FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 17:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 227 228 [229] 230 231 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473758 times)
Joni Miinalainen

Date Registered: 18.09.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4560 on: 05.09.08, 06:37 »

Jaa että 10 senttiä.. Aivan vakio "normaalimallinen" toyota avensis tai skoda octavia on ainakin helppo saada ottamaan kiinni töyssyihin, yleensä siinä vaiheessa, kun taka-akseli laskeutuu sieltä alas..

No en oo sentään mitan kanssa ollu mittaamassa, mutta kyllä siitä moni muu ajaa ihan suoraan töyssystä yli samanlaisilla autoilla, eikä kuulu kolinaa. Pointtinani oli lähinnä se katsomisen hauskuus, kun lippa vinossa sorvataan sitä autoa kulmittain töyssyn yli, vaikka tilaa olisi kuinka paljon. Ja sittenhän siellä on niitä oikeasti matalia autoja shellin pihassa usein, joiden varmasti on syytä ajaa varoen töyssystä yli. Mutta kaikkien ei varmastikaan tarvitsisi niin tehdä. Kuluu pojilla vaan bensaa ja kytkintä ihan turhaan  Roll Eyes
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #4561 on: 08.09.08, 06:30 »

Nyt ottaa päähän paloautot ja ambulanssit. Mikä ihme siinä on että kun katolla vilkkuu sininen valo niin sitä keltaista suuntavilkkua ei enää osata käyttää? Tänä aamuna katselin risteyksessä, että paloauto tulee perässä vilkut päällä. Hidastaa risteykseen ja minä väistän hiukan vasemmalle (keskellä risteystä) että pääsee ohi suoraan mutta tämä kaveri hidastaa vierelle ja huitoo kädellä, että mee pois tieltä ja onkin kääntymässä vasemmalle. Mikä ihmeen vaikeus siinä on laittaa sitä vilkkua päälle jotta muutkin tietäis minne arvon herra palomies on ajamassa?
Samanlainen tapaus viikko sitten ambulanssin kanssa. Pitäisikö sitä arvata jotenkin, että minne se on menossa vai vilkkuuko niiden mielestä jo rittäävästi jos sininen valo vilkkuu katolla, ettei siihen enää mitään lisää tarvita?

-JukSii-
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #4562 on: 08.09.08, 07:19 »

Nyt ottaa päähän paloautot ja ambulanssit. Mikä ihme siinä on että kun katolla vilkkuu sininen valo niin sitä keltaista suuntavilkkua ei enää osata käyttää? Tänä aamuna katselin risteyksessä, että paloauto tulee perässä vilkut päällä. Hidastaa risteykseen ja minä väistän hiukan vasemmalle (keskellä risteystä) että pääsee ohi suoraan mutta tämä kaveri hidastaa vierelle ja huitoo kädellä, että mee pois tieltä ja onkin kääntymässä vasemmalle. Mikä ihmeen vaikeus siinä on laittaa sitä vilkkua päälle jotta muutkin tietäis minne arvon herra palomies on ajamassa?
Samanlainen tapaus viikko sitten ambulanssin kanssa. Pitäisikö sitä arvata jotenkin, että minne se on menossa vai vilkkuuko niiden mielestä jo rittäävästi jos sininen valo vilkkuu katolla, ettei siihen enää mitään lisää tarvita?

Kyllä se ohjeen ja maalaisjärjen mukaan pitää selvästi osoittaa kanssa-autoilijoille, mihin on kääntymässä ja mitä aikoo tehdä. Eli vika on siellä pyörivän sinisen vilkun alla ollut.

Ja nimenomaan katelkaa niitä suuntavilkkuja. Yleensä kun ajetaan risteyksiin vapaata / lyhimmän jonon omaavaa kaistaa ja sitten käännytään, eli ryhmityssäännöt rikotaan tarkoituksella. Silti (ja varsinkin noissa tilanteissa) sillä suuntavilkulla pitää näyttää mihin oikeasti ollaan menossa.

Ja muutenkin hälytysajo ajetaan "erityistä varovaisuutta noudattaen" - joskin itse olen hieman eri mieltä tuon lausekkeen toimivuudesta. Sellaisia suorituksia tuolla välillä näkee...

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Aaltonen
Former member
« Reply #4563 on: 08.09.08, 14:49 »

Motoristeille sellasta terveisiä, että koittakaa nyt jumalauta ymmärtää se, että sillä kaistojen välissä pujottelulla ette voita yhtään mitään.
Te jäätte siinä aina toiseksi, ihan sama millaseen ajoneuvoon se stonga napsahtaa, aina jäätte toiseksi.
Onko järkeä laittaa koko elämä peliin muutaman vaivaisen minuutin takia ajamalla sielä autojen välissä keskiviivalla?!
Vaikka miten kokenut ja valpas ja taitava motoristi on, niin se ylimielisyys kyllä kostaantuu joskus ihan takuulla noissa jutuissa.

Kenenkään on ihan turha alkaa lässyttämään tähän perään, että kun on niin pitkä ykkövaihde, tai kädet puutuu tai kytkin käsi puuttuu tai kuuma tulee. Jumalauta, jos se on noin kamalaa ja rankkaa, niin ostakaa sitten auto, niin ei tartte valittaa kun kädet ja paikat puutuu jonossa ajaessa!
Se ei voi jumalauta olla niin vaikeaa ymmärtää sitä, että jos sielä kaatuu, se on Herran halussa tilataanko pyörätuoli vai tammiarkku! Onko se sen arvoista sitten, olla 5 minuuttia nopeemmin kotiovella?!
Henri Stschukin

Date Registered: 30.12.05

« Reply #4564 on: 08.09.08, 14:58 »

Jos tänne saa kerta näin avautua, niin malttia pyytäisin kakspyöräsillä ajavilta pikkuisen. Jumbon parkkihallissa meinas käydä hassusti tänään kun lauma kakspyöräsiä, olisko ollu muuan piikki ja mopo, niin kaasutteli melko kovalla vauhdilla parkkihallin pituussuunnassa ja eräs autoilija siinä peruuttamaan ja kakspyöräset melkein siihen törmäämään. Ja melkein olis korvatulpat pitänyt olla matkassa, kun niin kova meteli niistä vehkeistä lähti.
Aaltonen
Former member
« Reply #4565 on: 08.09.08, 14:59 »

Jos tänne saa kerta näin avautua, niin malttia pyytäisin kakspyöräsillä ajavilta pikkuisen. Jumbon parkkihallissa meinas käydä hassusti tänään kun lauma kakspyöräsiä, olisko ollu muuan piikki ja mopo, niin kaasutteli melko kovalla vauhdilla parkkihallin pituussuunnassa ja eräs autoilija siinä peruuttamaan ja kakspyöräset melkein siihen törmäämään. Ja melkein olis korvatulpat pitänyt olla matkassa, kun niin kova meteli niistä vehkeistä lähti.

No joo tästä aiheesta vois kirjottaa kirjan melkeen. Teinipoika + mopo/skootteri = täystuho.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #4566 on: 08.09.08, 15:05 »

Motoristeille sellasta terveisiä
Ja lisää terveisiä.. En halua yleistää, joten terveiseni menevät vain niille jotka tunnistavat itsensä tekstistä.

Eli opetelkaa nyt ******* soikoon pitämään edes jonkinnäköistä turvaväliä. Jos joku autolla ajaa liian lähellä takana niin kyllähän se ärsyttää, mutta ei se yhtä pahalta tunnu kuin että joku mopedi ajaa takalasissa kiinni. Ei ole ensimmäinen eika varmasti viimeinenkään kerta, kun mopedi ajaa takavasemmalla niin kiinni autossa ettei se tahdo enää näkyä taustapeilistäkään, ainoastaan sivupeileistä. Pimeänaikaan olen myös välillä ihmetellyt kun yksi ainut pyöreä valo näkyy siinä peilissä ja sitten olen todennut että joku mopo siellä kiinni taas.

Jos auto ajaa perässä niin ainakaan sille auton kuskille ei kovin todennäköisesti tapahdu mitään hirveän vakavaa jos lyön jarrut yhtäkkiä pohjaan. Entäpä se mopoilija? Parhaassa tapauksessa mopo tietysti sujahtaa vasemmalta/oikealta ohi jos on ajanut niin reunassa (tai onko se sittenkään paras vaihtoehto jos lyön jarrut tiskiin koska edessä hyppää vaikka hirvi auton ohi) ja huonommassa tapauksessa mopedi liiskaantuu minun takalasiin ja lentää joko takakonttiin siististi istumaan tai suoraan auton yli.  Voin kertoa etten aio säästellä äkkijarrutusta millään lailla (jos jarrutus on siis tarpeen) vaikka takana tulisikin joku ääliö perässä kiinni.

Onneksi tuossa Citroen SaXossa on ne kätevät etuvalojen pesimet. Suihkuttavat kyllä varsinaisen sumupilven ilmaan sitä pesunestettä, valoihin ei mene varmasti muuta kuin pieniä roiskeita. Kyllä on takana tuleva mopoilija usein ottanut vähän lisää etäisyyttä kun olen ensin vähän suihkauttanut vettä niskaan  Grin

tornadof36
Former member
« Reply #4567 on: 08.09.08, 16:44 »

Ja lisää terveisiä.. En halua yleistää, joten terveiseni menevät vain niille jotka tunnistavat itsensä tekstistä.

Eli opetelkaa nyt ******* soikoon pitämään edes jonkinnäköistä turvaväliä. Jos joku autolla ajaa liian lähellä takana niin kyllähän se ärsyttää, mutta ei se yhtä pahalta tunnu kuin että joku mopedi ajaa takalasissa kiinni. Ei ole ensimmäinen eika varmasti viimeinenkään kerta, kun mopedi ajaa takavasemmalla niin kiinni autossa ettei se tahdo enää näkyä taustapeilistäkään, ainoastaan sivupeileistä. Pimeänaikaan olen myös välillä ihmetellyt kun yksi ainut pyöreä valo näkyy siinä peilissä ja sitten olen todennut että joku mopo siellä kiinni taas.

Jos auto ajaa perässä niin ainakaan sille auton kuskille ei kovin todennäköisesti tapahdu mitään hirveän vakavaa jos lyön jarrut yhtäkkiä pohjaan. Entäpä se mopoilija? Parhaassa tapauksessa mopo tietysti sujahtaa vasemmalta/oikealta ohi jos on ajanut niin reunassa (tai onko se sittenkään paras vaihtoehto jos lyön jarrut tiskiin koska edessä hyppää vaikka hirvi auton ohi) ja huonommassa tapauksessa mopedi liiskaantuu minun takalasiin ja lentää joko takakonttiin siististi istumaan tai suoraan auton yli.  Voin kertoa etten aio säästellä äkkijarrutusta millään lailla (jos jarrutus on siis tarpeen) vaikka takana tulisikin joku ääliö perässä kiinni.

Onneksi tuossa Citroen SaXossa on ne kätevät etuvalojen pesimet. Suihkuttavat kyllä varsinaisen sumupilven ilmaan sitä pesunestettä, valoihin ei mene varmasti muuta kuin pieniä roiskeita. Kyllä on takana tuleva mopoilija usein ottanut vähän lisää etäisyyttä kun olen ensin vähän suihkauttanut vettä niskaan  Grin

Jep...

Turbodiisselillä kun vähän pölläyttää, niin tulee kanssa turvaväliä hieman enempi.

-jukka
Markku Vierelä

Date Registered: 23.08.05

« Reply #4568 on: 08.09.08, 17:06 »

Motoristeille sellasta terveisiä, että koittakaa nyt jumalauta ymmärtää se, että sillä kaistojen välissä pujottelulla ette voita yhtään mitään.
Te jäätte siinä aina toiseksi, ihan sama millaseen ajoneuvoon se stonga napsahtaa, aina jäätte toiseksi.
Onko järkeä laittaa koko elämä peliin muutaman vaivaisen minuutin takia ajamalla sielä autojen välissä keskiviivalla?!
Vaikka miten kokenut ja valpas ja taitava motoristi on, niin se ylimielisyys kyllä kostaantuu joskus ihan takuulla noissa jutuissa.

Kenenkään on ihan turha alkaa lässyttämään tähän perään, että kun on niin pitkä ykkövaihde, tai kädet puutuu tai kytkin käsi puuttuu tai kuuma tulee. Jumalauta, jos se on noin kamalaa ja rankkaa, niin ostakaa sitten auto, niin ei tartte valittaa kun kädet ja paikat puutuu jonossa ajaessa!
Se ei voi jumalauta olla niin vaikeaa ymmärtää sitä, että jos sielä kaatuu, se on Herran halussa tilataanko pyörätuoli vai tammiarkku! Onko se sen arvoista sitten, olla 5 minuuttia nopeemmin kotiovella?!

Tuosta splittailusta(kaistojen välissä/pientareella ajosta), ruuhkaisella tiellä esim. Kehä3:lla tulee harrastettua, jos jono liikkuu kävelyvauhtia tai on pysähdyksissä. Syy siihen on seuraava:
Kun ajan siellä välissä tai reunassa ja menen jonon päähän odottamaan vihreitä valoja. Valojen vaihtuessa keltaiseksi olen jo muutaman 10-100m päässä kun autot vasta nytkähtää liikkeele.
Näin ollen olen lyhentänyt jonoa, yhden ajoneuvon verran ja toki olen rivakammin perillä minne ikinä olen menossä. Ja kyllä se on puuduttavaa, nykien lipua siinä jonon jatkeena.
Ylimielisyydellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa tai no samanverran kuin splittailua ymmärtämättömän autoilijan kateudessa Wink
Ja elämä on aina pelissä kun ulko-oven kiinni laittaa. Paljon vaarallisempaa on ajella päätietä, kun täytyy jokaista tielle pyrkivää autoa katsoa tarkemmin, kun ei ne aina huomaa lähestyvää moottoripyörää.
Kun pidät jokaista tiellä liikkujaa mahdollisena eteentulijana/päälleajana pärjää aika pitkälle kolaroimatta.
Itse en ole koskaan, ollut edes lähelläpiti tilanteessa, juurikin tuon ohjeen ansiosta.
Ja on mulla autokin oikein 2 kpl ja aina annan tilaa jos näen jonku pyrkimässä ruuhkassa jonon ohi, se ei hidasta mun matkaa yhtään, päin vastoin.

Caravaanari on kaikkien kaveri.
Matti Averio
WALL-E

Date Registered: 05.10.06

« Reply #4569 on: 08.09.08, 17:08 »

Ihmiset silmät auki siellä liikenteessä, niin jalankulkijoilla kuin ratinkin takana, ettei joudu useammin tällaista näkyä todistamaan!  Undecided

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4570 on: 08.09.08, 17:11 »

Ihmiset silmät auki siellä liikenteessä, niin jalankulkijoilla kuin ratinkin takana, ettei joudu useammin tällaista näkyä todistamaan!  :-
Mäkelänkadun ja Sturenkadun risteyksestä tänään. Ne yliajajathan pakeni, vai liekö jo ilmoittautunu poliisille?

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Mikko Heimo

« Reply #4571 on: 08.09.08, 17:15 »

Paljon vaarallisempaa on ajella päätietä, kun täytyy jokaista tielle pyrkivää autoa katsoa tarkemmin, kun ei ne aina huomaa lähestyvää moottoripyörää.
Ei huomaa kun mennään hiukan ylinopeutta ilman valoja. Varmaan alla 10% motoristeista ajaa edes melkein rajoitusten mukaan thmbdn

Markku Vierelä

« Reply #4572 on: 08.09.08, 17:20 »

Ei huomaa kun mennään hiukan ylinopeutta ilman valoja. Varmaan alla 10% motoristeista ajaa edes melkein rajoitusten mukaan thmbdn
Jos näet, joskus ajamassa ilman valoja saat ajaa ylitseni Angry. Ylinopeutta saattaa toki joskus ollakkin. Jos motoristilla on ylinopeutta, niin ei sillä silmät ole kiinni.
Mutta kuten sanoin jokainen päätielle tulevaa autoa yms, pidän vaarallisena ja tiputan vauhtia oli sitä rajoituksen mukaan tai ei. Mutta meitähän on joka junaan ja osa on tainnut jäädä asemallekkin.
ps. En edes muista milloin olisin nähnyt, ilman valoja ajavan moottoripyöräilijän. Aika moni ajaa kirkkaalla ilmalla jopa kaukovalot päällä, että kanssa liikkujat huomaa, se ärsyttää itseänikin.
« Last Edit: 08.09.08, 17:28 by Markku Vierelä »

Mikko Heimo

« Reply #4573 on: 08.09.08, 17:36 »

En edes muista milloin olisin nähnyt, ilman valoja ajavan moottoripyöräilijän.
Okei, oli ehkä vähän liioiteltu yleistys, mutta johtui kai siitä, että pari päivää sitten osui kohdalle parit mulkerot prätkäkuskit.
Harmaa prätkä ajaa Eerikinkadulla ilman valoja aamuhämärässa tuplasti ylinopeutta. No, mä tulen eräästä "porttikongista" isolla hitaalla autolla ja odotan sopivaa väliä mihin lykätä. Tää sankari sit tulee sieltä kolmenkympin alueella väh.60KM/h ilman valoja ja ja pyörittelee päätänsä mulle kun en sitä mukamas huomannu Cool Ei sitä yksinkertaisesti voi nähdä semmosta pimeetä suhaajaa!

Aaltonen
Former member
« Reply #4574 on: 08.09.08, 17:44 »

Tuosta splittailusta(kaistojen välissä/pientareella ajosta), ruuhkaisella tiellä esim. Kehä3:lla tulee harrastettua, jos jono liikkuu kävelyvauhtia tai on pysähdyksissä. Syy siihen on seuraava:
Kun ajan siellä välissä tai reunassa ja menen jonon päähän odottamaan vihreitä valoja. Valojen vaihtuessa keltaiseksi olen jo muutaman 10-100m päässä kun autot vasta nytkähtää liikkeele.
Näin ollen olen lyhentänyt jonoa, yhden ajoneuvon verran ja toki olen rivakammin perillä minne ikinä olen menossä. Ja kyllä se on puuduttavaa, nykien lipua siinä jonon jatkeena.
Ylimielisyydellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa tai no samanverran kuin splittailua ymmärtämättömän autoilijan kateudessa Wink
Ja elämä on aina pelissä kun ulko-oven kiinni laittaa. Paljon vaarallisempaa on ajella päätietä, kun täytyy jokaista tielle pyrkivää autoa katsoa tarkemmin, kun ei ne aina huomaa lähestyvää moottoripyörää.
Kun pidät jokaista tiellä liikkujaa mahdollisena eteentulijana/päälleajana pärjää aika pitkälle kolaroimatta.
Itse en ole koskaan, ollut edes lähelläpiti tilanteessa, juurikin tuon ohjeen ansiosta.
Ja on mulla autokin oikein 2 kpl ja aina annan tilaa jos näen jonku pyrkimässä ruuhkassa jonon ohi, se ei hidasta mun matkaa yhtään, päin vastoin.

Vai sitä aletaan ihan puollustelemaan laissa kiellettyjä juttuja...
Tuo selitys sille, miksi jonojen välissä ajat oli yksi upeimmista keksityistä selityksistä mitä olen koskaan asiasta kuullut. Ei millään pahalla.

Tässä ei ole mistään helv**** kateudesta kyse, vaan siitä että ettekö te motoristit ollenkaan sitä mieti, että mitäs jos teitä ei olekaan nähty? Kun teitä ei muutenkaan tahdo aina nähdä. Kuinka moni täällä olevista henkilöautoilijoista olettaa ja huomioi ruuhkassa istuessaan, että sieltä keskiviivaa tulee joku kaksikertaa kovempaa autojen välissä kun ruuhkassa istutte?

Tänään näitä jonon lyhentäjiä oli Vihdintiellä harvinaisesti 2 eri kappaletta. Jonolla vauhtia noin 5kmh, kun autoletkan välissä vauhtia motoristeilla oli 20-30kmh. Se näytti siltä, että näitten ajoneuvojen omistajat eivät paljoa muista piitanneet. Ja se näytti hyvin "kokeneelta", ylimieliseltä ja riskialttiilta ajolta, jossa oli konfliktitilanteita ihan riittämiin, ja jossa tilannenopeudet olivat moninkertaiset siihen, että mitäs JOS..............

Se on varmasti niin kauan todella kivaa nähdä ne autot peilissä ja kokea olevansa jonon lyhentäjä, kunnes jotain kauniina päivänä sattuu. Sitten surraan lehdissä, että taas tuli ruumiita. Miksi miksi miksi? Olen ihan riittävän läheltä tätä itkemistä katsonut aikoinaan. Niin pienen ajan voiton takia riskeeraatte niin jumalattoman paljon? Kannattaako se? Ihan oikeasti kannattaako?
Markku Vierelä

« Reply #4575 on: 08.09.08, 18:10 »

Vai sitä aletaan ihan puollustelemaan laissa kiellettyjä juttuja...
Tuo selitys sille, miksi jonojen välissä ajat oli yksi upeimmista keksityistä selityksistä mitä olen koskaan asiasta kuullut. Ei millään pahalla.

Tässä ei ole mistään helv**** kateudesta kyse, vaan siitä että ettekö te motoristit ollenkaan sitä mieti, että mitäs jos teitä ei olekaan nähty? Kun teitä ei muutenkaan tahdo aina nähdä. Kuinka moni täällä olevista henkilöautoilijoista olettaa ja huomioi ruuhkassa istuessaan, että sieltä keskiviivaa tulee joku kaksikertaa kovempaa autojen välissä kun ruuhkassa istutte?

Tänään näitä jonon lyhentäjiä oli Vihdintiellä harvinaisesti 2 eri kappaletta. Jonolla vauhtia noin 5kmh, kun autoletkan välissä vauhtia motoristeilla oli 20-30kmh. Se näytti siltä, että näitten ajoneuvojen omistajat eivät paljoa muista piitanneet. Ja se näytti hyvin "kokeneelta", ylimieliseltä ja riskialttiilta ajolta, jossa oli konfliktitilanteita ihan riittämiin, ja jossa tilannenopeudet olivat moninkertaiset siihen, että mitäs JOS..............

Se on varmasti niin kauan todella kivaa nähdä ne autot peilissä ja kokea olevansa jonon lyhentäjä, kunnes jotain kauniina päivänä sattuu. Sitten surraan lehdissä, että taas tuli ruumiita. Miksi miksi miksi? Olen ihan riittävän läheltä tätä itkemistä katsonut aikoinaan. Niin pienen ajan voiton takia riskeeraatte niin jumalattoman paljon? Kannattaako se? Ihan oikeasti kannattaako?

No faktahan se on, että jono lyhenee kun valoista lähden keulilta, kuin se että siellä jossain jonossa luistattelemassa kytkintä?
Ja enpä ole ikinä sakkoja saanut, vaikka virkavallankin olen tuolla keinoin ohittanut. Miten sä nyt tuosta kateus jutusta noin kilahdit, kalahtiko kalikka Shocked
En mäkään ymmärrä, että siellä ajetaan kuin reikäpää. Mutta varovasti varovasti, ettei satu vahinkoja.
Ja en minä muista motoristeista tiedä, mutta johan mä olen jo kerran sanonut että kaikki tiellä liikkujat ovat potenttiaalisia päälle/eteen ajajia, joten ajan se mielessä kokoajan.
Mistä näkee että, joku on ylimielinen paitsi että näyttää etu ja nimettömän välissä olevaa sormea.

Joni Miinalainen

Date Registered: 18.09.07

« Reply #4576 on: 08.09.08, 18:11 »

Onneksi tämä MP:llä kaistojen välissä ajelu on meillä Suomessa melko harvinaista  thmbup Bangkokissa se näyttää olevan ihan oma taiteen lajinsa (tosin yhtään onnettomuutta ei sielläkään 3 pv:n aikana näkynyt). Itseäni ärsyttää suuresti nämä A1-tehoiset kevarit, joita kuljettajat eivät saa piiskattua muun liikenteen vauhtiin kiihdytyskaistoilla, ja sitten sieltä tungetaan vaan muun liikenteen sekaan ja kas, soppa on valmis. En oikein ymmärrä koko A1 touhua, itselläni oli alusta asti se 35 hepoa Gilerassa, eikä koskaan ollut karkaamassa lapasesta. Kyllä noilla nykyisillä alta 15 hepan tehoillakin saavat juniorit pyörään sellaisen vauhdin aikaan, että kolahtaessa on henki pois. Oma mielipiteeni on, että teho tuo turvallisuutta liikenteeseen  thmbup
Markku Vierelä

« Reply #4577 on: 08.09.08, 18:16 »

Onneksi tämä MP:llä kaistojen välissä ajelu on meillä Suomessa melko harvinaista  thmbup Bangkokissa se näyttää olevan ihan oma taiteen lajinsa (tosin yhtään onnettomuutta ei sielläkään 3 pv:n aikana näkynyt). Itseäni ärsyttää suuresti nämä A1-tehoiset kevarit, joita kuljettajat eivät saa piiskattua muun liikenteen vauhtiin kiihdytyskaistoilla, ja sitten sieltä tungetaan vaan muun liikenteen sekaan ja kas, soppa on valmis. En oikein ymmärrä koko A1 touhua, itselläni oli alusta asti se 35 hepoa Gilerassa, eikä koskaan ollut karkaamassa lapasesta. Kyllä noilla nykyisillä alta 15 hepan tehoillakin saavat juniorit pyörään sellaisen vauhdin aikaan, että kolahtaessa on henki pois. Oma mielipiteeni on, että teho tuo turvallisuutta liikenteeseen  thmbup
Samoilla linjoilla, kun tehoja vaan käyttää JÄRJELLÄ thmbup

Nils Rostedt

Date Registered: 26.01.04

« Reply #4578 on: 08.09.08, 18:43 »

Kaistojen välissä ajavat motoristit kenties sentään selviävät hengissä erehdyttyään.

Toisin voi käydä sille sankarille, joka vastaantulijoiden kaistalla ohitti hitaasti etenevää jonoa niin että pyörä kulki noin 40 cm keskiviivan väärällä puolella ja kahva varmasti liki metrin verran. Tämä siis kaksikaistaisella 80 km/h päätiellä.  Tavallisestihan tällaiset sankarit hakeutuvat omalle kaistalle vastaantulevan lähestyessä, mutta tämä vain jatkoi.

En ymmärrä. Kai siinä tuulikin repii jo pyörää aika lailla kun kohtaa 80 km/h liikkuvan auton puolen metrin etäisyydeltä.  thmbdn

Tiedoksi tällaisille motoristeille: Se moottoripyörä ei helposti erotu vastaantulevien autojen joukosta, esim. kaarteessa, eikä autoiljia siinä välttämättä ehdi väistämään yhtään, jos vaikkapa katsoo juuri kriittisellä hetkellä sekunniksi muualle.

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4579 on: 08.09.08, 19:09 »

Joo noi motoristit/mopoilijat ketkä ajaa ihan perseessä kiinni on kyllä helv**** ärsyttäviä. Kerran tuolla kun ajelin niin yks ajo ihan kiinni takapuskurissa siinä oikean takakulman kohalla.. ajattelin että kohta se kyllä vetää sieltä puolelta ohi.. vielä kun mä olin itekki kääntymässä oikeelle just ja siinä oli se kaista oikeelle kääntyville.. luulin että se pyssyttää sieltä ohi kun se kaista alkaa mutta onneks tajus pysyä siellä perässä eikä tulla sieltä välistä..

Ja jos joku mopopoika roikkuu perseessä niin niihin nyt ei ole kovin vaikea ottaa etäisyyttä...moottoripyörä kun taas pysyy suht hyvin perässä..  Cheesy Ihan alkaa naurattaa kun edes puhuu noista mopopojista... on ne niin säälittäviä...  Grin Hyvä että tytöt sentään osaa ajaa kunnolla.. tai no ainakin rauhallisesti..  laugh

Ja kun tuossa puhuttiin tosta että moottoripyörät kun ajaa ilman valoja.. oon sanonu täällä jo kerran sen mutta sanotaan nyt toisenkin.. eli siellä pöndellä kun oltiin mökillä ja ajeltiin ja oli sellanen harmaa/pimee sadekeli, vastaan tuli musta moottoripyörä ja kuskilla mustat vaatteet ja ajoi ilman valoja.. arvatkaa vaan miten hyvin se erottui sieltä kun taustalla oli vielä tummaa havumetsää...  thmbup
Pages: 1 ... 227 228 [229] 230 231 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1