FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.17, 22:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 203 204 [205] 206 207 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465067 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4080 on: 22.05.08, 10:49 »

Terve pitkästä aikaa...

Ja ennen kuin joku alkaa vinoilemaan, niin muistutettakoon vielä, että liikennettä oli reilusti ja kaaharit toisin sanoen vaarantavat myös muiden tiellä liikkujien turvallisuuden.

-jukka Cheesy

Siitähän ne helv**** pahat tilanteet tulee, kun ajetaan reilusti kovempaa muuhun liikennevirtaan nähden. Tyyliin 80kmh alueella 140kmh+. Ei se ihme ole näissä tapauksissa jos kolisee. Jos nämä helvtin kiireiset saadaan esimerkiksi pois tuolta iltapäivä ruuhkasta kaahamasta ja pujottelemasta jonoissa, niin helv**** hyvä juttu.

Vielä kun nuo kaistojen välissä jonojen madellessa ajavat motoristit saataisiin tajuamaan se, että se ei todellakaan ole kovin viisasta sielä välissä surffata sillä prätkällä.............
« Last Edit: 22.05.08, 10:56 by Sami Aaltonen »
Finski
Former member
« Reply #4081 on: 22.05.08, 13:43 »

Joopajoo, melkosena piilovtuiluna nämä pari kommenttia olen ottanut itseäni kohtaan sinulta ja Matilta. Sori vaan pojat. Täällä on aina muutama, jotka haluavat päästä hinnalla millä hyvänsä pätemään ja näpäyttämään, ikäväkyllä. Etenkin meikäläistä, joka on täällä niin sanotusti jeesustellut ja pätenyt linja-autokortilla.

Mun mielestä Matin pointti oli varsin osuva. Näit, muttet tehnyt ilmoitusta, kun olisi ollut hyvä mahdollisuus ainakin säikäyttää paskat housuun tarinan kuskilta ja sitten täällä valitat sitä miten vastuuntunnottomia kuskeja on liikenteessä?

Tosin tässä kohtaa tais tuo piilovtuilu osua osua enemmänkin omaan nilkkaan. Voi voi.

Hassua kyllä, mutta näyttää siltä, että osui omaan nilkkaasi jälleen kerran aika lujaa Tongue

Voi olla, tyhmästä päästä kärsii. Mutta ei se oikeuta piilovtuilla selän takana, etenkään jos nämä piilovtuilijat eivät itse rekalla tai linja-autolla kotiin leipäänsä tuo.

Kyllä se silti eriävät mielipiteet oikeuttaa, vaikkei tiellä työkseen ajaisikaan.

Siitähän ne helv**** pahat tilanteet tulee, kun ajetaan reilusti kovempaa muuhun liikennevirtaan nähden. Tyyliin 80kmh alueella 140kmh+. Ei se ihme ole näissä tapauksissa jos kolisee. Jos nämä helvtin kiireiset saadaan esimerkiksi pois tuolta iltapäivä ruuhkasta kaahamasta ja pujottelemasta jonoissa, niin helv**** hyvä juttu.

Puhutaan vaihteeksi näistä matelijoista, jotka ajelee 100km/h alueella 70km/h. Mites nää saataisiin pois, kun ihan yhtä lailla aiheuttavat vaaratilanteita?

zikaduu
Former member
« Reply #4082 on: 22.05.08, 13:53 »

Kuinkahan monta tuhatta sivua te jaksatte vääntää näistä samoista jutuista? Keskustelu tuntuu kulkevan ympyrää, joka päättyy aina samaan lopputulokseen. Sitten ollaan taas hetki sovussa ja puhutaan asiaa kunnes joku pääsee taas vähän näpäyttämään ja taas mennään.

Edit: No laitetaas tähän yksi ketjun aiheeseen liittyvä kysymys.
Huomenna (pe) olisi tarve ajaa neljän ruuhkan aikoihin Turun motarilta Kehä ykköstä Kivikkoon, eli kiertää lähes koko samperin rinkula. Oisikohan ruuhkien välttämisen kannalta järkevämpi mennä Kehä kolmosen kautta vai onko sekin yhtä tukossa?
Falcon 900
Former member
« Reply #4083 on: 22.05.08, 14:17 »

Edit: No laitetaas tähän yksi ketjun aiheeseen liittyvä kysymys.
Huomenna (pe) olisi tarve ajaa neljän ruuhkan aikoihin Turun motarilta Kehä ykköstä Kivikkoon, eli kiertää lähes koko samperin rinkula. Oisikohan ruuhkien välttämisen kannalta järkevämpi mennä Kehä kolmosen kautta vai onko sekin yhtä tukossa?

Taitaa kyllä Kehä 3 jumittaa yhtälailla, välillä Petikko-Pakkala  Undecided
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4084 on: 22.05.08, 18:44 »

Hmm, juuri kun tulin töistä kotiin niin oli moottoripyörä parkkeerattu tuohon pihalle, rapun oven eteen (ei kuitenkaan eteen silleen että ei päässyt kulkemaan, oli reunassa), ja joku oli kirjottanut siihen lapun "PIHA, EI PYSÄKÖINTIÄ VARTEN" tms. Millä helv**** oikeudella joku liimailee toisen omaisuuteen jotain lappuja?  Huh
Kimmo Nieminen

Date Registered: 28.10.05

« Reply #4085 on: 22.05.08, 18:54 »

Hmm, juuri kun tulin töistä kotiin niin oli moottoripyörä parkkeerattu tuohon pihalle, rapun oven eteen (ei kuitenkaan eteen silleen että ei päässyt kulkemaan, oli reunassa), ja joku oli kirjottanut siihen lapun "PIHA, EI PYSÄKÖINTIÄ VARTEN" tms. Millä helv**** oikeudella joku liimailee toisen omaisuuteen jotain lappuja?  Huh

Mitäs helv.... jättää moponsa väärään paikkaan! Ja ei kai se siitä lapusta miksikään mene!?

EFHK:lla vuodesta 1997
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4086 on: 22.05.08, 19:03 »

Millä helv**** oikeudella joku liimailee toisen omaisuuteen jotain lappuja?  Huh
Mitä välii vaikka olisi uusi ferrari! Lapun saa siihen liimata jos ei osaa sillä parkkeerata, saati sitten ajaa.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Jone
Former member
« Reply #4087 on: 22.05.08, 19:25 »

On joko pyörässä tosi kehnot maalit tai omistajalla herkkä hipiä jos tarralappunen saa tunteet kiehahtamaan..
Tuohan nyt on vielä kuitenkin aika sivistynyt tapa ilmoittaa, jotta vaikka on kuinka hieno mopo niin sen voi viedä sinne parkkikselle kuitenkin  Tongue
tornadof36
Former member
« Reply #4088 on: 22.05.08, 19:39 »

Puhutaan vaihteeksi näistä matelijoista, jotka ajelee 100km/h alueella 70km/h. Mites nää saataisiin pois, kun ihan yhtä lailla aiheuttavat vaaratilanteita?

Moikka,

Varmaan aiheuttavatkin. Mutta nopeusrajoitukset on aina maksiminopeuksia ja vauhti on se mikä tappaa.

Tämä yleisellä tasolla. Ei Saleniukselle suunnattua:
Jos vauhtilajit kiinnostaa, niin paljon löytyy autourheilu ym seuroja. Siellä voi rajojaan kokeilla. Yleiset tiet eivät ole sitä varten.

-jukka Cool
Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4089 on: 22.05.08, 20:39 »

Tämä yleisellä tasolla. Ei Saleniukselle suunnattua:
Jos vauhtilajit kiinnostaa, niin paljon löytyy autourheilu ym seuroja. Siellä voi rajojaan kokeilla. Yleiset tiet eivät ole sitä varten.
Nopeusrajoituksen mukaan ajaminen harvemmin on rajojen kokeilua...toki joskus keli ei sitä sallittua maksimiakaan salli, mutta silti.

Nuo "alinopeuden" ajajat on lopulta yhtä vaarantava tekijä liikenteessä kuin kaaharitkin. Kaikki liikennevirrasta poikkeava on se mikä nostaa riskejä.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
tornadof36
Former member
« Reply #4090 on: 22.05.08, 21:06 »

Justiinsa...

Asenteet on kyllä varmaan se joka eniten vaaraa aiheuttaa. Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan.

Monesti kun katselee alinoopeudella ajajia, niin niissä on mm. vanhuksia. Eli vähän oikeanlaista suhtautumista kaivataan myös.

Turvallinen liikennöinti on myös joustavuutta.

Tottakai on vaarallista, jos ajaa vaikkapa liian lähelle 70 km/t ajavaa. Kun itse ajaa 120 km/t (lue maksimi). Tosin tuohon tilanteeseen auttaa ennakointi.

Tämä tästä!

-jukka Cool

Eli pari sanaa: ennakointi ja jousto. Eiköhän ne pidä aika paljon sisällään.

Nopeusrajoituksen mukaan ajaminen harvemmin on rajojen kokeilua...toki joskus keli ei sitä sallittua maksimiakaan salli, mutta silti.

Nuo "alinopeuden" ajajat on lopulta yhtä vaarantava tekijä liikenteessä kuin kaaharitkin. Kaikki liikennevirrasta poikkeava on se mikä nostaa riskejä.

Juu..

Lähinnä kaahareita meinasin Roll Eyes.
TarppiVertainen
Former member
« Reply #4091 on: 22.05.08, 22:37 »

No joo, nyt on pakko taas avautua Angry
Sain tänään sakkolapun postista ja ajattelin, että tämä on nyt SE Lahti-Kouvola välinen juttu...
Siis ylinopeus 14km/h alamäessä ja vielä rekalla!

Mutta eipä ollutkaan Shocked
Kyseessä olikin 10.05.2008 klo 08.50 tapahtunut 19km/h ylinopeus ja tapahtumapaikka oli Kiuruvesi Huh
Autona oli joku Ford Focus (jollaista en ole koskaan ajanut) ja pirssin omistaja oli autoliike ja haltija joku M...Huh
Siis MITÄ VIdd*A?
Miten minut on voitu yhdistää tuohon ajankohtaan ja vielä 400+km liian pohjoiseen kyseisenä aamuna?
Olin silloin omalla Volvollani Turengin koiranäyttelyssä, joten en ehkä kerinnyt Kiuruvedeltä Focuksella vajaassa tunnissa paikalle Grin

Tapasin tänään tuolla vuoronvaihdossa Petäjäveden huoltsikalla ystävällisiä poliiseja ja kysyin heidän mielipiteensä asiaan.
Ihmettelivät juttua ja kehottivat lähettämään vastustuslappuset laitokselle.
Tarkastivat myös focuksen tiedot ja sen ettei meikäläinen ole etsintäkuulutettu Roll Eyes 
Luultavasti kyseessä saattaa olla ISO erehdys, tai sitten joku stanan nilkki on ottanut koeajoon esim. liikkeestä auton minun nimellä. Eli kyseessä olisi sitten petos/asiakirjaväärennös ym.

Pyydän valituksessani pönttökuvaa ja yritän tunnistaa tekijän. Jos on tuttu, niin kiitti vaan!!! Ja jos on joku muu, niin asia etenee.
Joskus mietityttää, onkohan täälläkin omalla nimellä esiintyminen aiheellista, mutta luotto foorumiin on säilynyt.
Kerron sitten, miten homma etenee...
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4092 on: 22.05.08, 22:48 »

On joko pyörässä tosi kehnot maalit tai omistajalla herkkä hipiä jos tarralappunen saa tunteet kiehahtamaan..
Tuohan nyt on vielä kuitenkin aika sivistynyt tapa ilmoittaa, jotta vaikka on kuinka hieno mopo niin sen voi viedä sinne parkkikselle kuitenkin  Tongue
No ensinnäkään se ei siinä kenenkään tiellä ollut, sama jos siinä ois ollu polkupyörä. Ja itse en todellakaan haluais löytää minkään mummon(tai kenenkään muunkaan) kirjoittamaa valituslappua jostain moottoripyörän penkiltä(tai mistään muualtakaan Grin) ilman mitään syytä.

Ja sitäpaitsi, mikä estää siinä pihassa sitä mopoa pitämästä? Ei kyllä missään näy kylttiä että älä parkkeeraa moottoripyöriä tänne..  Shocked Joidenkin vaan pitää valittaa jokaikisestä asiasta..
Varsinkaan kun se ei todellakaan siinä edessä ollut. Ja muutenkin vähän epäilen että se ei siinä paria tuntia kauempaa edes ollut.
Eri asia jos siinä ois joku iso auto ollut ja peittänyt koko oven ja tien mutta kun ei.

ja siis ihan selvyyden vuoksi, se prätkä ei ole mun.. eikä edes kenenkään tutun.. huomasin vaan kun tulin kotiin että siinä aidan vieressä se seisoi ja siihen oli teipattu tuo lappu..  Roll Eyes
Aaltonen
Former member
« Reply #4093 on: 23.05.08, 05:41 »

Tästä moottoripyöräparkkipaikkaosastosta.
En nyt ihan varma ole, mutta muistaakseni on jotain säännöksiä mahdollisesti ehkä kenties olemassa, että moottoripyörän parkkipaikka taloyhtiön pihalla olisi henkilöautoruudussa. Jos se ei ole, niin se on sitten mahdollisesti ehkä kenties laittomalla paikalla.
Voiko joku vahvistaa tai ei vahvistaa tätä käsitystä?

Meinaa kaverilla kaatu prätkä pyöräkatoksessa, jossa on kalteva maa, alamäki siis. Epäilee, jonkun kaataneen sen tahallaan. No ei ihme, jos se pyöräkatoksessa on. Kalteva maa tosin ei välttämättä kaatajaa tarvitse. Vakuutuksessa on vähän vaikea selittää, miksi se oli pyöräkatoksessa parkissa, jos taloyhtiön säännöissä esimerkiksi on maininta, ettei sielä saa moottoriajoneuvoa pitää..............
Count
Former member
« Reply #4094 on: 23.05.08, 05:50 »

Appiukko on näitä hitaasti kiiruhtavia jotka ajavat varmuuden vuoksi mittarinopeuttakin alle rajoituksen. Niinpä tässä taannoin kun kottikärryjäni (VW Caddy) appiukolle lainasin, jätin kertomatta erään pikku faktan... Autoon kun on vaihdettu nelivaihteisen vaihdelaatikon tilalle viisivaihteinen mutta nopeusmittarille ei ole tehty mitään -> nopeusmittari näyttää n. 12% liian vähän (laitonta, tiedän...) Täten taisi kerrankin elämässään appiukkokin ajaa sellaista nopeutta että muu liikenne ei kokenut häntä aivan tientukkeeksi. Anoppi meinasi pudota tuolilta naurusta kun kerroin asiasta autoa takaisin hakiessani Smiley
Aaltonen
Former member
« Reply #4095 on: 23.05.08, 05:59 »

Hassua kyllä, mutta näyttää siltä, että osui omaan nilkkaasi jälleen kerran aika lujaa Tongue

Pääasia on tässä koko pkassa, että sinä tunnet taas itsesi vähän paremmaksi. Se riittää mulle.
« Last Edit: 23.05.08, 06:09 by Sami Aaltonen »
Aaltonen
Former member
« Reply #4096 on: 23.05.08, 06:09 »

Kuinkahan monta tuhatta sivua te jaksatte vääntää näistä samoista jutuista? Keskustelu tuntuu kulkevan ympyrää, joka päättyy aina samaan lopputulokseen. Sitten ollaan taas hetki sovussa ja puhutaan asiaa kunnes joku pääsee taas vähän näpäyttämään ja taas mennään.

Joo tätä olen minäkin miettinyt. No minulla on itse hankittu teidenritari maine, kun tyhmästä päästä kärsii. Se taas on tämän kaiken sotkun takana 90%:sti ja varmasti huvittavakin asia muutamille viimisistä muutamista viesteistä päätellen. Näitten muutamien on sitten pakko aina päästä olemaan hieman meikäläistä parempi, ja siitä tämä koko sotku aina lähtee.

Aaltonen
Former member
« Reply #4097 on: 23.05.08, 08:31 »

Minusta kyllä itse jaarittelet samaa paskaa sivu tolkulla ja muut (tai ainakin minä) ihmettelen miten ihmeessä teet joka asiasta niin suuren..? Ja lopulta kun siihen joku kommentoi, niin mennään taas tähän marttyyrimaiseen perääntymiseen..

Esim. tuo Jaakon kysymys ruuhkan välttämiseksi oli ihan hyvä...ja onhan tuolla tapoja välttyä jotenkin edes Petikko-Pakkala, mutta toisaalta onko hyöty tarpeeksi suuri on eri asia..

Perääntymiseen?
Ehkä olisin ihan hiljaa, jos perääntyisin?
Tää on aina tätä samaa, 3-5 aina fiksumpaa löytyy joka ikinen kerta. Miksette mene jonnekin liikenneministeriöön töihin tai jotain, kun aina on kommentti halussa. Teistä tulisi hyviä politikkoja..........
Aaltonen
Former member
« Reply #4098 on: 23.05.08, 08:40 »

Timohan siihen perääntymiseen viittasi sillä, että olet monesti sanonut lopettavasi kirjottelun. Ja nythän taas toit sen marttyyrin esiin tällä nykyisellä viestillä..

Niin olen, olisi pitänyt. Heikko luonne kun on niin ei malta olla kirjoittamatta.
En minä marttyyrinä näitä viestejä pidä, turhauttaa vaan. Joillakin on se "paremmuuden" tunne, pakko päästä mottamaan toista rätillä heti kun mahdollista. Näin se vaan on, pitäkää te vaan martyyri fiiliksenne, mutta minä olen eri mieltä.
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #4099 on: 23.05.08, 12:01 »

Mua v*tuttaa kanssa, ku meiän koulussa joku opettaja teipannu jotai V*tun viestejä mun mopon katteisiin, vaikka se on pysäköity aivan oikein. Ajattelin, että jos vielä löydän teippiä moposta, niin teippaan sen volvon jesarilla. kyrsii vaan nuo maalarin teipit mopon katteissa.  Niin: Onkos tollanen ihan laillista, että mennään teippailemaan toisen kulkuneuvoa. Oli se kerran vieny mun kypäränkin. Ja sillekkään ei ollut mitään syytä.

Anteeksi.

Pages: 1 ... 203 204 [205] 206 207 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1