Keskustelua liikenteestä

<< < (801/3033) > >>

FINLAS:
Joo, tuo jalankulkijoiden empiminen on kyllä ärsyttävää, kun eivät vaikka voi mennä siitä tien yli, vaikka kuinka hidastaisi, pysähtyisi tai näyttäisi kädellä, että mene vaan yli. Itse en kyllä koskaan mitään valoja vilkuttele, vaan näytän vaan kädellä, että mene vaan yli...yleensä se kyllä toimii, mutta välillä nämä jotkut apinat eivät millään voi mennä siitä tien yli, vaan alkavat juurikin tähyilemään minne sattuu, vaikka olisi kuinka pysähtynyt siihen suojatien eteen.

Aaltonen:
Quote

Itse ainakin tulkitsen valojen vilauttamisen vaaran merkiksi, eikä ainakaan silloin tulisi mieleen lähteä ylittämään tietä...


Hmmm juuri toisinpäin se kyllä toimii, ainakin sen mitä itse olen huomannut.
Valoja vilkauttamalla, ainakin me linja-autonkuljettajat merkkejä annetaan toisillemme, että "anna mennä vaan". Tietyissä tilanteissa se poistaa "juupas eipäs" tilanteen, jos peilistä esimerkiksi näkee takana tulevan linja-auton vilauttavan valoja kun pysäkiltä lähtee, tietää siitä valoista, että "anna palaa vaan" pysäkiltä kaistalle. Ja kyllä rekka/kuorkki kuskitkin sen tajuaa jos tilaa annat pitkien valojen avulla. Usein myös jalankulkijat sen tajuavat, joskin joskus joutuu useemman kerran vilauttamaan....

TarppiVertainen:
Teini-motoristit! Voi per*ele mitä käytöstä
Ajelin pölliautolla tänään tuolla Sumiainen-Suolahti kylätiellä ja pinolle piti peruuttaa päätieltä...
Vihijärven-suoralla sitten asetuin vastustajan kaistalle aikoen peruuttaa laaniin.
Noh, päästin pari autoa ohitseni ja odottelin samalla vastaantulevaa kevaria, ennenkuin aloin tukkia koko tietä!
Oli hätävilkut ja kattomajakat Ivecossa päällä,mutta ilmeisesti tämä sättänän teini ei sitä edes tajunnut   Ajoi puolen metrin päähän keulasta ja idiootti näytti vielä keskisormea, kun joutui poloinen pysähtymään
No, minähän pikkupojalle reilusti morjestin ja samalla painoin hieman kovaäänistä torvisoittoa pennulle... Tehostin ymmärtämättömyyttäni näyttämällä kansainvälisiä merkkejä, eli luultavasti meni jakeluun...

Tuo jannu varmaan luuli, että tahallaan tukin koko tien ja HÄN joutuu odottelemaan. Voi sviddu mikä idiootti!

Henkka:
Quote

Surullista, tuli tämä nähtyä vähän aikaa tapahtuman jälkeen. En tosin arvannut, että kuljettaja oli menehtynyt. Kesä tulee, ajakaa motoristit (ja kaikki muutkin!) järjellä tuola. En tiedä mitä tuossa on tapahtunut, mutta paikalla on noin 10-15m pituinen jarrutus viiva, vasemmalla kaistalla, 4 kaistaahan tuossa on yhteesä ja se viiva oli aivan laidimmaisella vasemmalla kaistalla. Liekö sitten pelästynyt jyrkähköä mutkaa ja tullut paniikki. 
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4ilij%C3%A4+kuoli+t%C3%B6rm%C3%A4yksess%C3%A4+Helsingiss%C3%A4/1135235816231

Tuo Hakamäentien risteys on kyllä tällä hetkellä sellanen riskipaikka, että ei mitään rajaa. Asiaa ei yhtään auta se, että jengi ajaa sielä miten sattuu, vilkutta ja oikovat kaistoja, leikkaavat mutkassa jne. Toivottavasti tuo nyt saataisiin pikaisesti kuntoon tuo risteys, tai kaistoihin ainakin jotain muutoksia.


Monta motoristia on jo mennyt vaikka vasta huhtikuuta elellään...

Hakamäentien risteystä jatkuvasti käyttävänä lasken jo melkein päiviä siihen kun työmaa valmistuu. Eikä siihen ole enään kuin reilu vuosi. Tuotahan on suunniteltu jo 80-luvun alusta, jolloin tuon väylän piti alkaa jo Turuntien lopusta jolloin oltaisiin sukellettu ensimmäiseen tunneliin. Se olisi tullut esiin Haagan paloaseman paikkeilla ja jatkunut nykyisen kaltaisena ja taas Koskelantien päässä oltaisiin menty tunnelissa aina Lahdentielle asti.
Nythän tuo toteutuu tynkänä ja ennestään ruuhkainen osuus Lapinmäentieltä-Turun motarille muutuu vain ruuhkaisemmaksi kun liikennemäärät ennustetusti kasvavat tällä poikittaislinjalla. En tiedä, loppuiko rahat kesken, vai eikö hommaa saatu ajettua läpi kokonaisena kerralla. No, aika näyttää tuleeko tähän pullonkaulaan helpotusta.

Nykypäivään. Itse olen yllättynyt kuinka hyvin liikenne on järjestelty, vaikka samalla pistetään tuotakin risteystä kokonaan uusiksi. Työvaiheet on hyvin rytmitetty ja laskelmoitu. Kulkureittejä on toki jouduttu välillä siirtelemään ja mutkaa on aina johonkin suuntaan. Mutta silti matka-ajat ovat suunnilleen samat. Eli on insinööreillekkin paikkansa mailmassa 
Katumaalauksista olen samaa mieltä.  Tilanne rempallaan useassa paikassa. Tästä oli juttua taannoin Hesarissakin.

Jos kiinnostaa, niin projektilla on ihan omat sivutkin: www.tiehallinto.fi/hakamaentie

EFHK:
Quote

Hmmm juuri toisinpäin se kyllä toimii, ainakin sen mitä itse olen huomannut.


Tämä selvä, lähinnä mielessä oli maanteillä käytettävät pitkistä valoista huomauttamiset, tai hirvistä varoittamiset. Aina näköjään oppii jotain uutta. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page