Keskustelua liikenteestä

<< < (889/3031) > >>

Aaltonen:
Hienoa kuulla, että voi jo paremmin! Ei tässä muuta voi sanoa, stemppiä ja paranemista!

Pe7e:
Eilen myös meinas mullakin kolahtaa kun joku nuorehko(<20v?) nainen meinas tulla väärään suuntaan liikenneympyrässä..  Tapahtui Jumbolla, hesburgerin ympyrässä.. olin tulossa sieltä heseltä katsottuna vasemmalta ja olin kääntymässä pois ympyrästä kun tuo neito meinas tulla jakajan väärältä puolelta.. noh jarrut tiskiin ja huomasi se naikkonenkin että nyt ollaan menossa vähän väärästä paikasta.. pakitteli sitten vaan pois ja meni oikealta puolelta.. ei sen kummempaa..  Siinä kun on ne puskat vielä edessä niin ei oikein nähnyt että sieltä on joku tulossa vastaan ennenkuin se oli siinä nokan edessä.. 

Mikäköhän kumma niissä ympyröissä on niin mahdottoman vaikeeta.. vilkkuja vilkutellaan vasemmalle kun vasemmalle ei voi kääntyä ja ties mitä muuta hölmöä.. 

heh, tuli mieleen yks koulussa maikan kertoma "vitsi" ajotunnilla...

"Millanen on ruotsalainen ikiliikkuja? - ympyrästä vasemmalle"

kiikaroija:

Mikäköhän kumma niissä ympyröissä on niin mahdottoman vaikeeta.. vilkkuja vilkutellaan vasemmalle kun vasemmalle ei voi kääntyä ja ties mitä muuta hölmöä.. 

Ja varsinkin kun ei vilkuteta poistuessa . Asiaan liittyen, en aina oikein tiedä, kun "Turkkarin" autoliitteessä on kysymyksiä, että onko ne edes tosia, kun on niin älyttömiä juttuja, niin juuri viimeksi joku kysyi jotain, että saako mennä eteen/pitääkö toisen väistää kun hän tulee ympyrään,vaikka siinä on kolmio tms. Siis aivan käsittämätöntä tuubaa kysellään. Pitäs varmaan kaikki pistää silloin tällöin autokouluun kertaamaan, kyllä siitä hiukan maksaisikin, jos pahimmat törpöt saataisiin pois teiltä.

Mikko J Virtanen:

Ja varsinkin kun ei vilkuteta poistuessa . Asiaan liittyen, en aina oikein tiedä, kun "Turkkarin" autoliitteessä on kysymyksiä, että onko ne edes tosia, kun on niin älyttömiä juttuja, niin juuri viimeksi joku kysyi jotain, että saako mennä eteen/pitääkö toisen väistää kun hän tulee ympyrään,vaikka siinä on kolmio tms. Siis aivan käsittämätöntä tuubaa kysellään. Pitäs varmaan kaikki pistää silloin tällöin autokouluun kertaamaan, kyllä siitä hiukan maksaisikin, jos pahimmat törpöt saataisiin pois teiltä.

Etenkin se ajoissa vilkuttaminen tuntuu monelle vaikealta. Ihmetellään sitten että miten tässä näin kamalat jonot on kun jokainen odottaa pääsevänsä ympyrään kun ympyrässä ajavat pihtaa sitä vilkkua viimehetkeen saakka..  Ja sitten noista isoista kaksikaistasista liikenneympyröistä on kanssa ollut useasti puhetta kun ilmeisesti ihmiset eivät osaa niissä ajaa ollenkaan. Siellä tienvarressa/yläpuolella on kyllä opasteet siitä, mikä kaista tulee valita jos haluaa päästä johonkin tiettyyn suuntaan.

Minä sain kortin opetusluvalla, joten en osaa sanoa mitä siellä autokoulussa opetetaan, mutta ainakin kavereiden puheiden perusteella siellä teoriassa jää kyllä paljon asiaa käymättä. Muutama autokoulun käynyt kaveri soittelee vieläkin vanhempiansa hätiin kun rengas puhkeaa autosta matkalla.. "Iskä tuu auttamaan, en mä tiedä miten tää rengas vaihdetaan". Luulis että autokoulussa puhuttaisiin edes jotain tuollaisesta auton perushuollosta, kun ei voi olettaa että se auto toimii ikuisesti ilman mitään lamppujen ja renkaiden vaihtamista ym.

Judanssi:

Minä sain kortin opetusluvalla, joten en osaa sanoa mitä siellä autokoulussa opetetaan, mutta ainakin kavereiden puheiden perusteella siellä teoriassa jää kyllä paljon asiaa käymättä. Muutama autokoulun käynyt kaveri soittelee vieläkin vanhempiansa hätiin kun rengas puhkeaa autosta matkalla.. "Iskä tuu auttamaan, en mä tiedä miten tää rengas vaihdetaan". Luulis että autokoulussa puhuttaisiin edes jotain tuollaisesta auton perushuollosta, kun ei voi olettaa että se auto toimii ikuisesti ilman mitään lamppujen ja renkaiden vaihtamista ym.

No autonvalmistajat ainakin luulevat. Vararengas on korvattu spray-pullolla ja polttimonvaihtokin vie merkkihuollossa melkoisen tovin (+ vaatii puolen auton purkamisen)

Navigation

Up one level

Next page

Previous page