Keskustelua liikenteestä

<< < (913/3019) > >>

tedibeer:
Ja pojilla myöskin autoissa isot spoilerit, jolloin julmettu downforce "tekee" niistä perus-VAG konsernin vehkeistä ja civiceistä jo kävelyvauhdissa niin matalia, että pitää kulmittain ajaa pikku töyssyjen yli, vaikka tyhjää jää väliin lähemmäs kymmenen senttiä  muutenkin joutuu tikkurilassa aina jonkun lippispäisen civicci-hemmon haastamaksi, jos vahingossa pääset liikennevaloissa "piikkipaikalle". Kerran tosin intouduin kisailuun ja sain melkein ajatettua hondamiehen miehen liikenteenjakajaan, kun sen ressukan civicci hyyty rinnalle. Ja sit mulle tööttäs kun sen kaista loppu, ei mun 
Ne tiksin kiertäjät on kyl ihan oma rotunsa 

hynkel:
Quote

Ja pojilla myöskin autoissa isot spoilerit, jolloin julmettu downforce "tekee" niistä perus-VAG konsernin vehkeistä ja civiceistä jo kävelyvauhdissa niin matalia, että pitää kulmittain ajaa pikku töyssyjen yli, vaikka tyhjää jää väliin lähemmäs kymmenen senttiä  muutenkin joutuu tikkurilassa aina jonkun lippispäisen civicci-hemmon haastamaksi, jos vahingossa pääset liikennevaloissa "piikkipaikalle". Kerran tosin intouduin kisailuun ja sain melkein ajatettua hondamiehen miehen liikenteenjakajaan, kun sen ressukan civicci hyyty rinnalle. Ja sit mulle tööttäs kun sen kaista loppu, ei mun 
Ne tiksin kiertäjät on kyl ihan oma rotunsa 


Jaa että 10 senttiä.. Aivan vakio "normaalimallinen" toyota avensis tai skoda octavia on ainakin helppo saada ottamaan kiinni töyssyihin, yleensä siinä vaiheessa, kun taka-akseli laskeutuu sieltä alas..

tedibeer:
Quote

Jaa että 10 senttiä.. Aivan vakio "normaalimallinen" toyota avensis tai skoda octavia on ainakin helppo saada ottamaan kiinni töyssyihin, yleensä siinä vaiheessa, kun taka-akseli laskeutuu sieltä alas..


No en oo sentään mitan kanssa ollu mittaamassa, mutta kyllä siitä moni muu ajaa ihan suoraan töyssystä yli samanlaisilla autoilla, eikä kuulu kolinaa. Pointtinani oli lähinnä se katsomisen hauskuus, kun lippa vinossa sorvataan sitä autoa kulmittain töyssyn yli, vaikka tilaa olisi kuinka paljon. Ja sittenhän siellä on niitä oikeasti matalia autoja shellin pihassa usein, joiden varmasti on syytä ajaa varoen töyssystä yli. Mutta kaikkien ei varmastikaan tarvitsisi niin tehdä. Kuluu pojilla vaan bensaa ja kytkintä ihan turhaan 

juksii:
Nyt ottaa päähän paloautot ja ambulanssit. Mikä ihme siinä on että kun katolla vilkkuu sininen valo niin sitä keltaista suuntavilkkua ei enää osata käyttää? Tänä aamuna katselin risteyksessä, että paloauto tulee perässä vilkut päällä. Hidastaa risteykseen ja minä väistän hiukan vasemmalle (keskellä risteystä) että pääsee ohi suoraan mutta tämä kaveri hidastaa vierelle ja huitoo kädellä, että mee pois tieltä ja onkin kääntymässä vasemmalle. Mikä ihmeen vaikeus siinä on laittaa sitä vilkkua päälle jotta muutkin tietäis minne arvon herra palomies on ajamassa?
Samanlainen tapaus viikko sitten ambulanssin kanssa. Pitäisikö sitä arvata jotenkin, että minne se on menossa vai vilkkuuko niiden mielestä jo rittäävästi jos sininen valo vilkkuu katolla, ettei siihen enää mitään lisää tarvita?

Judanssi:
Quote

Nyt ottaa päähän paloautot ja ambulanssit. Mikä ihme siinä on että kun katolla vilkkuu sininen valo niin sitä keltaista suuntavilkkua ei enää osata käyttää? Tänä aamuna katselin risteyksessä, että paloauto tulee perässä vilkut päällä. Hidastaa risteykseen ja minä väistän hiukan vasemmalle (keskellä risteystä) että pääsee ohi suoraan mutta tämä kaveri hidastaa vierelle ja huitoo kädellä, että mee pois tieltä ja onkin kääntymässä vasemmalle. Mikä ihmeen vaikeus siinä on laittaa sitä vilkkua päälle jotta muutkin tietäis minne arvon herra palomies on ajamassa?
Samanlainen tapaus viikko sitten ambulanssin kanssa. Pitäisikö sitä arvata jotenkin, että minne se on menossa vai vilkkuuko niiden mielestä jo rittäävästi jos sininen valo vilkkuu katolla, ettei siihen enää mitään lisää tarvita?


Kyllä se ohjeen ja maalaisjärjen mukaan pitää selvästi osoittaa kanssa-autoilijoille, mihin on kääntymässä ja mitä aikoo tehdä. Eli vika on siellä pyörivän sinisen vilkun alla ollut.

Ja nimenomaan katelkaa niitä suuntavilkkuja. Yleensä kun ajetaan risteyksiin vapaata / lyhimmän jonon omaavaa kaistaa ja sitten käännytään, eli ryhmityssäännöt rikotaan tarkoituksella. Silti (ja varsinkin noissa tilanteissa) sillä suuntavilkulla pitää näyttää mihin oikeasti ollaan menossa.

Ja muutenkin hälytysajo ajetaan "erityistä varovaisuutta noudattaen" - joskin itse olen hieman eri mieltä tuon lausekkeen toimivuudesta. Sellaisia suorituksia tuolla välillä näkee...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page