FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.17, 18:48

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465038 times)
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #3980 on: 17.04.08, 11:36 »

Entä jos on automaatti?
Startataan kaasu pohjassa?  laugh Nojuu, automaatin kanssa tuskin tulee ongelmia kun voi käynnistyksen jälkeen painaa sen tallan tosiaan vaikka pohjaan ja päästä liikkeelle nopeasti. Tosin manuaalissa on tietty se etu että auto liikkuu heti kun autoa starttaa.

Juu tosiaan, minullekin opetettiin, että jos jää kiskoille niin vaihde ykköselle, kytkin ylös ja startti. Moottori ei ehkä tykkää kamalasti, mutta jos sillä henki pelastuu..
« Last Edit: 17.04.08, 11:43 by Mikko J Virtanen »

Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #3981 on: 17.04.08, 11:44 »

Tehty usein ja tietoisesti. Mutta.
Ne ihmiset menee siitä keulan edestä silti yli, vaikka toinen auto olisi metrin päässä omasta puskurista.
Ei heitä pelota se mennä kahden linja-auton välistä suojatielle. Siinä on kyllä huumori kaukana kun tota ratin takaa katsoo.

Shocked  

Liikenne toimii parhaiten silloin kun kaikki noudattaa samoja sääntöjä. Ne säännöt on kerrottu tieliikennelaissa. Toivottavasti ymmärrät, että jos jokainen perustaisi toimintansa sille, miten itse ajattelee asian olevan parhaiten, niin kukaan ei voisi tietää mitä toiset meinaavat tehdä ja yhteispelistä ei tulisi mitään.

Sä valitat koko ajan, ettet voi tietää mitä muut tekee. Mutta jos katsot peiliin, niin sieltä katsookin takaisin semmoinen autoilija, jonka tekemisistä muut ei voi tietää. Ymmärräthän, että muut ei oleta (eikä osaa odottaa) sun pysähtyvän suojatien päälle tai olevan päästämättä jalankulkijoita ylitse, koska se voisi olla sun mielestä vaarallista niille jalankulkijoille. Ja koska muut ei oleta eikä odota näin tapahtuvan, niin ne tekee sitten omia ratkaisujaan, jotka saattaa johtaa näihin tilanteisiin, joista on "huumori kaukana"...

Ikävä kyllä mä rupean vähän pelkäämään, että sä näet paljon vaaratilanteita johtuen sun omasta toiminnastasi. Sä haluaisit olla se "joustava ja turvallinen" kuljettaja liikenteessä, mutta teoillasi oikeasti sekoitat vain muiden pakan...  Toivottavasti olen väärässä.

MikkO
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3982 on: 17.04.08, 11:54 »

Mutta haluatko sinä tollasen tilanteen mieliisi loppuelämäksesi? Jossitella, että miksi miksi miksi, jos jos jos.....? Siinä varmasti menee muutamat yö unet kun sitä tilannetta kelailee ees taas.

Me muut emme jossittele jatkuvasti kaikkea mahdollista. Kyllä muutenkin täytyy aika kuiva elämä olla, jos täytyy jatkuvasti jossitella erinäköisiä vaaratilanteita eteen joka paikassa. Minä henkilökohtaisesti en kykenisi edes keksimään noin paljon kaikkea roskaa. Jos ajaminen olisi mulle yhtä vaikeata kuin se on sulle, olisin jo lopettanut sen. Tai jos mua pelottaisi yhtä paljon.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #3983 on: 17.04.08, 11:57 »

Juu tosiaan, minullekin opetettiin, että jos jää kiskoille niin vaihde ykköselle, kytkin ylös ja startti. Moottori ei ehkä tykkää kamalasti, mutta jos sillä henki pelastuu..
No eikö ole nopeampaa vaan pistää vapaalle, juosta auton taakse ja työntää se pois siitä? Säästyy henki ja säästyy auto.. Grin
Hannu Tolonen

Date Registered: 13.12.02

« Reply #3984 on: 17.04.08, 13:07 »

No eikö ole nopeampaa vaan pistää vapaalle, juosta auton taakse ja työntää se pois siitä? Säästyy henki ja säästyy auto.. Grin
Ootko ikinä kokeillut miten auto lähtee pelkällä startilla?

Hannu

Petri Koivisto

« Reply #3985 on: 17.04.08, 13:16 »

Hannu
No en kunnolla. Joskus vahingossa tullut startattua kytkin ylhäällä mutta hetihän se on päästetty irti niin ei se ole liikkunut kuin ehkä millin eteenpäin joten..  Grin
Henkka
Former member
« Reply #3986 on: 17.04.08, 14:24 »

Tiedän, etten ole vastuussa. Mutta haluatko sinä tollasen tilanteen mieliisi loppuelämäksesi? Jossitella, että miksi miksi miksi, jos jos jos.....? Siinä varmasti menee muutamat yö unet kun sitä tilannetta kelailee ees taas. Vaikka tosiaan et ole vastuussa toisista, mutta on se kuitenkin aika iso taakka kantaa loppuelämän, jos huono tuuri käy.
Ei tästä kauaa ole kun lehdessä oli tollanen tilanne. Tilaa annettu käsimerkein ja vierestä veti auto miehen vaimon yli, joka menehtyi. Siinä oletettiin ja oltiin kohteliaita ja viereisen kaistan autoilija oli pihalla kun lumiukko.
Ei varmasti ole vastuussa tämä tilaa antaja, mutta varmasti aika kovia itsesyytöksiä ym juttuja on käyty läpi ja varmasti käydään jatkossakin.

No enpä tiedä tosta tasa-arvo jutusta, annan tilaa jos nään sen turvalliseksi, lapsien kohdalla etenkin, koska lapsista et tiedä koskaan mitä tekevät seuraavaksi. Jos epäilen, ettei takana olevalla ole malttia tai viereisellä kaistalla olla hereillä, niin en ota sitä riskiä. En minä halua omalla hyvän tahtoisuudellani aiheuttaa muille vaaratilanteita ja jossitella jälkeenpäin. On niin uskomattomia juttuja nähnyt ja kuullut, mitä on tapahtunut kun on kohtelias ollut väärässä paikassa.

Se on mun pahin pelko, annan tilaa lapsille suojatiellä ja mun ohi lähtee auto ja osuu näihin lapsiin koska ajaa aivot narikassa. En tiedä miten tätäkin paremmin selittäisi enää, ettei tälläsiä tilanteita halua ehdoin tahdoin itselleen järjestellä. Kerran kaks tässä suht avuttomana katsonut ratin takaa kun ohi on lähdetty ja suojatiellä jengiä, ei ole kivaa.

No onhan se makavempi ajaa itse sen jalankulkijan yli kuin jättää "muille"? Ei hemmetti sun kanssas.
On kyllä aika takaperoinen tapa perustella asiaa näin päin. No, tämä kertoo toisaaltaan kieltään siitä missä tilanteessa täällä ollaan tämän asian kanssa.

Ihmetyttää vain että miksi muualla maailmassa, missä jalankulkijoita kunnioitetaan eri tavalla,  ei näitä yliajoja tapahdu tuohon malliin kuin sinä pelkäät?
Onhan se riski tietysti valtavasti läsnä, kun kerran on joku lähtenyt vetämään jonon ohitse sun silmien editse.
Turvallista matkaa vain.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #3987 on: 17.04.08, 14:37 »

Kysymys kuului:

Mitä tulisi tehdä jos eritasoliittymässä auto sammuu ja juna tulla puksuttaa?

Ja miehet vastailee:

Hypätä ripeästi autosta ulos ja työntää se siitä helvettiin Grin

Härreguud... Ei nyt sentään. Etkös sinä juuri ollut autokoulussa. Meille ainakin siellä opetettiin, että ykkönen silmään ja startilla auto pois kiskoilta. Jaksaa startilla yllätävän iloisesti kulkea.

Entä jos on automaatti?

Startataan kaasu pohjassa?

HEHEH, siinäpähän nytkyttelisitte. Minä istuisin kaikessa rauhassa autossa ottaen ilon irti ja katsoisin, kun juna porhaltaa yli. Tai ali... Riippuu ihan, kumminpäin se eritasoliittymä on tehty. Tongue
« Last Edit: 17.04.08, 14:52 by Mikko Maliniemi »

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #3988 on: 17.04.08, 15:21 »

HEHEH, siinäpähän nytkyttelisitte. Minä istuisin kaikessa rauhassa autossa ottaen ilon irti ja katsoisin, kun juna porhaltaa yli. Tai ali... Riippuu ihan, kumminpäin se eritasoliittymä on tehty. Tongue

Peijoona... Meitä on viety ihan 10 - 0  Tongue  Grin

This message has too many smileys. Either reduce the number of smileys, or write a longer text.

-JukSii-
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #3989 on: 17.04.08, 15:21 »

Ainakin oma autoni lähtee yllättävänkin hyvin.

-JukSii-
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #3990 on: 17.04.08, 15:39 »

No kyllähän minä olisin tuon huomannut jos olisin lukenut alkuperäisen viestin.. nyt luin vain muiden ohjeita ja vastailin niiden perusteella  Wink laugh

Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #3991 on: 17.04.08, 16:03 »

Peijoona... Meitä on viety ihan 10 - 0  Tongue  Grin

Smiley pikkusen piti huumoria heittää väliin ettei mene ihan riitaiseksi keskustelu. Modesetää ei vaan saatu 6-0 , taaskaan, viimeksi MM keksi knobin kun yritin tiedustellä montako viipaletta saadaan täydestä ruisleivästä.  Odota vaan Mikko vielä tartut koukkuun Smiley

-make-
Aaltonen
Former member
« Reply #3992 on: 17.04.08, 18:03 »

Shocked  

Toivottavasti olen väärässä.

MikkO

Eiköhän näin ole.
Aaltonen
Former member
« Reply #3993 on: 17.04.08, 18:04 »

No onhan se makavempi ajaa itse sen jalankulkijan yli kuin jättää "muille"? Ei hemmetti sun kanssas.

Nyt kyllä tämä ymmärrettiin ihan päin mettiä. No se tästä.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #3994 on: 18.04.08, 02:05 »

Johan ryöpytyksen annoit.  Cheesy Jospa ottaisit vähän takasin päin, etten ala teikäläisen juttuja ihmetelemään.........

Jos sinulla jotain on, mitä haluat ihmetellä, niin anna palaa. Seison sanojeni takana.

Se, että se bussi meni poikittain, no ei se poikittian mennyt. Kanttariin osui kun fillarit oli lukossa kun ei ABS:seja ollut ja tie kääntyi loivasti vasemmalle.
Sun on ihan turha alkaa selittämään, että ei saa pysähtymään. Tie oli puol kostea siinä kohtaa ja kitka pölyntakia ei lähellekään kuivan kesäkelin tasoa.
Mun mielestä on varsin huolestuttavaa se, että väität mulle asioita joista et tiedä. Et ollut siinä tilanteessa paikalla,

En tunne ketään, huom, en yhtään ketään itseni mukaan lukien, jolla olisi mennyt jarrut lukkoon tuollaisessa kelissä 40km/h vauhdissa ja vetänyt autoa kanttariin. Ettei vain sulla olis ollut vauhtia se 60km/h kuten muillakin ja roikkunut takapuskurissa, kuten monet muutkin bussikuskit.

EDIT: Lisäänpä tämän tähän samaan viestiin, niin ei tarvitse kirjoittaa toista.

Hyvä että on keskustelua, mutta Joonan kaltaiset "olet idiootti, et selviydy" kommentit on vähän turhia, nolaa itse itsensäkin niillä samalla kun minut lokaa.

Itsehän sinä sen kuvan täällä annat, että et selviydy. Vedät kaikesta mahdollisesta esille aina ääripään vaaratilanteita tuolla jatkuvalla "mitä jos.." ajattelutyylilläsi. Ei ole ihmekään, että sulla jatkuvasti on näitä vaaratilanteita, jos ajattelet tuollaisia liikenteessä ja keksimällä keksit mitä kaikkea voi tapahtua. Luulen että sulla se oma ajotapa muuttuu levottomaksi ja on osasyynä tuon kaiken tapahtumiseen.
« Last Edit: 18.04.08, 02:10 by Joona Vaisanen »
Petri Koivisto

« Reply #3995 on: 18.04.08, 14:15 »

Hehheh, olipas hassu bussikuski äsken kun tulin stadista himaan laugh Ajoi keskustassa tuhatta ja sataa ja tuossa lahden motarilla melkein yhden kylkeen Grin Mä istuin siinä keskioven kohdalla ja mun kohdalla vasemmalla puolella oli just auto ja kuski alkoi siinä kohtaa vaihtamaan kaistaa.. tuskin käi mihinkään "kuolleeseen kulmaan" kun teki ehkä sentin väistöliikkeen oikealle mutta jatkoi sitten kaistanvaihtamista siihen vasemmalle niin että se siinä vierellä ollut joutui taas kerran polkemaan jarrua  thmbup Sitten vähän ajan päästä tuo bussikuski ajoi jonkun henkilöauton perästä ehkä metrin päässä suht pitkän matkan..  Cool
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #3996 on: 18.04.08, 15:07 »

Ja mä näin tänään bussin, joka kolhaisi pyöräilijään keskellä suojatietä. Kuski vaan nosti kättänsä anteeksipyynnön merkiksi ja jatkoi matkaa........ Grin

Semmosta se on kun kiirettä pitää....

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Aaltonen
Former member
« Reply #3997 on: 18.04.08, 18:43 »

Jos sinulla jotain on, mitä haluat ihmetellä, niin anna palaa. Seison sanojeni takana.

Mulla ei ole mitään kommentoitavaa tähän suojatie juttuun enää.
Ei sun kanssa jaksa kinata tälläsistä asioista. Ei tollasta uhoamista jaksa kukaan kovin kauaa vakavasti lukea.
Pitäs se sunkin tietää, että liikenteessä on kaikki mahdollista, jopa asiat joita ei mahdolliseksi usko.
Aaltonen
Former member
« Reply #3998 on: 23.04.08, 18:40 »

Surullista, tuli tämä nähtyä vähän aikaa tapahtuman jälkeen. En tosin arvannut, että kuljettaja oli menehtynyt. Kesä tulee, ajakaa motoristit (ja kaikki muutkin!) järjellä tuola. En tiedä mitä tuossa on tapahtunut, mutta paikalla on noin 10-15m pituinen jarrutus viiva, vasemmalla kaistalla, 4 kaistaahan tuossa on yhteesä ja se viiva oli aivan laidimmaisella vasemmalla kaistalla. Liekö sitten pelästynyt jyrkähköä mutkaa ja tullut paniikki.  Cry
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4ilij%C3%A4+kuoli+t%C3%B6rm%C3%A4yksess%C3%A4+Helsingiss%C3%A4/1135235816231

Tuo Hakamäentien risteys on kyllä tällä hetkellä sellanen riskipaikka, että ei mitään rajaa. Asiaa ei yhtään auta se, että jengi ajaa sielä miten sattuu, vilkutta ja oikovat kaistoja, leikkaavat mutkassa jne. Toivottavasti tuo nyt saataisiin pikaisesti kuntoon tuo risteys, tai kaistoihin ainakin jotain muutoksia.
Jesse Lindsberg

Date Registered: 03.02.07

« Reply #3999 on: 24.04.08, 10:22 »

Olen monta kertaa joutunut tilanteeseen, joissa olen kohtelias ollut. Vilauttanut jo kaukaa keskikorokkeella olevalle jalankulkijalle tai pyöräilijälle valoja, että "anna mennä vaan", mutta hän katselee lintuja taivaalla. Vilauttanut uudelleen valoja ja hiljentänyt, edelleenkään ei mitään reaktiota tien ylittämiseen.

Itse ainakin tulkitsen valojen vilauttamisen vaaran merkiksi, eikä ainakaan silloin tulisi mieleen lähteä ylittämään tietä... Tongue
Pages: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1