Keskustelua liikenteestä

<< < (937/3031) > >>

Aaltonen:

Minä olen todella hämmentynyt siitä, että sinun mielestäsi väsyneenä ajaminen bussilla ihmisiä kyydissä on hyväksyttävämpää kuin viinilasillisen jälkeen 0.2 promillen "humalassa".

Ei se sen hyväksyttävämpää ole. Mutta mielummin minä väsyneenä ajan kun tietoisena siitä, että olen olutta pari pulloa ottanut. Ja tästä väsymyksestä, en tiedä kannattaako sitä tässä alkaa sen enempää selittämään. Jokainen meistä on väsyneenä ajanut autoa, väsymyksen aste on sitten jokaisen oma henkilökohtainen juttu, missä vaiheessa itsensä liian väsyneeksi tuntee. Se, jos normaali ihminen on vuorotöitä, tekee aamu viikon jälkeen ilta viikon ja sama tyyli jatkuu, onko se yllättävää jos ei valvomiseen ole tottunut, että saattaa yöllä 01 aikaan olla väsynyt kun on iltapäivästä työnsä aloittanut?
En tarkota sitä tässä väsymyksessä, että silmät ei auki pysy ja kaistat näkyy neljänä. Vaan normaalia väsymystä.

tornadof36:

Todella.

Olisiko tämä kaveri ollut ajamatta jos meillä olisi nollatoleranssi? Vaikuttaisiko nollatoleranssi kuskeihin jotka ajavat yli kahden promillen humalassa ilman ajokorttia?

Jaa a..

Tiedä häntä, tuskin.

Mutta eihän nyt olekaan siitä kai kysymys.

Minusta asia on myös periaatteellinen. Mutta kaikilla on tuostakin omat mielipiteensä.

Tuon 0,5 promillen rajan puoltajista tulee lähinnä mieleen, että mikä ajatus siinä on takana. Onko periaate käänteinen omaani nähden. Että periaatteessa on voitava ajaa sen yhden oluen ottaneena??

Ei hjunmarra .

-jukka

Aaltonen:

Jotkut poliitikot kuvittelevat nollatolerannsin avulla poistavansa rattijuoppouden. Paskapuhetta. Jos lisäisivät kiinnijäämisen riskiä (poliisin resursseja) voisi sillä olla jotain merkitystäkin.

Okei, kerroppa sitten miksi Ilmailun puolella on 0, jos se pieni 0,2 edistää sitten vireystilaa JA ei tunnu missään?
Miksi ajoneuvolla liikenteessä ajamisessa se on sallittua, muttei ilmailussa, jos kerran tosiaan asia on niin kuin täällä kovaan ääneen väitetään, ei tunnu missään pari olutta...... Tuntuu varsin oudolta. Miksei liikenteen puolellakin voisi olla tuo 0 samantien..... Mitä helv**** väliä sillä on, jäisipähän ainakin tälläset "otin riittävän vähän" kuskit kiinni.

Mun mielestä on ihan naurettavaa olla tuola sellasella asenteella liikenteessä, että "yksi tai kaksi olutta ei haittaa". En usko sekunttiakaan, että kukaan onnettomuuteen tässä tilanteessa joutunut nukkuu yönsä levollisesti vailla omantunnon tuskia siitä, että olisiko onnettomuus vältetty ilman sitä "pakollista olut settiä" ennen ajoon lähtöä. Jos joku nukkuu; varmaankin ajokortti on myönnetty väärälle henkilölle tässä tapauksessa.

tornadof36:
Asennekysymyksiä...

-jukka

Aaltonen:

Asennekysymyksiä...

-jukka

Näinhän nämä näköjään on. Ei pysty ymmärtämään tätä yleistä käsitystä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page