Keskustelua liikenteestä

<< < (905/3031) > >>

Mikko86:
On se tekniikkalaji tuo parkkeeraaminen ahtaassa hallissa Joillekkin se on vaikeeta, joillekkin ei. Ihan yleistä. Juuri kukaan ei todellakaan osaa laittaa sitä kiesiänsä just keskelle ruutua. Sit kun se väärin pysäköinti tulee, niin seuraava tietysti ottaa sen huomioon jnejne, Ja sit välit menee ihan sekasin Tiukemmat ruudut ja niiden väliin enemmän tyhjää tilaa tai jotain muuta.........

pho201:
Suuremmat ruudut niin tuo ongelma poistuisi. Aivan sama tilanne on tiestössä. Paikoin maantiet on rakennettu niin kapeiksi, että siihen yhdelle kaistalle mahtuu just ja just kuorma-auto. Kaikki ajavat sitten yksissä ja samoissa jäljissä. Tie kuluu näin äkkiä hyvin syville urille etenkin talvella, kun lähes kaikilla on nastat renkaissa. Urien välissä ajaa vain harva (minä ajan, koska se on turvallisempaa ja mukavampaa, vaikka tarkkana saa olla, jos tien reunaan on 10-20 senttiä).

Jos tiet tehtäisiin leveämmiksi uria ei syntyisi samaan tahtiin. Se mikä tientekokustannuksissa säästetään menetetään korjauskustannuksissa ja kaikilla on kaupan päälle ikävää. Myös liikenneturvallisuus kärsii.

Pekka

kiikaroija:
Quote

Urien välissä ajaa vain harva (minä ajan, koska se on turvallisempaa ja mukavampaa, vaikka tarkkana saa olla, jos tien reunaan on 10-20 senttiä).

Jos tiet tehtäisiin leveämmiksi uria ei syntyisi samaan tahtiin.

Niin ajan minäkin. Välillä keskellä tietä(kun siis ei muita näy) ja sitten taas reunassa. Säästää tietä ja renkaita. Ja on nastoilla hiljaisempaakin meno jäällä kuin asfaltilla. Tuosta leveydestä en olisi varma, sillä kun alkaa vähän asfaltti pilkistämään jään alta niin siihen tuntuu suurin osa tähtäävän "jotta ei olisi liukasta" .

PeteL:
Joskus 80-luvun loppupuolellahan oli kampanja, joka kehotti puskuritarroissa "Ethän ajaisi urissa". Joku vitsiniekka oli muokkaillut sitten kirjaimia muotoon "Ethän naisi jurrissa" 

Minä myös ajan pääsääntöisesti urien sivussa, yleensä oikea pyörä uran ja reunaviivan välissä, joskus taas keskemmällä. Omakohtaista etua tulee siitä, että asfaltti on tasaisempaa ja sitä kautta hiljaisempaa urien sivussa.

Judanssi:
Joskus aikanaanhan ainakin meillä päin tiemestarin käskystä laitettiin urien pohjalle ohuita vanerilappuja, jotka "lätkyttivät" rengasta siihen malliin että teki mieli ajaa urien vieressä. Mielestäni tuo oli loistava keksintö ja huomattavasti edullisempi kuin vetää aina uusi asvaltti noiden urien takia.

No joku siitä sitten meni urputtamaan, ja tuo keino kiellettiin - syytä en enää muista.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page