Keskustelua liikenteestä

<< < (965/3033) > >>

kille:
Quote

Ja jos ajaa muun liikenteen mukana 100 alueella 110 (otetaan taas sama esimerkki), niin on aivan ***tun varma ettet ole missään maijan takapenkillä selvittämässä vuositulojasi eikä ole kukaan muukaan. 120 ja yli kun ajat niin saatat joutuakin.


Ääh mitä pilkunnussintaa. On se rikesakkokin rahaa. Luepa se kirjoitukseni uudestaan ja mieti kumpi niistä kahdesta kappaleesta oli se pointti.

Joona:
Quote

Ääh mitä pilkunnussintaa. On se rikesakkokin rahaa. Luepa se kirjoitukseni uudestaan ja mieti kumpi niistä kahdesta kappaleesta oli se pointti.


Nussitaan sitten itsekin sitä pilkkua vähän lisää. Jos 100 alueella kaikki ajaa 110, ei poliisi pysäytä ketään. Yksittäinen auto tyhjällä tiellä voi tietysti jäädäkin kiinni, mutta jos on jatkuva liikennevirta niin ei siellä mitään rike- eikä päiväsakkoja jaeta kenellekään. Etenkin, kun poliisit ajavat itsekin kyseisessä tilanteessa sen 110 muun liikenteen mukana.

Mikko86:
Quote

Nussitaan sitten itsekin sitä pilkkua vähän lisää. Jos 100 alueella kaikki ajaa 110, ei poliisi pysäytä ketään. Yksittäinen auto tyhjällä tiellä voi tietysti jäädäkin kiinni, mutta jos on jatkuva liikennevirta niin ei siellä mitään rike- eikä päiväsakkoja jaeta kenellekään. Etenkin, kun poliisit ajavat itsekin kyseisessä tilanteessa sen 110 muun liikenteen mukana.

Joonalla on ilmiselvä polliisipelko

Voi ajaa liikennevirrassa kovaa, muttei tyhjällä tiellä? Oliskohan se kumminkin paras vaihtoehto ajaa niiden rajoitusten mukaan

arttula:
Quote

Meille olisi varmasti ison itkun asia se käytäntö, jota harrastetaan kuulemma monissa keskisen Euroopan maissa, nimittäin nollatoleranssi ylinopeuksissa.

Arttu, mikä sulla on vialla? Autona Q7 ja haluat ajaa rajoitusten mukaan? Nyt alat ajamaan bussikaistoilla, seilaamaan miten sattuu, et kuluta vilkkuviikseä ja varmuudeksi tervehdit kanssa-autoilijoita keskisormella...


PALJON on vialla, mutta en halua tässä julkisesti alkaa niitä sen enempää ruotimaan... Autona tosiaan Q7, mutta ajan silti säännösten ja rajoitusten mukaan. Liian usein olen joutunut ryömimään autonromujen sisällä vetämässä ihmisiä niistä ulos. Parin minuutin säästö ajassa ei ole sen väärtti. Bussikaistoilla en ajele ihan Aaltosen Samin kiusaksi. Silloin tällöin kyllä tervehdin kanssa-autoilijoita keskisormella, kun oikein törppöjä ovat.

Mikko J Virtanen:
Minä puolestani nostan hattua niille, jotka tässä maassa vielä ajavat rajoitusten mukaan. Jos joku ajaa moottoritiellä sellaista vauhtia, ettei se sovi minun ajorytmiini, niin sittenpähän ohitan, ei minua ainakaan häiritse jos ajaa hiljempaa ja joudun "uhraamaan" energiaani kaistanvaihtoihin. Yksikaistaisilla teillä myönnyn kohtalooni ajella perässä. Yleensä minulla on motarilla noin +5km/h nopeutta gps:n mukaan ja huonoa omatuntoa alan potemaan silloin, kun tomtom vetää herneet nenäänsä +7km/h ylinopeudesta. Harvemmin minulla on niin kiire että muutaman minuutin matka-aikasäästöllä olisi merkitystä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page