Keskustelua liikenteestä

<< < (857/3033) > >>

flaitsimulaatori:

siis silleen että ite ajat aurinkoa päin ja se tulee sieltä vastaan

Pelkällä matkustuskokemuksella voin jo sanoa, että juuri tuonkaltaisissahan tilanteissa ne valot nimenomaan auttavat.  Mitä ihmettä siellä autokoulussa oikein opetetaan, jos ei edes valojen käyttö ole sieltä päästessä selvillä. 

toni.p:

Ai on vai? Tuota en vielä tiennytkään

Etkö muka oikeasti tiennyt, vai oliko tuo vaan kettuilua?

ollik:
Henksun kanssa samoilla linjoilla, kun minä ajan auto ei lähde liikkeelle ennen kuin kaikilla on vyöt. Pelottaa kyllä täälllä Ranskassa kun etenkin nuorilla ei ole täällä tapana pitää turvavöitä. Etupenkillä istuessa tulee kyllä ahdistava olo kun takana istuvalla ei ole vöitä. Takana istuessa taas tulee ahdistava olo kun ei ole takana niskatukia. Vielä kun ajokulttuuri on kohtuullisen hurja niin huh huh.. 

Mikko J Virtanen:

Henksun kanssa samoilla linjoilla, kun minä ajan auto ei lähde liikkeelle ennen kuin kaikilla on vyöt. Pelottaa kyllä täälllä Ranskassa kun etenkin nuorilla ei ole täällä tapana pitää turvavöitä. Etupenkillä istuessa tulee kyllä ahdistava olo kun takana istuvalla ei ole vöitä. Takana istuessa taas tulee ahdistava olo kun ei ole takana niskatukia. Vielä kun ajokulttuuri on kohtuullisen hurja niin huh huh.. 

Katsoin netistä muutaman törmäystestivideon ja senjälkeen on kyllä minuakin alkanut takapenkillä ahdistaa jos niskatukia ei ole tai ne on jossain aivan väärällä korkeudella. Ei tarvitse kun liikennevaloissa seisoa ja joku vetää takapuskuriin (ainaostaan) 20-40km/h vauhdilla niin kyllä hurjalta näyttää kun pää tempasee sinne taakse. Samaten jos itse ajaa peräänajon niin siinä heiluriliikkeessä pää tulee kovaa vauhtia istuimesta ohi jos niskatukea ei ole.

Ja käytän vöitä aina ajaessa enkä astu auton kyytiin jossa jostain syystä ei vöitä ole tai ne on jossain penkin välissä tms. Pitkänmatkanbusseissakin tulee aina vyöt laitettua jos sellaiset on, vaikka moni siellä ajatteleekin ettei bussissa tarvitse vöitä. Nykyautoissa on onneksi noita tunnistimia ja sensoreita jotka alkavat huutaa julmetusti jos penkillä istuu joku eikä vyöt ole kiinni.

FINLAS:

Kun nyt valoista ja niiden vilauttelusta puhuttiin niin miksi jengi aina vilauttelee niitä pitkiä jos itse ajaa ilman valoja? Esim mä ajan ilman valoja nykyään kun on täysin kirkas ilma (ja joskus vähän vähemmänkin kirkkaalla), kun kuulin että sekin säästää kuulemma bensaa(?) ja että ei ole pakollista ajaa valot päällä kirkkaalla kelillä... pimeällä kyllä pidän valot päällä mutta muuten en..

Nyt kyllä rupeaa nää jutut menemään ihan hulluiksi! 
Oletko tosissasi tuon kanssa, että et käytä niitä valoja siksi, että säästät bensaa.
Jos haluat säästää rahaa, niin kannattaisiko ennemmin miettiä, että hankitko niitä hemmetin kalliita vanteita, vai rupeatko säästämään bensa kuluissa siinä, että et käytä valoja päivällä (on muuten varmaan ihan hemmetillinen ero bensan kulutuksessa siinä, että käyttääkö valoja ajaessa vai ei). Mutta joo, en tiedä, että kuinka tosissasi olit tuon kulutus jutun kanssa, mutta käytä nyt ihmeessä niitä normaaleja ajovaloja liikenteessä. Ne tuovat päivälläkin joissain tilanteissa yllättävän paljon havaittavuutta lisää. Niin ja aivan naurettavaa ottaa jostain klippaklappa Kanarialta vinkkejä ajamiseen. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page