Keskustelua liikenteestä

<< < (901/3031) > >>

pho201:
Tämän aamun saldo Joensuusta (lehdestä). 18-vuotias nuorukainen kaahasi autolla 96 km/h kadulla, jossa on 30 km/h nopeusrajoitus ja kohta perään samassa paikassa 19-vuotias pani vielä paremmaksi 105 km/h.

Joka päivä näitä tapahtuu ja jää kiinni, vaikka (tai ehkä juuri siitä syystä) paikallinen poliisi ei resurssien puutteessa ehdi kunnolla valvomaan liikennettä.

Mikä neuvoksi?

Ehdotus: Lapset pois ratista ja ajokortin saanti-ikä sinne lähemmäs aikuisten ikää sanotaan vaikka 24 vuoteen.

Kysyja:

Tämän aamun saldo Joensuusta (lehdestä). 18-vuotias nuorukainen kaahasi autolla 96 km/h kadulla, jossa on 30 km/h nopeusrajoitus ja kohta perään samassa paikassa 19-vuotias pani vielä paremmaksi 105 km/h.

Joka päivä näitä tapahtuu ja jää kiinni, vaikka (tai ehkä juuri siitä syystä) paikallinen poliisi ei resurssien puutteessa ehdi kunnolla valvomaan liikennettä.

Mikä neuvoksi?

Ehdotus: Lapset pois ratista ja ajokortin saanti-ikä sinne lähemmäs aikuisten ikää sanotaan vaikka 24 vuoteen.

Huono ehdotus. Ihan yhtä paljon niitä kaistapäitä löytyy teistä " kypsistä aikuisista". 

Stumppi:

Huono ehdotus. Ihan yhtä paljon niitä kaistapäitä löytyy teistä " kypsistä aikuisista". 

Totta. Ei se ikä, vaan ne asenteet...

tornadof36:
Moikka,

Laitetaan pikkutarina pohjoisen reissulta. Joka olisi voinut saada todella kamalan lopun. Tarina osoittaa sen miksi kannattaa seurata muiden tielläliikkujien touhuja. Eli silmät auki.

Eli kun ajoimme etelään päin jossain Suomussalmen ja Kuhmon välillä. Tai oli se jo Kuhmon puolella.

Edessämme oli hyvin pitkä oikealle kaartuva mutka, jossa näkyvyys ohitukseenkin oli hyvä.

Yhtäkkiä ehkä puolivälissä tuota mutkaa lähti vastaantuleva auto ohitukseen. Eikä siinä mitään, jos olisi suorittanut sitä toimenpidettään joutuisasti, kuten asiaan kuuluu. Kun autot olivat rinnakkain tajusin, että tuo

ohittava ei ehdi ohitustaan tehdä ennen meidän nokkaa.

Suoritin jarrutuksen, jonka seurauksena meidän nopeutemme laski lähes 0 km/t, eikä olisi paljon tarvinnut kun olisin väistänyt penkalle. Ohittavan auton ja meidän väliin jäi ehkä vajaat 10 metriä, kun olin pysähtynyt ja tämä tyyppi palasi omalle kaistalleen.

Entäs jos olisin ollut vähemmän keskittynyt, enkä olisi ajoissa syntyvää tilannetta havainnut.

Täytyy sanoa, että tuo juttu kyllä pyöri mielessä sen loppumatkan 700 km. Olo oli aika skarppi.

Toivottavasti tarinani tekee ainakin jonkun lukijoistaan entistäkin huolellisemmaksi.

- jukka

Mikko J Virtanen:
Hienoa että olit Jukka valppaana ja simät auki. Sitä ei tule aina ajatelleeksi, että vaikka itse ajelisi ihan rauhallisesti ja olosuhteet olisivat kuinka hyvät tahansa, joku muu saattaa kuitenkin aiheuttaa vaaratilanteen. Minulla on ainakin itselläni senverran nöyrä asenne, että oletan ennemmin itse tekeväni virheen, kuin että joku muu sen tekisi.. Siksi en välttämättä osaisi odottaa että voi käydä muidenkin tekemisien johdosta köpelösti.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page