Keskustelua liikenteestä

<< < (921/3033) > >>

PeteL:
Olen ihmetellyt myös sitä, että tullaan tankkaamaan halvimmalle automaatille kaasu on/off -tyylillä ja sitten jonossa auto käydä röpsöttää minuuttikaupalla - tai annetaan jopa käydä tankkauksen ajan.

Johtopäätös: Bensa on vielä (liian) halpaa.

mmniemi:
Joskus heinäkuun alkupuolella olin lähdössä pääkaupunkiseudulta ajelemaan kodio, ja ajattelin siinä sitten, että ajanpa varsin Tuusulan kautta nelostielle ja tankkaan kerrankin Suomen halvinta bensaa. Ajoin sitten tuon Neste Expressin pihaan, niin siinä oli oikeasti pitkästi yli 30 autoa jonottamassa kun tien toisella puolella ST1:llä oli 1,5 senttiä kalliimpaa 95:sta, mutta siellä ei ollut minkäänlaista jonoa. Nauruhan siinä pääsi, että kyllä ihmiset on hassuja. Mietin sitten, että paljonkohan nuo ihmiset edes keskimäärin tankkaa kerrallaan. Ehkä joku reipas 30 litraa voisi olla keskiarvona lähellä? Siitä sitä sitten sopii laskea, että paljonko säästi sillä 25min jonottamisella verrattuna siihen, että olisi ajanut tien toiselle puolelle ja tankannut 1,5 senttiä kalliimpaa bensaa ilman jonotusta. Ei siinä ihan tuntipalkoille taida päästä

HEHE, vaan eipä sen puoleen, jonotin itsekin. Olin jo kääntymässä ympäri ja ajamassa tien toiselle puolelle, mutta sitten ajattelin käyttää jonotusajan hyödyksi ja syödä Ruskeasannan Shelliltä matkaevääksi ostamani, lentovuoroservietin takapuolella suositellun sämpylän ja lukea lehden. Ja sainpahan ensimmäistä kertaa elämässäni tankata maan halvinta bensaa

Mikko86:
Quote

Naulan kantaan!, esim. sellaisella tasaisella ajamisella kuluu huomattavasti vähemmän kiisseliä, kuin esimerkiksi vaikka stadissa ajo, missä kokoajan nopeus laskee, nousee laskee..., jne...

Totta kai kannattaa välttää keskustassa ajoa, mutta josku sielläkin on pakko käydä. Pitää siis opetella ajamaan taloudellisesti.

Ihmetyttää ne jotka kyttää halpaa bensaa, mutta ajaa kuin vajaat apinat. Jurruutetaan kolmosella menemään viittäkymppiä... ja kaheksaakymppiä ajetaan nelosella.


Hyvin voi käyttää vitostakin 50km/h alueella, moottorijarruttaa edes joka toinen vaihe alas, ennakoida, välttää turhia nykimisiä valoissa et milloin vaihtuu jne jne. Taloudellista on myös kiihdyttää kaasu pohjassa tavoitenopeuteen jos vaan mahdollista. Eikä sit vedetä kierroksia tappiin. En tarkottanu sitä

Aaltonen:
Quote

Dokattu http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809128253820_uu.shtml


En olisi ihan heti tota vaihtoehtoa uskonut. 

mmniemi:
Quote

En olisi ihan heti tota vaihtoehtoa uskonut. 


Miksi et?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page