FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.10.17, 02:43

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 239 240 [241] 242 243 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473788 times)
tornadof36
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4800 on: 26.09.08, 22:19 »

Ötysiä...

Olen tuossa ajellessani alkanut entistäkin enemmän ennakoimaan. Ja nimenomaan kaupunkiliikenteessä...Ok. pikkukaupungissa. Mutta kuitenkin.
Eli jo kaukaa tilanteita katselemalla voipi entistä enemmän vaikkapa päästellä jalankulkijoita tien ylitse.

Toki olen tehnyt sitä ennenkin.

Kokeilkaapa miten mukavaa se on thmbup.

Turvallista vkl:a kaikille.

- Cool jukka
Aaltonen
Former member
« Reply #4801 on: 27.09.08, 04:56 »

Vai systeemit heikoilla? Justiinsa joo. Mansku Stadissa klo 16.32. Ihmiset lähtee kotia töistä. Pysäkit täynnä porukkaa, sulla 4 tai 5 bussia takana. Kuinka kävisikään jos 70 auton matkustajasta 40 maksaisi pankkikortilla? MIETI. Ja ihmettele systeemiä sitten.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4802 on: 27.09.08, 06:49 »

Niin tuossa lukee, että "stressiä esiintyy bussin tuulilasin ulkopuolella.... ei sisäpuolella.....................

Kyllä tekstistä näkee, että näköjään sitä stressiä on siellä sisäpuolellakin Tongue

Ja tästä mielenosottajista, kaikenlaista sitä näkee.

Todellakin. Myös bussikuskeja Wink

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Joni Miinalainen

Date Registered: 18.09.07

« Reply #4803 on: 27.09.08, 07:10 »

Bussikuskeista puheen ollen... Tietääkö kukaan legendaarisen pk-seudun bussikuskin "Hartikaisen" nykyliikkeistä mitään? Joko on mahtanut tulla herralla eläke-ikä täyteen? Samanlaista kuskia ei ole tullut vastaan kyllä koskaan, eikä varmaan tule  laugh Taisi olla Hartikaisesta joku dokumenttikin joskus telkkarissa pyörimässä? Dokumentissa permanentti-hiuksinen Hartikainen ajaa poikansa kanssa Suomesta Pariisiin jollain pikku pösöllä tai vastaavalla kikottimella...
arttula
Former member
« Reply #4804 on: 27.09.08, 07:49 »

Alkaa kypsyttämään. Angry

Kertokaapas nyt, mitä minun pitäisi tehdä. Ajelen aina nopeusrajoitusten mukaan. Nopeusnäyttötaulujen mukaan mittarivirheeni on n. 4-5 km/h, ja kompensoin sen asettamalla vakionopeussäätimellä 100 km/h -alueella auton mittariin 105 km/h. Ja vastaavasti 80 km/h -alueella 85 jne... Silti autoni taakse kertyy aina jono, jossa minä olen etummaisena. Autot roikkuvat puskurissa kiinni, ja tekevät huimia ohituksia. Monasti saan lyödä jarruja kiinni, että ohittava auto pääsisi takaisin kaistalle ajoissa.

Mitä siis pitäisi tehdä ? Jatkaa nykyistä linjaa, eli ajaa tasan rajoituksen mukaisesti ? Ajella kohtuullista ylinopeutta siten että jonoja ei ainakaan minun taakseni synny ?
tornadof36
Former member
« Reply #4805 on: 27.09.08, 08:25 »

Moikka Arttu,

Sinunna jatkaisin omaa fiksua linjaasi. Anna sooloilijoiden ohitella ja soita liikkuvat perään kun on jotain härskimpää. Rekkaria muistiin vain.
Ihan turha lähteä tuohon touhotukseen mukaan. Aina sieltä tulee joku perässä jonka on oltava siellä "maalissa" ennen sinua.

-jukka Huh

Ps. Katos ihmiset luulee nykyään, kun on brake assistantit yms että se auto jeesaa tositilanteessa. Ettei tarvitse kuin mennä vaan. Ja muista viis!
arttula
Former member
« Reply #4806 on: 27.09.08, 08:28 »

Moikka Arttu,

Sinunna jatkaisin omaa fiksua linjaasi. Anna sooloilijoiden ohitella ja soita liikkuvat perään kun on jotain härskimpää. Rekkaria muistiin vain.
Ihan turha lähteä tuohon touhotukseen mukaan. Aina sieltä tulee joku perässä jonka on oltava siellä "maalissa" ennen sinua.

Joo, tulee vaan nolo olo, kun ohittajat katsovat kiukkuisesti. Tuntuu siltä, että olisi hame päällä ja vaaleat hiukset... Embarrassed
tornadof36
Former member
« Reply #4807 on: 27.09.08, 08:35 »

Sehän on kuin elämässä yleensä....

Keskittyy enempi omiin tekemisiin. Jos on pakko kisata(enkä tarkoita liikennettä vaan yleensä), niin tekee sen verraten omiin juttuihin. Heh, ei tule pettymyksiä.
Jahas, se on lähdettävä valumaan työmaata kohden.

-jukka Cool
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #4808 on: 27.09.08, 11:30 »

Bussikuskeista puheen ollen... Tietääkö kukaan legendaarisen pk-seudun bussikuskin "Hartikaisen" nykyliikkeistä mitään? Joko on mahtanut tulla herralla eläke-ikä täyteen? Samanlaista kuskia ei ole tullut vastaan kyllä koskaan, eikä varmaan tule  laugh Taisi olla Hartikaisesta joku dokumenttikin joskus telkkarissa pyörimässä? Dokumentissa permanentti-hiuksinen Hartikainen ajaa poikansa kanssa Suomesta Pariisiin jollain pikku pösöllä tai vastaavalla kikottimella...

Dokumentti löytyy Elävästä Arkistosta kokonaisuudessaan, piristävää katsottavaa. -45 taisi olla mies syntynyt, joten eipä tuo välttämättä iän puolesta eläkkeellä.

Dokumentissa vilahtaa muuten legendaarinen Voutilan Esso vuonna -96 Wink
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #4809 on: 27.09.08, 15:13 »

Kertokaapas nyt, mitä minun pitäisi tehdä. Ajelen aina nopeusrajoitusten mukaan. Nopeusnäyttötaulujen mukaan mittarivirheeni on n. 4-5 km/h, ja kompensoin sen asettamalla vakionopeussäätimellä 100 km/h -alueella auton mittariin 105 km/h. Ja vastaavasti 80 km/h -alueella 85 jne... Silti autoni taakse kertyy aina jono, jossa minä olen etummaisena. Autot roikkuvat puskurissa kiinni, ja tekevät huimia ohituksia. Monasti saan lyödä jarruja kiinni, että ohittava auto pääsisi takaisin kaistalle ajoissa.

Mitä siis pitäisi tehdä ? Jatkaa nykyistä linjaa, eli ajaa tasan rajoituksen mukaisesti ? Ajella kohtuullista ylinopeutta siten että jonoja ei ainakaan minun taakseni synny ?

Rupeat ajamaan mittarin mukaan 115km/h niin vähenee ne ohittajat vähän. Ja tuolle Jukan ehdottamalle kotipoliisikyyläilmiantajavasikka-linjalle ei kannata lähteä. On poliisilla muutakin tekemistä kuin kuunnella kaikenmaailman idioottien itkua puhelimessa, kun joku vähän ohitti keltaisilla viivoilla ylämäessä jne. Tällaisesta kun ei voi edes sakottaa ilman todisteita, eikä siihen riitä jonkun kotikyylän soitto maantieltä.
Kimmo Kyle

« Reply #4810 on: 27.09.08, 15:21 »

Kertokaapas nyt, mitä minun pitäisi tehdä.

Ajat edelleen niinkuin ennenkin ja jos ohittelijoiden tuijotus häiritsee, nojaile vaikka sivuikkunaan kyllästyneen näköisesti tai irvistele niille.

Ylinopeuden ajamistakin on ehdotettu, pah. Minkä ihmeen takia pitäisi riskeerata sakot jonkun taulapään takia joka ei osaa milliäkään nostaa sitä varvasta kaasulta?  laugh
Joona Väisänen

« Reply #4811 on: 27.09.08, 16:04 »

Ylinopeuden ajamistakin on ehdotettu, pah. Minkä ihmeen takia pitäisi riskeerata sakot jonkun taulapään takia joka ei osaa milliäkään nostaa sitä varvasta kaasulta?  laugh

Niin, asiahan on niin, että 100km/h alueella ajetaan pääsääntöisesti n. 110km/h. Joten ajamalla 110, eli tässä tapauksessa mittarin mukaan 115, ohittelijoiden määrä pienenee ratkaisevasti. Onhan se ihan selkeätä, että jos 100 alueella ajaa 100 niin on tukkeena. Tai ei välttämättä tukkeena, mutta kulkee muuta liikennettä hitaammin. Suurin osa kuitenkin ajaa lähes pääsääntöisesti 10 yli rajoituksen, sanoittepa jeesustelijat mitä tahansa.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4812 on: 27.09.08, 16:14 »

Niin, asiahan on niin, että 100km/h alueella ajetaan pääsääntöisesti n. 110km/h. Joten ajamalla 110, eli tässä tapauksessa mittarin mukaan 115, ohittelijoiden määrä pienenee ratkaisevasti. Onhan se ihan selkeätä, että jos 100 alueella ajaa 100 niin on tukkeena. Tai ei välttämättä tukkeena, mutta kulkee muuta liikennettä hitaammin. Suurin osa kuitenkin ajaa lähes pääsääntöisesti 10 yli rajoituksen, sanoittepa jeesustelijat mitä tahansa.

Kumma juttu. Minä ajan vuodessa sen 40000 - 50000 kilometriä ja ajan kyllä tuolla tien päällä pääsääntöisesti mittarin mukaan 110km/h (todellinen nopeus 105-106 rengaspaineista riippuen) satasen alueella. Ja eipä ole tarvinnut tukkeena olla. Jatkuvasti saa olla ohittelemassa ja vastapainoisesti minua harvoin ohitetaan. Sama homma esim. Lahden motarilla, jota tulee sahattua ihan kiitettävään tahtiin. Kun ajaa 130 lasissa, 90% ohituksista tapahtuu omasta toimesta ja se loppu 10% jää minut ohittaville... Mutta eipä sen puoleen, minä en jää myöskään roikkumaan niiden 1-5km/h hitaammin ajavien peräänkään, vaan tyrkkään aina kyllä heti ensimmäisessä turvallisessa paikassa ohi, joten ohituksia ehkä kertyy määrällisesti enemmän. Ja mun ohitustyyli on sitten sellainen, että tyrkätään mahdollisimman pieni vaihde silmään, kaasu pohjaan ja niin nopeasti ohi kuin mahdollista, menköön sitten vähän reippaammin ylinopeuden puolelle. Oletusarvoisesti kuitenkin mahdollisimman vähän aikaa vastaantulevan kaistalla. Sitten niitä näkee fingereitä ja vihaisia ilmeitä ohitettavien taholta ja lähteepä jotkut urhot sitten vielä ihan kantaan roikkumaan Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Kimmo Kyle

« Reply #4813 on: 27.09.08, 16:26 »

Kun selvittää maijan takapenkillä vuositulojaan, se että "nokun suurin osa muistakin ajaa ylinopeutta" ei oikeen riitä perusteluksi, sanotte te viisastelijat mitä tahansa. Asia on niin yksinkertainen ettei siihen tarvitsisi edes enempää sanoa.

Se on omaa heikkoutta ja tyhmyyttä jos antaa muiden toiminnan painostaa itsensä rikkomaan liikennesääntöjä.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4814 on: 27.09.08, 16:27 »

Kovat on rekkajorella puheet laugh
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #4815 on: 27.09.08, 17:12 »

Sitten kun vielä kompensoit niiden näyttötaulujen virheen. Ei voi olla mahdollista, että meidän talossa jokainen kuorma-auto kulkee 92-93 km/h (tasaisella...) kun niissä on kaikissa kerran vuodessa tarkastetut rajoittimet. Tuollaisia lukemia niistä tauluista tyypillisesti sattuu tulemaan..

ps. aja 10 km/h yli niin ei tarvi leikkiä veturia jonossa..

Ps. Katos ihmiset luulee nykyään, kun on brake assistantit yms että se auto jeesaa tositilanteessa. Ettei tarvitse kuin mennä vaan. Ja muista viis!

Joo, onneksi ENNEN OLI KAIKKI PAREMMIN. Kukaan ei ajanut ylinopeutta eikä kukaan ohitellut vaarallisesti.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
arttula
Former member
« Reply #4816 on: 27.09.08, 17:46 »

Sitten kun vielä kompensoit niiden näyttötaulujen virheen. Ei voi olla mahdollista, että meidän talossa jokainen kuorma-auto kulkee 92-93 km/h (tasaisella...) kun niissä on kaikissa kerran vuodessa tarkastetut rajoittimet. Tuollaisia lukemia niistä tauluista tyypillisesti sattuu tulemaan..

ps. aja 10 km/h yli niin ei tarvi leikkiä veturia jonossa..

Johonkin on luotettava. GPS ja näyttötaulut molemmat antavat mittarivirheeksi juuri tuon 4-5 km/h.

En tosiaan halua ajaa ylinopeutta. Ja toivoisin, että muutkin kunnioittaisivat päätöstäni, eivätkä mielenosoituksellisesti roikkuisi hanurissa kiinni. Angry

Vaikka selviäisinkin rikesakolla 10 km/h ylinopeudesta, en halua ajaa ylinopeutta.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #4817 on: 27.09.08, 17:49 »

en halua ajaa ylinopeutta.
No älä sitten aja Tongue Turhahan täällä on itkeä jos jotkut peelot roikkuu hanurissa jos et halua ajaa kovempaa. Nosta sitä kaasua entisestään niin että sitä perseessä roikkujaa alkaa tosissaan vituttamaan niin sehän lähtee ohi ku hauki rannasta...  Grin Ja jos rupee jotain sentteriä sieltä vilkkumaan niin näytä takas peukkua thmbup Rupeaa sitä vieläkin enemmän vituttamaan Grin
Joona Väisänen

« Reply #4818 on: 27.09.08, 18:43 »

Kun selvittää maijan takapenkillä vuositulojaan, se että "nokun suurin osa muistakin ajaa ylinopeutta" ei oikeen riitä perusteluksi, sanotte te viisastelijat mitä tahansa. Asia on niin yksinkertainen ettei siihen tarvitsisi edes enempää sanoa.

Se on omaa heikkoutta ja tyhmyyttä jos antaa muiden toiminnan painostaa itsensä rikkomaan liikennesääntöjä.

Ja jos ajaa muun liikenteen mukana 100 alueella 110 (otetaan taas sama esimerkki), niin on aivan ***tun varma ettet ole missään maijan takapenkillä selvittämässä vuositulojasi eikä ole kukaan muukaan. 120 ja yli kun ajat niin saatat joutuakin.
Henkka
Former member
« Reply #4819 on: 27.09.08, 19:02 »

Meille olisi varmasti ison itkun asia se käytäntö, jota harrastetaan kuulemma monissa keskisen Euroopan maissa, nimittäin nollatoleranssi ylinopeuksissa.

Arttu, mikä sulla on vialla? Autona Q7 ja haluat ajaa rajoitusten mukaan? Nyt alat ajamaan bussikaistoilla, seilaamaan miten sattuu, et kuluta vilkkuviikseä ja varmuudeksi tervehdit kanssa-autoilijoita keskisormella... Wink
Pages: 1 ... 239 240 [241] 242 243 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1