FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 17:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 197 198 [199] 200 201 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475993 times)
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3960 on: 17.04.08, 07:56 »

Totta, sehän se tässä pelottaakin kun ei ole ne pykälät halussa ja vaikka ne olisivat halussa, eivät mieti mitä seurauksia voi jollain teolla olla. Ymmärrän loistavasti sen, että on kiva päästellä mummoja kadun yli, mutta sillon pitää olla 100 varma siitä, että kukaan ei jää paitsioon siinä hommassa.
Ehkä tässä pitäs sanoa sana maalaisjärki sitten.... mene ja tiedä.

Missä tilanteessa voit olla liikenteessä varma kenenkään muun tekemisestä? Ikinä?
Entäs sinä itse. Jos joku lakia noudattaen pysähtyy päästääkseen jalankulkijan suojatien yli, niin sinä olet juuri se epävarma tekijä, joka käyttäytyy toisin kuin voisi "järjellä" olettaa.

Olen Joonankin kanssa samoilla linjoilla, (eikä olla nyt "liitouduttu" sua vastaan) että vaikutat todella epävarmalle kuskille siinä mielessä, että sinun kuuluttamat ajotavat ja säännöt ovat sinulla itselläsi hukassa. Joko trollaat kovasti, tai sitten olet omassa maailmassa sen suhteen miten pitää toimia liikenteessä. Välillä puhut valkoisesta ja sitten käden käänteessä mustasta. Ja lähinnä ajatukset ja toimintatavat yleensäkkin tuntuvat olevan sinulla minä-keskeisiä, eli omista lähtökohdista sovellettavia. Kuten nämä ns. maalaisjärki pohdinnat.
Tämä on toki yleistä monella meistä, että sääntöjä ja mielipiteitä venytetään oman maun mukaisesti, enemmän tai vähemmän. Mutta se ristiriita tulee tuosta, kun peräät ja arvostelet vähän väliä muiden liikkujien toiminnan laillisuutta tai virheitä. Tai ainakin taivastelet niitä.

Aaltonen
Former member
« Reply #3961 on: 17.04.08, 08:07 »

Missä tilanteessa voit olla liikenteessä varma kenenkään muun tekemisestä? Ikinä?
Entäs sinä itse. Jos joku lakia noudattaen pysähtyy päästääkseen jalankulkijan suojatien yli, niin sinä olet juuri se epävarma tekijä, joka käyttäytyy toisin kuin voisi "järjellä" olettaa.

Olen Joonankin kanssa samoilla linjoilla, (eikä olla nyt "liitouduttu" sua vastaan) että vaikutat todella epävarmalle kuskille siinä mielessä, että sinun kuuluttamat ajotavat ja säännöt ovat sinulla itselläsi hukassa. Joko trollaat kovasti, tai sitten olet omassa maailmassa sen suhteen miten pitää toimia liikenteessä. Välillä puhut valkoisesta ja sitten käden käänteessä mustasta. Ja lähinnä ajatukset ja toimintatavat yleensäkkin tuntuvat olevan sinulla minä-keskeisiä, eli omista lähtökohdista sovellettavia. Kuten nämä ns. maalaisjärki pohdinnat.
Tämä on toki yleistä monella meistä, että sääntöjä ja mielipiteitä venytetään oman maun mukaisesti, enemmän tai vähemmän. Mutta se ristiriita tulee tuosta, kun peräät ja arvostelet vähän väliä muiden liikkujien toiminnan laillisuutta tai virheitä. Tai ainakin taivastelet niitä.

Sepä se, liikenteessä ei voi olla varma mistään muusta kun itsestään. Se nyt on vaan mun mielipide, että on melkosta uhkarohkeutta päästellä yli kaks kaistaisella tiellä jalankulkijoita, kun se tila heille täysin turvalliseen tien ylittämiseen tulee kuitenkin ihan pian. Tästä varmasti ollaan montaa mieltä, mutta maalaisjärkeä on hyvä käyttää. JOS sitä keskikoroketta ei ole, niin sillonhan tilanne on ihan eri ja siitä ei tässä jutussa ollut kyse.

Niin no Joonalla nyt on tuo provotyyli kommentoida yleenäsäkin kaikkea. Ymmärrän Joonaa kyllä, mutta en kuitenkaan ihan täysin.
En minä tiedä epävarmasta kuljettajasta, yritän havannoida sen mitä muut tekevät ja ajatella miten oma ajamiseni muihin vaikuttaa. Toistaiseksi pärjätty ihan hyvin. Ehkä taivastelen muitten virheitä, koska en joissain tilanteista pysty ymmärtämään, miksi joku jotain teki.

Hyvä että on keskustelua, mutta Joonan kaltaiset "olet idiootti, et selviydy" kommentit on vähän turhia, nolaa itse itsensäkin niillä samalla kun minut lokaa.
Henkka
Former member
« Reply #3962 on: 17.04.08, 08:10 »

Niin tämä pysähtyminen, pakkohan se on olettaa. Mutta pakko on myös olla varma siitä, että jos aiot keskikorokkeella olevan jalankulkijan suoralla tiellä päästää päästämällä yli, merkin annolla yli, niin on sun edessä olevana oltava varma siitä, että takana oleva on tilanteen tasalla, oli jääkeli tai kuiva keli. Se on täysin turha kolari, jos siinä kohtaa toisen hanurista sisään saa, kun tämä jalankulkija olisi sen 5s päästä yli päässyt täysin turvallisesti

Mielestäni sinun ongelma on, että et osaa pitää kevyttä liikennetä tasa-arvoisessa asemassa liikenteessä. Vaikka asianhan pitäisi olla juuri toisin kun liikutaan "vahvemman vastuulla".

Jos ajatteletkin sen jalankulkijan asemasta, että oikealta tulee tasa-arvoiseen risteykseen auto, niin tottakai sinä väistät ja jarrutat (toivon ainakin niin). Ja tuskin ajattelet, että sinun pitää olla varma että takanatulija olisi ajan tasalla ja voisihan tuo odottaa sen viisi sekuntia, vaikka mun pitäisi väistää...

Tuo kommentisi on siis todella kaukana maalaisjärjestä, anteeksi vain. Korvien välistä on kylläkin kyse.
Aaltonen
Former member
« Reply #3963 on: 17.04.08, 08:13 »

Mielestäni sinun ongelma on, että et osaa pitää kevyttä liikennetä tasa-arvoisessa asemassa liikenteessä. Vaikka asianhan pitäisi olla juuri toisin kun liikutaan "vahvemman vastuulla".

Jos ajatteletkin sen jalankulkijan asemasta, että oikealta tulee tasa-arvoiseen risteykseen auto, niin tottakai sinä väistät ja jarrutat (toivon ainakin niin). Ja tuskin ajattelet, että sinun pitää olla varma että takanatulija olisi ajan tasalla ja voisihan tuo odottaa sen viisi sekuntia, vaikka mun pitäisi väistää...

Tuo kommentisi on siis todella kaukana maalaisjärjestä, anteeksi vain. Korvien välistä on kylläkin kyse.

Mitäh?
Kyllä osaan! Olen 15 vuotta tuola fillarilla ollut ja ymmärtänyt kyllä varsin hyvin miksi toisinaan autot ei yli päästä. En ole itsekään sinne henkeäni halunnut mennä uhkaamaan pitämällä oikeuksistani kiinni henkeen ja vereen.
Minä nyt lähinnä ajattelen sitä asiaa niin, että en halua aiheuttaa takana tulevalle rytmihäiriöitä. Tai kolaria, JOS hän ei nähnytkään jostain syystä suojatielle tai keskittyi muuhun kun tilanteen seuraamiseen.

Olen monta kertaa joutunut tilanteeseen, joissa olen kohtelias ollut. Vilauttanut jo kaukaa keskikorokkeella olevalle jalankulkijalle tai pyöräilijälle valoja, että "anna mennä vaan", mutta hän katselee lintuja taivaalla. Vilauttanut uudelleen valoja ja hiljentänyt, edelleenkään ei mitään reaktiota tien ylittämiseen. Sitten kun hän taivaan tuijottamisesta herää, ollaan siinä tilanteessa, että "juupas eipäs". Minulla on vauhtia vähän ja tilanne on todella epävarma.
Ja se on varmasti takana oleville ihan miellyttävää odottaa, että vetääkö jarrut kiinni vai ei, meneekö jalankulkija vai ei.
Yritän tälläsiä juupas eipäs juttuja välttää, koska siinä on monta muutakin rautaa tulessa kuin minä ja se jalankulkija.

Eli eikö se nyt ole vähän turvallisempaa sille jalankulkijallekin ylittää se tie sitten kun letka on mennyt? Pahimmillaan, mitä olen joutunut myös todistamaan; hidastettuani ajoissa annettuani yksikaistaisella tiellä merkin jalankulkijalle tien ylitykseen, on meikäläisen ohi kiihdytetty vastaan tulevaa kaistaa miljoonaa ohi..... Näitä tilanteita kun kerran näkee ja niihin joutuu, niin on pakko miettiä asioita vähän aikaa, mikä on turvallista molemmille ja mikä on fiksua.

Minä en halua näihin joutua, kertakin läheltä tilanne jalankulkijan kannalta juttu on liikaa! Koska minä sen merkin annoin, minä katsoin tilanteen turvalliseksi tien ylitykseen. Jalankulkijahan itse itsestään vastaa, mutta en minä halua yöuniini kelattavaksi sitä, että en voinut estää asiaa enää mitenkään. Jos olisin vaan mennyt ja todennut, että pääsi sitten minun ja takana tulevan jälkeen turvallisesti tien yli.........
« Last Edit: 17.04.08, 08:17 by Sami Aaltonen »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3964 on: 17.04.08, 08:32 »

Luulis että bussikuskilla olis sen verta ammattitaitoa ja osaamista, että osaa viestittää sille viereisellekkin autolle, että sieltä tulee nyt jalankulkija...tai edes sille jalankulkijalle. Kyllä sen pitäis onnistua lähes aina, mutta sulle se on ilmeisesti jokin ongelma.. Shocked Grin

Kerroppas, kuinka itse sen toteuttaisit... Ja kerro myös, kuinka voit olla varma, että se viereisellä kaistalla ajava sen viestisi ymmärtää  Roll Eyes

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
« Reply #3965 on: 17.04.08, 08:53 »

Luulis että bussikuskilla olis sen verta ammattitaitoa ja osaamista, että osaa viestittää sille viereisellekkin autolle, että sieltä tulee nyt jalankulkija...tai edes sille jalankulkijalle. Kyllä sen pitäis onnistua lähes aina, mutta sulle se on ilmeisesti jokin ongelma.. Shocked Grin

Nyt kyllä saat kertoa, miten sen viestin sille viereiselle autolle? Tämän minä todella haluan kuulla nyt.  Wink
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3966 on: 17.04.08, 08:58 »

Nyt kyllä saat kertoa, miten sen viestin sille viereiselle autolle? Tämän minä todella haluan kuulla nyt.  Wink
Itse ainakin hakkaisin tööttiä siinä sille jalankulkijalle.. ehkäpä se ymmärtää pysähtyä, tai edes katsoa minua että mitä v*ttua tööttäilen. Sittenhän sille voi huitoa että elä mene! Wink Cheesy Sille viereiselle autoilijalle voi olla vaikeampi näyttää.. mutta jos sillä on järki päässä niin ehkä se tajuaa miks se viereinen on siihen suojatien eteen pysähtynyt...? Huh
Aaltonen
Former member
« Reply #3967 on: 17.04.08, 09:16 »

Sille viereiselle autoilijalle voi olla vaikeampi näyttää.. mutta jos sillä on järki päässä niin ehkä se tajuaa miks se viereinen on siihen suojatien eteen pysähtynyt...? Huh

Vaikka olisi järkeä päässä, mutta mistä varmistut sen, että se havannoi asian ajoissa? Eikä esim. väännä tekstaria tai puhu puhelimeen?  Huh
Henkka
Former member
« Reply #3968 on: 17.04.08, 09:20 »

Mitäh?
Kyllä osaan! Olen 15 vuotta tuola fillarilla ollut ja ymmärtänyt kyllä varsin hyvin miksi toisinaan autot ei yli päästä. En ole itsekään sinne henkeäni halunnut mennä uhkaamaan pitämällä oikeuksistani kiinni henkeen ja vereen.
Minä nyt lähinnä ajattelen sitä asiaa niin, että en halua aiheuttaa takana tulevalle rytmihäiriöitä. Tai kolaria, JOS hän ei nähnytkään jostain syystä suojatielle tai keskittyi muuhun kun tilanteen seuraamiseen.

Olen monta kertaa joutunut tilanteeseen, joissa olen kohtelias ollut. Vilauttanut jo kaukaa keskikorokkeella olevalle jalankulkijalle tai pyöräilijälle valoja, että "anna mennä vaan", mutta hän katselee lintuja taivaalla. Vilauttanut uudelleen valoja ja hiljentänyt, edelleenkään ei mitään reaktiota tien ylittämiseen. Sitten kun hän taivaan tuijottamisesta herää, ollaan siinä tilanteessa, että "juupas eipäs". Minulla on vauhtia vähän ja tilanne on todella epävarma.
Ja se on varmasti takana oleville ihan miellyttävää odottaa, että vetääkö jarrut kiinni vai ei, meneekö jalankulkija vai ei.
Yritän tälläsiä juupas eipäs juttuja välttää, koska siinä on monta muutakin rautaa tulessa kuin minä ja se jalankulkija.

Eli eikö se nyt ole vähän turvallisempaa sille jalankulkijallekin ylittää se tie sitten kun letka on mennyt? Pahimmillaan, mitä olen joutunut myös todistamaan; hidastettuani ajoissa annettuani yksikaistaisella tiellä merkin jalankulkijalle tien ylitykseen, on meikäläisen ohi kiihdytetty vastaan tulevaa kaistaa miljoonaa ohi..... Näitä tilanteita kun kerran näkee ja niihin joutuu, niin on pakko miettiä asioita vähän aikaa, mikä on turvallista molemmille ja mikä on fiksua.

Minä en halua näihin joutua, kertakin läheltä tilanne jalankulkijan kannalta juttu on liikaa! Koska minä sen merkin annoin, minä katsoin tilanteen turvalliseksi tien ylitykseen. Jalankulkijahan itse itsestään vastaa, mutta en minä halua yöuniini kelattavaksi sitä, että en voinut estää asiaa enää mitenkään. Jos olisin vaan mennyt ja todennut, että pääsi sitten minun ja takana tulevan jälkeen turvallisesti tien yli.........

Itse kyllä uskon että valtaosa autoilijoista kokee pysähtyminen vain epämukavaksi. Kuten aiemmin kirjoitin, toimisit kuitenkin todennäköisesti toisin jos sivutieltä tulisi auto, jolla on etuajo-oikeus. Eli se takanatulijan ajattelu on mielestäni hyvin keinotekoinen syy välttää pysähtymistä myös suojatien eteen. Yhtä lailla pitää väistää sitä mummoa jos se on auton ratissa, mutta miksi se onkin vaikeaa, kun hän on jalkaisin? Jos velvoite on sama?

Kyllä itsekkin luen jalankulkijaa sen verran, että jos hän katselee "lintuja" suojatien edessä, niin pysähtyminen jää usein tekemättä. Paitsi jos ovat lapsia tai haluan esittää herrasmiestä leideille  Wink Mutta kyllä sen näkee jo kauempaa onko jalankulkijakin tilanteen tasalla, jolloin vaikka pitkiä vilkauttamalla homma tapahtuu joustavasti ja ilman isompia odotteluja. Nämä kulkijat osaavat kyllä itsekkin katsella mitä muut autoilijat saavat päähänsä tehdä.
Aaltonen
Former member
« Reply #3969 on: 17.04.08, 09:34 »

Itse kyllä uskon että valtaosa autoilijoista kokee pysähtyminen vain epämukavaksi. Kuten aiemmin kirjoitin, toimisit kuitenkin todennäköisesti toisin jos sivutieltä tulisi auto, jolla on etuajo-oikeus. Eli se takanatulijan ajattelu on mielestäni hyvin keinotekoinen syy välttää pysähtymistä myös suojatien eteen. Yhtä lailla pitää väistää sitä mummoa jos se on auton ratissa, mutta miksi se onkin vaikeaa, kun hän on jalkaisin? Jos velvoite on sama?

No joo, sittehän on kyseessä täysin eri tilanne! Jos sivutieltä tulisi etuajo-oikeutettu auto.....
Aaltonen
Former member
« Reply #3970 on: 17.04.08, 09:46 »

Se että havainnoiko se viereinen sen ei ole sitten enää sun ongelmas. Aina voi tehdä vaikutuksen, että aiot vaihtaa kaistaa..jalankulkijalle voit kuitenkin viestittää töötillä. Ei tossa musta mitään vaikeaa ole, vaikka tekstimuodossa voikin vaikuttaa..

Ei ole mun ongelma, mutta haluatko sinä tohon tilanteeseen edes joutua alunperinkään? Epäilen! Kuitenkin jos tossa onnettomuus tapahtuu, tulee Poliisi sinulta sen kysymään, että etkö sinä havannoinut viereistä kaistaa. Se on ihan sata varmaa, siinä on ihan turha alkaa selittämään tollasta supershaissea, ettei ole sun ongelma jos joku ei havannoi tilanteita kun joku on ajettu hengiltä sen takia, että päästit jalankulkijan yli tarkastamatta mitä takana tapahtuu.

Voihan sitä kaistaa vaihtaa keskelle, se on tietenkin ainoa keino, mutta sekin riskialtis.
Henkka
Former member
« Reply #3971 on: 17.04.08, 10:12 »

Kuitenkin jos tossa onnettomuus tapahtuu, tulee Poliisi sinulta sen kysymään, että etkö sinä havannoinut viereistä kaistaa. Se on ihan sata varmaa, siinä on ihan turha alkaa selittämään tollasta supershaissea, ettei ole sun ongelma jos joku ei havannoi tilanteita kun joku on ajettu hengiltä sen takia, että päästit jalankulkijan yli tarkastamatta mitä takana tapahtuu.

Koita nyt ymmärtää että emme ole vastuussa toisten tekemisistä, tai tekemättä jättämisistä. Jos pysähdyt suojatien eteen päästääksesi jalankulkijan tien yli ja toinen ajaa sen yli, niin se poliisisetä kysyy kylläkin siltä yliajajalta että etkö huomannut suojatien eteen pysähtynyttä, tai jotain sinne päin.

Se mitä hain tuolla vertauksella väistämisvelvollisuudesta, oli se että velvoite on sama, vaikkakin eri tilanteessa, mutta et ilmeisesti osaa pitää kevyttä liikennettä tasa-arvoisena, vaikka pitäisi. Etenkin kun ajat bussilla ja pääosin vielä vilkkaassa ympäristössä.
Ja aina vain tulen vakuuttuneemmaksi aikaisemmasta toteamuksesta että haluat nähdä asiat ja lait omien mieltymyksien pohjalta. Tunteella. Selitykset ovat jo niin uskomattomia ja saman jankuttamista, että rautalanka alkaa loppua siitä kaupasta jossa niitä myydään väännettäväksi  Wink Ja mitä sitä yrittämäänkään, kun ei ole halua nähdä asiat kuin omalta kantilta.

On vain erikoista että juuri sinä olet kuitenkin peräämässä muilta näitä "pitäkää silmät auki" tyylisiä kommentteja. Tai ehkä muiden pitäisikin hyvin vain ajaa sun mieliksi...

Mä ymmärrän kyllä Joonan kommentteja. Luulen että hän laittaa sanoiksi vain suoraan sen mitä moni meistä muista ajattelee ja ilmaisee "kauniisti kuorrutettuna". Ei se ole noloa että hän pitää linjansa, vaikkakin se on aika tylyn oloinen välillä. On ainakin selkeää linjaa. Sä olet kyllä minulle kuin liukas palasaippua. Mitä enemmän keskustelee, sitä vaikeampi on saada otetta!  Grin

Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #3972 on: 17.04.08, 10:19 »

Laitetaan tähän väliin tälläinen kysymys:

Mitä tulisi tehdä jos eritasoliittymässä auto sammuu ja juna tulla puksuttaa?

-make-
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #3973 on: 17.04.08, 10:27 »

Se on ihan sata varmaa, siinä on ihan turha alkaa selittämään tollasta supershaissea, ettei ole sun ongelma jos joku ei havannoi tilanteita kun joku on ajettu hengiltä sen takia, että päästit jalankulkijan yli tarkastamatta mitä takana tapahtuu.

Hmm... Sä pääset Sami jatkossa helpommalla, kun pysäytät autosi suojatien päälle. Silloin sun ei tarvi tarkkailla huomaavatko muut autoilijat suojatien ylittäjää. Niitä kun ei ole, koska sun bussi blokkaa suojatien eikä kukaan pääse siihen suojatielle...

MikkO
Petri Koivisto

« Reply #3974 on: 17.04.08, 10:30 »

Mitä tulisi tehdä jos eritasoliittymässä auto sammuu ja juna tulla puksuttaa?
Hypätä ripeästi autosta ulos ja työntää se siitä helvettiin Grin
Aaltonen
Former member
« Reply #3975 on: 17.04.08, 10:32 »

Koita nyt ymmärtää että emme ole vastuussa toisten tekemisistä, tai tekemättä jättämisistä. Jos pysähdyt suojatien eteen päästääksesi jalankulkijan tien yli ja toinen ajaa sen yli, niin se poliisisetä kysyy kylläkin siltä yliajajalta että etkö huomannut suojatien eteen pysähtynyttä, tai jotain sinne päin.

Se mitä hain tuolla vertauksella väistämisvelvollisuudesta, oli se että velvoite on sama, vaikkakin eri tilanteessa, mutta et ilmeisesti osaa pitää kevyttä liikennettä tasa-arvoisena, vaikka pitäisi. Etenkin kun ajat bussilla ja pääosin vielä vilkkaassa ympäristössä.
Ja aina vain tulen vakuuttuneemmaksi aikaisemmasta toteamuksesta että haluat nähdä asiat ja lait omien mieltymyksien pohjalta. Tunteella. Selitykset ovat jo niin uskomattomia ja saman jankuttamista, että rautalanka alkaa loppua siitä kaupasta jossa niitä myydään väännettäväksi  Wink Ja mitä sitä yrittämäänkään, kun ei ole halua nähdä asiat kuin omalta kantilta.

On vain erikoista että juuri sinä olet kuitenkin peräämässä muilta näitä "pitäkää silmät auki" tyylisiä kommentteja. Tai ehkä muiden pitäisikin hyvin vain ajaa sun mieliksi...

Tiedän, etten ole vastuussa. Mutta haluatko sinä tollasen tilanteen mieliisi loppuelämäksesi? Jossitella, että miksi miksi miksi, jos jos jos.....? Siinä varmasti menee muutamat yö unet kun sitä tilannetta kelailee ees taas. Vaikka tosiaan et ole vastuussa toisista, mutta on se kuitenkin aika iso taakka kantaa loppuelämän, jos huono tuuri käy.
Ei tästä kauaa ole kun lehdessä oli tollanen tilanne. Tilaa annettu käsimerkein ja vierestä veti auto miehen vaimon yli, joka menehtyi. Siinä oletettiin ja oltiin kohteliaita ja viereisen kaistan autoilija oli pihalla kun lumiukko.
Ei varmasti ole vastuussa tämä tilaa antaja, mutta varmasti aika kovia itsesyytöksiä ym juttuja on käyty läpi ja varmasti käydään jatkossakin.

No enpä tiedä tosta tasa-arvo jutusta, annan tilaa jos nään sen turvalliseksi, lapsien kohdalla etenkin, koska lapsista et tiedä koskaan mitä tekevät seuraavaksi. Jos epäilen, ettei takana olevalla ole malttia tai viereisellä kaistalla olla hereillä, niin en ota sitä riskiä. En minä halua omalla hyvän tahtoisuudellani aiheuttaa muille vaaratilanteita ja jossitella jälkeenpäin. On niin uskomattomia juttuja nähnyt ja kuullut, mitä on tapahtunut kun on kohtelias ollut väärässä paikassa.

Se on mun pahin pelko, annan tilaa lapsille suojatiellä ja mun ohi lähtee auto ja osuu näihin lapsiin koska ajaa aivot narikassa. En tiedä miten tätäkin paremmin selittäisi enää, ettei tälläsiä tilanteita halua ehdoin tahdoin itselleen järjestellä. Kerran kaks tässä suht avuttomana katsonut ratin takaa kun ohi on lähdetty ja suojatiellä jengiä, ei ole kivaa.
Aaltonen
Former member
« Reply #3976 on: 17.04.08, 10:34 »

Hmm... Sä pääset Sami jatkossa helpommalla, kun pysäytät autosi suojatien päälle. Silloin sun ei tarvi tarkkailla huomaavatko muut autoilijat suojatien ylittäjää. Niitä kun ei ole, koska sun bussi blokkaa suojatien eikä kukaan pääse siihen suojatielle...

MikkO

Tehty usein ja tietoisesti. Mutta.
Ne ihmiset menee siitä keulan edestä silti yli, vaikka toinen auto olisi metrin päässä omasta puskurista.
Ei heitä pelota se mennä kahden linja-auton välistä suojatielle. Siinä on kyllä huumori kaukana kun tota ratin takaa katsoo.
Petri Koivisto

« Reply #3977 on: 17.04.08, 10:38 »

Tehty usein ja tietoisesti. Mutta.
Ne ihmiset menee siitä keulan edestä silti yli, vaikka toinen auto olisi metrin päässä omasta puskurista.
Ei heitä pelota se mennä kahden linja-auton välistä suojatielle. Siinä on kyllä huumori kaukana kun tota ratin takaa katsoo.
No saahan sen dösän vaikka 5cm päähän siitä toisen dösän persiistä.. siitä ei kyll kukaan mene..  laugh
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #3978 on: 17.04.08, 11:08 »

Hypätä ripeästi autosta ulos ja työntää se siitä helvettiin Grin

Härreguud... Ei nyt sentään. Etkös sinä juuri ollut autokoulussa. Meille ainakin siellä opetettiin, että ykkönen silmään ja startilla auto pois kiskoilta. Jaksaa startilla yllätävän iloisesti kulkea.

-JukSii-
Toni Tihleman
Toni13

Date Registered: 02.06.03

« Reply #3979 on: 17.04.08, 11:15 »

Härreguud... Ei nyt sentään. Etkös sinä juuri ollut autokoulussa. Meille ainakin siellä opetettiin, että ykkönen silmään ja startilla auto pois kiskoilta. Jaksaa startilla yllätävän iloisesti kulkea.

Entä jos on automaatti?
Pages: 1 ... 197 198 [199] 200 201 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1