FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 04:02

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 199 200 [201] 202 203 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476275 times)
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4000 on: 24.04.08, 10:34 »

Joo, tuo jalankulkijoiden empiminen on kyllä ärsyttävää, kun eivät vaikka voi mennä siitä tien yli, vaikka kuinka hidastaisi, pysähtyisi tai näyttäisi kädellä, että mene vaan yli. Itse en kyllä koskaan mitään valoja vilkuttele, vaan näytän vaan kädellä, että mene vaan yli...yleensä se kyllä toimii, mutta välillä nämä jotkut apinat eivät millään voi mennä siitä tien yli, vaan alkavat juurikin tähyilemään minne sattuu, vaikka olisi kuinka pysähtynyt siihen suojatien eteen.

Aaltonen
Former member
« Reply #4001 on: 24.04.08, 18:26 »

Itse ainakin tulkitsen valojen vilauttamisen vaaran merkiksi, eikä ainakaan silloin tulisi mieleen lähteä ylittämään tietä... Tongue

Hmmm juuri toisinpäin se kyllä toimii, ainakin sen mitä itse olen huomannut.
Valoja vilkauttamalla, ainakin me linja-autonkuljettajat merkkejä annetaan toisillemme, että "anna mennä vaan". Tietyissä tilanteissa se poistaa "juupas eipäs" tilanteen, jos peilistä esimerkiksi näkee takana tulevan linja-auton vilauttavan valoja kun pysäkiltä lähtee, tietää siitä valoista, että "anna palaa vaan" pysäkiltä kaistalle. Ja kyllä rekka/kuorkki kuskitkin sen tajuaa jos tilaa annat pitkien valojen avulla. Usein myös jalankulkijat sen tajuavat, joskin joskus joutuu useemman kerran vilauttamaan....
TarppiVertainen
Former member
« Reply #4002 on: 24.04.08, 20:37 »

Teini-motoristit! Voi per*ele mitä käytöstä Angry
Ajelin pölliautolla tänään tuolla Sumiainen-Suolahti kylätiellä ja pinolle piti peruuttaa päätieltä...
Vihijärven-suoralla sitten asetuin vastustajan kaistalle aikoen peruuttaa laaniin.
Noh, päästin pari autoa ohitseni ja odottelin samalla vastaantulevaa kevaria, ennenkuin aloin tukkia koko tietä!
Oli hätävilkut ja kattomajakat Ivecossa päällä,mutta ilmeisesti tämä sättänän teini ei sitä edes tajunnut thmbdn  Ajoi puolen metrin päähän keulasta ja idiootti näytti vielä keskisormea, kun joutui poloinen pysähtymään Grin
No, minähän pikkupojalle reilusti morjestin ja samalla painoin hieman kovaäänistä torvisoittoa pennulle... Tehostin ymmärtämättömyyttäni näyttämällä kansainvälisiä merkkejä, eli luultavasti meni jakeluun...

Tuo jannu varmaan luuli, että tahallaan tukin koko tien ja HÄN joutuu odottelemaan. Voi sviddu mikä idiootti!
Henkka
Former member
« Reply #4003 on: 24.04.08, 20:56 »

Surullista, tuli tämä nähtyä vähän aikaa tapahtuman jälkeen. En tosin arvannut, että kuljettaja oli menehtynyt. Kesä tulee, ajakaa motoristit (ja kaikki muutkin!) järjellä tuola. En tiedä mitä tuossa on tapahtunut, mutta paikalla on noin 10-15m pituinen jarrutus viiva, vasemmalla kaistalla, 4 kaistaahan tuossa on yhteesä ja se viiva oli aivan laidimmaisella vasemmalla kaistalla. Liekö sitten pelästynyt jyrkähköä mutkaa ja tullut paniikki.  Cry
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4ilij%C3%A4+kuoli+t%C3%B6rm%C3%A4yksess%C3%A4+Helsingiss%C3%A4/1135235816231

Tuo Hakamäentien risteys on kyllä tällä hetkellä sellanen riskipaikka, että ei mitään rajaa. Asiaa ei yhtään auta se, että jengi ajaa sielä miten sattuu, vilkutta ja oikovat kaistoja, leikkaavat mutkassa jne. Toivottavasti tuo nyt saataisiin pikaisesti kuntoon tuo risteys, tai kaistoihin ainakin jotain muutoksia.

Monta motoristia on jo mennyt vaikka vasta huhtikuuta elellään...

Hakamäentien risteystä jatkuvasti käyttävänä lasken jo melkein päiviä siihen kun työmaa valmistuu. Eikä siihen ole enään kuin reilu vuosi. Tuotahan on suunniteltu jo 80-luvun alusta, jolloin tuon väylän piti alkaa jo Turuntien lopusta jolloin oltaisiin sukellettu ensimmäiseen tunneliin. Se olisi tullut esiin Haagan paloaseman paikkeilla ja jatkunut nykyisen kaltaisena ja taas Koskelantien päässä oltaisiin menty tunnelissa aina Lahdentielle asti.
Nythän tuo toteutuu tynkänä ja ennestään ruuhkainen osuus Lapinmäentieltä-Turun motarille muutuu vain ruuhkaisemmaksi kun liikennemäärät ennustetusti kasvavat tällä poikittaislinjalla. En tiedä, loppuiko rahat kesken, vai eikö hommaa saatu ajettua läpi kokonaisena kerralla. No, aika näyttää tuleeko tähän pullonkaulaan helpotusta.

Nykypäivään. Itse olen yllättynyt kuinka hyvin liikenne on järjestelty, vaikka samalla pistetään tuotakin risteystä kokonaan uusiksi. Työvaiheet on hyvin rytmitetty ja laskelmoitu. Kulkureittejä on toki jouduttu välillä siirtelemään ja mutkaa on aina johonkin suuntaan. Mutta silti matka-ajat ovat suunnilleen samat. Eli on insinööreillekkin paikkansa mailmassa  Smiley
Katumaalauksista olen samaa mieltä.  Tilanne rempallaan useassa paikassa. Tästä oli juttua taannoin Hesarissakin.

Jos kiinnostaa, niin projektilla on ihan omat sivutkin: www.tiehallinto.fi/hakamaentie
Jesse Lindsberg

Date Registered: 03.02.07

« Reply #4004 on: 25.04.08, 19:46 »

Hmmm juuri toisinpäin se kyllä toimii, ainakin sen mitä itse olen huomannut.

Tämä selvä, lähinnä mielessä oli maanteillä käytettävät pitkistä valoista huomauttamiset, tai hirvistä varoittamiset. Aina näköjään oppii jotain uutta.  Smiley
Aaltonen
Former member
« Reply #4005 on: 26.04.08, 05:21 »

Tämä selvä, lähinnä mielessä oli maanteillä käytettävät pitkistä valoista huomauttamiset, tai hirvistä varoittamiset. Aina näköjään oppii jotain uutta.  Smiley

Kaipa tuo tilanteen mukaan menee.  Smiley
Ville Helenius

Date Registered: 12.06.04

« Reply #4006 on: 03.05.08, 16:46 »

Pakko avautua kun kehällä  III oli taas oikein mukava kuski.

Ajelin tossa neljän jälkeen länteen päin lentokentän kohdalla  kun ohi veti semmoinen VW golfin R32 no lähin sitten siinä samassa ohittamaan minua edellä ajanutta autoa en tiedä mikä sille golffi miehelle tuli, kun kauhee kiihdytys ja sitten kauhea hiljennys sitten kun olin taas sen perässä nin sama juttu siten se alkoi ohittamaan porukkaa jo oikealta ja sitten yhtäkkiä se hiljensi ja kun olin sen perässä valoissa niin siittä taas kauhee kiihdytys ja sitten tämä kaikkein törkein juttu.  Joku saatanan mu*''**  siittä autosta hetti kaljatölkin suoraan oikealle kaistale suoraan moottoripyörän eteen, onneksi kerkesi väistämään siinä olisi voinut käydä huonostikkin.

Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #4007 on: 03.05.08, 16:57 »

Teini-motoristit! Voi per*ele mitä käytöstä Angry
Ajelin pölliautolla tänään tuolla Sumiainen-Suolahti kylätiellä ja pinolle piti peruuttaa päätieltä...
Vihijärven-suoralla sitten asetuin vastustajan kaistalle aikoen peruuttaa laaniin.
Noh, päästin pari autoa ohitseni ja odottelin samalla vastaantulevaa kevaria, ennenkuin aloin tukkia koko tietä!
Oli hätävilkut ja kattomajakat Ivecossa päällä,mutta ilmeisesti tämä sättänän teini ei sitä edes tajunnut thmbdn  Ajoi puolen metrin päähän keulasta ja idiootti näytti vielä keskisormea, kun joutui poloinen pysähtymään Grin
No, minähän pikkupojalle reilusti morjestin ja samalla painoin hieman kovaäänistä torvisoittoa pennulle... Tehostin ymmärtämättömyyttäni näyttämällä kansainvälisiä merkkejä, eli luultavasti meni jakeluun...

Tuo jannu varmaan luuli, että tahallaan tukin koko tien ja HÄN joutuu odottelemaan. Voi sviddu mikä idiootti!

Eikös sulla oo sänky siinä Ivecossa. Oisit huutanu että tässä nyt menee joku hetki ja peruuttanu yhdistelmän keskelle tietä niin, että mistään ei pääse. Pistäny verhot kiinni ja nukkunu siinä semmosen 8 tuntia makosasti. Sitten oisit katellu, että vieläkö sitä näkyy Grin

Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #4008 on: 03.05.08, 17:12 »

Pakko avautua kun kehällä  III oli taas oikein mukava kuski.

Ajelin tossa neljän jälkeen länteen päin lentokentän kohdalla  kun ohi veti semmoinen VW golfin R32 no lähin sitten siinä samassa ohittamaan minua edellä ajanutta autoa en tiedä mikä sille golffi miehelle tuli, kun kauhee kiihdytys ja sitten kauhea hiljennys sitten kun olin taas sen perässä nin sama juttu siten se alkoi ohittamaan porukkaa jo oikealta ja sitten yhtäkkiä se hiljensi ja kun olin sen perässä valoissa niin siittä taas kauhee kiihdytys ja sitten tämä kaikkein törkein juttu.  Joku saatanan mu*''**  siittä autosta hetti kaljatölkin suoraan oikealle kaistale suoraan moottoripyörän eteen, onneksi kerkesi väistämään siinä olisi voinut käydä huonostikkin.

Tollasista autoista kannattaa samantien soittaa poliisille jos käyttäytyy epäilyttävästi ja kaljatölkkejäkin lentelee ikkunasta. Todennäköisesti kuski oli vain humalaisten kavereidensa yllyttämä idiootti, mutta ei sitä koskaan tiedä kenen kurkkuun se kaljatölkki on kaadettu.

Ville Helenius

« Reply #4009 on: 03.05.08, 17:26 »

Eikös sulla oo sänky siinä Ivecossa. Oisit huutanu että tässä nyt menee joku hetki ja peruuttanu yhdistelmän keskelle tietä niin, että mistään ei pääse. Pistäny verhot kiinni ja nukkunu siinä semmosen 8 tuntia makosasti. Sitten oisit katellu, että vieläkö sitä näkyy Grin

Juu niin teinkin ja annoin vielä rekkarinkin niin saavat varmasti kiinni, mutta tekeekö poliisi tommosille mitään jos ne ei itse nää tilannetta ?

Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #4010 on: 03.05.08, 17:29 »

Juu niin teinkin ja annoin vielä rekkarinkin niin saavat varmasti kiinni, mutta tekeekö poliisi tommosille mitään jos ne ei itse nää tilannetta ?

Sitten selittää, että työ aika meinas ylittyä, ja oli pakko rueta nukkumaan.

Mutta epäilen, että Ville tais lainata väärän viestin? Wink

Ville Helenius

« Reply #4011 on: 03.05.08, 17:50 »

Niin muuten kävikin  Embarrassed Pitää varmaan mennä jo nukkumaan ettei saa enempää vahinkoa aikaan.

Aaltonen
Former member
« Reply #4012 on: 04.05.08, 18:15 »

....Viikolla nähtyä Hämeenliinnan Motarilla Hämeenlinnaan päin. Yhdistelmä oikealla kaistalla, linja-auto ohittamassa tätä yhdistelmää vasemmalla kaistalla. Motoristilla kiire, mutta ohi ei pääse. Tai pääsee, jos nykäsee pientareen kautta ohi, niin kuin tämä ilmeisesti Hajabusalla matkaa taittanut potenttiaalinen itsemurhaa yrittänyt kuljettaja teki....

Ja ainiin, minä en sitten sitä linja-autoa ajanut kun olin toiseen suuntaan matkaa tekemässä......
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #4013 on: 04.05.08, 18:50 »

Yhdistelmä oikealla kaistalla, linja-auto ohittamassa tätä yhdistelmää vasemmalla kaistalla.

Ja molemmat polkee rajoitinta vastaan ja muut kyrsiintyy kun mennään 95km/h  thmbdn

Ps. missäs nopeudessa nuo rajoittimet on nykyään?

-make-
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4014 on: 04.05.08, 19:18 »

Ja molemmat polkee rajoitinta vastaan ja muut kyrsiintyy kun mennään 95km/h  thmbdn

Ps. missäs nopeudessa nuo rajoittimet on nykyään?
Sillä pitkänmatkan bussilla käsittääkseni pääsee sataakymmentä joissa on satasen lätkät. Tongue Rekoissa se on n.90km/h tai 92km/h kohilla, joten ei pääse lähellekkään sataa.... Kyllä luulis ohituksen onnistuvan.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #4015 on: 05.05.08, 01:10 »

Sillä pitkänmatkan bussilla käsittääkseni pääsee sataakymmentä joissa on satasen lätkät. Tongue Rekoissa se on n.90km/h tai 92km/h kohilla, joten ei pääse lähellekkään sataa.... Kyllä luulis ohituksen onnistuvan.

Kyllä noi bussit aika heittämällä menee ohi, kun itse ajaa 87km/h.
Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4016 on: 10.05.08, 07:26 »

Voi ***kele taas...onko enää mitään rajaa mitä tehdään liikenteen joustavuuden heikentämiseksi?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi+testaa+valvontakameraa+joka+laskee+kameralta+toiselle+kuluvan+ajoajan/1135236235493

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
arttula
Former member
« Reply #4017 on: 10.05.08, 08:52 »

Voi ***kele taas...onko enää mitään rajaa mitä tehdään liikenteen joustavuuden heikentämiseksi?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi+testaa+valvontakameraa+joka+laskee+kameralta+toiselle+kuluvan+ajoajan/1135236235493

Minusta tuo taas on parannus, niin saataisiin kaikenmaailman idiootit ylinopeutta ajavat ohittelijat edesvastuuseen. Ajeltiin tänä aamuna Turusta tänne Tsadiin. Pidän nopeusmittarin aina muutamaa pykälää nopeusrajoituksen yläpuolella, jotta mittarivirheeni ei hidastaisi takaatulevaa liikennettä. Siitä huolimatta noita idiootteja löytyy, jotka ohittelivat huimaa ylinopeutta jonona kulkevaa liikennettä. Angry
Olli Vainio

« Reply #4018 on: 10.05.08, 09:22 »

Minusta tuo taas on parannus, niin saataisiin kaikenmaailman idiootit ylinopeutta ajavat ohittelijat edesvastuuseen. Ajeltiin tänä aamuna Turusta tänne Tsadiin. Pidän nopeusmittarin aina muutamaa pykälää nopeusrajoituksen yläpuolella, jotta mittarivirheeni ei hidastaisi takaatulevaa liikennettä. Siitä huolimatta noita idiootteja löytyy, jotka ohittelivat huimaa ylinopeutta jonona kulkevaa liikennettä. Angry
Olen samaa mieltä kamikazeohittelijoista, mutta silti pidän kyllä tuota vääränä tapana ratkaista ongelma. Nytkin jo ihmiset pelkää kameratolppia ja aina painetaan jarrua tolpan kohdalla vaikka ajettaisiin rajoitusten mukaan. Noiden kanssa joustamattomuus varmasti nousee ihan uudelle tasolle kun pelätään että heti saa sakot kun ajaa vähänkään yli rajoitusten sillä välillä. Jos menee tuohon niin noiden kamikazeohittelijoiden osuus ei välttämättä laske yhtään, pikemminkin päinvastoin..

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4019 on: 10.05.08, 09:26 »

Jos menee tuohon niin noiden kamikazeohittelijoiden osuus ei välttämättä laske yhtään, pikemminkin päinvastoin..

En jaksa uskoa, että se lisäisi niitä ohituksia. Miksi lisäisi? Sen sijaan se kyllä aiheuttaa sen, että ne nykyiset kamikazeohittelijat vetävät totuttuun tyyliin ohi, mutta jäävät sen jälkeen sakon pelossa siihen eteen hidastelemaan. Jollakinhan se hetkellinen ylinopeus on kompensoitava...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 199 200 [201] 202 203 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1