FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.17, 07:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 231 232 [233] 234 235 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473397 times)
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4640 on: 14.09.08, 18:56 »

Milläs sen pennun meinaat sitten kiinni ottaa? Yleensä tuppaavat jostain syystä katoamaan paikalliseen metsikköön melkosta vauhtia jos huomaavat, että joku pysähtyy osuman jälkeen............ Ainakin ne kovat lökäpöksyteini**diootit talvella lähti karkuun kun ensiksi heittivät 2 kappaletta isoja räntälumipalloja suoraan bussin etuikkunaan ja kun jarrutin ja katsoin peilistä,  lähtivät karkuun. Ota siinä ne sitten kiinni ja anna selkäsauna......
Ei pysähdy niin että huomaavat... jatkaa vaan matkaa ja kiertää jonnekin ja hyökkää takaapäin..  Wink
Petri Koivisto

« Reply #4641 on: 14.09.08, 18:57 »

Ehkä kannattais, mutta jääköön sun huoleksi. Miten harkita Cool Kai säkin joskus pienessä maistissa olet kruisaillu? Eli ei mitään nolla piste nolla nolla asennetta. Niitä ajokykyyn heikentäviä seikkoja on monia muitakin kuin alkomahooli. Väsymys on paljon pahempi, vaikka laillinen onkin Shocked
Justiinhan tuli muuten jotain uutista että tulee joku uus sääntö että nuorilla se raja on 0,2 promillea ja vanhemmilla 0,5... mikähän järki sitten tuossa taas on..  Tongue
Aaltonen
Former member
« Reply #4642 on: 14.09.08, 18:58 »

Ei pysähdy niin että huomaavat... jatkaa vaan matkaa ja kiertää jonnekin ja hyökkää takaapäin..  Wink

Justiinsa joo, mä tuun kattomaan kun tuon teet.....
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4643 on: 14.09.08, 19:00 »

Justiinhan tuli muuten jotain uutista että tulee joku uus sääntö että nuorilla se raja on 0,2 promillea ja vanhemmilla 0,5... mikähän järki sitten tuossa taas on..  Tongue
Ei mitään! Nuoret on ehkä vähän vaan ilosemmalla tuulella muutaman drinksun jälestä. Tästä sitten mukamas aiheutuu kaahailua Shocked

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Petri Koivisto

« Reply #4644 on: 14.09.08, 19:01 »

Ei mitään! Nuoret on ehkä vähän vaan ilosemmalla tuulella muutaman drinksun jälestä. Tästä sitten mukamas aiheutuu kaahailua Shocked
No onko ne vanhemmat sitten sen parempia ajamaan "kännissä"? Tongue Naurettavaa paskaa.
Aaltonen
Former member
« Reply #4645 on: 14.09.08, 19:02 »

Ehkä kannattais, mutta jääköön sun huoleksi. Miten harkita Cool Kai säkin joskus pienessä maistissa olet kruisaillu? Eli ei mitään nolla piste nolla nolla asennetta. Niitä ajokykyyn heikentäviä seikkoja on monia muitakin kuin alkomahooli. Väsymys on paljon pahempi, vaikka laillinen onkin Shocked

Mitä helv****ä?! Luuletko sinä, että kaikki on yhtä fiksuja kun sinä ja ajavat pienessä maistissa joskus?!?!?! helv**** sääliksi käy, jos sulla on tollanen asenne tähän hommaan, toivottavasti jäät joskus kiinni.
Oikeesti älä enää yhtään ala selittämään mitään muuta muttia, nytkin jo tässä aivan sanattomana luen näitä juttuja.

Kuules nyt, vaikka olisitkin miten väsynyt tahansa, JOS jotain sattuu; voit sanoa suoraan sen jälkeen, että väsymys. Ei muuta. Kukaan ei voi sua seinää vasten pistää ja sanoa, miksi olit ottanut alkoholia jos ajat?!
Mutta jos tööttäät pienessä sievässä mettään, voitko sanoa hyvällä omalla tunnolla sen, että "maistissa olin"?! So what? Pieni maiste, ei paha asia?!

Mieti nyt jumalauta vähän mitä täällä puhut.
Petri Koivisto

« Reply #4646 on: 14.09.08, 19:03 »

Justiinsa joo, mä tuun kattomaan kun tuon teet.....
No ei ehkä millään bussilla voi lähteä kiertelemään mutta omalla autolla..  mut jos jossain "omilla mestoilla" jotain pentuja heittelee kiviä niin varmaan tunnet paikat sen verran hyvin että tiedät miten pääsee "huomaamatta" hyökkäämään "selästä"...  Grin
Aaltonen
Former member
« Reply #4647 on: 14.09.08, 19:06 »

No ei ehkä millään bussilla voi lähteä kiertelemään mutta omalla autolla..  mut jos jossain "omilla mestoilla" jotain pentuja heittelee kiviä niin varmaan tunnet paikat sen verran hyvin että tiedät miten pääsee "huomaamatta" hyökkäämään "selästä"...  Grin

No joo, minä luovutan. Tullu niin monta kertaa toi tilanne vastaan, että siinä ei kyllä paljoa voi tehdä. No minkäs sille voi jos on niin idiootti, että ajoneuvoja heittelee kaikenlaisilla palasilla. Huomaa kyllä, että joillain ei ole ihan kaikki kotona, jos tällänen heittely on joittenkin teinienkin mielestä hauskaa.

Annas olla kun heille käy sama juttu, sitten kyllä haetaan vesuria ja puukkoa ja käydään näyttämässä, että mulle ei ryppyillä...... SItä se on. Idiootti on idiootti.
Mikko Heimo

« Reply #4648 on: 14.09.08, 19:08 »

Mitä helv****ä?! Luuletko sinä, että kaikki on yhtä fiksuja kun sinä ja ajavat pienessä maistissa joskus?!?!?! helv**** sääliksi käy, jos sulla on tollanen asenne tähän hommaan, toivottavasti jäät joskus kiinni.
Oikeesti älä enää yhtään ala selittämään mitään muuta muttia, nytkin jo tässä aivan sanattomana luen näitä juttuja.

Kuules nyt, vaikka olisitkin miten väsynyt tahansa, JOS jotain sattuu; voit sanoa suoraan sen jälkeen, että väsymys. Ei muuta. Kukaan ei voi sua seinää vasten pistää ja sanoa, miksi olit ottanut alkoholia jos ajat?!
Mutta jos tööttäät pienessä sievässä mettään, voitko sanoa hyvällä omalla tunnolla sen, että "maistissa olin"?! So what? Pieni maiste, ei paha asia?!

Mieti nyt jumalauta vähän mitä täällä puhut.
Ei juma itelles. Sallit siis väsyneenä ajamisen linja-autokuskina Shocked Ja miten mä voin jäädä "kiinni" jostain 0,2 promillesta? Mieti nyt ite vähän mitä *ekstaat Huh

Aaltonen
Former member
« Reply #4649 on: 14.09.08, 19:10 »

Ei juma itelles. Sallit siis väsyneenä ajamisen linja-autokuskina Shocked Ja miten mä voin jäädä "kiinni" jostain 0,2 promillesta? Mieti nyt ite vähän mitä *ekstaat Huh

Pakkohan se on kotiin päästä, se on ihan eri juttu jos vikalla siivulla olet väsynyt, kuin se, etta ajat maisteessa. Eikös jokainen meistä ole työpäivän jälkeen väsynyt enemmän tai vähemmän?!! Eli kaikilta sitten vaan auto takavarikkoon ja bussilla kotiin, ettei vaan väsyneenä kukaan tuola aja. Näinkö?
Ja kuljettajat sitten yöllkä 02 vaan ovet auki bussista, matkustajat pihalle ja kuski takapenkille nukkumaan puolessa välissä siivua......... Näinkö?!

Minä oikeasti luulin, että tämä alkoholi-ajaminen on kaikille täysin selvä asia. Jos otat, et aja. Ikäväkyllä näköjään ei ole, helv**** surullista, aivan helvetillisen surullista, tänä päivänä tämmönen huomata.

Niin miten nyt voisitkaan jäädä kiinni, ethän sinä jääkkään. Muut jää.
Mikko Heimo

« Reply #4650 on: 14.09.08, 19:14 »

Pakkohan se on kotiin päästä, se on ihan eri juttu jos vikalla siivulla olet väsynyt, kuin se, etta ajat maisteessa. Minä oikeasti luulin, että tämä alkoholi-ajaminen on kaikille täysin selvä asia. Jos otat, et aja. Ikäväkyllä näköjään ei ole, helv**** surullista, aivan helvetillisen surullista, tänä päivänä tämmönen huomata.

Niin miten nyt voisitkaan jäädä kiinni, ethän sinä jääkkään. Muut jää.
Et sä voi olla noin tyhmä, ethän? En aja minä ainakaan kännissä! Mut jos ajaa työkseen bussia ja vetää viimesen mutkan pitkäksi väsymyksen takia, niin onko hyvä omatunto? Sehän meni jokseenkin, niin, että vuorokauden yhtämittainen valvominen vastaa liikenteessä 1-promillen humalaa,... Sinä sallit siis sen Shocked

bemari
Former member
« Reply #4651 on: 14.09.08, 19:17 »

No kyllä minä näen päivittäin mopoilijoita juniorista vaariin ja kaikkea siltä väliltä. Varsinkin vähänkään täällä "syrjemmällä" mopo tai mopoauto on varsin monen varttuneemman menopeli...

Kieltääkö laki alaikäistä olemasta humalassa? Oston ja hallussapidon se kieltää, mutta en ole koskaan kuullut, että ketään alaikäistä olisi sakotettu alkoholin vaikutuksenalaisena olemisesta...
Niin joo, tiettyhän maalla ajaa vanhuksetkin mopolla Embarrassed

Enpä tiedä, mutta harvempi kai on känniin tullut pitämättä ensin alkomahoolia hallussaan? Tongue

Aaltonen
Former member
« Reply #4652 on: 14.09.08, 19:21 »

Et sä voi olla noin tyhmä, ethän? En aja minä ainakaan kännissä! Mut jos ajaa työkseen bussia ja vetää viimesen mutkan pitkäksi väsymyksen takia, niin onko hyvä omatunto? Sehän meni jokseenkin, niin, että vuorokauden yhtämittainen valvominen vastaa liikenteessä 1-promillen humalaa,... Sinä sallit siis sen Shocked

Luuletko sinä, etten minä noita asioita tiedä?
Siinä mielessä on, että tiedän olleeni täysin selvä, vaikkakin väsynyt. Väitätkö sinä, että sinua ei 10h työpäivän jälkeen yöllä 02 aikaan töitä lopettaessasi väsyttäisi yhtään, kun takana on lähemmäs 300km?
Eikös se ole ihan normaalia?

Tästä aiheesta tuli näköjään sota, ei voi mitään. Jos ajat et ota, on mun kanta asiaan. Jos joku on erimieltä, niin saa mun puolesta mennä sinne peilin eteen pohtimaan omia asenteitaan.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #4653 on: 15.09.08, 02:52 »

Minä oikeasti luulin, että tämä alkoholi-ajaminen on kaikille täysin selvä asia. Jos otat, et aja. Ikäväkyllä näköjään ei ole, helv**** surullista, aivan helvetillisen surullista, tänä päivänä tämmönen huomata.

Kyllä se on täysin selvä asia. Sinä vain näet asiassa kaksi eri tilannetta, kännissä tai selvinpäin. 1-2 kaljaa on sinulle jo kännissä. Et ilmeisesti kykene ymmärtämään, että 1 kaljan juoneena ajokyky on lähes täysin sama kuin juomatta. Sinä tietysti jo rinnastat sen täällä kännäämiseksi.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #4654 on: 15.09.08, 02:58 »

Luuletko sinä, etten minä noita asioita tiedä?
Siinä mielessä on, että tiedän olleeni täysin selvä, vaikkakin väsynyt. Väitätkö sinä, että sinua ei 10h työpäivän jälkeen yöllä 02 aikaan töitä lopettaessasi väsyttäisi yhtään, kun takana on lähemmäs 300km?
Eikös se ole ihan normaalia?

Kerropa Sami mulle, kun mä teen töitä pääsääntöisesti 16-02 tai 17-03. Eli n. 10 tuntia ja mua ei väsytä tippaakaan sen jälkeen. Kilometrejä tulee n. 250 - 350 päivästä riippuen. Päinvastoin, joka yö valvon vielä pari kolme tuntia kotona ennen kuin menen nukkumaan. Nukun 6-7 tuntia ja nousen klo 12 päivällä ja taas valvon sinne aamuyölle ja hyvin jaksetaan. Vai luuletko sä olevasi jotenkin ***tun spesiaali tapaus kun teet yli 8 tuntista työpäivää ja työaikasi ei ole se virasto 8-16, että tässä pitäisi nyt jotain kunnioitusta tuntea sua kohtaan? Toisekseen, jos tuommoinen mainitsemasi työpäivä kovasti rupeaa sua väsyttämään niin ehkä sun ei kannata sitä bussia ajaa. Tervetuloa vaan rahtipuolelle kokeilemaan täysperällä sitä 5-päiväistä 100 tuntista viikkoa. Voit parin kuukauden kuluttua sitten miettiä uudestaan, että vieläkö sua kiinnostaa itkeä kaikista ihme pikkuasioista. Tai jos ei rahtipuoli kiinnosta niin minäkin voin järkätä sulle meiltä hyvän keikan. 3 täysperäkeikkaa 35 tunnin sisään nukkumalla pari tuntia hytissä toisen keikan jälkeen. 900km. Ajoin pari viikkoa sitten. Ja voin sanoa ihan rehellisesti, että väsytti ihan aikuisten oikeasti.
Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4655 on: 15.09.08, 03:30 »

Et ilmeisesti kykene ymmärtämään, että 1 kaljan juoneena ajokyky on lähes täysin sama kuin juomatta.
Lähinnä parempikin jopa kuten Arttu tuolla pohti aiemminkin.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Aaltonen
Former member
« Reply #4656 on: 15.09.08, 03:49 »

Ei tässä ole kännistä kyse, vaan siitä; otatko yhden vai et kun lähdet ajamaan. Jos otat; jotain on ymmärretty väärin. Ilmeisesti teet töitä öisin-> vuorokausi rytmi tottunut yö töihin-> ei väsytä koska olet tottunut siihen. En luule itestäni mitään speciaalia. Rahti puoli ei voisi vähempää kiinnostaa.
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #4657 on: 15.09.08, 04:51 »

Jos otat; jotain on ymmärretty väärin.
Jees, jotain on silloin ymmärretty väärin.. Mutta mitä? Ite ainanki voin yhen kaljan käydä juomassa ja sen jälkeen lähteä rattiin täysin ilman omatunnontuskia. Ripittäytymisen yhteydessäkään ei tuu yhtään Ave Mariaa. Sensijaan tuomitsen täydellisesti väsyneenä ajamisen. Varmasti huomattavasti vaarallisempaa puuhaa kuin yhden kaljan "humalassa".

En luule itestäni mitään speciaalia.
Jep, nähtävästi yli-ihmisyyden ja yleisen virheettömyyden lisäksi.

Rahti puoli ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kuten ei yleensäkään muitten (väärät) mielipiteet asioihin.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #4658 on: 15.09.08, 05:15 »

Pakkohan se on kotiin päästä, se on ihan eri juttu jos vikalla siivulla olet väsynyt, kuin se, etta ajat maisteessa. Eikös jokainen meistä ole työpäivän jälkeen väsynyt enemmän tai vähemmän?!! Eli kaikilta
sitten vaan auto takavarikkoon ja bussilla kotiin, ettei vaan väsyneenä kukaan tuola aja. Näinkö?

Jos minä käyn ravintolassa syömässä ja otan lasin viiniä ruoan kanssa. Sen jälkeen minunkin pitää päästä kotiin, joten menen omalla autolla. Taidan sitten olla se suuri rikollinen.  Tongue

Ja kuljettajat sitten yöllkä 02 vaan ovet auki bussista, matkustajat pihalle ja kuski takapenkille nukkumaan puolessa välissä siivua......... Näinkö?!

Juurikin näin pitäisi toimia koska eikai kukaan bussikuski oikeasti halua matkustajia vaarantaa oman väsymyksensä takia? Vai onko se jonkun tyttären yliajaminen sallitumpaa väsyneenä kuin viinilasin jälkeen? Oikeastihan pitäisi nukkua ennen työvuoroa niin että jaksaa koko työvuoron. Sehän on ammattikuljettajana suorastaan velvollisuus.

-JukSii-
Juha Huvilinna

Date Registered: 29.10.03

« Reply #4659 on: 15.09.08, 07:30 »

Bla bla blaa...
Jos ajat et ota, on mun kanta asiaan...
blablaa...
Harva tuossa on kanssasi erimieltä, mutta kun rajojen laskulla ei saavuteta mitään positiivisia tuloksia, niin miksi sellaista pitäisi tehdä?

Väitän edelleenkin, että rattijuopumuksesta tulisi yleisessä mielipiteessä hyväksyttävänpää mikäli rajat olisivat alhaisemmat. Häpeä leimautumisesta on kuitenkin se suurin pelko tavalliselle tallaajalle joka miettii auton rattiin hyppäämistä. Todellisiin alkoholiongelmaisiin ja taparattijuoppoihin mitkään rajat eivät vaikuta millään tavalla.

0,0 tai 0,2 ei vaikuta törkeisiin rattijuopumuksiin millään tavalla. Ainoa mikä auttaa on laittaa niitä sinipukuisia virkamiehiä enemmän pillin kanssa tienvarsille ja kärähtäneiden ohjaaminen hoitoon.
Pages: 1 ... 231 232 [233] 234 235 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1