Keskustelua liikenteestä

<< < (941/3019) > >>

nisse90:
Alkomaholista kun on ollut puhe, niin tässä viestiä korkeammalta taholta: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200809168276407_ul.shtml 

Joona:

Asiaan liittyvä kaksinaimoralismi jaksaa aina hämmästyttää. Kuten todettua, väsyneenä ajaminen vastaa hyvinkin 0,7 promillen humalatilaa mutta sitä ei tuomita. Onpa täällä eräät, ilmeisesti jopa ammattiautoilijat, pitäneet sitä täysin normaalina ja hyväksyttävänä vaatien samaan aikaan alkoholin suhteen nollatoleranssia.

Sitä väsymystäkin voidaan sitten tulkita monella eri tavalla. Toiselle pieni haukottelu saattaa jollekin muulle olla jo nukahtamispiste. Sitä paitsi, siihenkin tottuu ja tuommoiset 24h jaksot eivät ole temppu eikä mikään, kun sitä on muutaman kerran tehnyt. Ja mitä itse on tullut ajettua 24 tuntia yhtäsoittoa välillä niin en todellakaan ole ollut missään nukahtamispisteessä / humalaa vastaavassa tilassa. Kyllä sitä pystyy olemaan ihan yhtä virkeänä kuin mitä töissä muutenkin ollaan. En minä ainakaan koe missään vaiheessa olevani jotenkin erityisen vireänä tai skarppina tai muutenkaan seuraa liikennettä intensiivisesti. Kummasti vaan vaaratilanteita ei kuitenkaan tapahdu tai mitään muutakaan ihmeellistä, mitä esim eräille sattuu päivittäin.

Toki, jos esim eräät tällä foorumilla kirjoittavat henkilöt saisivat päättää, niin autoa ajettaisiin enintään 8 tuntia päivässä selkä suorana, naama kiinni tuulilasissa, kädet 10 vaille 2 asennossa ratilla jne. Mitenkähän esim rekalla ajamiseen puhelimessa puhuen jalat kojelaudalla suhtaudutaan? Minä pidän sitä aivan normaalina.

matskupu:

Ja mitä itse on tullut ajettua 24 tuntia yhtäsoittoa välillä niin en todellakaan ole ollut missään nukahtamispisteessä / humalaa vastaavassa tilassa. Kyllä sitä pystyy olemaan ihan yhtä virkeänä kuin mitä töissä muutenkin ollaan.

Taidat olla yli-ihminen..

Kyllä sitä pystyy olemaan ihan yhtä virkeänä kuin mitä töissä muutenkin ollaan. En minä ainakaan koe missään vaiheessa olevani jotenkin erityisen vireänä tai skarppina tai muutenkaan seuraa liikennettä intensiivisesti. Kummasti vaan vaaratilanteita ei kuitenkaan tapahdu tai mitään muutakaan ihmeellistä, mitä esim eräille sattuu päivittäin.

Pelottavaa, jos et yhtään skarppaa ollessasi duunissa / liikenteessä. Eli suomeksi et ole valppaana vaan annat liikennevirran vaan soljua ohi ajatellen jotain ihan muuta?

Mitenkähän esim rekalla ajamiseen puhelimessa puhuen jalat kojelaudalla suhtaudutaan? Minä pidän sitä aivan normaalina.

Ja mä pidän sitä tyhmyytenä.

Aaltonen:

Mitenkähän esim rekalla ajamiseen puhelimessa puhuen jalat kojelaudalla suhtaudutaan? Minä pidän sitä aivan normaalina.

Jalat kojelaudalla... sillatavalla on menetty henkiä aikoinaan. Apukuskin jalat oli kojelaudalla ja sattukin kolari. Lähti selkäranka niin sanotusti irti......

PeteL:
Liikenteenvalvontakamerat saattavat kuvata  100 km/h alueella myös 80 km/h ylittäjiä:
Kameralla on tarkoitus tarkkailla hitaampaa ajoneuvoryhmää eli niitä ajoneuvoja, joita ei ole hyväksytty ajamaan sadan kilometrin tuntinopeudella.

Savonsanomat

Navigation

Up one level

Next page

Previous page