Keskustelua liikenteestä

<< < (849/3033) > >>

mkallas:

Vai saako? En nyt muista sitä lakikohtaa, enkä jaksa etsiä sitä. Mutta en ihan heti lähtisi esim. Hämeenlinnan motarilla ohittamaan oikealta kaistalta.....

Vastahan tästä 35 sivua sitten puhuttiin: Tieliikenneasetus 7§

MikkO

Aaltonen:

Meinaatko oikeesti, että jos vasemmalla kaistalla vaikka joku polkaisee jarrun pohjaan niin sun pitää tehdä sama oikealla kaistalla? Tai jos vasemmalla kaistalla jono jostain syystä hidastelee niin sinun pitää oikealla kaistalla jarruttaa ja hidastella kun ei voi sen vasemalla kaistalla olevan auton ohi mennä?

Jaahas, olis pitänyt sanoa normaalit moottoritie olosuhteet, niin et olisi päässyt viisastelemaan.
Ohitatko sinä moottoritiellä 120 rajotuksella 130kmh vasemmalla kaistalla kulkevan auton oikealta kaistalta sen takia, että se on sujuvampaa ja oikealta saa ohittaa?

Aaltonen:

Jos meinaa, niin en minä enää ihmettelekkään, että Samille aina sattuu ja tapahtuu liikenteessä

Joopajoop, parempi etten sano mitään. 

juksii:

Jaahas, olis pitänyt sanoa normaalit moottoritie olosuhteet, niin et olisi päässyt viisastelemaan.

Normaalisti ei oikein oikealta voi ohittaa kun ne hidastelijat onneksi normaalisti ovat sillä oikealla kaistalla.

Ohitatko sinä moottoritiellä 120 rajotuksella 130kmh vasemmalla kaistalla kulkevan auton oikealta kaistalta sen takia, että se on sujuvampaa ja oikealta saa ohittaa?

En, koska nopeusrajoitus moottoritiellä on yleensä 120 km/h. Mutta kyllä ohitan oikealta jos se on sujuvampaa, ja miksi en ohittaisi? Tilanteet joissa tarvitsee ohittaa oikealta ovat sellaisia joissa ei vasemmalle kaistalle ole järkeä mennä. Esimerkiksi sen takia, että vasemmalla kaistalla jono menee hiljempaa. En minä nyt jarruakaan rupea siinä painamaan jos jono kulkee oikealla kaistalla paremmin.

Aaltonen:

Normaalisti ei oikein oikealta voi ohittaa kun ne hidastelijat onneksi normaalisti ovat sillä oikealla kaistalla.

En, koska nopeusrajoitus moottoritiellä on yleensä 120 km/h. Mutta kyllä ohitan oikealta jos se on sujuvampaa, ja miksi en ohittaisi? Tilanteet joissa tarvitsee ohittaa oikealta ovat sellaisia joissa ei vasemmalle kaistalle ole järkeä mennä. Esimerkiksi sen takia, että vasemmalla kaistalla jono menee hiljempaa. En minä nyt jarruakaan rupea siinä painamaan jos jono kulkee oikealla kaistalla paremmin.

Itse en ole kyllä oikealta moottoritiellä lähtenyt koskaan ohittamaan. No aina oppii jotain uutta.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page