Keskustelua liikenteestä

<< < (833/3031) > >>

Aaltonen:
Quote

Heh, olin 2 päivää nyt tässä viikon loppupuolella Helsingissä jakoauton kyydissä apparina. Muutama huomio: A) Monenlaiseen kebabbimestaan saa pakitella oven

eteen jalkakäytävällä, miksi ihmiset eivät sitten millään väistä vaikka kuinka on hätävilkut päällä ja merkkiääni piippaa? Miksei voi astua muutamaa metriä

sivuun jotta kuljettajan homma helpottuisi?
 


Tämä on se miljoonan taalan kysymys, jos joku keksii hyvän vastauksen niin luemme sen mielellämme. 

Aaltonen:
Quote

Kyl kyl... Tiedetään, että kiihdytyskaistalla oleva väistää eikä siinä mitään sen ihmeellisempää, mutta jos isompi auto tulee reilua ylinopeutta, niin olisiko kohtuutonta edes hieman hidastaa, tai vaikkapa vaihtaa kaistaa, jotta pienempi pääsisi turvallisesti tielle?



Jossittelu on kivaa, mutta eikös se nyt kannata sinne kiihdytyskaistalle tultaessa tehdä se havainto, että mitä viereisellä kaistalla tapahtuu ja tulee todennäköisesti tapahtumaan sillon kun sinä sinne aiot? Eikä vasta siinä vaiheessa kun kaistaa on jäljellä 50m? Sillon on peli pelattu.

Kaistaa voi vaihtaa, mutta sekin on laissa enemmän ja vähemmän kielletty turhana kaistanvaihtona muistaakseni.
Hidastamisesta olen sitä mieltä, että jos se mahdollisesti 50 tonnin yhdistelmä vetää jarrut kiinni, siinä ei ole mitään järkeä. Se voi meinaa hörpätä ihan sievoisen määrän kakkua, että se pääsee taas sinne 80+kmh lukemiin.........

Ja kiihdytyskaistalle tulevalla on se kolmio edelleen.

Aaltonen:
Quote

Aa, joo... Kyllä se minusta kovempaa kulki, mutta uskotaan kun kerta sanotaan...


Kun ei se kulje. Vaikee kulkea kun ei pääse.

Juha:
Quote

Kun ei se kulje. Vaikee kulkea kun ei pääse.

Kuten aikaisemmin mainittiin, rajoitinta voi toki viritellä mutta aika harvoin sitä enään tapahtuu. Nykyiset autot ovat jo sen verran monimutkaisia digitaalisine piirtureineen, ettei oikein onnistu. Ja jos narahtaa, voi lähteä liikennöintiluvat ja isot sakot päälle.

Aaltonen:
Quote

Kuten aikaisemmin mainittiin, rajoitinta voi toki viritellä mutta aika harvoin sitä enään tapahtuu. Nykyiset autot ovat jo sen verran monimutkaisia digitaalisine piirtureineen, ettei oikein onnistu. Ja jos narahtaa, voi lähteä liikennöintiluvat ja isot sakot päälle.


Jep, en tiedä kyllä kaasulla ei ainakaan bussien rajottimia sekoteta. Alamäessä rullaten voi mittari mennä noissa 8700:sissä yli 82kmh, jossa se rajotin on. Mutta kaasua koskiessa se palaa samantien siihen 82kmh tunnissa. Joten en usko oikeen, että ainakaan kovin uusissa tota pystyy sekottamaan kaasulla, nykyään kun kaikki on niin elektronista.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page