Keskustelua liikenteestä

<< < (933/3031) > >>

juksii:
Quote

Pakkohan se on kotiin päästä, se on ihan eri juttu jos vikalla siivulla olet väsynyt, kuin se, etta ajat maisteessa. Eikös jokainen meistä ole työpäivän jälkeen väsynyt enemmän tai vähemmän?!! Eli kaikilta
sitten vaan auto takavarikkoon ja bussilla kotiin, ettei vaan väsyneenä kukaan tuola aja. Näinkö?


Jos minä käyn ravintolassa syömässä ja otan lasin viiniä ruoan kanssa. Sen jälkeen minunkin pitää päästä kotiin, joten menen omalla autolla. Taidan sitten olla se suuri rikollinen. 

Quote

Ja kuljettajat sitten yöllkä 02 vaan ovet auki bussista, matkustajat pihalle ja kuski takapenkille nukkumaan puolessa välissä siivua......... Näinkö?!


Juurikin näin pitäisi toimia koska eikai kukaan bussikuski oikeasti halua matkustajia vaarantaa oman väsymyksensä takia? Vai onko se jonkun tyttären yliajaminen sallitumpaa väsyneenä kuin viinilasin jälkeen? Oikeastihan pitäisi nukkua ennen työvuoroa niin että jaksaa koko työvuoron. Sehän on ammattikuljettajana suorastaan velvollisuus.

JH:
Quote

Bla bla blaa...
Jos ajat et ota, on mun kanta asiaan...
blablaa...

Harva tuossa on kanssasi erimieltä, mutta kun rajojen laskulla ei saavuteta mitään positiivisia tuloksia, niin miksi sellaista pitäisi tehdä?

Väitän edelleenkin, että rattijuopumuksesta tulisi yleisessä mielipiteessä hyväksyttävänpää mikäli rajat olisivat alhaisemmat. Häpeä leimautumisesta on kuitenkin se suurin pelko tavalliselle tallaajalle joka miettii auton rattiin hyppäämistä. Todellisiin alkoholiongelmaisiin ja taparattijuoppoihin mitkään rajat eivät vaikuta millään tavalla.

0,0 tai 0,2 ei vaikuta törkeisiin rattijuopumuksiin millään tavalla. Ainoa mikä auttaa on laittaa niitä sinipukuisia virkamiehiä enemmän pillin kanssa tienvarsille ja kärähtäneiden ohjaaminen hoitoon.

Aaltonen:
Quote

Jos minä käyn ravintolassa syömässä ja otan lasin viiniä ruoan kanssa. Sen jälkeen minunkin pitää päästä kotiin, joten menen omalla autolla. Taidan sitten olla se suuri rikollinen. 

Oikeastihan pitäisi nukkua ennen työvuoroa niin että jaksaa koko työvuoron. Sehän on ammattikuljettajana suorastaan velvollisuus.


Miksi sinun pitää juoda alkoholia sielä ravintolassa, jos olet autolla liikenteessä?
Miksei vesi kelpaa? Etkö pysty olemaan juomatta sitä viinilasia, vaan on pakko saada juoda se, vaikka kotia lähdet autolla itse ajaen? Jos ravintolaseurueesi tulee myös kyydilläsi pois ravintolasta, mitäköhän he mahtavat miettiä tästä suhtautumisesta?

Pitääkö täysin selviä asioita kirjoittaa?



Aaltonen:
Quote

Kuten ei yleensäkään muitten (väärät) mielipiteet asioihin.


Se, jos mua ei rahtipuoli kiinnosta johtuu tietenkin siitä, että se on väärä mielipide tähän asiaan.
Loistavasti päätelty. Aploodit.

juksii:
Quote

Miksi sinun pitää juoda alkoholia sielä ravintolassa, jos olet autolla liikenteessä?
Miksei vesi kelpaa? Etkö pysty olemaan juomatta sitä viinilasia, vaan on pakko saada juoda se, vaikka kotia lähdet autolla itse ajaen? Jos ravintolaseurueesi tulee myös kyydilläsi pois ravintolasta, mitäköhän he mahtavat miettiä tästä suhtautumisesta?


Silloin harvoin kun minä käyn ravintolassa syömässä hiukan hienomman aterian, siihen kuulu ehdottomasti lasillinen hyvää viiniä.

Kukaan seurueesta ei ole koskaan ajatellut tästä mitään. Minä en usko, että 0,1 tai 0,2 promillea vaikuttaa ajamiseen mitenkään. Korkeintaan parantavasti niinkuin Artun aikaisemmin siteeraama tutkimus osoittaa. Jos olemme jonkun muun kyydillä, yleensä myös hän ottaa ruoan kanssa sen lasillisen, joten kai me ollaan sitten tapajuoppoja kaikki.

Kyse ei todellakaan ole mistään räkäkännistä tai ryyppäämisestä. Itse pidän vaarallisempana vaikkapa bussikuskeja jotka ajelevat väsyneinä illan pikkutunneilla.

Quote

Pitääkö täysin selviä asioita kirjoittaa?


Sinun kanssasi väitelessä täysin selvät asiat tuntuvat jatkuvasti olevan ihan päälaellaan, joten ne kannattaa kyllä kirjoittaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page