FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.06.17, 22:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 219 220 [221] 222 223 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462553 times)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4400 on: 29.06.08, 09:56 »

Mulla on tullu enemmän puolessa vuodessa n. 12500km omalla autolla, vaikka ajan työkseni pitkiä päiviä. Miten silti voi jäädä aikaa ajaa omallakin autolla noin paljon Huh Ei hyvä, aina vaan autolla ja autolla thmbdn

Ajopäiväkirjan mukaan 24500km (pelkästään omalla autolla ajetut ajot mukana) vuoden alusta. Pari päivää aikaa ajaa se 500km, että ollaan tavoitteessa puolessa välissä ajovuotta Grin Siltikin uhkaa jäädä viimevuotisten kilometrien alle reippaalla tuhannella kilometrillä  Tongue

Laskeskelin tuossa juuri, että tällä tahdilla ehtii tulla juuri ja juuri 185000km ajettua kilometriä täyteen Golfilla siihen mennessä, kun tulee tasan viisi vuotta täyteen tuon urhoollisen vanhan sotaratsun omistajana. Eli viidessä vuodessa tasan saman verran, kuin kaksi edellistä omistajaa ajoi auton ensimmäisinä 11:nä vuotena yhteensä  Embarrassed

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #4401 on: 29.06.08, 10:32 »

Tänään yks Volvo s60 meinas ajaa sulkuviivan yli Shocked Vesiliirto oli meinaan lähellä ukkosen takia. Salaman häikäisemä kuski oli menettänyt näkökykynsä. Samaa hetkellistä sokeutta aiheuttaa mm.autojen led jarruvalot. Takapenkillä kaksi snautseria ilman minkäänlaista turva istuinta. Järki käteen! Mahdollisen onnettomuuden seurauksena takapenkiltä lentävä koira saa  kuskin pitkät hiukset niin sekaisin, että tämä suorastaan tukehtuu niihin thmbdn

Eipä koirille paljon turvaistuimia ole. Eikä se häkkikään takapenkillä hirveesti auta. Se lentävä häkki on ihan yhtä ikävä kuin lentävä koirakin.
Tosin saattoihan niillä koirilla olla jonkinlaiset turvavyövaljaat joita on aika paha nähdä auton ulkopuolelta.

-JukSii-
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4402 on: 29.06.08, 10:33 »

Ajopäiväkirjan mukaan 24500km (pelkästään omalla autolla ajetut ajot mukana) vuoden alusta. Pari päivää aikaa ajaa se 500km, että ollaan tavoitteessa puolessa välissä ajovuotta Grin Siltikin uhkaa jäädä viimevuotisten kilometrien alle reippaalla tuhannella kilometrillä  Tongue
On sullakin tavoitteet laugh Mä en ajais muuta kuin kuvausreissut, mutta sitä "ylimääräistäkin" tulee ihan liikaa. Pitäis varmaan ruveta laskemaan paljonko siinä voittaa jos ajaa kolme tuhatta vähemmän puolessa vuodessa. Keskimäärin 10-litraa/100 km.....

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Mikko Heimo

« Reply #4403 on: 29.06.08, 10:35 »

Eipä koirille paljon turvaistuimia ole. Eikä se häkkikään takapenkillä hirveesti auta. Se lentävä häkki on ihan yhtä ikävä kuin lentävä koirakin.
Tosin saattoihan niillä koirilla olla jonkinlaiset turvavyövaljaat joita on aika paha nähdä auton ulkopuolelta.
Toi mun kirjoitus oli pieni vitsi vitsi..... Mutta vettä tuli niin stanasti Shocked

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4404 on: 29.06.08, 10:47 »

Toi mun kirjoitus oli pieni vitsi vitsi.....

Kuten myös se minun "tavoite" Wink Arvaa kahdesti, ajanko tuollaisia kilometrimääriä ihan vain huvikseni? Ennemminkin voisi ottaa tavoitteeksi, että kun selviäisikin alle sen 50tkm tästä vuodesta  Undecided

Henkka
Former member
« Reply #4405 on: 29.06.08, 22:34 »

Itse olen saanut kuristettua vuodesta 2004 kilometrejä alaspäin joka vuosi ja tänä vuonna tulee (enään) noin 16tkm ja olen siitä perhanan iloinen!  Grin

Mitä tulee noihin automerkkien törttöilyihin, taannoin oli esillä jokin ns. virallinen tilasto, johon oli suhteutettu sakotukset automerkin yleisyyteen nähden. Muuta en muista mutta ainakin volvot koreili siellä kärjessä.
Mutta yleisimmin sitä varmasti kiinnittää huomion herkemmin tietyn merkkisten autojen ajotapoihin, jos omassa mielessä on jonkinlaisia "odotuksia" sen suhteen. Toki ehkä jotkut merkit kiehtovat tietyntyyppisiä luonteita enemmän mm. imagosyistä, mutta kyllä niitä "narsistisia" riittää joka merkin rattiin. Niin siviili- kuin ammattipuolella.

Jotkut johtajat ajelee mondeoilla ja jotkut varastomiehet isoilla bemareilla. Turha siis tehdä arvailuja liikaa ammattien suhteen ja mitä merkitystä niillä olisikaan ajosuorituksen kannalta?
Aaltonen
Former member
« Reply #4406 on: 30.06.08, 04:54 »

Kyllähän se jossain vaiheessa oli loistavaa huumoria. Silloin alussa, kun vielä luuli Samin kirjoittelevan noita huumorimielessä. Mutta kun kaveri tosimielessä vain jatkaa ja jatkaa jo kolmattasataa sivua. Hauskaa asiasta tekee sen, miten liikenteessä kaikki voikin jollekin olla niin vaikeata. Kun ei kenellekään muulle taida sattuvan ja tapahtuvan yhtä paljon.

Hauskaa tämä on mulle, kun aina jaksat vouhottaa ja uhohta sillä, miten vaikeaa mulla on liikenteessä.  Wink
Finski
Former member
« Reply #4407 on: 30.06.08, 18:39 »

Hauskaa tämä on mulle, kun aina jaksat vouhottaa ja uhohta sillä, miten vaikeaa mulla on liikenteessä.  Wink

Onneton vastapallo, koska kyllä se siltä ihan oikeasti vaikuttaakin, että sulla tekee liikenteessä vaikeaa.
Kuten Joona tuossa sanoikin, niin 200sivua täällä sun paasausta on jo ollut. Se siitä vouhottamisesta.
Jaro Myllynen

Date Registered: 09.10.07

« Reply #4408 on: 30.06.08, 18:52 »

Yksi tapaus keväältä tuli mieleen:
Oltiin tulossa mökiltä Sunnutai iltana kotiinpäin tiellä jossa oli 80:n rajotus. No siinä rauhassa ajeltiin, kun yhtäkkiä mutkan takaa näkyi vastaantuleva henkilöautoa ohittava täysperävaunu kuormuri sepeli lastissa. Faija löi jarrut pohjaan ja väisti pientareele päin. Rekka ei ollut ihan vielä kerennyt omalle kaistalleen ohittaessaan automme. kyllä siinä vähän ehti pelästyä. thmbdn
Aika huono idea lähteä ohittamaan raskaassa lastissa olevalla yhdistelmällä mutkassa, missä ei näe vastaantulijoita kovinkaan pitkältä matkalta. Rekan mennessä ohi ikkunaan lensi vielä aikamoinen määrä irtokiviä lastista. Muistona muutama kiven iskemä tuulilasissa.

Toinen on kahden vuoden takaa:
Oltiin ajamassa E8:aa Uudestakaupungista Raumalle. Edessä oli  pitkä suora, jonka puolessavälissä näimme Koffin täysperävaunu rekan ilman perävaunua odottamassa kääntymistä menosuuntaamme. Edessämme oli  autoja muutaman sadan metrin päässä. Rekkakuski ilmeisesti luuli, että kerkeäisi väliimme ja lähti arvaamatta kiihdyttämään. olimme jo sen verran lähellä,että jarruttamaan ei olisi kerennyt. Ehdimme rekan nokan editse juuri ja juuri vähän pientareen kautta.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4409 on: 30.06.08, 19:03 »

Koffin täysperävaunu rekan ilman perävaunua

Mielenkiintoinen "yhdistelmä" Grin

Jaro Myllynen

« Reply #4410 on: 30.06.08, 20:10 »

Mielenkiintoinen "yhdistelmä" Grin
No kuinka tuo sitten ilmaistaan oikein?

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4411 on: 30.06.08, 20:20 »

Miten ois pelkkä kuorma-auto  Cheesy siis täysperä ilman perävaunua? laugh
Jaro Myllynen

« Reply #4412 on: 30.06.08, 20:25 »

No okei myönnetään. Ilmaisin asian huonosti. Embarrassed Se siitä.

Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator

« Reply #4413 on: 30.06.08, 20:29 »

Pelkkä vetoauto/kuorma-auto. Kyllähän noita mätämunia löytyy meidänkin ammattikunnasta. Nämä eräät sankarit käyttävät esimerkiksi autojansa tyhjäkäynnillä kun käyvät kahvilla ja sitten kehtaavat valittaa polttoaineen korkeaa hintaa. Itse en viitsi saarnata heille siitä kun ei ole kuiteskaan mitään hyötyä. Jotkut ajavat pelkät sumarit päällä kesäaikaan kun säästävät xenoneja talvikautta varten. Prkl ei ne polttimot niin kalliita oo et pitäs lakia rikkoa.
Puolikaskuskit ajavat surutta motarilla takana tulevan henkilöautojonon eteen ja lähtevät ohittamaan kolleegaa. Minulla jos on tarve ohittaa joku niin katson että peileissä ei näkyisi yhtään henkilöautoa. Ja joskus ruuhka-aikana 14-17 välisenä aikana motarilla ihan turha lähteä kenenkään ohitse. Autoa pukkaa sitä tahtia et toivotonta...

Aaltonen
Former member
« Reply #4414 on: 01.07.08, 06:42 »

Onneton vastapallo, koska kyllä se siltä ihan oikeasti vaikuttaakin, että sulla tekee liikenteessä vaikeaa.
Kuten Joona tuossa sanoikin, niin 200sivua täällä sun paasausta on jo ollut. Se siitä vouhottamisesta.

Olis pitäny tajuta sillon joskus kun alkoi kirjottelemaan tähän topikkiin, että ymmärrystä ei saa. Olin kyllä todella tyhmä kun en sitä tajunnut. Enkä tajua vieläkään.
Täällä on keskivertoa parempia kuljettajia niin moni, että ei ihme jos ei ymmärrystä tule. Ja aika moni ajaa vielä ammatikseen ja on nähnyt ja kokenut kaiken, joten ei yllätys jos mua pidetään taidottomana kuljettajana kun olen juttuja tänne kirjoitellut.

No ei se mitään, pitäkää sellasena. Tiedänpähän ainakin, että muutamalla ei ole mitään hajuakaan siitä, mistä niin kovasti tuntuu haju olevan.

Aaltonen
Former member
« Reply #4415 on: 01.07.08, 09:25 »

Ja taas päästiin tähän marttyyri/perääntymis vaiheeseen..

Niin joo tänkin unohdin joo, että jos vähänkin perääntyy on heti uhri.
Yllätys.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #4416 on: 01.07.08, 14:53 »

Nyt kun taas eletään kesän voimakkainta ukkoskautta, niin lienee hyvä muistuttaa seuraavasta asiasta. Eli kun ajetaan sateella (vesi/räntä/lumi) moottoritiellä tai muulla tiellä, jossa on vähintään kaksi kaistaa yhteen suuntaan, niin olisi hyvä muistaa ohitustilanteissa jättää tarpeeksi välimatkaa siihen ohitettavaan autoon ohituksen jälkeen. Valitettavasti useimmat vaan tunkevat heti ohituksen jälkeen suoraan siihen ohitettavan eteen, minkä seurauksena ne kaikki vedet/lumipöllyt lentävät suoraan siihen ohitettavan tuulilasiin huonontaen näkyvyyttä merkittävästi. Tietysti silloin, kun liikennettä on runsaammin kummallakin kaistalla, ei yleensä kannata jäädä siihen vasemmalle kaistalle turhaan kuppaamaan. Mutta jos vasen kaista on tyhjä ja lähdetään ohittamaan esimerkiksi kuorma-autoa/rekkaa moottoritiellä, niin sitä välimatkaa olisi hyvä jättää vaikka parisataa metriäkin.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #4417 on: 01.07.08, 18:06 »

Nyt kun taas eletään kesän voimakkainta ukkoskautta, niin lienee hyvä muistuttaa seuraavasta asiasta. Eli kun ajetaan sateella (vesi/räntä/lumi) moottoritiellä tai muulla tiellä, jossa on vähintään kaksi kaistaa yhteen suuntaan, niin olisi hyvä muistaa ohitustilanteissa jättää tarpeeksi välimatkaa siihen ohitettavaan autoon ohituksen jälkeen. Valitettavasti useimmat vaan tunkevat heti ohituksen jälkeen suoraan siihen ohitettavan eteen, minkä seurauksena ne kaikki vedet/lumipöllyt lentävät suoraan siihen ohitettavan tuulilasiin huonontaen näkyvyyttä merkittävästi. Tietysti silloin, kun liikennettä on runsaammin kummallakin kaistalla, ei yleensä kannata jäädä siihen vasemmalle kaistalle turhaan kuppaamaan. Mutta jos vasen kaista on tyhjä ja lähdetään ohittamaan esimerkiksi kuorma-autoa/rekkaa moottoritiellä, niin sitä välimatkaa olisi hyvä jättää vaikka parisataa metriäkin.
Perinteinen muistisääntö lienee paikallaan.. kun ohitettava auto näkyy kokonaan taustapeilistä (ja vähän enemmänkin), voi alkaa jo palailemaan sinne omalle kaistalle  Smiley

Matias Hurtta

Date Registered: 10.01.07

« Reply #4418 on: 01.07.08, 18:13 »

Voisitko sä lopettaa jo ton paskanjauhamisen? Yli 200 sivua olet jo jauhanut samaa asiaa täällä. Kyllä me tiedetään jo, että sulla on vaikeuksia selviytyä liikenteessä luoviessasi sitä yliluonnollisia kykyjä vaativaa raskasta linja-autoasi kuolemaa halveksuen oman henkesi uhalla läpi mitä erilaisempien liikennetilanteiden arkipäivän liikenteessä.

Onko se teiltä ja eräiltä muiltakin pois jos Sami kertoo täällä kokemuksiaan liikenteestä? Näitä juttuja kun ei ole ollenkaan pakko lukea. Siinä viestin vasemmassa yläkulmassa näkyy kirjoittajan nimi. Jos Samin jutut ei kiinnosta, niin voihan sitä vaikka sulkea silmät ja rullata alaspäin ja jatkaa niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan silloin kun siellä vasemmassa yläkumassa lukee Sami Aaltonen. Henkilökohtaisesti ainakin luen mielenkiinnolla Samin ja muidenkin kertomuksia liikenteen sekoilijoista. Tämän ei sitten ole tarkoitus olla mikään "hormooni-pätemis -viesti". Älkää suivaantuko. Smiley
Mikko Heimo

« Reply #4419 on: 01.07.08, 18:28 »

Joo. Ei mua ainakaan haittaa vaikka mitä tarinoita täällä kerrotaan kunhan ovat oikeista liikenne- tilanteista, eikä mitään keksittyjä juttuja. Täällä on muutamat selkeesti Samia vastaan. On huomattu. Mielenkiintoista luettavaa toisinaan kun kaikki sitten siihen yhtyvät Grin

Pages: 1 ... 219 220 [221] 222 223 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1