Keskustelua liikenteestä

<< < (805/3033) > >>

mmniemi:
Petri Koivisto]
Onneksi vain Rovaniemellä   


Missä?

Quote

Ihalaisen mukaan parhaillaan etsitään sopivia laitteita ja kokeilut Suomen teillä alkavat viimeistään ensi vuoden alussa. Ensimmäinen kohde on Etelä-Suomessa.

Pe7e:
Quote

Missä?


Jep huomasin tuon ja siksi poistinkin sen viestin Alussa vaan luki se "Rovaniemi" No jokatapauksessa ihan perseestähän tuo on.

karantan:
Quote

Voi ***kele taas...onko enää mitään rajaa mitä tehdään liikenteen joustavuuden heikentämiseksi?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi+testaa+valvontakameraa+joka+laskee+kameralta+toiselle+kuluvan+ajoajan/1135236235493


En edelleenkään osaa nähdä mahdollisuutta jatkuvaan ylinopeuden ajamiseen joustavuutena. Uusi järjestelmähän nimenomaan mahdollistaa myös sen, että ylinopeus yhden tolpan kohdalla voidaan jättää sakottamatta jos nopeus on palannut toisen kohdalla sallituksi.

teroe:
Quote

Voi ***kele taas...onko enää mitään rajaa mitä tehdään liikenteen joustavuuden heikentämiseksi?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi+testaa+valvontakameraa+joka+laskee+kameralta+toiselle+kuluvan+ajoajan/1135236235493


Osaako joku viisas sanoa miten tuo systeemi teknisesti toimii? Kuvaako se kaikki autot vai vain ylinopeutta ajavat? Jos ajan ensimmäiseen tolppaan satasen alueella 110 km/h ja sen jälkeen seuraavaan 90 km/h niin ollaanko kuivilla?

Tolpista puheen ollen, tänään kt. 54:sta ajellessa ajelin satasen alueella vanhahkon pariskunnan perässä mittarinopeutta 90 km/h (todellinen nopeus n. 85 km/h GPS:n mukaan). Oli huvittavaa seurata kun jarruvalot välähtivät kameratolpan kohdalla vaikka "alinopeutta" oli ainakin 15 km/h. Kyseinen kuski jarrutteli myös niiden liikennemerkkien (siis se missä on pelkkä kamerankuva) kohdalla jotka kertovat automaattisesta nopeusvalvonnasta. Jotenkin tuli mieleen että pelätäänköhän noita kameroita vähän liikaa...

Judanssi:
Quote

Osaako joku viisas sanoa miten tuo systeemi teknisesti toimii? Kuvaako se kaikki autot vai vain ylinopeutta ajavat? Jos ajan ensimmäiseen tolppaan satasen alueella 110 km/h ja sen jälkeen seuraavaan 90 km/h niin ollaanko kuivilla?


Perustuu nähtävästi ajoneuvon tunnistamiseen, jolloin voidaan mitata tylysti aika kahden tolpan välillä. Ja kun tolppien välinen etäisyys on tiedossa, niin keskinopeus on helppo laskea. Eli tämän teorian mukaan voit ajaa vaikka molempien tolppien kohdalla 110km/h, kunhan sen välin ajelen sitten alinopeutta -> keskinopeus on sallitun rajoissa.

Mutta tämä tosiaan vaatii sitten ajoneuvokohtaisen tunnistuksen.

Quote

Tolpista puheen ollen, tänään kt. 54:sta ajellessa ajelin satasen alueella vanhahkon pariskunnan perässä mittarinopeutta 90 km/h (todellinen nopeus n. 85 km/h GPS:n mukaan). Oli huvittavaa seurata kun jarruvalot välähtivät kameratolpan kohdalla vaikka "alinopeutta" oli ainakin 15 km/h. Kyseinen kuski jarrutteli myös niiden liikennemerkkien (siis se missä on pelkkä kamerankuva) kohdalla jotka kertovat automaattisesta nopeusvalvonnasta. Jotenkin tuli mieleen että pelätäänköhän noita kameroita vähän liikaa...


Pelätään. Itseänikin kyrsii, kun monen pitää "ihan varmuuden vuoksi" polkea jarrua jokaisen telkänpöntön kohdalla. Hiljaisena  aikana tästä ei ole pahasti haittaa, mutta ruuhkassa tuolla saadaan ketju pumppaamaan mukavasti -> riittävän pitkässä jonossa viimeiset sitten pysähtyvät kokonaan. Samasta syystä meinaa käpy palaa näihin kiireisiin, joiden on pakko ohitella ja sitten kiilata sinne jonon väliin -> taas palaa jarruvalot iloisesti ja muutaman kilometrin päässä takana sitten liike pysähtyy kokonaan = matkanteko hidastuu, pinna kiristyy ja polttoaineen kulutus nousee.

Ugh - olen avautunut

Navigation

Up one level

Next page

Previous page