FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.11.17, 15:07

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 217 218 [219] 220 221 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1476233 times)
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4360 on: 25.06.08, 14:35 »

Mennään audikuskeista mopoautokuskeihin Wink

Normaalisti en tänne kauhutarinoita kerro, mutta tää oli aika ajoin jopa hauskaa seurattavaa:

Tänään Kehä 3 länteen alkavassa iltapäiväruuhkassa, paikkana Vantaankosken jälkeen tuleva kolmostien ylittävä silta.

Nuori tyttö siinä köröttelee tasaista 45km/h vauhtia oikeenpuolimmaisella kaistalla, vaikka aikomus kääntyä stadiin päin. Eli olisi pitänyt ennakoida hyvissä ajoin ja siirtyä vasemmalle kaistalle. Varsinkin jos alla on mopo! Saako siellä edes mopoautolla ajaa??

No, tämä vielä päättää jatkaa oikealla kaistalla siihen asti kunnes Helsinkiin johtavaa kaistaa alkaa olla jäljellä enää 10 metriä.
Sit tulee äkkistop, ja vilkku vasemmalle. Mites takana tulevat? thmbup Meinaako ne vasemmalla kaistalla kahdeksaakymppiä ajavat antaa tilaa pysähtymällä. No, ei tietenkään.
Tyttö vaan valitsee sopivan välin nollavauhdista ja kääntää tiukasti vasempaan. Onneksi ei osunu, vaikka näytti vähintäänkin pahalta. Olin jo ottamassa kamerakännyä taskusta kiireisesti todistusaineistoa varten.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Mitenköhän meno jatkui eteenpäin Tongue Seuraavaksi kun olisi ollut tulossa melko lyhyt kiihdytyskaista nopeaan liikenteeseen mopolla. thmbup Olisin halunnu nähdä....... Shocked

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Tuna6
Former member
« Reply #4361 on: 25.06.08, 14:57 »

Mopoautolla ei saa ajaa lain mukaan tiellä, jonka alin sallittu nopeus on 50km/h (mikä on sinänsä järjetöntä, koska mopoautolla ei saa ajaa kävelytiellä.)

Sama taitaa koskea mopojakin, mopolla ei taida muutenkaan saada ajaa ajotiellä, jos vieressä on kävelytie, joka on sallittu mopoille.
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #4362 on: 25.06.08, 15:13 »

Mopoautolla ei saa ajaa lain mukaan tiellä, jonka alin sallittu nopeus on 50km/h (mikä on sinänsä järjetöntä, koska mopoautolla ei saa ajaa kävelytiellä.)

Sama taitaa koskea mopojakin, mopolla ei taida muutenkaan saada ajaa ajotiellä, jos vieressä on kävelytie, joka on sallittu mopoille.

Löytyisikö tuosta faktaa, esim tieliikennelain- tai asetuksen kohtaa jossa tuo 50km/h sääntö annetaan? Voisin kuvitella että tuo lasketaan hitaaksi ajoneuvoksi joilla ei saa ajaa moottoritiellä. Vai enkö nyt vain ymmärrä valitsemaasi lauserakennetta?

Kokeilin kerran tuollaista kahden hengen mopoautoa ja olihan se hymyn suupieliin nostattava papatin. Niin muovia kuin auton irvikuva voi ikinä olla ja kaksi vaihdetta - eteen ja taakse (ja vappaa)  Grin  Voin kyllä hyvin kuvitella että on kätevä esim. syrjäseuduilla asuville vanhuksille kauppareissuja varten.
Tuna6
Former member
« Reply #4363 on: 25.06.08, 15:51 »

My mistake, siis moottori*liikenneteillä
bemari
Former member
« Reply #4364 on: 25.06.08, 16:55 »

...kaksi vaihdetta - eteen ja taakse (ja vappaa)  Grin ....
Hmm.. eikös ne ole automaattivaihteisia? Vai onko ne sitten yksi pykäläisiä automaatteja..?
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #4365 on: 25.06.08, 17:11 »

Eikös se tuossa kohtaa ole takana tulevien ongelma, kun ei siinä yli 120 saa edes ajaa,joten ei se mitään hidastelua sitten turhaan ollut, eikä nyt motarilla ole niin suuri ongelma jos siellä vasemmalla kaistalla muutaman sekunnin enemmän roikkuu toisen perässä.  Tietysti se väliin meno siinä myöhemmin ei ollut  folkkarilta ihan fiksua, mutta noita sattuu.
Minä yritän ainakin viivästyssää ohituksen aloittamista jos näen että takavasemmalla ajava joutuu hidastamaan huomattavasti. Mutta tosiaan, eipä tuo volkkarikuski varsinaisesti mitään väärää tehnyt mutta tuo takaisin tunkeminen oli typerähköä. Mitään kovinkaan pahaa ei tapahtunut, joten eipä tässä mitään varsinaisia "idiootteja liikenteessä" ollut. Perässä roikkuminen on typerää, samoin on väkisin väliin tunkeminen.
Eipä tästä enempää  Smiley

Hmm.. eikös ne ole automaattivaihteisia? Vai onko ne sitten yksi pykäläisiä automaatteja..?
Kyllähän sitä automaatissakin pitää käsin valita eteen - taakse..  Vai onko tuossa Kimmon kuvailussa mielestäsi liikaa vaihteita?  Grin
« Last Edit: 25.06.08, 17:17 by Mikko J Virtanen »

bemari
Former member
« Reply #4366 on: 25.06.08, 18:59 »

Kyllähän sitä automaatissakin pitää käsin valita eteen - taakse..  Vai onko tuossa Kimmon kuvailussa mielestäsi liikaa vaihteita?  Grin
Juu siis tottakai täytyy valita D-P-R pykälä automaattiaskista.. Mutta muistan hautaan asti kun viime syksynä joku nuori tyttö sanoi mopoautostaan "tässähän on automaattivaihteet, eli ei vaihteita ollenkaan". Siitä vain on jäänyt epäilys että onko mopoautoissa todellakin vain yksi vaihde eteenpäin, kun kerran monissa mopoissakin on 5-6.. Tottahan dieseli kiertää pikkuisen erilailla mutta veikkaisin kuitenkin että sieltä löytyy se 2-4 pykälää, vaikkei itse vaihdettakaan kuin D:lle.

Sekavaa selitystä, mutta ei voi mitään (heräsin tänään joskus aamu kuudelta että alkaa jo vähän ajatus lagimaan Tongue)
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #4367 on: 25.06.08, 19:00 »

Minä yritän ainakin viivästystää ohituksen aloittamista jos näen että takavasemmalla ajava joutuu hidastamaan huomattavasti..... Perässä roikkuminen on typerää, samoin on väkisin väliin tunkeminen.
Eipä tästä enempää  Smiley

Kerta kiellon päälle laugh. Niinhän minäkin mutta ei se aina ole helppoa arvioida kauempaa tulevan nopeutta ja oman ohituksen kestoa, tietysti ihan eteen ei ole tapana tuupata tahallaan. Antaa kiireisien mennä menojaan, välillä ne sitten ottavat huilia pientareella virkavallan kanssa joutavia jutellessa thmbup. Saakin siinä taas ohitella reilulla ylinopeudella pitkän tovin että sellasen 10min?? lepotauon saa kurottua kiinni Grin.
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #4368 on: 26.06.08, 03:40 »

Juu siis tottakai täytyy valita D-P-R pykälä automaattiaskista.. Mutta muistan hautaan asti kun viime syksynä joku nuori tyttö sanoi mopoautostaan "tässähän on automaattivaihteet, eli ei vaihteita ollenkaan". Siitä vain on jäänyt epäilys että onko mopoautoissa todellakin vain yksi vaihde eteenpäin, kun kerran monissa mopoissakin on 5-6.. Tottahan dieseli kiertää pikkuisen erilailla mutta veikkaisin kuitenkin että sieltä löytyy se 2-4 pykälää, vaikkei itse vaihdettakaan kuin D:lle.

Variaattorilla (CVT) toimii ainankin joidenkin mopoautojen voimansiirto, eli ei periaatteessa ole automaatti- eikä manuaalivaihteistoa vaan ensiö- ja toisio hihnapyörät.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Variaattori
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #4369 on: 26.06.08, 04:40 »

Enkai minä huuhaata huvikseen kirjottaisi. Mutta tästä tulee sota kohta, jos tätä ei pistetä poikki.
Mulla on vaan tapana pysäkiltä lähtiessä, jos nään peilistä lähestyvän Audin, Bemarin, Volvon tai Saabin tai Mersun, varaudun siihen, että väistää pitää vaikka rajotus olisi 60 tai alle. Kuuluu tähän kategoriaan myös kuuluisat jakeluautot/pakut myös, niillä on aina kiire. Säästyy monta murhetta kun antaa kiireisten mennä. Cool

Eihän siitä mitään sotaa tule, kun poliisikin on ne tilastonsa julkistanut ja kertonut, että mitkä merkit syyllistyvät usemmin mihinkin rikoksiin. Ja siellähän ne Audi, MB, BMW jne oli kärjessä. Onhan se ihan tunnettu fakta, että suurin osa on täysiä mulkkuja. Yleensä nämä jotka rutisevat tilastojen puutteista sun muusta ovat vain itse kasvaneet pää tynnyrissä. Silmät auki liikenteessä. Ei vaadi montaa päivää huomata kyseinen asia itse.
Aaltonen
Former member
« Reply #4370 on: 26.06.08, 05:19 »

Niin se on kyllä myöskin hauskaa, että suurin osa noista Audi, BMW, Mersu ym osaston kuljettajista ajaa niin isolla autolla, että niillä ei ole mitään hajua auton mitoista.  Huh Ajetaan keskiviivaa pitkin vaikka tilaa on vasemmalla 2m. Tyyliin tämä. Hetkellistä se ei ole, jos sama auto ajaa muutaman kilometrin näin. Etenkin jos sporapysäkin kaide sattuu kohdalle, niin tullaa jo kaistaviivan yli.
Näitä ihan oikeasti näkee, ja paljon. Ikäväkyllä ne automerkit on noita yllämainittuja, liian usein.

Toki mahtuu Jänkki mulkkujakin sekaan, todistin yhtä Cherokee idiootin kiirettä Leppävaarassa yksi ilta.
TRUE CLASSIC case meinaa.
Eihän sitä voi linja-auton takana ajaa 40 rajotuksella, ohi vaan vaikka vasen kaista päättyykin kohta. Huvikseni katsahdin vierelle kun tämä pyyhälsi ohi. Leveesti istuen suht makuuasennossa käsi ikkunalaudalla hana tiskissä ohi ja vilkutta eteen. Kuinka ollakaan kaverilla kun oli niin keleesti sitä nopeutta, ei ehtinyt havannoida edellä ajavan Ooppelin rajotuksen mukaista vaihtia kaistanvaihdon aikana, joten veti jarrut kiinni sitten ettei osuisi tähän Ooppeliin. 1s kärsivällisyyttä riitti ja taas siitä ohi sulkuviivojen tuntumassa kun risteysaluetta pukkasi ja vilkutta tottakai. Ja sopivasti vaihtu punaset, joten siinä se sitten paalupaikalla oli meidän muitten kanssa ihan kiltisti.  Grin Ei voinut kun hihitellä sielä 2 auton mitan päässä.... Grin
Valot vaihtui, niin sinne se horisonttiin hävisi.

Kyllä niitä mahtuu muihinkin merkkeihin, jostain syystä toi iso ja leveä katumaasturi saa joillain naksahtamaan aivoissa "Olen Kingi" asenteen päälle ja sitten ajetaan miten huvittaa vaikka sen pitäisi olla ihan toisinpäin kun on aika painava ajoneuvokyseessä jo. Joskus vaan mietiskelen, että eikö noi oikeasti ymmärrä, miten idiootilta toi homma näyttää.  Grin Mahtaa nolottaa meinaa jos siihen eteen joudut kuitenkin pysähtymään kaiken sen säheltämisen jälkeen.

Vihdintiellä siitä saa hyvän käsityksen tosta voitetusta ajasta. Esimerkiksi jos Konalan kohdalla pistät merkille jonkun auton, sanotaan nyt vaikka punainen Ooppeli, jonka ei tarvitse kuin pysähdellä punasiin jos niitä sattuu edelle ja itse joudun käymään joka toisella pysäkillä siinä ohella. Viimeisin havainto tästä Ooppelista on Konalassa ja muutamia hetkiä myöhemmin toteat sen olevan samoissa valoissa Haagan kiertoliittymässä minne itsekin saavut. Se on ihan uskomatonta toi homma joskus. Tulee sellanen oivallus, että "hetkinen toihan on se sama auto taas".  Huh Meni ohi ja katosi horisonttiin ja minä olen käynyt pysäkeilläkin ja tossa se taas on.

En tiedä sitten miten muut jaksavat seurailla liikennettä, mutta esimerkiksi jos linja-auton kiilaat pysäkiltä lähtiessä tai meet jonkun rekan eteen törkeästi kun et jaksa ootella takana auton kiihtymistä, luulisi näitten ihmisten häpeävän sielä ratin takana, jos se sama kiilattu tai ohitettu raskasajoneuvo on takana muutamien valojen päästä jälleen kerran. Etenkin jos takaraivossa tykyttää, että mitäs tulikaan tehtyä...... Huh
Joskus meinaa näkee niin törkeitä eteen menoja vaikka on ihan täysin selvää, että esimerkiksi se lavettiyhdistelmä painaa ainakin 40 tonnia ja surutta eteen vaan ja jarrut kiinni kun valot yllättäen vaihtuivat ja sitä kaistaahan ei voi ottaa sen risteyksen jälkeen vaikka mahdollisuus olisi....
Joskus tulee mietittyä, että kuinka paljon siinä tulee lavett-yhdistelmällekin lisää ongelmaa kun tollasia juttuja näkee päivittäin.  Undecided

Mutta enivei, kyllä se ihan perusteltua on tiettyjen automallien kohdalla varautua siihen, että ne ei väistä vaikka niiden pitäisi linja-auton lähtö pysäkiltä ennakoidakin. Luulisi meinaa isosta katumaasturista näkevän vielä paremmin sen asian, mutta yleensä niistä ei nää yhtään mitään.
« Last Edit: 26.06.08, 05:30 by Sami Aaltonen »
Hannu Salonen

Date Registered: 03.08.06

« Reply #4371 on: 26.06.08, 05:22 »

Tässä Audi-keskustelussa ja tietyllä automerkillä ajavien kuskien haukkumisessa mennään nyt hieman liian pitkällä yleistämisessä. Kyllä niitä tumpeloita tai niitä joita mulkuiksikin tässä on haukuttu löytyy kaikkien automerkkien ohjauspyörien takaa.

Itseäni eniten ihmetyttää nykyisen autokoulun opetuksen taso koska todella paljon näkee varsinkin risteysajamisessa aivan ihmeellisyyksiä: ei vilkkuja, käännytään monen kaista yli kerralla jne jne. Toinen ihmetyksen aihe on "vain minä itse / mitäs muista" -ajattelu, joka on yleistynyt muuallakin kuin autoilussa, mutta varsinkin tienpäällä tuo tulee erinomaisen paljon esille - myös pysäköinnissä. Näissä hommissa ei erotella merkkien mukaan vaan näitä tyyppejä löytyy jokaisen valmistajan tekemän tuotteen ratin takaa.

Kun seuraavan kerran tulen kentän laidalle mustalla a4:lläni, kiinnitänpä erityisen paljon huomioita miten muut merkit on esim. pysäköity tms. Te, jotka ette aja esim. audilla tai muulla leimaamallanne merkillä, luotte itsellenne aikamoisia paineita suoritua loistavasti esim. spottipaikkojen pysäköinnissä.  Grin

Yleistäminen on syvältä - keskittykää miten itse suoriudutte liikenteessä eikä siihen millä vehkeellä liikutte ja ottakaa muut huomioon, niin minäkin yritän tehdä.

ps. ai niin: saitte provosoitua  Grin

ps2: bussikuski on palveluammatti, joten voisi joskus linjuribiiliin astuessaan olla kiva kuulla esim. tervehtimisen tms.

Aaltonen
Former member
« Reply #4372 on: 26.06.08, 05:38 »

Tässä Audi-keskustelussa ja tietyllä automerkillä ajavien kuskien haukkumisessa mennään nyt hieman liian pitkällä yleistämisessä. Kyllä niitä tumpeloita tai niitä joita mulkuiksikin tässä on haukuttu löytyy kaikkien automerkkien ohjauspyörien takaa.

Itseäni eniten ihmetyttää nykyisen autokoulun opetuksen taso koska todella paljon näkee varsinkin risteysajamisessa aivan ihmeellisyyksiä: ei vilkkuja, käännytään monen kaista yli kerralla jne jne. Toinen ihmetyksen aihe on "vain minä itse / mitäs muista" -ajattelu, joka on yleistynyt muuallakin kuin autoilussa, mutta varsinkin tienpäällä tuo tulee erinomaisen paljon esille - myös pysäköinnissä. Näissä hommissa ei erotella merkkien mukaan vaan näitä tyyppejä löytyy jokaisen valmistajan tekemän tuotteen ratin takaa.

Kun seuraavan kerran tulen kentän laidalle mustalla a4:lläni, kiinnitänpä erityisen paljon huomioita miten muut merkit on esim. pysäköity tms. Te, jotka ette aja esim. audilla tai muulla leimaamallanne merkillä, luotte itsellenne aikamoisia paineita suoritua loistavasti esim. spottipaikkojen pysäköinnissä.  Grin

Yleistäminen on syvältä - keskittykää miten itse suoriudutte liikenteessä eikä siihen millä vehkeellä liikutte ja ottakaa muut huomioon, niin minäkin yritän tehdä.

ps. ai niin: saitte provosoitua  Grin

ps2: bussikuski on palveluammatti, joten voisi joskus linjuribiiliin astuessaan olla kiva kuulla esim. tervehtimisen tms.

Löytyy löytyy, ja siksi en haluaisi yleistää mutta kun kerta toisensa jälkeen et ylläty näistä tietyistä merkeistä, niin siihen osaa jo ennalta varautuakin.
Tarkoitatko nyt sitä autokoulutasoa opetuksen alla vai opetuksen jälkeen kun nuori on jo kortin käteensä saanut?

Tohon jälkimmäiseen kyllä voi suoraan sanoa, että päähän menee aika monella kun jo vähän osaa rattia kääntää ja itsenäisesti ajaa. Helposti tulee sellanen "mähän osaan tän, helppoahan tämä on" fiilis päälle ja sitten unohdellaan asioita tai tehdään vähän typeryyksiä. Monet tollaset tapaukset todistaneena ja itsekin muistan, että olihan se upea tunne kun sai itse töötätä menemään tuola, aikuisfiilishän siitä heti tulee kun kukaan ei ole sanomassa, että mitä teet ja minne menet. Kavereiden kyydissä olo ei ainakaan tätä edistä yleensä.

Pitääpä muistaa pitää mustaa A4:sta silmällä.... Grin

Ja mitä pussikuskiammattiin tulee, tervehdin jos minua tervehditään. Jos vaan sen tervehdyksen satun kuulemaan. AIna sitä ei kuule kun se sanotaan niin hiljaa, ettet tiedä sanoiko asiakas mitään vai ei.  Huh
Se on aina upeaa, kun tullaan bussiin sisään ja ensimmäiseksi kahjataa iloinen "MORJENS!" ja sitten vasta leimataan. Se on super loistavaa. Aina!
jranki
Former member
« Reply #4373 on: 26.06.08, 05:49 »

ps2: bussikuski on palveluammatti
Ei suinkaan. Bussikuskin tehtävä on ajaa linja mahdollisimman nopeasti läpi. Kuten eräs joka ihmisten huitoessa pysäkillä ajoi kaasua nostamatta ohi ja totesi vain että "oho".  laugh No joo.

Noista ns. paremmista autoista olen kyllä pitkälti samaa mieltä. Turhan usein siellä kuskilla silmänvalkuaiset kellertävät ja päässä hölskyy.
"Hei! Ei siihen saa pysäköidä!"
"Tää on Mersu. Tän voi parkkeerata ihan mihin vaan."thmbdn

Yksittäistapaus toki, mutta pilaa fiksujenkin ko. automerkin omistajien maineen tehokkaasti. Ja enpä muista kuulleeni "Tää on Ooppeli. Tän voi parkkeerata ihan mihin vaan."  Grin
Aaltonen
Former member
« Reply #4374 on: 26.06.08, 05:51 »

Noista ns. paremmista autoista olen kyllä pitkälti samaa mieltä. Turhan usein siellä kuskilla silmänvalkuaiset kellertävät ja päässä hölskyy. 
Yksittäistapaus toki, mutta pilaa fiksujenkin ko. automerkin omistajien maineen tehokkaasti. Ja enpä muista kuulleeni "Tää on Ooppeli. Tän voi parkkeerata ihan mihin vaan."  Grin

Ihan oikeasti, sanoko se Mersun omistaja noin?  Grin
Hannu Salonen

Date Registered: 03.08.06

« Reply #4375 on: 26.06.08, 05:56 »

joo noilla tietyillä tyypeillä on sama asenne koko elämässään: voin tehdä mitä vaan, v**tuako muista on väliä.

Ja tuo asenne ottaa minua kaaliin.

Aaltonen
Former member
« Reply #4376 on: 26.06.08, 06:02 »

joo noilla tietyillä tyypeillä on sama asenne koko elämässään: voin tehdä mitä vaan, v**tuako muista on väliä.

Ja tuo asenne ottaa minua kaaliin.

Jep varmasti sporan kuljettajat ovat tästä hyvin tietoisia, kun se spora ei voi väistää jos auto on pysäköity niin, ettei siitä sillä sporalla ohi pääse.  Sad
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4377 on: 26.06.08, 10:07 »

Löytyy löytyy, ja siksi en haluaisi yleistää mutta kun kerta toisensa jälkeen et ylläty näistä tietyistä merkeistä, niin siihen osaa jo ennalta varautuakin.

Silloinko yllätyt, jos joku Toijota-kuski dorkailee liikenteessä?  Roll Eyes

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #4378 on: 26.06.08, 13:35 »

haha, kyl on ollu hauska lukea kun kateelliset puhuu paskaa kalliimpien merkkien omistajista  Grin

Ja mitä pussikuskiammattiin tulee, tervehdin jos minua tervehditään. Jos vaan sen tervehdyksen satun kuulemaan. AIna sitä ei kuule kun se sanotaan niin hiljaa, ettet tiedä sanoiko asiakas mitään vai ei.  Huh
Se on aina upeaa, kun tullaan bussiin sisään ja ensimmäiseksi kahjataa iloinen "MORJENS!" ja sitten vasta leimataan. Se on super loistavaa. Aina!

Mielestäni menee juurikin toisinpäin. Palveluammatissa olevan pitää ottaa heti asiakas huomioon vaikka ammatti sellainen olisikin että huonollakin palvelulla riittää asiakkaita. Lahdessa ajelee yksi ihan loistava bussikuski, joka toivottaa jokaisen tervetulleeksi bussiin ja päättäriltä lähdettäessä toivottaa koko porukalle hyvää matkaa. Pistää aamuäreänkin asiakkaan suun hymyyn. Mielestäni on palveluammatissa hyvin onnistunut, jos asioinnin jälkeen asiakas on paremmalla tuulella.

Silloinko yllätyt, jos joku Toijota-kuski dorkailee liikenteessä?  Roll Eyes

Tässä asiassa oon täysin samaa mieltä. Kaikkien automerkkien omistajat törttöilee liikenteessä yhtälailla. Ei se voi mennä niin että ylemmän palkkaluokan/varallisuusasteen edustajat olisi jostain syystä huonompia kuskeja tai välinpitämättömiä liikennekurin suhteen.

Tästä keskustelusta saa kärjistettynä sen kuvan, että varsinkin Sami Aaltonen (joka bussikuskina ei voi olla väärässä omissa mielipiteissään liikenteestä) ajattelee, että jos esim jollain poliisimiehellä on bemari, audi tai volvo, tulee hänestä samantien liikenteessä mulkku kun omaan autoonsa astuu.

Ajaako myös esim poliisien siviilivolvot helv**** huonosti ja on ihan täysiä mulkkuja volvolla ajamisen takia?

Itse liikun valtaosan matkoista (työmatkat) fillarilla ja pyöräilijän näkökulmasta olen todennut, ettei näitten "yläluokanautojen" omistajat todellakaan ole niitä mulkuimpia.

ps. onpa kunnon provosointikeskustelu  Cheesy
Kiwipilot
Former member
« Reply #4379 on: 26.06.08, 16:03 »

Kyllä ne Audikuskit aina tekevät ne kaikkein hulluimmat ohitukset, +muuta. Harvoin esim. Toyota kuskin näkee tekevän yhtä typeriä juttuja liikenteessä, kuin nämä prkleen teiden ritarit. Angry

Höpö höpö. Vai väitätkö että ammari-corolla -janarit tekevät vähemmän typeryyksiä liikenteessä kuin Audi-kuskit? Se on loppujen lopuksi kuskista kiinni, ei autosta.
Pages: 1 ... 217 218 [219] 220 221 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1