FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 04:05

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 209 210 [211] 212 213 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476281 times)
Mckeke83
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4200 on: 04.06.08, 05:33 »

Jos sinusta on suht OK se, että jengi ajelee tuola kaistojen välissä ja ties mitä, sekaan mahtuu ym. asenne kun noissa vaarannetaan monta muutakin kun oma henki, niin kyllä se hieman kummastuttaa, ainakin mua. Herää ihan ensiksi kysymys, että ei oo pahemmin tainu tollasta omalle kohdallesi osua kun niin myötämielisesti sellasta toimintaa ym. katselet. Nyt en puhu 100kmh jonon välissä ajamisesta, koska sellasta ei onneksi kukaan kahjo ole vielä ainakaan omien silmien alla tehnyt.

Eipä ole perinteistä minua, en vaan voi ymmärtää tota suhtautumista tähän asiaan, no ehkä se muuttuu kun saat koet sen ihanuuden kun vähiten odotat ja se sieltä suhahtaa.....
Luitkohan Timon postin ajatuksella? Millähän tavoin tämän keskustelun aiheessa on monta muutakin, kuin oma henki vaarassa? Kysehän oli kuitenkin vain paikallaan seisovista autoista, ja niitä mateluvauhdilla ohittelevista moottoripyöristä. Ettei vaan herralla olisi draamaruuvi turhan kireällä taas? Huh

En edelleenkään tiedä, miksi en päästäisi motoristia valoissa ohitseni autojen välistä puikkelehtien. Ainakaan minulle ei riitä perusteluksi "autokoulussa kiellettiin", kun en asiassa näe mitään haittaa, niin kauan kuin pellit pysyvät koskemattomina. Roll Eyes
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4201 on: 04.06.08, 05:40 »

Nyt on pakko avautua kun alkoi ottaa kupoliin eräs asia. Nimittäin stadissa kun tapaa silloin tällöin näitä pyöräilijöitä, jotka polkevat KESKELLÄ moottoriajoneuvoille varattua ajokaistaa. Ei prkl, eikö näillä idiooteilla ylpeys riitä siihen, että käyttäisivät sitä aivan vieressä kulkevaa kevyen liikenteen väylää. Vissiin kuvittelevat olevansa jotain kilpapyöräilijöitä ja polkevansa lujempaa kuin henk.autot. Minulla tulee ainakin aina hinku ajaa moisen ylitse(tätä ei sit oteta vakavasti...).

Aaltonen
Former member
« Reply #4202 on: 04.06.08, 05:47 »

Luitkohan Timon postin ajatuksella? Millähän tavoin tämän keskustelun aiheessa on monta muutakin, kuin oma henki vaarassa? Kysehän oli kuitenkin vain paikallaan seisovista autoista, ja niitä mateluvauhdilla ohittelevista moottoripyöristä. Ettei vaan herralla olisi draamaruuvi turhan kireällä taas? Huh

Luin, no mietitäämpä asiaa. Auto letka matelee 10-20kmh vauhdilla ja sielä letkan välissä, kaistojen välissä taiteilee motoristi. Tapahtuu se, mitä ei pitäs tapahtua, eli kiireinen kuljettaja kääntää ratista ilman suuntamerkkiä puikatakseen seuraavalle kaistalle voitaakseen aikaa. Meidän motoristimme on sopivasti juuri kohdalla eikä voi ennakoida tämän kiireisen autoilijan tekemistä, joten kolahtaa. Motoristi kaatuu ja pyörä kolhii muutaman auton mennessään ja motoristi itsensäkin siinä ohella....

Eikös tossa juuri vaaranneta liikkennettä aika hyvin, aiheutetaan vaaratilanne muillekin kun vaan omalle hanurille?
En tarkota vaarantamisella sitä, että henki noissa muissa autoissa menis, mutta ne varmasti ilahtuu kun joku heittää Yamahansa poikittain tonne autoletkan väliin pomppimaan....... Etenkin kun se on laissa kiellettyä sielä välissä ajaa.
Aaltonen
Former member
« Reply #4203 on: 04.06.08, 05:50 »

Nyt on pakko avautua kun alkoi ottaa kupoliin eräs asia. Nimittäin stadissa kun tapaa silloin tällöin näitä pyöräilijöitä, jotka polkevat KESKELLÄ moottoriajoneuvoille varattua ajokaistaa. Ei prkl, eikö näillä idiooteilla ylpeys riitä siihen, että käyttäisivät sitä aivan vieressä kulkevaa kevyen liikenteen väylää. Vissiin kuvittelevat olevansa jotain kilpapyöräilijöitä ja polkevansa lujempaa kuin henk.autot. Minulla tulee ainakin aina hinku ajaa moisen ylitse(tätä ei sit oteta vakavasti...).

Ei, koska niillä on kiire. Pakko ajaa kovempaa kun muut. Ja moottoriajoneuvokaistallahan ei tartte niistä punasista välittää sen enempää. Autot joutuu punasiin pysähtymään, mutta fillarilla voit kato vetää sieltä jonon välistä ja kanttareitten juurelta punasiin, kunhan vaan katsot ettei kukaan nää ja kukaan ei aja päälle......

Ja minkä kun olen luullut, että jos ajat moottoriajoneuvoille varattua kaistaa fillarilla, sinua koskee myös ne punaset valot sillon.  Grin
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4204 on: 04.06.08, 06:00 »

Luin, no mietitäämpä asiaa. Auto letka matelee 10-20kmh vauhdilla ja sielä letkan välissä, kaistojen välissä taiteilee motoristi. Tapahtuu se, mitä ei pitäs tapahtua, eli kiireinen kuljettaja kääntää ratista ilman suuntamerkkiä puikatakseen seuraavalle kaistalle voitaakseen aikaa. Meidän motoristimme on sopivasti juuri kohdalla eikä voi ennakoida tämän kiireisen autoilijan tekemistä, joten kolahtaa. Motoristi kaatuu ja pyörä kolhii muutaman auton mennessään ja motoristi itsensäkin siinä ohella....
Niin ja kuka tossa tilanteessa "joutuu maksajaksi"? Motoristi? Se kuka vaihtaa kaistaa? Joku muu, kuka? Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4205 on: 04.06.08, 07:39 »

Eikös tossa juuri vaaranneta liikkennettä aika hyvin, aiheutetaan vaaratilanne muillekin kun vaan omalle hanurille?
En tarkota vaarantamisella sitä, että henki noissa muissa autoissa menis, mutta ne varmasti ilahtuu kun joku heittää Yamahansa poikittain tonne autoletkan väliin pomppimaan....... Etenkin kun se on laissa kiellettyä sielä välissä ajaa.

Ihan yhtä syyllinen se on se ilman suuntamerkkiä, ja ilmeisesti myös peiliin katsomista, kaistaa vaihtava dorka Tongue Molemmat maksaa omat kolhunsa ja kaikki on tyytyväisiä. Paitsi ne kaksi idioottia, jotka hölmöilivät yhdessä sen pikku kolarin Tongue

Kyllä minä en jaksa kuin ihmetellä, miten joku jaksaa tällaisista asioista repiä tuollaista pulttia. Ja aina on se jos ja jos-tilanne. Niin kauan, kun en itse omilla hölmöilyilläni ketään tapa, en kyllä itse jaksa repiä liikenteestä sen kummempaa stressiä. Kaikenlaista hölmöilyä kun tuolla tien päällä näkee päivittäin ja jos niistä rupeaisin samalla tavalla vielä jälkikäteen päivittelemään ja touhottamaan jossain forumilla, hulluksi varmaan tulisin. Tai ainakin olisi sama lähettää kortti suosiolla poliisille, vielä kun hermojen riekaleilta siihen kykenisi.

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
AvS_MotorSports
Former member
« Reply #4206 on: 04.06.08, 07:41 »

Nyt en puhu 100kmh jonon välissä ajamisesta, koska sellasta ei onneksi kukaan kahjo ole vielä ainakaan omien silmien alla tehnyt.

Kyllä tuotakin on nähty. Tuli meinaan aika vauhdilla kehä kolmosella kaistojen (ja autojen) välissä vielä joku akka kyydissä. Se näytti jo hieman vaaralliselta touhulta.
Finski
Former member
« Reply #4207 on: 04.06.08, 08:43 »

Jos sinusta on suht OK se, että jengi ajelee tuola kaistojen välissä ja ties mitä, sekaan mahtuu ym. asenne kun noissa vaarannetaan monta muutakin kun oma henki, niin kyllä se hieman kummastuttaa, ainakin mua. Herää ihan ensiksi kysymys, että ei oo pahemmin tainu tollasta omalle kohdallesi osua kun niin myötämielisesti sellasta toimintaa ym. katselet. Nyt en puhu 100kmh jonon välissä ajamisesta, koska sellasta ei onneksi kukaan kahjo ole vielä ainakaan omien silmien alla tehnyt.

Niin elikkä loppupeleissä vain sinä katsot minua kieroon.

Lähes tulkoon joka päivä K3:n ruuhkassa näitä motoristeja "suhahtelee" ohi, eikä ole koskaan mitään vaaratilannetta aiheuttanut. Paha siinä on ennakoida toisella kaistalla olevien autoilijankaan mitään jos joku idiootti päättää vaihtaa kaistaa ilman suuntavilkkua ja jättää sivupeilin ja pään liikeradan käyttämättä. Kyllä ne kaistojen välissä ajelevat motoristitkin osaa katsoa auton liikkeitä.

Jännä, että edelleen jaksoit jatkaa "et oo varmaan koskaan kokenu" -paapatusta, vaikka kyllähän sun pitäis tietää, että K3:lla näkee joka päivä näitä motoristeja.

Se, että tumpataan auto motoristin eteen tahallaan on mielestäni pelkkää kiusantekoa ja aiheuttaa pelkästään v*****sta motoristissa ja varmaan myöhemmin myös siinä autoilijassa. Rauhallisen kaistojen välissä etenemisen kieltäminen on yhtä älytön kuin kielto antaa tilaa vaihtamalla toiselle kaistalle, liittymästä tuleville autoille, vaikka tie olisi avoin.

En muuten ole motoristi.
Aaltonen
Former member
« Reply #4208 on: 04.06.08, 09:01 »

Ihan yhtä syyllinen se on se ilman suuntamerkkiä, ja ilmeisesti myös peiliin katsomista, kaistaa vaihtava dorka Tongue Molemmat maksaa omat kolhunsa ja kaikki on tyytyväisiä. Paitsi ne kaksi idioottia, jotka hölmöilivät yhdessä sen pikku kolarin Tongue

Kyllä minä en jaksa kuin ihmetellä, miten joku jaksaa tällaisista asioista repiä tuollaista pulttia. Ja aina on se jos ja jos-tilanne. Niin kauan, kun en itse omilla hölmöilyilläni ketään tapa, en kyllä itse jaksa repiä liikenteestä sen kummempaa stressiä. Kaikenlaista hölmöilyä kun tuolla tien päällä näkee päivittäin ja jos niistä rupeaisin samalla tavalla vielä jälkikäteen päivittelemään ja touhottamaan jossain forumilla, hulluksi varmaan tulisin. Tai ainakin olisi sama lähettää kortti suosiolla poliisille, vielä kun hermojen riekaleilta siihen kykenisi.

En minä pulttia, enkä minä hermoja. Pelästymisestä lähinnä kyse ja väistämättä kiroiluttaa tollanen piittaamattomuus. Pakkohan se on unohtaa ja keskittyä jatkoon, mutta miten oikeasti voi jotkut olla noin uskomattoman välinpitämättömiä ja piittaamattomia. Sitä minä ihmettelen.
Aaltonen
Former member
« Reply #4209 on: 04.06.08, 09:03 »

Niin elikkä loppupeleissä vain sinä katsot minua kieroon.

Jännä, että edelleen jaksoit jatkaa "et oo varmaan koskaan kokenu" -paapatusta, vaikka kyllähän sun pitäis tietää, että K3:lla näkee joka päivä näitä motoristeja.

Rauhallisen kaistojen välissä etenemisen kieltäminen on yhtä älytön kuin kielto antaa tilaa vaihtamalla toiselle kaistalle, liittymästä tuleville autoille, vaikka tie olisi avoin.

En muuten ole motoristi.

Voi pojat sentään. Nyt et kyllä tiedä mistään yhtään mitään. Voi voi huhuh. No ei se auta rautalangasta vääntää. Huomaa kyllä asiat taas.....  Huh

Finski
Former member
« Reply #4210 on: 04.06.08, 09:31 »

Voi pojat sentään. Nyt et kyllä tiedä mistään yhtään mitään. Voi voi huhuh. No ei se auta rautalangasta vääntää. Huomaa kyllä asiat taas.....  Huh

Sinun vastaukset lopulta päättyvät aina tuohon huohottamiseen: "Voi voi huhhuh, et tiedä mistään mitään.". En tiedä johtuuko se siitä, ettei sinulla ole itselläsi mitään kunnon vastinetta.

Alappa nyt vaan vääntää sitä rautalankaa ja perustele oma mielipiteesi kunnolla, äläkä pelkästään voivottele vanhojen ukkojen tyyliin.
Saat myös perustella miksi en tiedä asioista yhtään mitään. Sitä et ole vielä kertaakaan tehnyt.

EDIT: Minä en kuvittele päässäni mitään satoja ihmishenkiä vaarantavaa tilannetta kuten sinä.
« Last Edit: 04.06.08, 09:44 by Timo Salenius »
Aaltonen
Former member
« Reply #4211 on: 04.06.08, 10:19 »

Perustellaan sitten:

Se, että olisin ainoa joka sinua kieroon katsoo ei pidä paikkansa. Kun et työksesi tuola aja, niin on aika vaikeaa varmasti edes ymmärtää se, mitä kaikkea tuola tapahtuu pitkin päivää. Enkä ole ainoa jolle vaan tapahtuu, mutta sitä täällä ei uskota.

Olen hyvin jyrkästi eri mieltä tosta kaistojenvälissä ajamisesta moottoripyörällä. Kyllä nyt jokaisen järjen pitäisi sanoa, että kaistan välissä prätkällä ajaminen on hengellä leikkimistä. En ymmärrä ollenkaan niitä, jotka eivät sitä vaarallisena nää. Vielä kun sielä ajetaan sellasia tupla nopeuksia, jolloin se havaittavuus autosta käsin tippuu aika merkittävästi.

Mutta miten voit olla varma noista asioista? Sitä minä mietin tässä, se että osaa lukea autojen liikkeitä, ei paljoa lohduta jos joku täysin totaallisen kypsä kuljettaja avaa ohi mennen "vahingossa" oven sopivasti kohdalla. MIstäs sitä tietää, tuola näkee niin uskomattomia juttuja, että tuo ei olisi mikään mahottomuus edes.
Finski
Former member
« Reply #4212 on: 04.06.08, 10:46 »

Perustellaan sitten:

Se, että olisin ainoa joka sinua kieroon katsoo ei pidä paikkansa. Kun et työksesi tuola aja, niin on aika vaikeaa varmasti edes ymmärtää se, mitä kaikkea tuola tapahtuu pitkin päivää. Enkä ole ainoa jolle vaan tapahtuu, mutta sitä täällä ei uskota.

Juu varmasti näin on, mutta jos paljon ajaa liikenteessä muutenkin, niin en silti väittäisi sinuna, että olen täysin tietämätön ja sokea. Lisäksi, jos et ymmärtänyt vielä, niin puhun kokoajan henkilöautoilijan näkökulmasta, en raskaan liikenteen. Tiedän kyllä, että raskaan liikenteen kalustossa on katve-alueita enemmän kuin henkilöautossa.

Olen hyvin jyrkästi eri mieltä tosta kaistojenvälissä ajamisesta moottoripyörällä. Kyllä nyt jokaisen järjen pitäisi sanoa, että kaistan välissä prätkällä ajaminen on hengellä leikkimistä. En ymmärrä ollenkaan niitä, jotka eivät sitä vaarallisena nää. Vielä kun sielä ajetaan sellasia tupla nopeuksia, jolloin se havaittavuus autosta käsin tippuu aika merkittävästi.

Sinä teet kaikesta hengellä leikkimistä. Tottakai se sitä onkin jos siellä oikeasti vedetään tuplanopeuksia autojen välissä, mutta kuten jo muutamaan kertaan on tullut ilmi, niin en ole missään vaiheessa puhunut sellaisista nopeuksista, vaan jopa sanonut niiden olevan vaarallisia.

Mutta miten voit olla varma noista asioista? Sitä minä mietin tässä, se että osaa lukea autojen liikkeitä, ei paljoa lohduta jos joku täysin totaallisen kypsä kuljettaja avaa ohi mennen "vahingossa" oven sopivasti kohdalla. MIstäs sitä tietää, tuola näkee niin uskomattomia juttuja, että tuo ei olisi mikään mahottomuus edes.

Miten voit olla varma asioista edes silloin, vaikka pysyisit neljän seinän sisällä peläten liikenneonnettomuutta? Saattaahan raitiovaunu tai bussi pamahtaa olohuoneeseesi. Kuka idiootti avaa oven ruuhkaliikenteessä? Se on vaarallista varmasti ilman välissä meneviä motoristejakin ja sitä ei pysty ennakoimaan kukaan. Tämä keskustelu polkee paikallaan juuri siksi, että sinä keksimällä keksit sellaisia asioita, kuten tämä "yllättävä" oven avaaminen, joita ei pystyisi muutenkaan ennakoimaan.

Tekisikö sinun mielesi avata tuo ovi motoristin kohdalla?
Aaltonen
Former member
« Reply #4213 on: 04.06.08, 10:50 »

Kuka idiootti avaa oven ruuhkaliikenteessä?

Kuka idiootti on valmis peruuttamaan 100m takasin sen takia, että pääsee huutamaan linja-autonkuljettajalle, joka hädin tuskin sai väistettyä reilua ylinopeutta ajavan henkilöauton kun sortui räikkää tälle soittamaan?
Mietippä sitä ja mieti sitten, onko se oven avaus kenties mahdollista vai ei?
Finski
Former member
« Reply #4214 on: 04.06.08, 11:04 »

Kuka idiootti on valmis peruuttamaan 100m takasin sen takia, että pääsee huutamaan linja-autonkuljettajalle, joka hädin tuskin sai väistettyä reilua ylinopeutta ajavan henkilöauton kun sortui räikkää tälle soittamaan?
Mietippä sitä ja mieti sitten, onko se oven avaus kenties mahdollista vai ei?

Cry

Tuo muuten ei liity millään tavalla äskeiseen viestiini. Taitaa tämä taas kallistua tähän, jonkun aikaisemmin mainitsemaan marttyyrin perääntymiseen. Sanoinko minä jossain vaiheessa, ettei tuollainen ole mahdollista? Sanoin vain, että se on asia mitä ei pysty ennakoimaan muutenkaan. Tämä topic taitaa olla omalta osaltasi enemmän omien patoutumiesi purkua tuolta liikenteestä, kuin mitään keskustelua.

Aaltonen
Former member
« Reply #4215 on: 04.06.08, 11:05 »

Cry

Tuo muuten ei liity millään tavalla äskeiseen viestiini. Taitaa tämä taas kallistua tähän, jonkun aikaisemmin mainitsemaan marttyyrin perääntymiseen. Sanoinko minä jossain vaiheessa, ettei tuollainen ole mahdollista? Sanoin vain, että se on asia mitä ei pysty ennakoimaan muutenkaan. Tämä topic taitaa olla omalta osaltasi enemmän omien patoutumiesi purkua tuolta liikenteestä, kuin mitään keskustelua.

Niimpä niinpä niimpä. Sanoin vaan esimerkin tohon oven avaamiseen, yhtä epäolettavaa on toi peruuttaminen ja silti sitä käy. Vaikka miten liikennettä osaisi lukea.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4216 on: 04.06.08, 11:27 »

Se, että olisin ainoa joka sinua kieroon katsoo ei pidä paikkansa. Kun et työksesi tuola aja, niin on aika vaikeaa varmasti edes ymmärtää se, mitä kaikkea tuola tapahtuu pitkin päivää.

Tässä kyllä taas nostetaan itseä (sitä ammattikuljettajaa) niin pahasti podiumille, että oikein puistattaa. Just niin, kukaan muu, kuin ammatikseen ajava ei voi tietää, mitä liikenteessä "oikeasti" tapahtuu... Hyi...

Enkä ole ainoa jolle vaan tapahtuu, mutta sitä täällä ei uskota.

Luetko sinä näitä viestejä ollenkaan ennen kuin vastaat? Kaikkihan täällä sanovat, että siellä sattuu ja tapahtuu vaikka ja mitä tuolla liikenteessä. Erona on vain se, että teitä on näköjään pari kolme tyyppiä, jotka jaksatte vetää jokaisesta tapauksesta (joita sattuu kuitenkin päivittäin) hirveän stressin.

Tai no, onhan se hyvä, että on tällainen väittelypalsta sitten olemassa, niin täällähän niitä patoutumia on sitten parempi purkaa, kuin liikenteessä  Wink

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Henkka
Former member
« Reply #4217 on: 05.06.08, 16:43 »

Tämä uutinen herättää tunteita minussakin. Tuntuu että näistä lapsia keilanneista ja sitten paikalta vähin äänin liuenneista, saa lukea tasaisin väliajoin uutisissa  Angry
Count
Former member
« Reply #4218 on: 06.06.08, 06:19 »

Tässä kyllä taas nostetaan itseä (sitä ammattikuljettajaa) niin pahasti podiumille, että oikein puistattaa. Just niin, kukaan muu, kuin ammatikseen ajava ei voi tietää, mitä liikenteessä "oikeasti" tapahtuu... Hyi...

Onneksi meillä on lehdistö joka tietää kertoa, mitä ammatikseen bussia ajavat oikeasti tekevät...
AvS_MotorSports
Former member
« Reply #4219 on: 06.06.08, 06:54 »

Onneksi meillä on lehdistö joka tietää kertoa, mitä ammatikseen bussia ajavat oikeasti tekevät...

Noniin siinä on oikeen kunnon dorka. Ensin koittaa mahdotonta ja vaikka olisi onnistunutkin niin olisi ajanut kaistaa väärään suuntaan. Tuolla liikenteessä kun joka päivä ajelee niin kyllä huomaa että siviilit ja ns. ammattilaiset koheltavat ihan samanlailla.
Pages: 1 ... 209 210 [211] 212 213 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1