. siinä paloi kyllä hihat ja näytin takaikkunasta sentteriä. Jumalauta jos näkee että tielle on kääntymässä auto kilsan päässä niin itse ainakin nostaisin siinä vaiheessa jo kaasua että se varmasti ehtii kiihdyttämään siihen.. noh.. eipä ollut hirveä yllätys kun oli taksikuski kyseessä..  Roll Eyes

Ja sitten toinen asia tänään jumbolla.. olin tulossa jumbon liittymästä kehälle.. ajoin sitä kiihdytyskaistaa joka jatkuu tuusulanmotarin liittymään.. noh takaa tuli rekka (puoliperä) vierelle ja sitten alkoi vaihtamaan kaistaa kun olin vasta siinä kärryn puolessa välissä  Shocked Tais se idiootti unohtaa että sillä oli kyydissä vielä puoliperä..  Angry Kärry oli vielä mun kohdalla kun se oli jo puoliksi mun kaistalla..katoin että mitä helv****ä se luulee tekevänsä ja taas sai polkea jarrua ettei kolahtanut.... Tongue Ja sillä oli kyllä hyvin matkaa vaihtaa kaistaa mutta ei.. piti just siinä kohtaa..  Tongue Mitähän siitä jumbon liittymästä on sinne tuusulan motarin liittymään.. varmaan vajaa kilsa.. ja tuossa kohdassahan on muutenkin varmaan ainakin 4 kaistaa yhteen suuntaan..... ellei jopa 5? 2 normi kaistaa, taksikaista ja sitten se kiihdytyskaista joka jatkuu sinne liittymään.. ja taksikaistakin taitaa vielä "erota" sinne liittymään.. no jokatapauksessa tilaa kyllä oli..  Roll Eyes Sellaista tänään, on se kyllä kiva täällä itkeä noita asioita...  Grin
Henkka
Former member
« Reply #3908 on: 02.04.08, 18:26 »

Kyllä itsekkin päästän vasemmalla ajaessa takaa kovempaa tulevat ohitse motarilla ja "kehillä", jos sen nimenomaan sujuvasti voi tehdä.
Jos ohitan letkaa laillisella nopeudella + ne "toleranssit", niin en ala hyppimään ahtaisiin rakoihin alta pois, taikka kaasuttelemaan sen takaatulijan alta pois, joka haluaa ajaaa siinä tapauksessa jo huomattavaa ylinopeutta.

Haluan siis huomioida myös nämä raskaamman kaasujalan omaavat, mutta en tee omasta liikkumisestani ja ajorytmistäni stressaavaa vain sen takia, että se "hätäheikki" saa ajella rauhassa. Sen ymmärtämistä myös itse kuulutan ja odotan vastapuoleltakin. Jos haluaa ajaa rajoitusten ulkopuolella, niin on osattava myös ymmärtää, että latu tökkii välillä ja tie ei aina voi olla esteetön tästä "ristiriidasta" johtuen. Mitään kiusaa en halua tehdä, sillä en voi myöskään tietää kiireisen syytä. Vaikka todennäköisesti syy on vain tavassa ja asenteessa, niin aina jollain voi olla kiire vaikkapa naistenklinikalle, tms.

Eli huomavaisuutta ja ymmärrystä molemmin puolin. Kuten olen maininnut, niin aina ne muutkin kanssakulkijat ovat jonkun mielestä mitä hyviä ystäviä, tärkeimpiä vanhempia, jne. Vaikka se tien päällä tuntuisikin hyvin epätodennäköiselle!  Grin
Ja jos tulee fingeriä tai tööttiä (syyttä), niin aina voi asettua moisen moukkamaisuuden ylle, ainakin ajattelemalla niin, ettei anna sille toiselle sitä iloa, että pilaisin oman päiväni hautomalla tapahtunutta pidempään. Ihmisiähän me ollaan ja joskus on mahdotonta olla provosoitumatta, mutta näilläkin eväillä ne hetket jäävät jo onneksi hyvin harvinaisiksi hetkiksi ja saa niistä tunteista sen terävimmän kärjen pois. Ja liikkuminenkin sujuu matalemmalla pulssilla. Toimii ainakin minulla.

Marko Ryynänen

« Reply #3909 on: 02.04.08, 18:28 »

Kerran olen kyllä itsekin näyttänyt yhdelle taksikuskille (yllätysyllätys). Kun oltiin tulossa tuolta kukkatalon pihasta ja käännyin sille tielle mikä tulee sieltä keravalta(?) ja menee sinne tuusulantielle.. katoin risteyksessä että sieltä kaukaa on tulossa taksi ja ehdin hyvin ennen sitä.. no menin siihen ja kiihdytin ihan normaalisti.. noh, taksi olikin sitten samantien takakontissa kiinni ja hyvä ettei lähtenyt ohi keltasella alueella.. siis kun ennen sitä "liikenteenjakajaa" tms mikä kanttari onkaan niin on niillä keltasilla viivoilla vedetty se alue.. meinas siitä päältä mennä vielä ohi kunnes huomasikin että rekka tuli vastaan.. siinä vaiheessa kyllä ajattelin että ois vaan ajanu prkl sitä rekkaa päin. Jos näkee sieltä kilsan päästä että auto on tulossa niin voi kyllä nostaa sen jalan kaasulta eikä päinvastoin painaa sitä kaasua vielä lisää.. kun näin että se taksi vaan lähestyy kovaa vauhtia niin painoin vielä kaasun pohjaan mutta ei siinä enää ehtinyt pois alta kun se oli jo kontissa kiinni.. siinä paloi kyllä hihat ja näytin takaikkunasta sentteriä. Jumalauta jos näkee että tielle on kääntymässä auto kilsan päässä niin itse ainakin nostaisin siinä vaiheessa jo kaasua että se varmasti ehtii kiihdyttämään siihen.. noh.. eipä ollut hirveä yllätys kun oli taksikuski kyseessä..  Roll Eyes

No nyt ihan ensin kysyn Petri, mitäs pahaa se rekkakuski on tehnyt että toivot hänelle taksin, ehkä kuolonuhrin keulaan? Ajattelitko sitä? Kuskin traumat, liikennoitsijän tappiot...ym.

Ja toiseksen jos taksi on tullut samantien berberiisi, on itsellesi tullut arvioitua väärin lähestyvän ajoneuvon nopeus / välimatka, haloo mies, mieti mitä kirjoittelet.

-make-
Marko Ryynänen

« Reply #3910 on: 02.04.08, 18:31 »

niin aina jollain voi olla kiire vaikkapa naistenklinikalle, tms.

Hmmmm , kaima Koposella on aiheesta oma tarinansa, ehkä kalliskin, mutta se siitä. thmbup

BTW: Hyvää tekstiä Henriltä

-make-
Henkka
Former member
« Reply #3911 on: 02.04.08, 18:37 »

Ja sitten toinen asia tänään jumbolla.. olin tulossa jumbon liittymästä kehälle.. ajoin sitä kiihdytyskaistaa joka jatkuu tuusulanmotarin liittymään.. noh takaa tuli rekka (puoliperä) vierelle ja sitten alkoi vaihtamaan kaistaa kun olin vasta siinä kärryn puolessa välissä  Shocked Tais se idiootti unohtaa että sillä oli kyydissä vielä puoliperä..  Angry Kärry oli vielä mun kohdalla kun se oli jo puoliksi mun kaistalla..katoin että mitä helv****ä se luulee tekevänsä ja taas sai polkea jarrua ettei kolahtanut.... Tongue Ja sillä oli kyllä hyvin matkaa vaihtaa kaistaa mutta ei.. piti just siinä kohtaa..  Tongue Mitähän siitä jumbon liittymästä on sinne tuusulan motarin liittymään.. varmaan vajaa kilsa.. ja tuossa kohdassahan on muutenkin varmaan ainakin 4 kaistaa yhteen suuntaan..... ellei jopa 5? 2 normi kaistaa, taksikaista ja sitten se kiihdytyskaista joka jatkuu sinne liittymään.. ja taksikaistakin taitaa vielä "erota" sinne liittymään.. no jokatapauksessa tilaa kyllä oli..  Roll Eyes Sellaista tänään, on se kyllä kiva täällä itkeä noita asioita...  Grin

Sen olen omalla kohdallani huomannut että noita "tapahtumia", ärsyyntymisiä ja muiden mokaamisia ikäänkuin tapahtuu vähemmän, sitä mukaa kuin ikää ja kilometrejä kertyy. Kai kaikkeen turtuu ja se muuttuu ehkä arkiseksi, ettei muut toimi kuten haluaisi tai pitäisi. Ja kai se ikäkin vaikuttaa pikkuhiljaa, ainakin valtaosaan meistä.

Itse ajelin tuoreena ajokorttilaisena tsuppiautoa keskustassakin päin paljon ja tuli sitä pökötin tööttiä käytettyä. Jos ei päivittäin niin ainakin viikottain ja kuskin oven ikkunankampeakin kelailtua jonkun kerran. Nyt taannoin piti parkkiksella koittaa, että onko sen oman auton töötti ohjekirjan mukaisesti kaksiääninen, kun ei siihen ole tullut koskettua viime kesän jälkeen, jolloin auto hankittiin  Grin

Muille ei mitään mahda. Sen kanssa oppii elämään, tai sitten saa kiristellä hampaitaan lopun ikää.
Henri Stschukin

Date Registered: 30.12.05

« Reply #3912 on: 02.04.08, 18:42 »

Mä en kyllä ymmärrä tota, että miten sä näet noita keskisormia joka paikassa ja koko ajan. Minä olen 5 vuoden aikana kerran nähnyt teinin näyttävän keskisormea kun olin peruuttamassa kärryä poikittain kapealla tiellä Hämeenlinnan keskustassa. Ja silloinkin sitä näytettiin hantin paikalta.
Öpaut viitisen vuotta meikäläinenkin työkseni ajanu ja ainoastaan kerran käyny niin, että joku poikien urheilujoukkue näytti keskaria bussista, kun Hämeenlinnan motarilla päästelin sisulla menemään. Grin
Petri Koivisto

« Reply #3913 on: 02.04.08, 18:54 »

No nyt ihan ensin kysyn Petri, mitäs pahaa se rekkakuski on tehnyt että toivot hänelle taksin, ehkä kuolonuhrin keulaan? Ajattelitko sitä? Kuskin traumat, liikennoitsijän tappiot...ym.

Ja toiseksen jos taksi on tullut samantien berberiisi, on itsellesi tullut arvioitua väärin lähestyvän ajoneuvon nopeus / välimatka, haloo mies, mieti mitä kirjoittelet.
No enpä tullut siinä vaiheessa ajatelleeksi sitä rekkakuskia. Mutta jos tiedät tuon paikan kun tullaan kukkatalolta siihen tielle joka tulee keravalta vai ties mistä ja menee tuusulantielle.. ja kun tulee siitä kukkatalon pihasta ja katsoo vasempaan niin se tie näkyy varmaan kilsan päähän ennenkuin se kaartuu sinne metänreunan taakse.. se taksi oli siellä metänreunalla kun olin menossa siihen.. ja eikö sitä juuri kutsuta "pelisilmäksi" jos näkee että sieltä on auto tulossa niin nostetaan kaasua.. pelisilmä(aivojen lisäksi) ilmeisesti puuttui tuolta taksikuskilta koska mielestäni siinä sen tempussa ei mitään järkeä ollut että pyssyttää sieltä mun konttiin kiinni ja vetää melkein lukkojarrutuksen siinä ja ajaa vielä melkein rekkaa päin  Grin Noh, tapansa kullakin.

Ja Henriltä todellakin asiallinen teksti tuolla ylhäällä^^
Marko Ryynänen

« Reply #3914 on: 02.04.08, 19:05 »

^juu tiedän mestan, mutta elämässä ei vaan kannata / luulla / luottaa toisiin autoilijoihin että muuttavat kolmion takaa tulevan kanssa-autoilijan takia omaa nopeuttaan / ainakaan alentavasti. Ilmiselvästi taksi on provosoitunut sinusta, mutta silti jos liki kilsan päästä tullaan samantien eteenkääntyneen auton konttiin, on  jotain feelua tapahtunut tilannearviossa tai sitten ei ollut normi tupaöljy pirssi.

Samaa mieltä, Henriltä toinen ja jotenkin tutuntuntuista tekstiä.

Mutta jätetäänkö kukkatalo case niin ei mene jankuttamiseksi Smiley

Ps. Kyllä kun mietin omaltakohdalta kanssa tuota autoilu-uraa , niin on muutosta tapahtunut rauhallisempaan suuntaan ja muutenkin näkemys liikenteessä parissakymmenessä vuodessa avartunut Smiley

-make-
Aaltonen
Former member
« Reply #3915 on: 03.04.08, 04:56 »

Ja sitten toinen asia tänään jumbolla.. olin tulossa jumbon liittymästä kehälle.. ajoin sitä kiihdytyskaistaa joka jatkuu tuusulanmotarin liittymään.. noh takaa tuli rekka (puoliperä) vierelle ja sitten alkoi vaihtamaan kaistaa kun olin vasta siinä kärryn puolessa välissä  Shocked Tais se idiootti unohtaa että sillä oli kyydissä vielä puoliperä..  Angry Kärry oli vielä mun kohdalla kun se oli jo puoliksi mun kaistalla..katoin että mitä helv****ä se luulee tekevänsä ja taas sai polkea jarrua ettei kolahtanut.... Tongue Ja sillä oli kyllä hyvin matkaa vaihtaa kaistaa mutta ei.. piti just siinä kohtaa..  Tongue

Ettet vaan ois jääny peilin kuolleeseen kulmaan?
Vaikka noissa on hemmetin hyvät peilit, niin silti sieltä löytyy kulma, jonne peili ei yksinkertasesti riitä.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #3916 on: 03.04.08, 04:59 »

Ettet vaan ois jääny peilin kuolleeseen kulmaan?
Vaikka noissa on hemmetin hyvät peilit, niin silti sieltä löytyy kulma, jonne peili ei yksinkertasesti riitä.

Jos rekka tulee takaa vierelle, niin kuskin olisi pitänyt nähdä auto jota on ohittamassa. Samoin kuollut kulma ei liene kuitenkaan keskellä kärryä vaan ihan jossain muualla.

-JukSii-
Aaltonen
Former member
« Reply #3917 on: 03.04.08, 05:03 »

Sen olen omalla kohdallani huomannut että noita "tapahtumia", ärsyyntymisiä ja muiden mokaamisia ikäänkuin tapahtuu vähemmän, sitä mukaa kuin ikää ja kilometrejä kertyy. Kai kaikkeen turtuu ja se muuttuu ehkä arkiseksi, ettei muut toimi kuten haluaisi tai pitäisi. Ja kai se ikäkin vaikuttaa pikkuhiljaa, ainakin valtaosaan meistä.

Totta totta.

Itsellä menee kuppinurin silloin lähinnä kun on kyseessä törkeä piittaamattomuus, jolloin aiheutetaan vaaraa monelle muullekin kuin vain minulle ja tälle piittaamattomalle osapuolelle.
Aaltonen
Former member
« Reply #3918 on: 03.04.08, 05:04 »

Jos rekka tulee takaa vierelle, niin kuskin olisi pitänyt nähdä auto jota on ohittamassa. Samoin kuollut kulma ei liene kuitenkaan keskellä kärryä vaan ihan jossain muualla.

Voihan se olla niin, mistäs sitä koskaan tietää. Sen tässä vuosien varrella oppinut, että vaikka joku liikkennetilanne näyttää selkeältä, se voi olla kaikkea muuta kun selkeä vaikka miten sitä järjellä kelailee....
Aaltonen
Former member
« Reply #3919 on: 03.04.08, 05:10 »

mutta elämässä ei vaan kannata / luulla / luottaa toisiin autoilijoihin että muuttavat kolmion takaa tulevan kanssa-autoilijan takia omaa nopeuttaan / ainakaan alentavasti.

Liikenteessä ei todellakaan koskaan kannata olla varma, ennen kun on täysin varma. Olettamuksiin tämä homma perustuu, siihen että muut tietävät säännöt ja noudattavat niitä. Ja vaikka se kolmio on miten isolla siinä risteyksessä, ja sen takaa tulevan pitäisi väistää, niin silti ennen kun olet täysin sata varma, että se väistää on latu selvä. Tämän kun muistaa, niin pitkälle pääsee.
Mutta siis tosiaan "mä luulin, että se näkee mut" kannattaa unohtaa.
Pages: 1 ... 194 195 [196] 197 198 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1