Author
|
Topic: Keskustelua liikenteestä (Read 1541038 times)
|
kille
Former member
|
Ja jos ajaa muun liikenteen mukana 100 alueella 110 (otetaan taas sama esimerkki), niin on aivan ***tun varma ettet ole missään maijan takapenkillä selvittämässä vuositulojasi eikä ole kukaan muukaan. 120 ja yli kun ajat niin saatat joutuakin.
Ääh mitä pilkunnussintaa. On se rikesakkokin rahaa. Luepa se kirjoitukseni uudestaan ja mieti kumpi niistä kahdesta kappaleesta oli se pointti.
|
|
|
|
Joona Väisänen
Offline
Posts: 6374
Date Registered: 27.10.01
|
Ääh mitä pilkunnussintaa. On se rikesakkokin rahaa. Luepa se kirjoitukseni uudestaan ja mieti kumpi niistä kahdesta kappaleesta oli se pointti.
Nussitaan sitten itsekin sitä pilkkua vähän lisää. Jos 100 alueella kaikki ajaa 110, ei poliisi pysäytä ketään. Yksittäinen auto tyhjällä tiellä voi tietysti jäädäkin kiinni, mutta jos on jatkuva liikennevirta niin ei siellä mitään rike- eikä päiväsakkoja jaeta kenellekään. Etenkin, kun poliisit ajavat itsekin kyseisessä tilanteessa sen 110 muun liikenteen mukana.
|
|
|
|
Mikko86
Former member
|
Nussitaan sitten itsekin sitä pilkkua vähän lisää. Jos 100 alueella kaikki ajaa 110, ei poliisi pysäytä ketään. Yksittäinen auto tyhjällä tiellä voi tietysti jäädäkin kiinni, mutta jos on jatkuva liikennevirta niin ei siellä mitään rike- eikä päiväsakkoja jaeta kenellekään. Etenkin, kun poliisit ajavat itsekin kyseisessä tilanteessa sen 110 muun liikenteen mukana.
Joonalla on ilmiselvä polliisipelko  Voi ajaa liikennevirrassa kovaa, muttei tyhjällä tiellä? Oliskohan se kumminkin paras vaihtoehto ajaa niiden rajoitusten mukaan 
|
|
|
|
arttula
Former member
|
Meille olisi varmasti ison itkun asia se käytäntö, jota harrastetaan kuulemma monissa keskisen Euroopan maissa, nimittäin nollatoleranssi ylinopeuksissa. Arttu, mikä sulla on vialla? Autona Q7 ja haluat ajaa rajoitusten mukaan? Nyt alat ajamaan bussikaistoilla, seilaamaan miten sattuu, et kuluta vilkkuviikseä ja varmuudeksi tervehdit kanssa-autoilijoita keskisormella...  PALJON on vialla, mutta en halua tässä julkisesti alkaa niitä sen enempää ruotimaan...  Autona tosiaan Q7, mutta ajan silti säännösten ja rajoitusten mukaan. Liian usein olen joutunut ryömimään autonromujen sisällä vetämässä ihmisiä niistä ulos. Parin minuutin säästö ajassa ei ole sen väärtti. Bussikaistoilla en ajele ihan Aaltosen Samin kiusaksi.  Silloin tällöin kyllä tervehdin kanssa-autoilijoita keskisormella, kun oikein törppöjä ovat.
|
|
|
|
Mikko J Virtanen
Offline
Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06
|
Minä puolestani nostan hattua niille, jotka tässä maassa vielä ajavat rajoitusten mukaan. Jos joku ajaa moottoritiellä sellaista vauhtia, ettei se sovi minun ajorytmiini, niin sittenpähän ohitan, ei minua ainakaan häiritse jos ajaa hiljempaa ja joudun "uhraamaan" energiaani kaistanvaihtoihin. Yksikaistaisilla teillä myönnyn kohtalooni ajella perässä. Yleensä minulla on motarilla noin +5km/h nopeutta gps:n mukaan ja huonoa omatuntoa alan potemaan silloin, kun tomtom vetää herneet nenäänsä +7km/h ylinopeudesta. Harvemmin minulla on niin kiire että muutaman minuutin matka-aikasäästöllä olisi merkitystä.
|
|
|
|
kille
Former member
|
Nussitaan sitten itsekin sitä pilkkua vähän lisää. Jos 100 alueella kaikki ajaa 110, ei poliisi pysäytä ketään. Yksittäinen auto tyhjällä tiellä voi tietysti jäädäkin kiinni, mutta jos on jatkuva liikennevirta niin ei siellä mitään rike- eikä päiväsakkoja jaeta kenellekään. Etenkin, kun poliisit ajavat itsekin kyseisessä tilanteessa sen 110 muun liikenteen mukana.
Taidetaan elää eri maailmoissa. Mun kokemuksen mukaan kun poliisiauto ajelee motarilla tuollaisessa tilanteessa, liikenne matelee puolen kilometrin säteellä 5-10km/h alinopeutta. Mutta aivan sama, vaikka noin olisikin kuten sanoit, ei se silti muuta lakia toiseksi, eikä myöskään sen aiemman viestini pointtia.
|
|
|
|
tornadof36
Former member
|
Minä puolestani nostan hattua niille, jotka tässä maassa vielä ajavat rajoitusten mukaan. Jos joku ajaa moottoritiellä sellaista vauhtia, ettei se sovi minun ajorytmiini, niin sittenpähän ohitan, ei minua ainakaan häiritse jos ajaa hiljempaa ja joudun "uhraamaan" energiaani kaistanvaihtoihin. Yksikaistaisilla teillä myönnyn kohtalooni ajella perässä. Yleensä minulla on motarilla noin +5km/h nopeutta gps:n mukaan ja huonoa omatuntoa alan potemaan silloin, kun tomtom vetää herneet nenäänsä +7km/h ylinopeudesta. Harvemmin minulla on niin kiire että muutaman minuutin matka-aikasäästöllä olisi merkitystä.
Sinulla on asenne kohdillaan  ... -jukka
|
|
|
|
|
Toni Luukkanen
Offline
Posts: 505
Date Registered: 03.01.06
|
Muistat oikein, ei oo suojatietä.
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14503
Date Registered: 21.07.04
|
Heh, eilen kun tulin Flamingo klybiltä himaan autolla joskus neljän aikaan niin siellä juoksenteli kehä3:lla jotain fiksua porukkaa... Tuollahan on jalankulku kielletty? Kytät tuli vielä vastaan vilkut päällä mutta en tiedä mihin oli menossa.. ehkäpä ottamaan noita juoksentelijoita kyytiin...  Eiköhän ne kytät jotain tollasesta sanois... Kenen on syy tuossa vaiheessa kun sieltä juoksee se 20v jannu jurripäissään auton eteen joka posauttaa sitä päin 95kmh... 
|
|
|
|
Matias Hurtta
Offline
Posts: 1133
Date Registered: 10.01.07
|
Kenen on syy tuossa vaiheessa kun sieltä juoksee se 20v jannu jurripäissään auton eteen joka posauttaa sitä päin 95kmh...  Taitaa mennä taikajuoman piikkiin.
|
|
|
|
Maiskuli
Former member
|
Jos 100 alueella kaikki ajaa 110, ei poliisi pysäytä ketään. Yksittäinen auto tyhjällä tiellä voi tietysti jäädäkin kiinni, mutta jos on jatkuva liikennevirta niin ei siellä mitään rike- eikä päiväsakkoja jaeta kenellekään. Etenkin, kun poliisit ajavat itsekin kyseisessä tilanteessa sen 110 muun liikenteen mukana.
Tämän allekirjoitan! Ja on parempi kaikkien ajaa vaikka sitten se 110km/h kun niin että joka toinen tai -kolmas ajaa 100km/h tunnissa. Liikennevirran mukana ajaminen tekee liikenteestä sujuvampaa. Ja turha on tulla sanomaan että ajakoot kaikki sen 100km/h, sillä luuleeko joku että niin voisi oikeasti olla?  Enkä usko että koskaan tulee 95% autoilijoista ajamaan totaalisen holtittomasti, joten muun valtaliikenteen mukana on täysin hyvä ajaa. 
|
|
|
|
kille
Former member
|
Ja turha on tulla sanomaan että ajakoot kaikki sen 100km/h, sillä luuleeko joku että niin voisi oikeasti olla? Just, ja nuoko on sun perustelut?  No entäs sitten jos se 110km/h on hyväksytty normi? Ajetaan 120km/h? Ja niin edelleen.. Vai olisiko sittenkin kokonaisuuden kannalta parempi että kaikki noudattaisi niitä yhteisiä, valmiiksi laadittuja, julkaistuja ja lainvoiman saaneita sääntöjä jotka ovat jo olemassa?
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Parin minuutin säästö ajassa ei ole sen väärtti. Bussikaistoilla en ajele ihan Aaltosen Samin kiusaksi.  Silloin tällöin kyllä tervehdin kanssa-autoilijoita keskisormella, kun oikein törppöjä ovat. Oikein. Tänään oli monta hyvää esimerkkiä maantieltä, että ohi pitää mennä ja seuraavasta oikealle. 3s voitto, loistavaa. Varmasti siitä saa jonkun ylemmyyden tunteen kun pääsee pikkusesta Yariksesta paahatamaan 40 alueen muuttuttua 60 alueeksi miljoonaa ohi isolla hienolla KIA maasturilla.  Pakko siinä on jotain tollasta olla. Ja tästä bussikaistoilla roikkumisesta, kyllä se melkosen ylenkatsottua on tuo homma. Manskulla se alkaa aamulla muistaakseni 6 aikoihin ja loppuu kello 18. Jengi ajaa ihan surutta sielä bussikaistalla, risteys tolkulla. Kilometrejä. Paras esimerkki oli se, kun liikkuvan poliisin kamera auto oli kadun varressa parkissa. Kuski edessä huomas sen, vaihto vasemmalle kaistalle ja poliisiauton jälkeen takasin oikealle bussikaistalle. Se oli siinä kaistalla jo ajellut sieltä Kuusitieltä asti. Tottakai siinä on kohtia joissa bussikaista ei ole voimassa, mutta pääsääntösesti piittasi vähät siitä oliko laitonta vai ei. Uskomatonta. Näitten mulkkujen takia se aamuruuhka joskus saattaa sitten kestää. Jäät valoihin sen takia, että oikealla kaistalla on 6 kappaletta henkilöautoja, joista yksikään ei risteykestä käänny, vaikka lain mukaan olisi käännyttävä. No kaipa niillä sitten on niin keleen kiire tai jotain, mene ja tiedä, mutta todella turhauttavaa tota on seurata toisinaan, niin räikeää se on välillä. Eikä sitä sentteriä kannata näytellä, ei se mitään hyödytä, jos sitä joku näyttää niin tietää ainakin sen autoilijan ajatusmaailman. 
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Kehä I heinäkuussa 2008: vakionopeussäätimessä 80:n alueella 83km/h. Ogelin rampin jälkeen oli bussipysäkillä LP:n kamera-auto. Kamera välähti ja nyt odotellaan tuomiota  . En usko, että tulee tuomiota, niin lievä tuo sinun ylitys, jos olisit 13 yli ajanut niin varmasti tulisi, varmaan meinaa siinäkin kohtaa tuo 3km/h on päivän matalimpia ylityksiä............... Kehä 1 tänään, mittarissa 80 alueella 93-95, autoja menee heittäen ohi. Silti ne oli sielä Vallikallioin tietyöosuuden valoissa siinä edessä......... 
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
Kyllä tekstistä näkee, että näköjään sitä stressiä on siellä sisäpuolellakin  Todellakin. Myös bussikuskeja  Tottakai siitä sydämmentykytyksiä saa kun joku tärkeilevä mulkvisti alkaa leikkimään viisasta vierellä ja kiusaamaan..................... On joo kuten takseja, tai jakeluautonkuskeja tai rekkakuskeja..................
|
|
|
|
Aaltonen
Former member
|
No näinhän siinä aina käy  . Jumalaton kiihdytys aina seuraaviin liikennevaloihin ja siellä ollaan taas peräkkäin kuin köyhän talon porsaat  . Jep, ohi mennään nenän vartta katsoen, että "vtuako siinä hidastelet prkele" ja sitten valoissa kuitenkin ollaan siinä edessä. Joskus pitäs kyllä taputtaa kun se taustapeilistä katsoo, oikein sillain kunnolla taputtaa ja näyttää peukaloa.  Repisköhän tollanen housunsa ja tulisi huutamaan vtua siihen ulkopuolelle?  Mutta eniten se mietityttää tosiaan, että ohi ja seuraavasta oikealle. Jos on oikein idiootti niin vasemmalle ja jää siihen tukoksi sitten. Näiltä saa yleensä jäykistyneen keskisormen merkin kun kommentoit tuota typerää ohitusta, joka yleensä tehdään 30-40 alueella sen takia, että on bussi lähtee pysäkiltä "suoraan eteen" ja on kiire kotia muksujen ollessa takapenkillä.  Turvallinen tavallista paljon monta kertaa parempi perheen isukki vähän näyttää, miten homma hoidetaan kotia, tai perheen äiskä. 
|
|
|
|
zikaduu
Former member
|
Kehä I heinäkuussa 2008: vakionopeussäätimessä 80:n alueella 83km/h. Ogelin rampin jälkeen oli bussipysäkillä LP:n kamera-auto. Kamera välähti ja nyt odotellaan tuomiota  . Ei tarvi pelätä. Helsingissä noista automaattivalvonnan nopeuksista vähennetään aina 3km/h eli sun nopeutesi "virallisesti" oli 80km/h tai vähemmänkin jos mittarissa oli vaan 83.  Ja toiseksi, jos heinäkuussa ajoit kamera-autoon, olisi postia/soittoa tullut jo. Itse ajoin samanlaiseen autoon tuossa kesällä ja poliisilta tuli yhteydenottoa jo parin viikon päästä tapauksesta. Tolppakameroissa on sitten varmaan pidemmät noi ajat.. Onneksi omalla kohdallakin ylitys oli vain 10km/h että varoituksella tuosta selvittiin. Sen jälkeen onkin tullu ajettua vähän hiljempaa kun on tää ykkösvaiheen kortti vielä. 
|
|
« Last Edit: 28.09.08, 17:31 by Jaakko Salminen »
|
|
|
|
|
Maiskuli
Former member
|
Vai olisiko sittenkin kokonaisuuden kannalta parempi että kaikki noudattaisi niitä yhteisiä, valmiiksi laadittuja, julkaistuja ja lainvoiman saaneita sääntöjä jotka ovat jo olemassa?
Totta kai olisi! Mutta mitäpä kun tilanne on se, että kaikki eivät noudata? Joku katto siinä on kuinka paljon ylinopeutta keskimäärin porukka kehtaa ajaa koska laki on olemassa, siksi nopeus tuskin nousee yleisesti tuonne 120km/h:een niin kauan kun lätkissä lukee 100km/h, ja ne jotka ajavat sen +10 kovempaa ovat tyytyväisiä kun kaikki päästelevät sen +10, jolloin siis (teoriassa) yleinen nopeus säilyy siinä +10:ssa, itse en meinaan jaksa uskoa siihen että yleensä siksi ajetaan +10 kovempaa että saadaan ohitettua ne hidastelijat, vaan että halutaan ajaa sopivissa määrin kovempaa kun rajoitus määrää, jotta on tunne että matkanteko nopeutuu.
|
|
|
|
Mikko86
Former member
|
Ja tästä bussikaistoilla roikkumisesta, kyllä se melkosen ylenkatsottua on tuo homma. Manskulla se alkaa aamulla muistaakseni 6 aikoihin ja loppuu kello 18.
Alkaa 07:00 Kyllä sitä itsekkin tulee seikkailtua bussikaistoilla. Ne vetää paremmin 
|
|
|
|
|
|
|
|