FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 03:48

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470082 times)
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #460 on: 08.06.06, 17:39 »

Minä TAAAAAAAAAAAAAS!   (vrt. GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLL=kuume nousee)

Totta sekin,että vilkkua voi käyttää myös väärin...mutta väittäisin näkemäni perusteella että enemmän sitä liian vähäistä vilkun käyttöä näkee,kuin sitä että vilkkua liikaa käytetään...Ja kyllähän se kaistankin vaihdossa se suositus on se 4 kertaa minimi,ja kääntyessä tietenkin reilusti enemmän.Ei ne polttimot niin vähästä vielä pala Wink  .

Aika usein varmasti esim tuo kääntyvän ajoneuvon vilkuttomuus voipi johtua silkasta ajattelemattomuudesta...Ei osata laittaa itseään toisen asemaan liikennetilanteissa..

..eli esim.vilkun käyttö jää puolitiehen tai kokonaan,vaikka seuraavassa hetkessä manaillaan itse sitä,etteivät muut tienkäyttäjät tuota vilkun käyttöä hallitse...

Sami,ei niiden asioiden pohtiminen yhtään hullumpi asia ole.Parempi että niitä pohtii,kuin että ei noita tuiki tärkeitä asioita ajattelisi ollenkaan.Ja hyvä näistä on täälläkin jauhaa,kun aina saa kuitenkin palautetta ja sehän taas todistaa,että kommentit on saaneet ihmiset funtsimaan näitä juttuja.

Turvallisia kilometrejä kaikille!

-Jukka Cheesy
B777
Former member
« Reply #461 on: 08.06.06, 17:46 »

Vaikea uskoa miten Sami (Aaltonen) uskallat edes ajaa tässä sairaanloisessa ja huippuvaarallisessa ja röyhkeässä liikenteessä kun jokainen tapahtuma on niin pelottava ja kuolettavan vaarallinen? Shocked Shocked Shocked
Sami Marttila

Date Registered: 01.08.03

« Reply #462 on: 08.06.06, 17:50 »

Aaltonen. Mää en nyt oikein kässänny et mikä tilanne noissa sun kuvissas on nyt niin kauheen vaarallinen? Ainoo missä oon about samaa mieltä on tuo turvavälikuva.

tornadof36
Former member
« Reply #463 on: 08.06.06, 18:01 »

SIPERIA OPETTAA!!!

-Jukka Cheesy
Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #464 on: 08.06.06, 18:05 »

Aaltonen. Mää en nyt oikein kässänny et mikä tilanne noissa sun kuvissas on nyt niin kauheen vaarallinen? Ainoo missä oon about samaa mieltä on tuo turvavälikuva.
Olen kyllä samaa mieltä...tuohan on ihan normaalia että kytätään lähellä keskiviivaa sitä ohitusmahdollisuutta ja jos semmoinen tulee niin lähdetään ohi. Ja voihan siitä vasemmalta kaistalta vielä palata takaisinkin oikealle jos näkee että ei olekkaan ehkä viisasta lähteä ohi.

Joten en näe kyllä mitään pahaa miten nuo muut tuossa ajoi? Paitsi toki tuo turvaväli. Ja teleputki tosiaan vääristää ihan mielettömästi todellisuutta näissä kun tulee se tiivistysefekti(vai mikälie hyvä suomennos, compression effect).

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Aaltonen
Former member
« Reply #465 on: 08.06.06, 18:06 »

En mä tiie miten sitä uskaltaa tuola ajaa tosiaan pitää pistää harkintaan tämäkin. Mitäs jos....
B777
Former member
« Reply #466 on: 08.06.06, 18:17 »

En mä tiie miten sitä uskaltaa tuola ajaa tosiaan pitää pistää harkintaan tämäkin. Mitäs jos....

Niinpä.

Tänäänkin tehtiin sellanen testi, että ajoin yhden tietyn saman lenkin läpi autolla (noin 30min lenkki) ensin kirjaimellisesti nopeuksia noudattaen ja taloudellista ajotapaa suosien. Kulutus oli 7.9l/100km ja keskinopeus 35.4km/h, tämä klo 14-1430 taajamassa, 30, 40, 50 ja 60km/h rajotusten alueella.

Toisen kerran ajoin saman lenkin "perstuntumalta" ilman että suuremmin kiinnitin huomiota nopeusmittariin, vaan ajoin muun liikenteen seassa ja jos ei liikennettä ollut niin ajelin "mukavaa" vauhtia, mm. 30 alueella 57km/h hetkellisesti (täysin tyhjä tie, uusi asfaltti, myötävalo jne eikä kouluja tms lähimaillakaan) ja lenkin ajettuani keskinopeus oli 37.1km/h ja kulutus 8.6l/100km.

Lähinnä sitä mitä yritän tässä sanoa, oli se, että vaikka ylinopeutta välillä ajaisi tai vähän rennommin ajaakin, niiin yhtäkään vaaratilannetta, huolettomuutta, tms ei muodostunut vaikka hieman rajotusten päälle ajoinkin, mutta myös sen huomaa, että aikaa sillä ei liioin voita lähes yhtään. Itse en jälkimmäistä ajoani vaarallisena pitänyt enkä sellaisena että siitä jotain riskiä muille olisi tullut, mutta auta armias jos kotipoliisi sami olisi osunut tielle, niin vankilaanhan mut ois varmaan pitänyt laittaa 57km/h 30 alueella ajamisesta koska ylinopeus tappaa.

Autona oli tietenkin pienimunaisen BMW (oli muuten auton vika joka suorastaan pakotti ajamaan ylinopeutta) E90 320i Touring.

Peace.
Aaltonen
Former member
« Reply #467 on: 08.06.06, 18:22 »

Joo eihän se ylinopeus mitään vaaraa välttämättä tuo. Ei siinä mitään.
B777
Former member
« Reply #468 on: 08.06.06, 18:23 »

Joo eihän se ylinopeus mitään vaaraa välttämättä tuo. Ei siinä mitään.

Mutta voit arvata jos olisit sattunut ajamaan mun takanani kameralla niin olisiko täällä ollut kuva sun auton mittarista missä bemari taustalla ja sun mittarissa se mun mainitsema nopeus 30 alueella ja kauhea valitus ja flametus kuinka sikoja bemarikuskit on Wink?
tornadof36
Former member
« Reply #469 on: 08.06.06, 18:26 »

Juups!

Taloudellista ajotapaa noudattaen 7,9l/100km.... laugh

No joo.Onhan tuo paljon fiksumpaa tuollaista "testilenkkiä" tehdä taajamassa,kuin ajaa siellä kilpaa.

-Jukka

Edit: Ei tuo ylinopeus vaaraa,ei.Niin kauan kun ei juokse se pikkukesälomalainen siellä testilenkillä eteen..

Edit2: Kyllähän se ennakointi aika olennaisesti liittyy tuohon taloudelliseen ajoon.Eipä millään pahalla! Cry
« Last Edit: 08.06.06, 18:29 by Jukka Harstela »
B777
Former member
« Reply #470 on: 08.06.06, 18:27 »

Taloudellista ajotapaa noudattaen 7,9l/100km.... laugh

Voit ilomielin tulla kokeilemaan samalla autolla jatkuvasti pysähtyvää ja taas liikkeelle lähtevää ajamista pääosin 30-40km/h alueilla ruuhkassa, katsotaan kuka siten nauraa? Huh

Edit: BMW kun ilmoittaa ko. autolle nämä lukemat taajamassa: Taajamassa    10,8 (11,3) l/100 km
« Last Edit: 08.06.06, 18:31 by Mikko Pietarinen »
motojuzzi
Former member
« Reply #471 on: 08.06.06, 18:31 »

Justiinsa. Morkataanpa nyt maan rakoon mies, joko on selvästi täysi nössö, kun ei ymmärrä kunnon kiihdytysten, vauhdin hurman ja ohitusten päälle. Aika luuseri. Ajokortti pois tuommosilta sunnuntaikuskeilta jotka ei ymmärrä miten tosimiehet ajaa autoa. Prkleen tientukot, aina ajamassa 79km/h kasikympin alueella, kun vähänkin ripottaa vettä.

Nuo teidän kommentit vain jotenkin tuntuvat aivan uskomattoman lapsellisilta. Ehkä vika on sitten vain minussa.

Noista kuvista, ei kaikissa välttämättä ole mitään suuronnettomuusriskiä, mutta kyllä tuo perseessä kiinni roikkuminen ja ohitus tuossa välissä (aivan sama, paljonko zoomi vääristää) kertoo ajotavoista ihan tarpeeksi. Ja kyllä noita läheltäpitiohituksia tulee todistettua vähintään 50 kilsan välein, kun sattuu ajamaan vanhalla Golfinrähjällä. Ei väliä ajaako sitä kuuluisaa kymppiä yli, yksikään Audi tai Volvo ei kehtaa jäädä sinne takasektoriin, siis jos kuskina on mies.

Ehkä tässä keskustelussa olisi ollut parempi pitää suu kiinni, mutta minua ottaa vaan niin uskomattoman paljon pattiin joidenkin autoilijoiden asenne. Kun vielä yleensä se henkensä menettävä on se vastaan tullut sivullinen.  Angry
B777
Former member
« Reply #472 on: 08.06.06, 18:32 »

Edit2: Kyllähän se ennakointi aika olennaisesti liittyy tuohon taloudelliseen ajoon.Eipä millään pahalla! Cry

Setä voi itse ajaa alle 7.9l tuon saman lenkin samalla autolla. Ja luuletko etten tiedä, että ennakointi vaikuttaa oleellisesti taloudelliseen ajoon?
Aaltonen
Former member
« Reply #473 on: 08.06.06, 18:36 »

Kyllä täällä ois noin 20 kuvaa jos oisin kameralla paikalla ollu.... Wink
Ja taloudellinen ajo on nimenomaan ennakointia ja havainnointia ja miettimistä, jonka varmaan kaikki autokoulun käyneet tietääkin.  Smiley
tornadof36
Former member
« Reply #474 on: 08.06.06, 18:56 »

Juups!

Turhaan provosoin kaveria,joka osaa selvästi taloudellisen ajon..

Kysymyshän on edelleen pääsääntöisesti siitä,TURVALLISUUDESTA...Itkosen äänenpainolla.

Ja se on muuten todella ärsyttävää,että aika usein tuo ajattelemattomuus maksaa jonkin sivullisen hengen....Ja monikaan ei tule ajatelleeksi sitäkään,että joku päivä se sivullinen voi olla oma läheinen  Cry

Kokeilepas joskus kavereidesi kanssa sellaista testilenkkiä,että ajatte toisen suunnitteleman,vaikkapa 30 kilometrin lenkin ja ajatte sen kahteen kertaan,mutta tällä kerralla vaikkapa liikennesääntöjä(MYÖS NOPEUSRAJOITUKSIA) noudattaen...Ensin kylmiltään ja sitten vielä skarpaten ja vielä voisitte laittaa(apukuski) jotain esim.läheltä-piti yms tilanteita ylös ja voisi kuskilta niitä sitten kysellä ajon jälkeen.

Mielestäni tuollainen ajoharjoitus voisi jopa opettaa jotain...Ainakin joustavuutta!

-Jukka Cheesy

Niin ja harjoitushan sopii tietysti kaikille,joilla ajokortti on!
Jaakko Rissanen

Date Registered: 01.07.03

« Reply #475 on: 08.06.06, 19:14 »

Keltaiset katkoviivat ennakoivat samanväristä sulkuviivaa. Saako katkoviivoilla lähteä vielä ohittamaan, vai pitääkö ajella rauhallisesti omaa kaistaa pitkin. Tästä olen kuullut ajokortillisilta henkilöiltä - yllätys yllätys - kahta eri mielipidettä. Siis saako, vai eikö saa? Omia mielipiteitä, luuloja yms... (Oikeasti sen saa ylittää)

« Last Edit: 08.06.06, 19:16 by Jaakko Rissanen »
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #476 on: 08.06.06, 19:45 »

muodostunut vaikka hieman rajotusten päälle ajoinkin, mutta myös sen huomaa, että aikaa sillä ei liioin voita lähes yhtään. Itse en jälkimmäistä ajoani vaarallisena pitänyt enkä sellaisena että siitä jotain riskiä muille olisi tullut, mutta auta armias jos kotipoliisi sami olisi osunut tielle, niin vankilaanhan mut ois varmaan pitänyt laittaa 57km/h 30 alueella ajamisesta koska ylinopeus tappaa.

Ja jos ylinopeudesta ei olisi linnaan vielä lentänyt, niin ainakin ajorkortitta ajamisesta.

-JukSii-
Finski
Former member
« Reply #477 on: 08.06.06, 20:15 »

Ja jos ylinopeudesta ei olisi linnaan vielä lentänyt, niin ainakin ajorkortitta ajamisesta.

Paitsi jos on ollut opetusajossa.

EDIT: Ville oli nopeampi.
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #478 on: 08.06.06, 20:18 »

Mä oon kuullut semmosesta paikasta kuin autokoulu. Aika jännää.

Kertoo puolestaan aika paljon autokoulusta ja sen opettajasta jos ajetaan 57km/h 30:n alueella Grin
Tuomas Ritari

Date Registered: 08.04.03

« Reply #479 on: 08.06.06, 20:35 »

Kun on kyseessä testi, niin ajo-opettaja ei sano yleensä mitään. Mulla oli samainen testi joskus ja ajoin about samalla tavlla kun missasin rajoituksen. En siis tiennyt sitä. Opettaja sanoi vasta jälkikäteen, että ajoit vähän ylinopeutta. Ja huomasi, että en rajoitusta huomannut.
Hyvähän se tosiaan toisen kortilla on ajella ylinopeutta, kyllä minä autokoulunopettajana olisin ehkä tuon kokoisesta ylinopeudesta huomauttanut, vaikka olisi mikä harjoitus menossa.
Pages: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1